ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی و مرفاوی به هم رسیدند


هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که داربی تبریز و مصاف امیر قلعه‌نویی و عبدالصمد مرفاوی از نکات جالب آن است.

خبرگزاری فارس: هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

پیکان - پرسپولیس

شاگردان حمید درخشان بعد از موفقیت در جام حذفی به لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و آماده هستند تا به روند ناکامی‌شان در لیگ برتر پایان دهند. پرسپولیس در آخرین دیدارش در لیگ برتر مغلوب سایپا شد تا همچنان در نهم جدول باقی بماند و حالا باید به مصاف پیکانی برود که در دهم جدول قرار دارد و به لحاظ امتیازی هم هم‌امتیاز با سرخ‌پوشان است.

در این دیدار از پیکان نصرتی و ساموئل به دلیل محرومیت نمی‌توانند به میدان بروند. نصرتی که پیشتر در پرسپولیس توپ می‌زد در حالی این دیدار را از دست می‌دهد که ساختار دفاعی پیکان در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی داشته است و باید دید پیکانی‌ها در غیاب او برابر خط حمله پرسپولیس میانگین گل زده‌اش در هر بازی یک گل است، چه عملکردی خواهد داشت و آیا شاگردان ابراهیم‌زاده از این دیدار دست پر خارج می‌شوند یا نه.

فولاد - ملوان

قوهای انزلی که با وجود تغییرات گسترده در کادر فنی در نتیجه‌گیری موفق نبودند، به بازی با فولاد به چشم یک دیداری نگاه می‌کنند که آن‌ها را از بحران خارج کند چرا که فولاد در این فصل تیم‌های زیادی را از بحران خارج کرده است. به طور نمونه می‌توان به پیروزی نفت مسجد سلیمان برابر این تیم اشاره کرد.

فولادی‌ها در حال حاضر تنها سه امتیاز با تراکتورسازی فاصله دارند. آن‌ها امیدوار هستند تا ملوان قعرنشین را به راحتی شکست دهند و در جمع مدعیان باقی بمانند. هرچند که در این دیدار اسماعیل شریفات از فولاد غایب است و به این ترتیب اسکوچیچ بار زیادی از توان تهاجم تیمش را از دست می‌دهد.

اسکوچیچ در حالی برای این دیدار به مصاف ملوان می‌رود که فصل گذشته دوران بسیار خوبی را با این تیم پشت سر گذاشته بود و باید دید تقابل وی با تیم سابقش چه نتیجه‌ای خواهد داشت. از ملوان نیز در این دیدار ابوالحسن جعفری محروم است.

نفت تهران - پدیده

شاگردان مرزبان بعد از چند باخت پیاپی چند هفته‌ای است که در نتیجه‌گیری موفق هستند و بار دیگر در قامت یک مدعی سهمیه آسیا خود را نشان دادند. آن‌ها باید این هفته برابر یکی از تیم‌های خوب لیگ حاضر شوند. نفت تهران که از تیم‌های خوب این فصل نشان داده است با هدایت منصوریان نتایج خوبی را کسب کرده است. این دیدار قابلیت تبدیل شدن به یکی از زیباترین بازی‌های هفته را دارد.

ایگور پراهیچ و محمدرضا ناصحی از پدیده، محرومان این دیدار هستند.

استقلال – صبای قم

تقابل صمد مرفاوی و امیر قلعه‌نویی در این هفته از نکات جالب بازی‌هاست. مرفاوی که پیشتر دستیار قلعه‌نویی در استقلال بوده است و البته در دو نوبت سرمربی‌گری استقلال را بر عهده داشته، بعد از سه برد پیاپی در لیگ، تیمش را در جمع تیم‌های صدر جدولی جای داده است و آماده است تا استقلال را غافلگیر کند. استقلالی که بنا به گفته قلعه‌نویی به راحتی گل می‌خورد و بازیکنانش از حد انتظار کمی پایین‌تر هستند.

استقلال با توجه به پیش رو بودن دیدارش با تراکتورسازی احتمالا کمی در این دیدار احتیاط می‌کند تا بازیکنانش سه اخطاره نشوند. اتفاقی که اگر رخ دهد، می‌تواند بازی تعیین کننده آن‌ها را برابر تراکتورسازی را تحت‌الشعاع قرار دهد. استقلال تنها به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد و قطعا شاگردان قلعه‌نویی را هیچ چیزی جز پیروزی در این دیدار قانع نمی‌کند.

از استقلال در این دیدار هاشم بیگ‌زاده به احتمال فراوان غایب است و حسین بادامکی از صبای قم نیز محروم است.

سایپا – راه آهن

کم‌تماشاگرترین بازی این هفته احتمالا اختصاص به نبرد این دو تیم دارد. دو تیمی که در نتیجه‌گیری خوب کار کرده‌اند. یکی از نکات جالب تقابل این دو تیم این است که سایپا برترین خط دفاع را با 6 گل خورده در اختیار دارد و راه آهن با 20 گل خورده دارای ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ است.

دو تیم سایپا و راه آهن به تازگی از جام حذفی، حذف شده‌اند و این مسئله می‌تواند به لحاظ روحی بر دو تیم تاثیر گذاشته باشد و همین مسئله باعث کاهش کیفیت این دیدار شود.

تنها محروم این دیدار محمد غلامی از راه آهن است.

سپاهان – استقلال خوزستان

شاگردان حسین فرکی بعد از حذف ناباورانه در جام حذفی تنها راه بازگشت به رقابت‌های آسیایی را قهرمانی یا قرار گرفتن بین سه رده نخست جدول می‌دانند و قطعا امتیاز دیداری مثل مصاف آن‌ها برابر استقلال خوزستان در اصفهان، چیزی نیست که آن‌ها به راحتی از دست بدهند. البته سپاهانی‌ها در این دیدار یک غایب بزرگ دارند. احسان حاج صفی بازیکن موثر و خوب سپاهانی‌ها در این دیدار غایب است و البته استقلال خوزستان هم رضا کاردوست را در این بازی در اختیار ندارد.

البته سپاهان با یک مشکل دیگر هم روبه‌روست. آن‌ها علی حمودی و شجاع خلیل‌زاده را هم تا پایان فصل نخواهند داشت و عدم حضور این دو بازیکن اصلی تا پایان فصل در سپاهان شاید تبعات پیش‌بینی نشده‌ای برای این تیم داشته باشد.

گسترش فولاد – تراکتورسازی

داربی تبریز در حالی برگزار می‌شود که شاگردان خطیبی در صدر جدول قرار دارند و گسترش فولاد در آستانه سقوط به لیگ یک قرار دارد. رسول خطیبی که خودش در گسترش فولاد دوران خوبی را پشت سر گذاشت، برای حفظ صدر جدول مجبور است تیم سابقش را شکست دهد. اتفاقی که شاید منجر به سقوط گسترشی‌ها در پایان فصل شود.

از سویی دیگر گسترش فولاد که مهدی تارتار را برکنار کرده و فراز کمالوند را آورده، عملا اتفاق خاصی برایش رخ نداده و این تیم در روند نتیجه‌گیری تفاوت خاصی با گذشته نکرده است و در این میان ممنوع‌المصاحبه شدن کمالوند که خودش تصمیم آن را گرفته، نکته جالب توجهی است.

در این دیدار خالد شفیعی بازیکن تراکتورسازی که فصل گذشته در گسترش فولاد توپ می‌زد محروم است و البته از تقابل‌های جالب این دیدار می‌توان به حضور مرتضی اسدی بازیکن فصل گذشته و کاپیتان سابق تراکتورسازی در گسترش فولاد اشاره کرد.

نفت مسجد سلیمان – ذوب آهن

بهروز مکوندی و شاگردانش در نتیجه‌گیری فعلا موفق بوده‌اند و توانسته‌اند وضعیت‌شان را بهبود ببخشند. هرچند که ضعف عجیب این تیم در خط حمله شاید کار را برای آن‌ها دشوار کند اما مصاف آن‌ها برابر ذوب آهن بهترین فرصت برای جدا شدن از انتهای جدول را دارند چرا که این دیدار در ورزشگاه خودشان برگزار می‌شود و البته شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ وضعیت خوبی ندارند و از سوی دیگر شایعه حضور گل‌محمدی در راس تیم ملی امید می‌تواند بر روحیه بازیکنانش و البته انگیزه خود او موثر باشد.

پنجشنبه

پیکان – پرسپولیس، 15:15

فولاد – ملوان، 16:50

جمعه

نفت تهران – پدیده، 15:15

استقلال – صبا، 16:35

سایپا – راه آهن، 16:40

سپاهان – استقلال خوزستان، 16:40

گسترش فولاد – تراکتورسازی، 16:50

نفت مسجد سلیمان – ذوب آهن، 16:50


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ قلعه‌نویی با مرفاوی برای فراموشی مجیدی/ حمله به صدر در غیاب سپاهان



هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

جنگ قلعه‌نویی با مرفاوی برای فراموشی مجیدی/ حمله به صدر در غیاب سپاهان

خبرگزاری فارس: در روز اول هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال شش دیدار برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان صبای قم است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

نگاهی به بازی‌های روز دوشنبه می‌اندازیم.

* نفت تهران - تراکتورسازی تبریز؛ نفت به صدر می‌رسد؟

نفت تهران هفته گذشته برابر تیم ته جدولی گهر زاگرس متوقف شد تا صدر جدول را به سپاهان تقدیم کند. این تیم دوشنبه در حالی میزبان تراکتورسازی است که باید در ورزشگاه تختی که ورزشگاه خانگی خودش نیست به میدان برود.

نفتی‌ها دو هفته پیش در این ورزشگاه صبا را شکست دادند و به صدر رسیدند و شاید این بار هم در غیاب سپاهانی که برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شده، بتوانند به صدر جدول برسند.

تراکتورسازی هفته گذشته در شیراز شکست خورد تا بازیکنان و مدیران این باشگاه بعد از شکست از همه چیز ایراد بگیرند؛ از زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تا فریادهای سرمربی فجر!

هفته گذشته کاستا اولین مربی پرتغالی لیگ برتر از نفت اخراج شد و اولیویرا اگر می‌خواهد زمستان تهران را ببیند به سرنوشت هموطنش دچار نشود باید در تهران از نفت امتیاز بگیرد. می‌توان گفت تراکتورسازی در تهران میزبان است و تماشاگران دو آتشه این تیم، تراکتورسازی را در تهران هم حمایت خواهند کرد.

* داماش گیلان - ذوب آهن؛ درخشان به دنبال اولین برد

این مسابقه ابتدا قرار بود با حکم کمیته انضباطی در قزوین و با حضور تماشاگران برگزار شود اما با اعتراض داماش بازی در شهر رشت و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

نبرد تیم‌های 14 و 15 جدول دیدنی خواهد بود. داماش بعد از برکناری امید هرندی هنوز پیروز نشده و حمید درخشان اگر می‌خواهد سرمربی موفقی در رشت باشد باید از کوره ذوب آهن به سلامت عبور کند و سه امتیاز این بازی را بگیرد.

ذوب آهن تیمی عجیب است که مساوی ندارد و این تیم یا می‌برد یا می‌بازد. کربکندی اگر بتواند از شهر رشت با سه امتیاز به اصفهان برگردد تیمش را از بحران ابتدای فصل نجات داده است. بازنده این مسابقه شرایط دشواری در جدول خواهد داشت.

* آلومینیوم - فجرسپاسی؛ بازی انتحاری در کنار خلیج فارس

فجرسپاسی با سرهنگ یاوری همچنان با موفقیت پیش می‌‌رود. این تیم از غیبت سپاهان در این هفته لیگ می‌تواند استفاده و  به صدر جدول حمله کند. اگر نفت در تهران پیروز نشود و فجر بتواند آلومینیوم را شکست بدهد در پایان هفته یازدهم صدرنشین خواهد شد. میثاقیان سرمربی آلومینیوم می‌گوید تیم‌ها برای یک امتیاز خودشان را می‌کشند و معنای این حرف آن است که یاران میثاقیان انتحاری بازی می‌کنند و امتیاز گرفتن از آلومینیوم در ورزشگاه خانگی کار ساده‌ای نیست.

* مس کرمان - ملوان انزلی؛ دیدار پولدارهای پرحاشیه

فوتبال کرمان همانقدر که طرفدار و دوستدار دارد حاشیه‌ هم دارد. کویر پرحاشیه فوتبال در هفته گذشته شاهد رفت و آمد شهبازی مدیرعامل باشگاه مس بود. مدیری که ابتدا در رسانه‌ها استعفا کرد و 24 ساعت بعد دوباره به باشگاه بازگشت تا به گفته خودش مقتدرانه کار کند! از سوی دیگر این تیم حتی بعد از پیروزی هم مورد بی‌مهری و کم لطفی تماشاگرانش قرار می‌گیرد مسئله‌ای که باعث ناراحتی ابراهیم‌ قاسمپور و شاگردانش در مس شده است.

ملوان هم با حضور هدایتی همانطور که پیش بینی می‌شد دچار حاشیه‌های خود ساخته‌ای شد. انتخاب محمد احمدزاده به عنوان مدیرفنی سرآغاز این حاشیه‌ها بود. احمدزاده که در کارنامه مربیگری‌اش سقوط یکی دو تیم دیده می‌شود 24 ساعت بعد از حکم مدیریت فنی جانشین فرهاد پورغلامی مربی موفق ملوان شد. باید دید در نبرد دو تیم پرحاشیه کدام تیم برنده می‌شود. احمدزاده که فقط دو روز است سرمربی ملوان شده یا ابراهیم قاسمپور و شاگردانش. مس اگر در این بازی پیروز شود به رده نهم می‌رسد و جایگاه ملوان را در جدول می‌گیرد. هر دو تیم پولدار به نظر می‌رسند و از نظر مالی مشکلی ندارند.

* فولاد خوزستان - نفت آبادان؛ دربی جنوب

فولاد هفته گذشته پیروزی خیره کننده‌ای برابر پیکان به دست آورد تا فرکی و تیم جوانش از انتهای جدول فاصله بگیرند. فرکی این هفته باید مقابل نفتی بازی کند که کاستا سرمربی پرتغالی‌اش را اخراج کرده است. نفت اگر در دربی جنوب بازنده شود همچنان در انتهای جدول و در رده هفدهم و در کنار گهر جا خوش می‌کند و فولاد به رده‌های بالاتر خواهد رسید.

* استقلال - صبا؛ نبرد دوستان قدیمی و پیروزی برای فراموشی فرهاد!

استقلال با یک بازی کمتر یک امتیاز از صبا بیشتر دارد. به دلیل بازی عقب افتاده با پیکان آبی‌های تهران حتی در صورت پیروزی در این هفته هم به صدر جدول نمی‌رسند. حریف آنها تیم قدرتمند و جوانی است. تیمی که یحیی گل‌محمدی آن را بست و بعد به پرسپولیس رفت تا صمد مرفاوی جانشینش شود.

مرفاوی زمانی دستیار قلعه‌نویی در استقلال بود و به گفته خودش خاطرات خوبی از گذشته با سرمربی استقلال دارد. او سعی می‌کند نشان دهد هیچ اختلاف نظر و کدورتی بین او و قلعه‌نویی نیست اما به دلیل وظایف حرفه‌ای خود تمام تلاشش را می‌کند تا از استقلال امتیاز بگیرد.

قلعه نویی اگر نتواند دوست سابقش- که البته مدتی با او دچار مشکل شد- را شکست بدهد او و مهاجمان تیمش بیش از گذشته زیر فشار نامه خداحافظی فرهاد مجیدی قرار می‌گیرند. قلعه‌نویی برای اینکه هواداران نامه مجیدی را فراموش کنند باید تیم مرفاوی را شکست بدهد. استقلال فریدون زندی را هم در این بازی ندارد. زندی حضور در تیم الاهلی قطر تیم دسته دومی را به نیمکت نشینی در استقلال ترجیح داد!

به گزارش فارس دو دیدار باقی‌مانده این هفته روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود. دیدار سپاهان و گهر هم به دلیل حضور نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.

برنامه بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه 10/7/91

استقلال- صبای قم، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی تهران

نفت تهران- تراکتورسازی، ساعت 17:15، ورزشگاه تختی تهران

داماش- ذوب آهن، ساعت 17:15، ورزشگاه شهید عضدی رشت

آلومینیوم هرمزگان- فجرسپاسی ساعت 18، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

مس- ملوان، ساعت 18، ورزشگاه امام علی کرمان

فولاد خوزستان- نفت آبادان، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی اهواز

سه شنبه 11/7/91

سایپا- پرسپولیس، ساعت 18:15، ورزشگاه تختی تهران

پنجشنبه 13/7/91

راه آهن- پیکان، ساعت 17:15، ورزشگاه اکباتان تهران

دیدار سپاهان- گهر به علت حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.