ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی:بخاطر بازی با"ب"غنا 50 مطلب علیه من نوشتند



 

قلعه‌نویی:بخاطر بازی با ب غنا 50 مطلب علیه من نوشتند

 

سرمربی تراکتورسازی با اشاره به دیدار تیم ملی با فلسطین گفت: در زمان مربیگری من، با تیم "ب" غنا بازی کردیم اما 40،50 مطلب علیه من نوشتند.

امیر قلعه‌نویی پس از نشست هم‌اندیشی مربیان لیگ برتر با کارلوس کی‌روش درباره غیبت برخی مربیان، گفت: باید همه دوستان در این جلسه شرکت می‌کردند. بحث مشارکت و هم‌فکری مطرح است و کی‌روش این کار را انجام داد اما استقبال خوبی نشد که جای گله‌گی دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است چنین جلساتی ادامه داشته باشد، تصریح کرد: کی‌روش کارت خودش را به ما داد و قرار شد هم به صورت تلفنی و هم به صورت برگزاری جلسات این بحث‌ها و تبادل‌نظرها ادامه داشته باشد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که آیا درباره دعوت بازیکنان به تیم ملی با کی‌روش صحبت کرده، اظهار داشت: به کی‌روش گفتم برای من ایران مهم است و آنچه که اهمیت دارد برنامه شما برای موفقیت تیم ملی است. شما دیدید که کاپلو با تیم ملی انگلیس در جام جهانی 4 گل خورد اما ماند و کارش را ادامه داد.

سرمربی تراکتورسازی اضافه کرد: نتیجه خیلی مهم است اما این یک فلسفه غلط است که همه چیز را در نتیجه ببینیم. مهم‌تر از نتیجه، برنامه‌ای است که بتواند به فوتبال ایران کمک کند. چند سال است که این حرف را می‌زنم و خیلی‌ جاها هم از من انتقاد شده است.

قلعه‌نویی یادآور شد: کی‌روش برخی مشکلات را بیان کرد که در گذشته این مشکلات بسیار بیشتر بود. ما باید با تیم ملی تعامل داشته باشیم. یک لیگ پویا به تیم ملی کمک می‌کند چرا که از دل یک لیگ پویا یک تیم ملی قدرتمند ساخته می‌شود.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد:‌ من هیچگاه درباره اینکه یک مربی چه کسی را انتخاب کرده حرفی نمی‌زنم و نمی‌گویم که چرا سرمربی تیم ملی فلان بازیکن را دعوت نکرده چرا که کار غلطی است و فردا آقای کی‌روش باید پاسخگو باشد. اگر امروز من بگویم بازیکنی را دعوت کن و فردا نتیجه نگیرد آن وقت چه می‌شود؟ ما باید اجازه دهیم مسئول فنی تیم ملی کار خودش را انجام دهد و بازیکنان را بر اساس افکار تاکتیکی‌اش انتخاب کند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که آیا این موضوع به خاطر تجربه حضورش در تیم ملی نیست، گفت: من قبلا هم این موارد را گفته بودم. به هر حال ما هم چند سال، پایی به توپ زده‌ایم.

سرمربی پیشین تیم ملی درباره اینکه اگر برخی اقدامات کی‌روش را مربیان ایرانی انجام می‌دادند علیه آنها موضع‌گیری نمی‌شد، خاطرنشان کرد: در زمان مربیگری من تیم ملی با تیم «ب» غنا که بالاتر از تیم ملی فلسطین بود، بازی کرد و 7، 6 گل زدیم، ولی 40.50 مطلب علیه ما نوشتند. این هجمه آن زمان بود ولی نباید دنبال این مسائل باشیم و دنبال این باشیم که تیم ملی به جام جهانی 2014 صعود کند.

قلعه‌نویی درباره اینکه تیم ملی با فلسطین دیدار دوستانه برگزار کرده، گفت: با توجه به موقعیت و رابطه‌ای که کی‌روش دارد، این انتظار وجود داشت که تیم ملی دیدارهای تدارکاتی بزرگتری نسبت به بازی با فلسطین انجام دهد. در زمان مربیگری من با اینکه شرایط مهیا نبود و در حالت تعلیق به سر می‌بردیم تیم ملی با تیم‌هایی نظیر مکزیک و بلاروس بازی کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با این شرایط و پس از کی‌روش، فضا برای مربی ایرانی برای کار کردن وجود دارد، گفت: در ایران دنبال فضای آینده نباشید. فوتبال ایران به روزمره‌گی و بهتر بگویم ساعت‌مره‌‌گی افتاده است.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که پس از جلسه با کی‌روش شرایط صعود تیم ملی به جام جهانی را چگونه ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: زمانی که قرار بود ایشان به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، من در کمیته فنی بودم. نمی‌خواهم این مسئله را باز کنم که چه اتفاقاتی افتاد. این موضوع را فقط من، کفاشیان و یکی دو نفر دیگر می‌دانیم.

قلعه‌نویی افزود: کی‌روش مربی بزرگی است اما در تورنمنت‌هایی نظیر جام جهانی شانس هم دخیل است. آرزوی ماست که تیم ملی به جام جهانی برسد و حق مردم خوب ایران هم همین است که با صعود به جام جهانی حیات دوباره‌ای در فوتبال ما به وجود بیاید. بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی داریم ولی اگر تیم ملی به جام جهانی نرفت به این معنا نیست که کی‌روش مربی کوچکی است، مگر کاپلو که تیمش در جام جهانی 4 گل از آلمان خورد مربی کوچکی است؟ این مسائل در فوتبال وجود دارد. من به کی‌روش گفتم مهم این است که شما در فوتبال ایران تأثیرگذار باشید.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد: گفتند در پمپ‌بنزین به کمک‌داور حمله شده است. در اینجا چند موضوع مطرح می‌شود، هر اتفاقی که رخ می‌دهد باید به پلیس 110 خبر دهید و فکر می‌کنم پلیس در کمتر از 10 دقیقه در محل حضور یابد. در حالی این اتفاق رخ نداده است.

قلعه‌نویی ادامه داد: موضوع دوم این است که دوربین‌های پمپ‌بنزین چیزی نشان نداده است. موضوع سوم هم این است که اگر کسی می‌خواهد از پزشکی قانونی طول درمان بگیرد یا باید نامه نیروی انتظامی وجود داشته باشد و یا نامه دادسرای مربوطه که وقوع جرم انجام شده است و یا از تبریز به گیلان در این باره نیابت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نامه‌ای در کار نبوده و چگونه با این شرایط طول درمان گرفته شده است؟ در پزشکی قانونی چه مدرکی ارائه داده‌اند که طول درمان گرفته‌اند؟ با پلیس 110 که تماس نگرفته‌اند و به دادسرا هم که نرفته‌اند. اتفاقی که افتاد سناریویی بود که یک فرد آغاز کرد و کمیته داوران هم در این میان بازی خورد.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مگر قلعه نویی از اسرائیل آمده که فردوسی پور اینگونه او را مسخره کرد / ناخواسته وارد آن بازی ها علیه قلعه نویی شدم



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال  ایران

مربی استقلال گفت: «من اگر تجربه الان را داشتم و امیر را می‌شناختم آن حرف‌ها را علیه او نمی‌زدم. من ناخواسته وارد آن بازی‌ها شدم و همه حرف هایم پوچ بود. یکسری هم این وسط حرف بردند و آوردند.»

 این روزها بحث همدلی میان استقلالی‌ها از یک سو و حاشیه‌های به‌وجود آمده از سوی برخی استقلالی‌های سابق به سوژه‌ای برای رسانه‌ها تبدیل شده است. آخرین حاشیه هم توسط برنامه 90 برای پیام ویدیویی قلعه‌نویی به فنایی رقم خورد.

جواد زرینچه به این رفتار فردوسی‌پور و همچنین مصاحبه‌های منصوریان و رحمتی واکنش نشان داد. زرینچه که خود روزگاری با قلعه‌نویی مشکل داشت حرف‌های جالبی زد.

* گویا استقلال تازه به همدلی رسیده است و این موضوع باعث خوشحالی بازیکنان و کادرفنی شده است...
- شرایط همدلی از اول هم بود اما بعضی‌ها دوست نداشتند بازی کنند. الان رفاقت بین بچه‌ها بیشتر شده و همه دنبال حفظ آبروی‌شان هستند و تلاش می‌کنند.

 * وضعیت ملی‌پوشان هم بعد از جام ملت‌ها بهتر شد، این اتفاق به‌خاطر دوری از کی‌روش است...
- ملی‌پوشان تا به حال خوب کار کرده‌اند. ما هم یک زمان بازیکن بودیم و دوست داشتیم بازی کنیم، چه در تیم‌ملی چه باشگاه. شرایط قبلا خوب نبود اما از زمانی که برگشتند شرایط‌شان فرق کرده است.

* دلیل این آمادگی چیست؟
- در گذشته هم صحبت بیشتر ناآمادگی بود. بازیکن دوست دارد تحت هر شرایطی در تیم‌ملی بازی کند اما ملی‌پوشان ما ناآماده بودند در صورتی که تیم‌ملی جای آماده‌ها و بهترین‌هاست. در تیم‌ملی نمی‌روی که تمرین کنی بلکه یک‌ضرب می‌روی برای جام‌جهانی یا آسیایی...

 * استقلال هم روی روال بردن افتاده است؟‌
- اگر چشم نخوریم یواش یواش مصدومیت‌ها برطرف شده و همه در اختیار هستند. اینکه داریم کامل می‌شویم خوب است و روز به روز کیفیت‌مان از قبل بهتر می‌شود.

* فکر می‌کنید بتوانید قهرمان شوید؟
- ما فقط جزو مدعیان هستیم؛ این ادعای خودمان هم است که می‌خواهیم قهرمان شویم اما نه در حرف بلکه در عمل و با تلاش بیشتر باید این قهرمانی را به‌دست بیاوریم. بچه‌ها نشان دادند که در این چند بازی داریم بهتر می‌شویم.


* شرایط آن‌طوری که شما می‌گویید خوب است اما مصاحبه‌ رحمتی در خصوص اینکه گفته قلعه‌نویی حرف‌های رکیک می‌زد و برای همین از استقلال رفته، حاشیه‌ساز شده. شما درباره این حرف‌ها که از سوی استقلالی‌های سابق زده می‌شود چه نظری دارید؟‌
- بحث اینکه اگر توهین هم شده، چرا همان لحظه واکنش نشان نداده‌اند و گذاشته‌اند الان می‌گویند. مهدی پسر خوبی است و برای استقلال زحمت کشیده است. اما مهدی باید بداند طوری رفتار نکند که پل‌های پشت سرش را خراب کند. یک روز رحمتی به استقلال کمک کرد و یک روز شخص دیگری کمک می‌کند. دیگر این اذیت و آزارها درست نیست و جز ناراحتی برای هواداران چیز دیگری به همراه ندارد. مهدی از نظر فنی و اخلاقی پسر خوبی است و نمی‌دانم چه اتفاقی میان او و قلعه‌نویی رخ داد، ولی حیف شد که از استقلال رفت. هر چند الان فروزان و طالب‌لو خوب کار می‌کنند اما می‌گویم رحمتی با این کارها اشتباه می کند.

* فکر می‌کنید قلعه‌نویی باعث شده تا رحمتی اینگونه واکنش نشان دهد؟‌
- قلعه‌نویی آدم خوبی است و قلبش مثل یک کودک پاک است. من از اول فصل که با او کار می‌کنم از این فرد چیزی ندیدم. به خدا اگر مهدی و حتی جواد نكونام در کنار امیر بودند این مجموعه چقدر خوب می‌شد... اما حیف.

* شما قصد ندارید آنها را آشتی دهید؟‌
- قلعه‌نویی مرد سرد و گرم چشیده‌ای است و نیاز نیست من به او مشورت بدهم یا در این‌باره صحبت کنم.

 * برنامه 90 را دیدید؛ شوخی عادل با قلعه‌نویی جالب بود؟
- نه اینکه این برنامه را تحریم کرده باشم اما زور بزنم تا 12:30 شب بیشتر نمی‌توانم بیدار باشم. این کار فردوسی‌پور بد بود. بابا هر چه نباشد قلعه‌نویی برای این فوتبال زحمت کشیده یا نه... یعنی چی در یک برنامه پربیننده او را به سخره گرفته‌اند. این آقا اول گذشته و آینده آدم‌ها را بررسی و بعد اینگونه رفتار کند. هر کسی اشتباهاتی دارد اما به این صورت که مسخره کنیم صحیح نیست. من فکر می‌کنم این رفتار در شأن عادل نبود.

 * خصومت عادل و قلعه‌نویی مثل اینکه شدت پیدا کرده است...
- خب اشتباه است دیگر... مگر قلعه‌نویی از اسرائیل آمده که اینگونه او را به سخره گرفت؛ مربی و بازیکن تیم‌ملی بوده و جام آورده برای استقلالی‌ها و مردم او را دوست دارند. واقعا درست نیست با احساسات مردم اینگونه رفتار شود.

 * در روزهایی که می‌برید حاشیه‌ها کمتر از زمان باخت نیست؟‌
- اینها همه دوستان ما هستند و همه استقلالی‌اند. اگر بدون غرض صحبت کنند حرف‌شان را روی چشم می‌گذاریم اما حاشیه درست نکنند. یک روز هم ما می‌رویم و آنها می‌آیند، مهم استقلال است چون استقلال از همه ما بزرگ‌تر است.

* شاید هم چون شما هستید ناراحت شده‌اند.
- مساله این است که همیشه استقلال، استقلال است. زمانی که می‌بازید خیلی تحت فشار قرار می‌گیرید آنجاست که نیاز به آرامش دارید وگرنه زمان برد که حمایت کردن فایده‌ای ندارد. این مساله‌ای است که به عقل ناقص من می‌رسد.

* اما جواب مرا ندادید؛ شاید دوست دارند شماها بروید؟
- به قرآن ما منافعی در استقلال نداریم. نه ما و نه امیر دنبال نفع شخصی نیستیم. یک روز ما می‌رویم و آن زمان وظیفه‌مان است که حمایت کنیم.

 * خود شما جزو کسانی بودید که با امیر قلعه‌نویی مشکل داشتید. اما حالا حمایت می‌کنید؟
- من جلوتر هم گفتم امیر نیاز به حمایت من ندارد. این حرف‌ها مال خود جواد زرینچه است. بله خود من با امیر مشکل داشتم اما حالا می‌گویم پوچ بود و الان این حرف را می‌گویم حیف که تجربه لامصب درسی نیست که در دانشگاه تدریس شود و آدم باید خودش تجربه کند. همیشه به بچه‌ها می‌گویم که بهترین لحظات زندگی‌تان همین زمان تمرین است و قدر رفاقت‌ها را بدانید.

 

ما باید پله شویم برای یکدیگر نه اینکه زیر پای همدیگر را خالی کنیم. من اگر تجربه الان را داشتم و امیر را می‌شناختم آن حرف‌ها را نمی‌زدم. یکسری هم این وسط حرف بردند و آوردند تا تیم را به هم بریزند. من آن زمان ناخواسته وارد آن بازی‌ها شدم اما حالا می‌گویم به پیغمبر این فوتبال ارزش این رفتارها و بی‌معرفتی‌ها را ندارد.

 اخبارورزشی  -  روزنامه گل