ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی: در تیم ملی جوانگرایی کردم!


سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز ناراحتی مجدد از رفتار کرار جاسم، در مورد بازی با پیکان گفت: هر بازی برای استقلال حکم فینال را دارد.

خبرگزاری مهر: امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پیکان در هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر که ظهر امروز شنبه در محل سازمان لیگ برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: استقلال دو هفته است روند خوبی را داشته است و با آرامش کارش را پیش می‌برد.

وی افزود: هر بازی برای ما حکم فینال دارد، پیکان مربی و بازیکنان خوبی دارد و همانند همه تیم‌ها، مقابل استقلال با شرایط خاصی به میدان می‌آید. ما فردا برای حفظ جایگاه خود باید در این بازی پیروز شده و 3 امتیاز آن را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه در این بازی «جاسم کرار» را به دلیل محرومیت و «مگویان» را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد، تاکید کرد: از رفتار کرار هنوز ناراحتم زیرا قبل از بازی به او گفتم باید خودش را کنترل کند. این تیم متعلق به 30 میلیون هواداران بوده و نباید با احساسات آنها اینگونه برخورد شود.

وی اضافه کرد: این چندمین بار است که کرار چنین اقدامی را انجام می‌دهد. کل مجموعه از او دلخور است و باید خودش را اصلاح کند. البته امروز کمیته انضباطی باشگاه در مورد این بازیکن تصمیم می‌گیرد.

خبرنگاری خطاب به امیر قلعه نویی گفت که شاید این رفتارها به این خاطر است که به کرار بیش از حد بها داده است. قلعه نویی در این خصوص گفت: وظیفه داریم در این زمینه آسیب شناسی کنیم. یکسری رفتارها را باید اصلاح کرد تا در آینده مشکلات کمتر شود. کرار نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری پیدا کرده است ولی در آن صحنه نباید آنطور اعتراض می‌کرد.

وی افزود: آقای فغانی روز خوبی را در آن مسابقه داشت با این حال می‌توانست در چند صحنه مدیریت کند. در همان صحنه‌ای که به کرار کارت زرد دوم را داد، مدیریت داوری می‌گوید که هنگام دادن کارت زرد یابد کمی تامل کرد تا بازیکن آرام شود. البته در کل فغانی افتخار فوتبال ایران است و من از او عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره پیوستن بهنام برزای به جمع آبی‌پوشان عنوان کرد: چند هفته دنبال این بازیکن بودیم و مترصد این هستیم استقلال را جوان کنیم. این بازیکنان جوان بهترین نفراتی هستند که می‌توانند آینده استقلال را تضمین کنند. بازیکنانی مثل سلیمان فلاح، کریمی و غیره جزو بهترین نفرات ایران هستند که می‌توانند آینده این فوتبال را بسازند. ما یک تیم در همین فصل می‌سازیم که پشتوانه تیم فصل آینده هم باشد.

وی ادامه داد: در تیم ملی هم این کار را انجام دادیم و تیم ب را تشکیل دادیم ولی نه آقای معینی دید و نه دیگر دوستان! در مس کرمان، استقلال اهواز و دیگر تیم‌ها نیز چنین برنامه‌ای را اجرا کرده بودیم. بهنام برزای کاپیتان تیم امید است که در چند پست توانایی بازی دارد و خودش با اینکه چندین پیشنهاد داشت گفت به خاطر  علاقه خاصی که به استقلال دارد این تیم را انتخاب کرده است.

قلعه‌نویی به صحبت‌های مایلی‌‌کهن که گفته کی‌روش بالاجبار در تیم ملی جوانگرایی کرد، اینگونه واکنش نشان داد: من در مورد بازی صحبت می‌کنم. تیم ملی را رها کنید. البته در دوره‌های گذشته هم در تیم ملی جوانگرایی صورت گرفت. مهدوی‌کیا، میناوند و شاهرودی در زمان مایلی‌کهن به تیم ملی اضافه شدند.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود بازیکنی به پرچم کشورش تعصب نداشته باشد و این موضوع در همه دوره‌ها وجود داشت، یادآور شد: شما یک بی‌نظمی در زمان خود من بگویید. در زمان من بازیکن سالاری نبود. نگاه باید همراه با عدالت باشد، چه مربی تیم ملی داخلی بوده و چه خارجی، چه من باشم یا علی دایی و چه برانکو باشد یا کارلوس کی‌روش زیرا همه برای تیم ملی زحمت کشیده و می‌کشند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین گفت: من یکی دو بار به خاطر آماده بودن بازیکنان ملی‌پوش از کی‌روش تشکر کردم. مشکل عمده ما، آماده نبودن ذهنی بازیکنان تیم ملی است که خوشبختانه بازیکنان ما امروز از نظر روحی - روانی کاملا آماده بوده و همانند سرباز برای استقلال زحمت می‌کشند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان تهران در هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، ساعت 17:10 دقیقه فردا یکشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
حمله قلعه نویی به برخی افراد/استفاده از حربه تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش قلعه نویی به جوانگرایی تیم ملی


سرمربی فصل پیش استقلال گفت:جوان کردن تیم ملی ممکن است در کسب نتایج، کارمان را دشوار کند و به ما در سطح ملی ضربه بزند.

کاپ: امیر قلعه نویی در ارتباط با دیدار تیم های ستارگان جهان و ایران و اتفاقات خوبی که در حاشیه این بازی رخ داد صحبت کرد. سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین در آستانه دیدار با گوام در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی در خصوص این بازی و شرایط فعلی تیم ملی هم نقطه نظرات خود را بیان کرد. سرمربی فصل پیش استقلال درباره آخرین برنامه های خود نیز توضیحاتی را ارائه داد.

 متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

 *آقای قلعه نویی! چرا شما در بازی ستاره های ایران و جهان حضور نداشتید؟

 این قبیل بازی ها جایگاه ستاره ها و بزرگان است نه بنده. البته انصافا هم ستاره های بزرگی در این دیدار حضور داشتند.

*درست است که از شما هم برای حضور در کادر فنی تیم ستاره های ایران دعوت شده بود؟

بله! جا دارد از این طریق از علی آقای پروین و حسین یاریار تشکر کنم که در تماس هایی که با من داشتند از من خواستند تا در این بازی در کادر فنی تیم باشم.

*چرا حضور پیدا نکردید؟

تهران نبودم و نمی توانستم بیایم.

*نظرتان درباره برگزاری این بازی چه بود؟

جدا از هر اتفاقی که در این بازی رخ داد باید به این بعد از ماجرا نگاه کنیم که این قبیل بازی ها می تواند برای ما در سطح بین المللی جایگاه و ارزش بالایی بوجود بیاورد. جمع و جور کردن این همه ستاره بزرگ فوتبال دور هم کار آسانی نبود که اتفاق افتاد و باید به دست اندرکاران این بازی خسته نباشید گفت.

*فکر می کردید که این همه ستاره به تهران بیایند؟

به هر حال در بحث مسایل سیاسی و بین المللی اتفاقات خوبی برای کشورمان رخ داده که در این اتفاق بی تأثیر نبوده است. البته باید بگویم که جمع کردن بازیکنان خودمان هم کار آسانی نبود. این بازی ها باعث می شود تا یاد پهلوانان و بزرگترهایی که برای این فوتبال زحمت کشیده اند زنده نگه داشته شود این بخش اول و در بحث دوم آوردن این همه ستاره بزرگ دنیا به ایران هم یک تیم پشتیبانی قوی می خواهد. البته فکر می کنم این تجربه دوم ما در این زمینه بود و دفعه قبل تیم میلان به تهران آمده بود و فکر می کنم که اگر بیشتر برای ورود و خروج این تیم ها در فرودگاه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و برنامه های شان منظم تر برگزار شود از این هم بهتر خواهد شد. همین که این ستاره های فوتبال از ایران به نیکی یاد کرده اند برای ما ارزش بالایی دارد وباید از این قبیل فرصت ها بهترین استفاده را ببریم تا خودمان و کشورمان را آنچنان که واقعیت دارد به دنیا نشان دهیم.

*از تماشای این بازی لذت بردید؟

باید باز هم از همه کسانی که این بازی را تدارک دیدند تشکر کنم. فقط جای علی دایی در این بازی خالی بود. همه می دانیم که دایی برای ما یک برند بین المللی است و اگر او هم در این بازی حضور پیدا می کرد که دیگر همه چیز تکمیل می شد ولی ظاهرا این اتفاق ممکن نشد.

*نتیجه این دیدار و خوردن سه گل توسط عابدزاده کمی ناراحت کننده نبود؟

من به این حرفها در این قبیل بازی ها اعتقادی ندارم.برد و باخت در این بازی ها هیچ نقشی ندارد و مهم روح انسانی این بازی هاست که حرف اول را می زند. روح معرفت و معنویت مهم بود که در سراسر این بازی موج می زد.

*وضعیت بازیکنان تیم خودمان نگران کننده نبود؟

باید یک توصیه ای هم داشته باشم که به همین موضوع مربوط می شود. در تیم ستاره های جهان دیدیم که غیر از یکی دو نفرشان بقیه آنها از وضعیت بدنی خیلی خوبی بهره می بردند ولی بازیکنان ما شرایط مطلوبی نداشتند. باید ترتیبی داده شود تا این نفرات دائم کنار هم باشند و با برگزاری جلسات تمرینی وضعیت جسمانی شان را بهبود ببخشند. البته این مستلزم انگیزه هم هست و اگر باز هم از این بازی ها داشته باشیم قطعا این اتفاق می افتد. ضمن اینکه این بزرگان خودشان هم باید به فکر باشند.

*تیم ملی در آستانه بازی با گوام شکل جوانی به خود گرفته است. با این اقدام کی روش موافق هستید؟

به هر حال تیم ملی به این کار نیاز داشت تا جوان شود که کی روش هم در حال انجام همین کار است. اما به نظر من جوانگرایی باید توأم باشد با نتیجه گرایی تا به مشکلات احتمالی برنخورد. اینکه صرفا دنبال جوان کردن تیم باشیم ممکن است در کسب نتایج کارمان را دشوار کند و به ما در سطح ملی ضربه بزند و نتایج این تیم را تحت الشعاع خود قرار دهد. اگر این اقدام در جهتی باشد که نتایج مان را تضعیف نکند خیلی هم خوب است.

*با رزومه ای که از تیم گوام در تلویزیون پخش شد چه پیش بینی از این دیدار دارید؟

اول باید بگویم که تیم گوام در رنکینگ بین المللی فیفا جزو کشورهایی محسوب می شود که در جمع پیشرفت کرده ها جزو بهترین هاست. این تیم توانسته چند بازیکن آمریکایی بگیرد و با رزومه ای که از بازیکنانش دیدیم مشخص شد که این تیم بی دلیل در دو بازی اولش شش امتیاز کامل را کسب نکرده است و می تواند حتی برای ما دردسرساز هم بشود. به این دلیل ما نباید به نتایج قبلی که برابر این تیم گرفته ایم بسنده کنیم.

*کی روش گفته بود برد 19 بر صفر ایران به دوران صفویه و 3 هزار سال پیش برمی گردد. منظورش از این حرف چه بوده است؟

من این حرف را نشنیده ام. فقط این را باید اضافه کنم که روز بازی با گوام همه باید به ورزشگاه برویم و از تیم ملی مان برابر این تیم حمایت کنیم.

*پس از جدایی از ملوان فعلا بیکار هستید؟ قصد ندارید به کار مربیگری برگردید؟

همه چیز دست خداست. البته در این مدت پیشنهاد کم نداشتم، یکی هم همین هفته پیش بود که به دستم رسید اما شرایط مهیا نشد.

*با ملوان قطع کامل همکاری کردید؟

ملوان تیم خوبی بود که هم مردم خوبی کنارش بودند هم مسئولان دلسوز و خوبی داشت و هم بازیکنان خوب در آن بودند و هر سه تای این فاکتورها می توانند از جمله عوامل موفقیت این تیم باشند. خوشحال هم هستم که پس از جدایی من حمید استیلی در این تیم کارش را آغاز کرد. فکر می کنم استیلی در این فوتبال هنوز نتوانسته به حق واقعی اش دست پیدا کند او مربی کاربلدی است و دعا می کنم که در ملوان نتیجه بگیرد.

*با شرایط فعلی این مهم ممکن می شود؟

باید از مسئولان ملوان و شهر انزلی خواهش کنم که نگاه مثبتی به این تیم داشته باشند. ملوان تیم بزرگی است وبا تزریق پول به این تیم کاری کنند که از این شرایط خارج شده و راحت تر کارش را ادامه دهد.

*درباره استقلال صحبت می کنید؟

نه!

*افشارزاده گفته بود که هفته ای دو بار با امیرقلعه نویی در تماس هستم و اینکه شما پس از جدایی از استقلال هیچ اظهار نظری درباره مسایل فصل قبل نکرده اید را به حساب استقلالی بودن شما گذاشته است. واقعا هفته ای دوبار با هم حرف می زنید؟

ایشان همه چیز را گفته و من دیگر حرفی ندارم.