ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی: یک جریان بیرونی عامل شکست ها بود



باشگاه استقلال 8 میلیارد تومان از 3090 پول گرفته
قلعه‌نویی: یک جریان بیرونی عامل شکست ها بود

امیر قلعه‌نویی: در استقلال با چند جناح رو‌به رو بودم

امیر قلعه‌نویی از اتفاقاتی که در استقلال برایش رخ داده همچنان گله‌مند است. سرمربی سابق آبی‌ها که نقش بسیاری در قهرمانی‌های این تیم در لیگ برتر داشته است، به ماجراهایی اشاره می‌کند که در سال آخر مربیگری‌اش رخ داده است. امیر می‌گوید: «بنده پارسال حوادث عجیبی را به چشم دیدم که در طول زندگی‌ام خیلی از آنها را تجربه نکرده بودم.

 

ما در استقلال باید با چند جناح مبارزه می‌کردیم و این کار ما را دشوار کرده بود. بنده یک مربی هستم و کارم در حوزه فنی است اما بیشتر تمرکزم روی مسائل دیگر بود.

 

استقلال فصل گذشته مشکلاتی داشت که نه تنها من بلکه اگر بزرگترین مربیان هم می‌آمدند آن مسائل کارشان را با اشکال مواجه می‌کرد. تیم من از نظر روحی روانی شرایط خوبی نداشت و یکسری جریانات بیرونی و به ویژه یک جریان در بدنه تیم رخنه کرده بودند و همدلی را از ما گرفته بودند. شما وقتی در 13 بازی تیمت جلو است اما آن بازی‌ها را یا مساوی می‌کنید یا واگذار، مشخص است که این مسائل علل بیرونی دارد. آنجا می‌دیدم که عده‌ای چگونه با روح و روان بازیکنان تیم بازی می‌کنند.»


امیر قلعه‌نویی از چه افرادی حرف می‌زند؟ او اینگونه پاسخ داد: «من همه را واگذار کردم به خدا. یکسری آدم‌ها آنجا کارهایی را می‌کردند و حالا هم در فوتبال هستند که بالاخره یک روز نقاب از صورت‌شان کنار می‌رود و مردم می‌دانند اینها چه ضربه‌هایی به استقلال زدند. من همه چیز را به دادگاه الهی واگذار کردم. در استقلال با چند جناح روبرو بودیم. بازیکن من نمی‌توانست آن کیفیت لازم را نشان دهد.

 

وقتی بازیکن در شرایط خوبی نیست چه کاری از مربی بر می‌آید؟ به قول آقای کاظم اولیایی که هرجا هست، خدا حفظش کند مربیگری تنها شغلی است که آبروی آدم در گرو پای دیگران است. فصل قبل طوری برنامه‌ریزی شده بود که کاری از دست من ساخته نباشد. بنده درباره آن 13 بازی که ما جلو بودیم و بازی را واگذار کردیم حرف زدم. شما حساب کنید اگر از آن بازی‌ها ما فقط 5 مسابقه را برده بودیم قهرمان می‌شدیم. ضمنا تمام گل‌هایی که در آن مسابقات خوردیم نه براساس تاکتیک حریفان که به خاطر یکسری مسائل و جریانات دیگر بود. آن جریانات بالاخره موفق شدند و به ما ضربه زدند. خدایی آن بالا نشسته که کسی نمی‌تواند کارهایش را از او کتمان کند. من مطمئن هستم دیر یا زود همه مسائل رو می‌شود.»


قلعه‌نویی با گلایه از مدیریت وقت به حرف‌هایش ادامه داد: «ما در استقلال در مقطعی به آقایان گفتیم سه بازیکن به نام‌های فرزاد حاتمی، محسن مسلمان و کاوه رضایی را جذب کنید. رفتند و کمیته نقل و انتقالات درست کردند و بعد از سه هفته گفتند ما نمی‌توانیم این بازیکنان را بخریم. من لیست بازیکنان را به آقای علی نظری جویباری تحویل دادم. می‌توانید از ایشان بپرسید.

 

این مساله ضربه بدی به استقلال زد. شما ببینید ما در تراکتورسازی این فصل در نیم فصل خوب عمل کردیم و جذب چند بازیکن موجب شد تیم متحول شود. در فصل گذشته باید همین کار در استقلال می‌شد که متاسفانه انجام نگرفت. غیبت کسی را نمی‌کنم.

 

آخرت فروشی هم نمی‌کنم. واگذار کردم به خداوند. ما در آن مقطع مجبور شدیم یکسری بازیکنان دیگر را جذب کنیم که البته آنها هم مردانگی کردند که به استقلال آمدند. ولی آنچه که من مدنظرم بود نشد و اگر نفراتم جذب می‌شدند قطعا استقلال قهرمان لیگ می‌شد. بگذارید یک موضوع دیگر را برایتان بگویم تا بدانید منظورم از جریانات بیرونی چیست. فصل قبل بعد از بازی نفت مسجد سلیمان که ما به صدر جدول آمدیم از آقای افشارزاده خواستم که صد میلیون به ما پول بدهد تا بین بازیکنان تقسیم کنیم و نفری سه میلیون تومان پاداش دهیم. رفتند و 48 ساعت بعد زنگ زدند و گفتند که نمی‌توانیم پول جور کنیم. حالا ببینید امسال چگونه برای تیم می‌روند و پول می‌آورند. با روش‌هایی همدلی را از تیم ما می‌گرفتند که البته بنده نمی‌خواهم باز کنم که چه کارهایی صورت گرفته است.»


قلعه‌نویی اعتقاد دارد که استقلال فصل قبل از تیم ملی هم لطمه خورده است: «شک نکنید که استقلال فصل قبل از تیم ملی هم ضربه خورد. ما همیشه با 6، 7 بازیکن تمرین می‌کردیم. انتخابات فصل قبل تیم ملی را با حالا مقایسه کنید تا جواب سوالات تان را پیدا کنید.

 

من فقط یک داستان را برای شما تعریف می‌کنم. ما در تمرین بودیم که تیم ملی در اردوی اتریش یا سوئد بود. با ما تماس گرفتند و گفتند خیلی زود یعقوب کریمی را به اردوی تیم ملی بفرستید. این درحالی بود که کریمی مصدوم بود و حتی هنوز تمرینات عمومی خود را با استقلال آغاز نکرده بود. یعنی آقایان حتی این را نمی‌دانستند که بازیکن ما مدتی مصدوم بوده و نمی‌توانسته تمرین کند.»


سرمربی کنونی تراکتور اعتقاد دارد که جوانگرایی فصل پانزدهم در استقلال ماحصل کار او است: «من بازیکنانی چون امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده و مگویان را جذب و در کنار آنها تعداد زیادی جوان را به بدنه تیم تزریق کردم که حالا آقایان در استقلال بهره حضور آن جوان‌ها را می‌برند. به طور مثال نورافکن را برای اولین بار برابر یک تیم مراکشی در ترکیب استقلال قرار دادم. حالا اشکالی ندارد. بگذارید بگویند امیر قلعه‌نویی کاری برای استقلال نکرده است.»


قلعه‌نویی در ادامه حرف‌هایش به ماجرای طلب از استقلال اشاره می‌کند: «در حدود یک میلیارد تومان از استقلال طلبکارم. جا دارد از آقای افشارزاده که می‌گوید 50 سال است مدیر ورزشی هستم، بپرسم این چه نوع مدیریتی است. ایشان یک آدم مذهبی است اما به روی خودش نمی‌آورد که امیر قلعه‌نویی از باشگاه طلبکار است. اگر بروم و شکایت کنم خوب است. امسال که ماشاءا... شرایط مالی خوبی دارند.

 

پارسال نمی‌توانستند صد میلیون تومان پول جور کنند اما اگر اشتباه نکنم این فصل فقط 7، 8 میلیارد تومان از 3090 گرفته‌اند. خب چرا بدهی مرا نمی‌دهند. مگر به من بدهی ندارید؟ چرا به روی خودتان نمی‌آورید؟ شنیده‌ام که باشگاه چکی را آماده کرده بود تا به من بدهد اما از دفتر وزیر به آقایان زنگ زده‌ و گفته‌اند که به قلعه نویی پول ندهید! آقایان مدیر اعتقادی بیایند بگویند که اگر من بروم و شکایت کنم آدم بدی هستم؟ »


قلعه‌نویی از سازندگان فیلم من ناصر حجازی هستم هم اینگونه انتقاد کرد: «وقتی همه چیز بر پایه دروغ باشد همین می‌شود. اتفاقات آن فیلم در حالی که ربطی به من نداشت مرا مورد هدف قرار داده بود. آنها برای رسیدن به هدف وسیله را توجیه کردند. سازندگان آن فیلم نه خدا برایشان مهم بود و نه آخرت. می‌خواستند دست به هر کاری بزنند تا قلعه نویی را زمین بزنند. من هم برای دفاع از خودم واکنش نشان دادم.»


قلعه‌نویی در پایان حرف‌هایش بار دیگر برنامه نود را هدف قرار داد: «الان شاهد پخش برنامه‌ای از سیما هستیم به نام شب‌های فوتبالی. امیدوارم این برنامه مثل آن برنامه راهش را گم نکند و به همین شکل ادامه دهد. فوتبال ما از برخی برنامه‌های هدفدار کم ضربه نخورده است. اینها تماشاگران را از روی سکوها فراری دادند. فقط برای آنکه بدانید اینها در بخش‌های مختلف چه کینه‌ای از امیر قلعه نویی دارند یک داستان را برای شما تعریف می‌کنم. چند ماه قبل یک خانمی که در غسالخانه بهشت زهرا(س) کار می‌کرد به یک برنامه تلویزیونی دعوت شد و از او درباره خاطراتش پرسیدند.

 

آن خانم تعریف کرد که شخصیت‌های مطرحی و به ویژه چند هنرپیشه را تطهیر کرده است اما یک روز یک خانم مسنی را در غسالخانه تطهیر می‌داده که چهره معصوم و نورانی داشته. سپس می‌رود و همکارانش را صدا می‌کند و می‌گوید بیایید ببینید این خانم چه چهره معصومی دارد. سپس در همان برنامه اعلام کرد که آن خانم مادر آقای قلعه نویی بوده است. تا آن حرف را زد مجری اجازه نداد صحبتش را تمام کند و حرف را عوض کرد.»

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
مصاحبه امیر قلعه نویی بعد از شکست استقلال برابر اف سی سئول ک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: شکست استقلال در آخرین دربی ربطی به امسال ندارد/از بازگشت مجیدی بی‌خبرم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

باید با اختلاف 4 گل ملوان را می‌بردیم

قلعه‌نویی: شکست استقلال در آخرین دربی ربطی به امسال ندارد/از بازگشت مجیدی بی‌خبرم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: شکست در آخرین دربی ربطی به دربی امسال ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قلعه نویی پس از کسب تساوی یک بر یک برابر ملوان در کنفرانس مطبوعاتی ضمن تبریک عید فطر و تسلیت به جان‌باختگان زلزله آذربایجان در مورد این مسابقه گفت: بازی خیلی خوبی بود، خدا وکیلی ما بازی خوبی از خود ارائه کردیم. در 5 بازی گذشته این بهترین نمایش ما بود، بدشانس بودیم و نتوانستیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم. متاسفانه یک موقعیت 30 درصدی وارد دروازه ما شد. به 70 ، 80 درصد از اهداف تاکتیکی خود دست یافتیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم اما عدالت فوتبال رعایت نشد و در حالی که می‌توانستیم بازی با اختلاف 3 یا 4 گل ببریم در نهایت به تساوی یک بر یک رسید، امیدوارم بازی به بازی بهتر شویم.

وی در مورد مصدومیت خسرو حیدری اظهار داشت: مشخص نیست که مصدومیت خسرو به چه شکلی است. باید فردا ام آر آی بگیرد، اما این‌طور که پزشکان گفتند مشکل خاصی نیست. به هر حال این هم استفاده تیم ملی برای ما بود.

قلعه نویی در مورد اینکه آیا کسب تساوی در دو بازی گذشته نگران‌کننده نیست و هواداران از تیم او در دربی برد می‌خواهند عنوان کرد: چرا نگران باشیم، آنها می‌بازند نگران نیستند و ما که مساوی کردیم نگران باشیم. مگر تماشاگران پرسپولیس برد نمی‌خواهند؟ تماشاگران ملوان هم برد می‌خواهند. همه از تیم‌های خود توقع پیروزی دارند و تماشاگران ما هم برد می‌خواهند.

وی در پاسخ به این سوال که استقلال با توجه به شکست در دربی سال قبل هوادارانش نگرانی بیشتری دارند عنوان کرد: آن شکست برای سال قبل بود و ربطی به امسال ندارد.

قلعه‌نویی افزود: همه دیدید که امروز تیم ما چه کیفیت بالایی از خود نشان داد؛ از هواداران تشکر می‌کنم که تا پایان بازی از تیم حمایت کردند. در این بازی دیدید که ما هم ارسال‌های فراوانی انجام دادیم و هم در عمق خطرهایی ایجاد کردیم و چندین شوت به سمت دروازه داشتیم، بیشتر از 6 موقعیت خیلی خوب بدست آوردیم؛ اگر همین روند را ادامه دهیم روزبروز بهتر می‌شویم هر چند که ایرادهایی هم وجود دارد و باید آنها را نیز رفع کنیم. همین که یک موقعیتی که 30 درصد خطر دارد تبدیل به گل می‌شود نشان می‌دهد که ایرادهایی وجود دارد و باید آنها را رفع کرد. فیلم‌ بازی را می‌بینیم و روی ایرادهایمان کار می‌کنیم.

قلعه نویی در مورد قضاوت در این مسابقه گفت:‌ قضاوت خیلی خوب بود و مشکل خاصی نداشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هاشم بیک‌زاده در ابتدا به عنوان مدافع چپ به میدان فرستادید و سپس به عنوان هافبک چپ و در پایان به عنوان دفاع میانی استفاده کردید اظهار داشت:‌ اصلا همچین چیزی نبود، هاشم را ما ابتدا به عنوان هافبک چپ و در پایان بازی به عنوان دفاع چپ استفاده کردیم. ما دراین دیدار با سیستم 2-4-4 لوزی به میدان رفتیم و بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم سیستم خود را به 3-4-4 تغییر دادیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه همه از تیم های او انتظار ارائه یک بازی حمله‌ای و پرشور را دارند عنوان کرد: دراین بازی استقلال همانی بود که می‌خواستیم؛‌به همین مرحله‌ای که شما اشاره می‌کنید رسیدیم. شما ببینید سیاوش اکبرپور در دقیقه 93 یک توپ بسیار خوب را نتوانست تبدیل به گل کند همه اینها نشانه این است که ما شرایط خوبی داریم و روزبه روز به اهداف مورد نظرمان نزدیک‌تر می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحاد و همدلی در بیرون از تیم و با کادر مدیریتی وجود دارد اظهار داشت: این مربوط به کار مدیریت است و من دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم از فتح‌الله زاده تشکر می‌کنم که یک تنه ایستاده و کارهای تیم را انجام می‌دهد؛‌

از یک طرف هم آقای امیدوار هستند، در حال حاضر فتح‌الله زاده تلاش زیادی می‌کند، ‌قرار بود یک گروه برای تیم اسپانسر بگیرد و تبلیغات زیادی هم انجام دادند اما نه خودشان توانستند اسپانسر بگیرند و نه گذاشتند مثل همیشه فتح‌الله زاده کار خودش را بکند. الان دوباره باز فتح‌الله زاده به دنبال اسپانسر است و تا جایی که من اطلاع دارم می‌دانم دارند کار می‌کنند و این مسئله نیز به زودی درست می‌شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یکی از روزنامه‌ها اعلام کرده بود باشگاه استقلال به فرهاد مجیدی گفته تا نیم‌فصل خودش را آماده کند تا به استقلال برگردد گفت:‌ من در مورد این مسئله خبر ندارم.

امیر قلعه‌نویی در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی با توجه به اینکه دوربین‌های صدا و سیما حضور نداشتند از حاضران دلیل این مسئله را پرسید./فارس