ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی: رویانیان یکی از بهترین مدیران پرسپولیس بود/ باید اهل فن به فوتبال بیایند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

قلعه‌نویی: رویانیان یکی از بهترین مدیران پرسپولیس بود/ باید اهل فن به فوتبال بیایند

سرمربی تیم استقلال فوتبال گفت: رویانیان زحمت زیادی کشیده و وی یکی از بهترین مدیران پرسپولیس بوده است.

اخبار ورزشی - به گزارش  فارس، امیر قلعه نویی در حاشیه مراسم آیین تجلیل از نخبگان و تلاشگران سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران درباره بازی استقلال و مس کرمان گفت: بازی سختی بود، بازی های برگشت حکم فینال را دارد معتقدم این تیم قدرتمند بازی کرد. بسیاری از تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس با انگیزه بازی می‌کنند.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه هنگام بازی مجیدی به نظر می‌رسید جو بازی احساسی شده است اظهار داشت: مردم مجیدی را دوست دارند و من هم این مسئله را قبول دارم.

قلعه‌نویی درباره استعفای رویانیان اظهار داشت: پیامک آن را دیدم رویانیان در زمان  مدیریتش چه در فوتبال و چه در جای دیگر زحمت کشیده است. ما باید آدم‌های اهل فن را بیاوریم که بسیاری به این حرف من معترض هستند. رویانیان زحمت کشیده و حالا که رفته از او تشکر می‌کنم. وی یکی از بهترین مدیران پرسپولیس بود.

وی در پایان درباره این مراسم گفت: جلسه خوب و معنوی بود که کار ارزشی انجام شد. آرزوی قلبی من این است که یک ایرانی نیازمند نداشته باشیم./فارس


ویدیو مرتبط :
مصاحبه امیر قلعه نویی بعد از بازی با پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هافبک پرسپولیس: قلعه نویی به من فوتبال یاد داد، مظلومی در حقم بدی کرد



اخبار,اخبار ورزشی,بازیکنان پرسپولیس

گتوزوی فوتبال ایران گفت: «دایی در طول این سال‌ها بار‌ها من را خواسته اما به خاطر قراردادهایی که داشتم نتوانستم به تیم‌های تحت هدایت او بروم.»

کمال کامیابی‌نیا امسال یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود. زمانی که وی به پرسپولیس آمد کسی فکرش را هم نمی‌کرد او حتی فیکس شود چه برسد به اینکه به تیم ملی دعوت شود و جزو ستون‌های اصلی پرسپولیس باشد.

کامیابی نیا از شرایط خودش و تیم ملی، امیر قلعه‌نویی، برانکو ایوانکوویچ، کارلوس کی‌روش و علی دایی صحبت کرده است که در ادامه می خوانید:

* از شرایط این روزهای پرسپولیس چه خبر؟
- خدا را شکر این روز‌ها شرایط پرسپولیس بسیار خوب است و تیم هفته به هفته در حال بهتر شدن است. حالا دیگر تمام بچه‌ها از هم شناخت خوبی پیدا کرده‌اند. همه می‌بینند که تیم چقدر خوب فوتبال بازی می‌کند و حالا در نتیجه‌گیری هم خوب عمل می‌کنیم. امیدوارم به زودی به صدر جدول برسیم.

* مثل اینکه به زودی پدر می‌شوی؟
- بله، فکر می‌کنم اوایل اسفند دخترم کمند به دنیا بیاید.

* پدر شدن چه حسی دارد؟
- آدم باید در شرایطش قرار بگیرد تا این حس را درک کند. من خودم حالا می‌فهمم زمانی که پدرم یا مادرم به من گیر می‌دادند یا اینکه هوای من را داشتند چه حسی را تجربه می‌کردند. از روزی که همسرم باردار شده کاملا خیر و برکت به زندگی من آمده است و امیدوارم پاقدمش برایم خوب باشد.

* اگر زمانی دخترت بخواهد ورزش حرفه‌ای را شروع کند این اجازه را به او می‌دهی؟
- خیلی خوشحال می‌شوم اگر بخواهد ورزش حرفه‌ای را دنبال کند اما قطعا نمی‌گذارم به سمت فوتبال برود، زیرا فوتبال بانوان هرگز پیشرفت نمی‌کند و امکانات بسیار کمی دارند.

* زمانی که از نفت به پرسپولیس آمدی خیلی‌ها می‌گفتند فوتبالت تمام شده است.
- من در نفت دو سال بسیار خوب را سپری کردم و کار کردن با مربیان مختلف هم به تجربه من اضافه کرد. بازی در جام باشگاه‌های آسیا خیلی کمک کرد تا شناخته‌تر شده و آبدیده شوم اما در پایان فصل یک‌سری اتفاقات باعث شد از نفت جدا شوم. البته در‌‌ همان موقع ۵پیشنهاد خوب داشتم که یکی از آنها تیم اف.‌سی.‌سئول کره بود اما در زمانی که فصل نقل و انتقالات شروع شد، آنها پنج بازی را واگذار کردند و مربی تیم در آستانه اخراج قرار گرفت که درنهایت این انتقال انجام نشد و من به پرسپولیس آمدم. هرچند پیشنهاد مالی بقیه تیم‌ها بهتر بود اما من به عشق تیم محبوب دوران کودکی‌ام به پرسپولیس آمدم.

* انگیزه‌ات برای ورود به فوتبال چه بود؟
- روزی که علی کریمی از وسط زمین به بهزاد غلامپور گل زد، انگیزه من برای شروع فوتبال شکل گرفت و به نوعی علی کریمی باعث شد نسبت به فوتبال انگیزه‌ پیدا کنم. همان موقع بعد از‌‌ آن بازی، به کوچه آمدم و بچه‌ها را جمع کردم. دنبال توپ می‌دویدم و فریاد می‌زدم «حالا علی کریمی...» و برای خودم گزارش می‌کردم.

* هنوز دوست داری لژیونر شوی؟
- من همین الان هم از لیگ چین پیشنهاد دارم اما دوست دارم فوتبالم را در اروپا ادامه بدهم. البته نباید رویا‌پردازی کرد ولی دوست دارم ابتدا در تیم ملی کشورم یک جایگاه ثابت پیدا کنم و بعد به اروپا راه یابم. خودم فکر می‌کنم سبک فوتبالم به لیگ ایتالیا می‌خورد و در ایتالیا طرفدار رم هستم اما باید بگویم یک رئالی سفت و سختم.

* فکر می‌کردی به اینجا برسی که هم در پرسپولیس بازی کنی و هم به تیم ملی دعوت شوی؟
- زیاد طول نکشید که به اینجا برسم. من در تمام رده‌های پایه در پاس تهران بازی کردم و توسط فرهاد کاظمی به مس کرمان رفتم که اولین تجربه‌ام در لیگ بود. اما در نیم‌فصل دوم امیر قلعه‌نویی از تیم ملی به مس کرمان آمد و او بود که فوتبال را به من یاد داد. زمانی که قلعه‌نویی رفت، پرویز مظلومی به مس آمد که به من کم بازی می‌داد.

* یعنی مظلومی فوتبالت را قبول نداشت؟
- وقتی در تیم نفت بودم یک روز پرویز مظلومی به همراه یکی از دوستانش به هتل المپیک آمد. در آنجا من را دید و به دوستش گفت که من در حق کامیابی‌نیا خیلی اجحاف کردم.

* پس با این حساب در دربی مقابل مظلومی خیلی انگیزه داشتی.
- شاید باور نکنید اما من هر زمان که برابر مظلومی بازی کردم عالی بودم؛ حتی زمانی که او در ابومسلم بود، چون فکر می‌کنم مظلومی در حق من بدی کرد. البته باید به تصمیم او احترام می‌گذاشتیم.

* تو در بازی خیلی می‌دوی. این همه نفس را از کجا می‌آوری؟
- اتفاقا یک روز در تمرین امید، مهدی احمد‌پور از من پرسید دقت کردی چقدر می‌دوی؟ خیلی‌ها هم به من می‌گویند تو دوتا شش داری. اما به نظرم استراحت در دویدن من خیلی نقش دارد. زمانی که در نفت بودم و هر چهار روز بازی داشتیم، در هر چهار روز ۱۱کیلومتر می‌دویدم.

* به خاطر دوندگی‌ات هرگز به دوپینگ متهم نشدی؟
- اتفاقا همیشه ابتدای فصل از من تست دوپینگ می‌گیرند و من هم از این بابت مشکلی ندارم.

* کار کردن با برانکو چگونه است؟
- من فکر می‌کنم فوتبال در همه جای دنیا به یک شکل است اما این جزئیات آن است که مربیان بزرگ را از هم جدا می‌کند. فکر می‌کنم هم برانکو و هم کی‌روش این جزئیات را به‌خوبی و دقیق رعایت می‌کنند و همین باعث می‌شود یک بازیکن پیشرفت کند. با تمام احترامی که برای مربیان ایرانی قائلم باید بگویم هرگز به مسائل ریز فوتبال دقت نمی‌کنند و من باعث افتخارم است که امسال با هر دو مربی بزرگ یعنی برانکو و کی‌روش کار کردم.

* الگویت در فوتبال چه کسی است؟
- من بازی ده‌روسی و گتوزو را خیلی دوست دارم.

* وقتی تو را با لقب گتوزو تشویق می‌کنند چه حسی پیدا می‌کنی؟
- وقتی این لقب را می‌شنوم احساس مسئولیت بیشتری می‌کنم و یادم می‌افتد که باید شب‌ها ساعت۱۰ بخوابم.

* دوست داری با کدام مربی ایرانی کار کنی؟
- من علی دایی را بسیار دوست دارم و می‌خواهم یک روز شاگردش شوم. البته در طول این سال‌ها بار‌ها من را خواسته اما به خاطر قراردادهایی که داشتم نتوانستم به تیم‌های تحت هدایت او بروم.

اخبار ورزشی - همشهری ورزشی