ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قربانی: حسم می‌گفت به پرسپولیس گل می‌زنم


پیشکسوت استقلال می‌گوید در داربی 58 احساسش می‌گفت که به پرسپولیس گل می‌زند.

خبرگزاری ایسنا: پیروز قربانی درباره داربی 82 و ارزیابی‌اش از این دیدار گفت: بازی به لحاظ حساسیت جدول شرایط خیلی خوب دارد و امیدوارم این حساسیت باعث نشود سطح کیفی بازی کاهش پیدا کند. البته فکر هم نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد چون هر تیمی که پیروز میدان شود به سمت قهرمانی می‌رود و این مسئله باعث جذابیت بازی خواهد شد.

وی درپاسخ به این سوال که تلخ‌ترین تجربه‌اش از داربی‌ها چیست، گفت: یک بار در 13 داربی‌ای که به میدان رفتم باختیم و آن بازی تلخ‌ترین داربی‌ام است. تنها دلیل تلخی آن بازی هم همان شکست خوردن است و مسئله خاصی در آن مطرح نیست. (اشاره قربانی به داربی 61 است که سرمربی استقلال مرفاوی و سرمربی پرسپولیس دنیزلی بود. آن بازی با شکست دو بر یک آبی‌ها به پایان رسید.)

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که شیرین‌ترین خاطره‌اش از داربی‌ها کدام بازی است، بیان کرد: اولین خاطره شیرینم مربوط به داربی‌ای است که در دقیقه 93 به پرسپولیس گل زدم. (داربی 58 که با پیروزی سه بر دو استقلال به پایان رسید.) دومین خاطره شیرینم هم مربوط به اولین تجربه داربی‌ام بود، یعنی سال 82 (داربی55) که با پیروزی دو بر یک استقلال بازی به پایان رسید.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد در اولین تجربه داربی‌اش ماموریت داشته تا دایی را مهار کند، گفت: بله. در آن بازی من قرار بود دایی را مهار کنم. ایشان بازیکن بسیار بزرگی بودند و واقعا کار سختی داشتم. یک جورایی افتخار می‌کنم که برابرش بازی کردم. البته من قبل از این داربی هم سابقه حضور روی نیمکت استقلال را در داربی داشتم. مثلا بازی استقلال و پرسپولیس که صفر بر صفر شد و هادی طباطبائی بهترین بازیکن ما بود.

قربانی در پاسخ به این سوال که آیا در داربی 58 که در آخرین دقیقه بازی برای استقلال گل زد، فکر می‌کرد که این اتفاق رخ دهد که به جلو رفته بود، گفت: بله. برخی احساسات را نمی‌شود توصیف کرد ولی می‌دانستم و حسم به من می‌گفت که به پرسپولیس گل می‌زنم. خدا را شکر قسمت هم شد و یک گل زدم.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به جوان شدن استقلال و پرسپولیس و طبیعتا کم تجربگی دو تیم در داربی‌ها چیست، گفت: آن موقعی که ما بازی می‌کردیم اجباری در جوانگرایی نبود و یک کسی مثل قلعه‌نویی شجاعت داشت و به من و صادقی بازی می‌داد تا برابر بهترین پرسپولیس تاریخ به لحاظ نفرات به میدان برویم. یعنی جوان‌ها آنقدر خوب بودند که خودشان را به مربی تحمیل می‌کردند.

مدافع سال‌های نه چندان دور استقلال اضافه کرد: من به شخصه در اولین تجربه داربی‌ام محو بازی نبودم چون سالها در جو استقلال بودم. با بزرگان کار می‌کردم و مشکلی نداشتم ولی در کل قبول دارم که برای یک جوان، حرکت اولش در داربی خیلی تعیین کننده است. بهتر است یک بازیکن جوان توپ را ابتدا ساده پاس بدهد تا اعتماد به نفسش بالا برود.


ویدیو مرتبط :
گل زیبای علی قربانی به پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میداودی: حسم می‌گوید به پرسپولیس گل می‌زنم



 

 

 

 میلاد میداودی كه در این فصل به استقلال پیوسته تاكنون عملكرد خوبی داشته است.

میداودی با حضور در خبرگزاری فارس در خصوص شرایط فوتبال ایران، حضور در استقلال، عدم دعوتش به تیم ملی و مسائل مختلف صحبت‌هایی انجام داد.

مصاحبه خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با مهاجم استقلال را در زیر می‌خوانید.

* از ابتدای فصل شروع كنیم، زمانی كه با وجود پیشنهادات مختلف به استقلال پیوستی؟

قبل از اینكه بخواهم به استقلال بیایم صبر كردم تا تكلیف پیشنهادات خارجی‌ام مشخص شود. از امارات نیز چند پیشنهاد داشتم اما به خاطر شرایطی كه پیش آمد و همچنین بازگشت ستاره‌های ایرانی تصمیم گرفتم در ایران فوتبالم را دنبال كنم. از استقلال، سپاهان و استیل آذین پیشنهاد داشتم اما از آنجا كه خودم استقلالی بودم با آقایان فتح الله زاده و امیدوار رضایی به توافق رسیدم و این تیم را انتخاب كردم.

* پیشنهاد استیل آذین چشم‌گیر نبود؟

واقعا پیشنهاد خوبی از لحاظ مالی ارائه كرده بودند اما از آنجا كه چند بازیكن استقلال به استیل آذین و سپاهان رفته بودند در این خصوص مشورت كردم. حتی با ایمان مبعلی در این زمینه صحبت‌های انجام شد و در نهایت تصمیم به حضور در استقلال گرفتم. دوست نداشتم پس از سال‌هال حضور در استقلال اهواز به یك تیم شهرستانی بروم و احساس می‌كردم پیشرفتی در فوتبالم اتفاق نمی‌افتاد. وقت آن رسیده بود كه در استقلال بازی كنم و انتخاب خوبی هم داشتم.

*‌ از پرسپولیس پیشنهادی نداشتی؟

در نیم فصل صحبت‌هایی را انجام دادند اما آخر فصل درخواستی مبنی بر حضورم در این تیم ارائه نكردند.

*‌ فوتبال امارات چطور بود همه می‌گویند لیگ این كشور بازیكنان را تنبل می‌كند، آیا واقعا چنین چیزی صحت دارد؟

لیگ امارات به من خیلی كمك كرد. در آن زمان با یك مربی بزرگ كه كاپیتان تیم ملی چك هم بود كار كردم. حتی در این تیم از بازیكنی مثل اوسانسائو زدن ضربات آزاد را یاد گرفتم. اصلا از حضور در امارات پشیمان نیستم و حتی اگر دوباره در همان شرایط قرار بگیرم مجددا به امارات می‌روم.

* اما بازیكنانی كه از لیگ این كشور آمده‌اند همگی افت محسوسی داشتند؟

این بازیكنانی كه شما اشاره می‌كنید چند سال در لیگ امارات بوده و از فضای فوتبال كشورمان دور بودند. آنها زمان می‌خواهند و همانطور كه قبلا دیدید اسكلت اصلی تیم ملی را تشكیل می‌دادند.

*‌ به استقلال برسیم. از ابتدای فصل همه تصور می‌كردند این تیم لیگ را خوب آغاز نكند اما با برد شروع كرد.

تیم ما در ابتدای فصل بیش از 6 بازیكن اصلی خود را از دست داد، بازیكنانی جایگزین آنها شدند و فكر نمی‌كنم تا به امروز بد نتیجه گرفته باشیم. مطمئن هستم با بازگشت مصدومان هفته به هفته كه جلوتر برویم روند فنی و نتیجه گیری ما بهتر خواهد شد.

* در این چند بازی ابتدای فصل یكی از مهره‌های كلیدی استقلال بودی،‌ راز موفقیتت طی این سال‌ها چه بود؟

در چند سالی كه در استقلال اهواز بودم با مربیان بزرگی مثل كریمی و جلالی كار كردم و از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم اما مهمترین نكته این است كه تنها چیزی كه مربیان از من می‌خواهند را در زمین اجرا می‌كنم كه خوشبختانه تا به امروز جواب داده است.

*‌ پست تخصصی‌ات از ابتدا مهاجم بود؟

سالی كه فیروز كریمی در استقلال اهواز بود به عنوان هافبك چپ بازی می‌كردم و بعد از آن در پست‌های زیادی مانند هافبك وسط، راست و چپ بازی كردم اما پست تخصصی‌ام مهاجم است ولی هر جا مربیان بخواهند بازی خواهم كرد.

* گفته بودی از یك بازیكن برزیلی نحوه زدن ضربات آزاد را یاد گرفتی، قبول داری یك سری از ضربات فوق العاده زده می‌شود و یك سری از آنها با فاصله زیاد به بیرون می‌رود؟

این مسئله به تمریناتی كه انجام می‌دهم برمی‌گردد. سال گذشته در كل بازی‌ها نزدیك به 70 ضربه آزاد زدم كه حتی 10 ضربه هم بیرون از چارچوب نبود. در استقلال فعلی با توجه به فاصله اندك بازی‌ها زمانی برای تمرین ضربات كاشته وجود ندارد ولی فكر می‌كنم یك ماه تعطیلی لیگ این فرصت را به من بدهد تا روی این ضربات بیشتر كار كنم.

*‌ بازیكنان زیادی مثل هادی خنیفر در استقلال اهواز از ضربات تو تقلید می‌كنند، این موضوع تو را ناراحت نمی‌كند؟

ضربه آزاد همیشه در چشم است. فقط من نیستم كه دوست دارم ضربه آزاد بزنم. بعد از بازگشتم از امارات فیلم‌های زیادی از ضربات كریستیانو رونالدو دیدم و تمرین كردم و طبیعی است كه هر كسی این گونه ضربات را بزند.

*‌ بهترین كاشته زن حال حاضر فوتبال ایران كیست؟

صراحتا می‌گویم ایمان مبعلی بهترین كاشته زن آسیا محسوب می‌شود. به خاطر دوستی كه با او دارم این را نمی‌گویم. ضربات او ثابت شده است و در امارات این مسئله را نشان داد.

*‌ هنگامی كه تو و مبعلی به استقلال آمدید شایعه شد كه یك باند خوزستانی در استقلال به وجود آمد. با این مسئله موافقی؟

با كلمه باند كاملا مخالفم. قبل از حضور ما پژمان در استقلال بود و حتی با بیش از 6 بازیكن حال حاضر این تیم در پاس همبازی بودم. دوستی قدیمی من با بازیكنان خوزستانی پا بر جا است و همه می‌دانند كه همدلی و صمیمیت چه كمكی به یك تیم می‌كند. همانطور كه گفتم با كلمه باند مخالفم اما رابطه‌ام با بازیكنان خوزستانی استقلال فوق العاده خوب است.

*‌ قبل از اینكه به استقلال بیایی فكر می‌كردی بازی كردن در كنار برهانی سخت است یا آسان؟

من در پاس تهران با آرش برهانی همبازی بودم و در یك فصل نزدیك به 27 بازی را به صورت ثابت در كنار یكدیگر بازی كردیم. خوشحال هستم كه دوباره در كنار برهانی بازی می‌كنم هر چند با مصدومیت وی فرهاد مجیدی به نوك حمله آمد اما تا قبل از بازی با سپاهان در تمامی دیدارها در جناح راست بازی كردم. برای من فرقی نمی‌كند كه كنار چه كسی بازی كنم. فرهاد مجیدی یكی از بازیكنانی است كه از بچگی به او علاقه داشتم و خوشحالم كه در كنار وی و آرش برهانی بازی می‌كنم.

* به حضور در پاس اشاره كردی، زندگی حرفه‌ای چقدر در فوتبال یك بازیكن تاثیر دارد؟

من در پاس كه حضور داشتم مجبور بودم در هتل زندگی كنم. شرایط آن زمان به گونه‌ای بود كه 11 شب می‌خوابیدم و صبح زود از خواب بیدار می‌شدم تغذیه مناسبی داشتم و حالا كه با تجربه‌تر شده‌ام می‌فهمم كه استراحت و تغذیه مناسب چه تاثیری در روند یك ورزشكار دارد.

* زمانی كه قصد داشتی به استقلال بیایی كسی نگفت این تیم را انتخاب نكن؟

پدرم 2-3 سال پیش چنین حرفی را به من زد اما یك سری از مسائل شخصی است. همین حالا دوستان دوران دبیرستانم به من می‌گویند كه آخر كار خودت را كردی و به استقلال رفتی. پدرم من علاقه شدیدی به پرسپولیس دارد و هر چقدر از این علاقه بگویم كم گفته‌ام.

*‌ 23 مهر باید اولین دربی پایتخت را تجربه كنی...

من در تیم ملی هم مقابل چشمان 100 هزار نفر بازی كرده‌ام. خدا را شكر همیشه با استقلال اهواز بهترین بازی‌ها را مقابل پرسپولیس انجام دادم. قبول دارم دربی شرایط خاصی دارد اما سعی می‌كنم بهترین بازی را مثل همیشه مقابل این تیم انجام دهم، می‌دانم كه تمام ایرانیان این بازی را تماشا می‌كنند و انگیزه زیادی دارم.

*‌ گل هم می‌زنی؟

سعی می‌كنم این كار را انجام دهم.

* حست‌ چه می‌گوید؟

حسم می‌گوید به پرسپولیس گل می‌زنم.

* اگر گل بزنی خوشحالی خاصی داری؟

بله. تصمیم دارم حركتی انجام دهم كه باعث تعجب همه شود اما تا آن روز مسئله را رو نمی‌كنم.

* پدرت را چه كار می‌كنی، جواب او را چه می‌دهی؟

اگر مقابل پرسپولیس بازی كنم بازی تمام نشده پدرم به من زنگ می‌زند. حتی فكر كنم تا پایم را داخل رختكن بگذارم باید جواب تلفن او را بدهم. اگر برده باشیم كه واقعا نمی‌دانم جواب او را چه بدهم. از یك سو هم شاید خوشحال شود چون پسرش گل زده و موفق شده است.

* ظاهرا در آن سالی كه هاشمی نسب به پرسپولیس گل زد كتك مفصلی خوردی و از خانه بیرون رفتی؟

بعد از گل هاشمی نسب نتوانستم خودم را كنترل كنم خوشحالی كردم و از پدرم كتك خوردم. بعد از گل هم از شدت دردی كه بابت كتك خوردن داشتم بیرون رفتم و حتی متوجه نشدم علی كریمی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

* قشنگ‌ترین گلی كه به ثمر رساندی به كدام تیم بود؟

سال گذشته و در بازی با پرسپولیس به علیرضا حقیقی زدم.

* از این بحث خارج شویم. سال گذشته اتفاقاتی افتاد كه علیه مربیانت موضع گرفتی و مصاحبه‌های تندی انجام دادی، چرا مثل فرهاد مجیدی كه مقابل تست گیری‌های پیاپی مسئولان كمیته دوپینگ سكوت كرد و در نهایت پس از چند هفته یك اعتراض كوچك كرد، عمل نكردی. نمی‌توانستی با سرمربی سابقت به صورت خصوصی صحبت كنی؟

هرچند نمی‌خواهم در این مورد زیاد حرف بزنم اما آن زمان فقط بحث دوپینگ نبود. صحبت‌های برخی در مطبوعات استان بازتاب زیادی داشت. من حتی تا 4 ماه خودم را كنترل كردم و كوچكترین حرفی نزدم اما وقتی بحث تهمت و كم‌كاری به میان آمد و به من انگ باندبازی زده شد، سعی كردم از حق خودم و بازیكنان دفاع كنم چون كاپیتان تیم بودم. من 7 سال در استقلال اهواز بازی كردم و سال گذشته بهترین بازی‌ها را در این تیم انجام دادم و نتوانستم مقابل آن همه تهمت سكوت كنم.

در زمان آقای سیموئز، بگوویچ و خیلی‌های دیگر تست دوپینگ دادم و همیشه تست‌هایم منفی بوده، اگر حرف‌های من در آن زمان دروغ بود آقای شفیع‌زاده پا وسط می‌گذاشت و تكذیب می‌كرد. تمام حرف‌هایم حقیقت بود ولی حالا بازیكن استقلال تهران هستم و دیگر به آن روزها فكر نمی‌كنم.

* اگر باز هم چنین اتفاقی بیفتد مثل سال قبل برخورد می‌كنی؟

به هر حال تجربه به راحتی به دست نمی‌آید و سعی می‌كنم اگر خدای ناكرده اتفاقی افتاد منطقی‌تر برخورد كنم.

* از عدم حضورت در تیم ملی ناراحت هستی درست است؟

هر بازیكنی كه به تیم ملی دعوت نشود ناراحت می‌شود. واقعا این مسئله سخت است اما این سلیقه آقای قطبی است و شاید صلاح دیده در این مقطع من را دعوت نكند. هر زمان كه دعوت شوم با تمام وجود كار می‌كنم.

*شنیده می‌شود قرار است همراه مجیدی به اردوی بعدی تیم ملی دعوت شوی. از این موضوع اطلاع داری؟

از این مسئله خبر ندارم اما همان طور كه گفتم من سرباز تیم ملی هستم.

* هنگامی كه در بازی با استیل آذین با دست مصدوم به زمین كوبیدی این حرف و حدیث‌ها شدت پیدا كرد، قبول داری؟

دكتر خانلری پزشك تیم ملی ورم دست من را دید. دست من باید یك هفته در آتل قرار می‌گرفت حتی دكتر نوروزی نیز مداركم را چك كرد. احساس كردم در آن بازی بعد از گذشت یك هفته می‌توانم بازی كنم. در یك صحنه تك به تك را خراب كردم و روی اعصابم تأثیر گذاشت. باید فوتبالیست باشی تا متوجه شوی در آن موقعیت بازیكنان چه واكنشی نشان می‌دهند. حتی در آن صحنه می‌خواستم دستم را محكم به زمین بكوبم اما درد زیادی داشت ولی این كار غریزی بود. واقعا نمی‌دانم این مسئله باعث عدم دعوتم شد یا چیز دیگری بود.

* ظاهرا در بازی با سپاهان به خاطر حضور افشین قطبی در ورزشگاه انگیزه زیادی داشتی؟

نمی‌دانستم آقای قطبی در ورزشگاه حضور دارد و بلافاصله پس از پایان بازی متوجه شدم اما اینكه مقابل سپاهان انگیزه داشتم را نمی‌توانم كتمان كنم. سپاهان در این چند سال جزو بهترین‌ تیم‌های فوتبال ما بوده و به خاطر آن شرایطی كه بین استقلال و سپاهان و جابجایی بازیكنان وجود داشت، انگیزه‌ام زیاد بود. هر چند بیش از این 6 بار مقابل سپاهان بازی كرده و 5 گل زده بودم.

* در این چند روز كه مصدوم بودی شایعه شد كه به دربی نمی‌رسی؟

خیلی تلاش كردم كه حتی به بازی با مس كرمان برسم اما این اتفاق نیفتاد. در دیدار با سایپا به صلاحدید مربیان بازی خواهم كرد و مشكلی برای همراهی استقلال در دربی ندارم.

* ترسی از سه كارته شدن نداری؟

شما مطمئن باشید كه میداودی در دربی بازی خواهد كرد همانطور كه حسم می‌گوید در این بازی حساس گل می‌زنم.

* این روزها انتقادات زیادی از ایمان مبعلی(دوست صمیمی‌ات) می‌شود، با او صحبت نكردی؟

ایمان 5 سال از فوتبال ما دور بود و باید قبول كرد كه شرایط فوتبال امارات با ایران فرق می‌كند. او زمان می‌خواهد كه به مبعلی فولاد تبدیل شود. قبل از همه بازی‌ها با یكدیگر حرف می‌زنیم و من مطمئن هستم مبعلی به یكی از بهترین بازیكنان استقلال تبدیل خواهد شد.

* كدام تیم‌ها برای قهرمانی رقیب استقلال خواهند بود؟

سپاهان با وجود اینكه نتایج زیاد خوبی نگرفته از مدعیان است. ذوب آهن و پرسپولیس دیگر رقیبان استقلال هستند.

* در این مدت با مظلومی كار كردی نظرت در مورد او چیست؟

مربیان با هم متفاوت هستند ولی آقای مظلومی از توانایی فنی بالایی برخودار است. اگر هم می‌بینید نتایج استقلال نوسان داشته به خاطر فشردگی بازی‌ها بوده و این موضوع نیز پس از اردوی تركیه حل خواهد شد.

* حضور استقلال در آسیا را چطور پیش‌بینی می‌كنی. دستیابی به لیگ قهرمانان آسیا به یك رویا برای تیم‌های ایرانی تبدیل شده است؟

شرایط آسیا با لیگ فرق می‌كند. قهرمانی آسیا غیر ممكن و رویا نخواهد بود. فوتبال پیشرفت كرده و دیگر كشورهای آسیایی مقداری از لحاظ امكانات از ما جلوتر هستند. آنها ورزشگاه اختصاصی دارند ولی از لحاظ توانایی فنی به ایرانی‌ها نمی‌رسند. زمانی كه در الاهلی بودم در بین 4 تیم آسیایی با آن همه امكانات كه در اختیار داشتیم چهارم شدیم پس امكانات شرط اول قهرمانی نیست.

* شایعه شده بود كه استقلال قصد ترانسفر كردن تو را دارد. این مسئله صحت دارد؟

امسال از استقلال جدا نخواهم شد. این شایعات به خاطر صحبت‌هایی بود كه آقای فتح‌الله‌زاده در برنامه 90 انجام داد اما شاید پیشنهاد برای بازیكن دیگری آمده باشد. قول می‌دهم امسال از استقلال جدا نشوم و در این تیم باقی بمانم.

* صحبت خاصی باقی نمانده؟

از هواداران تیم استقلال كه این مدت به من لطف زیادی داشتند تشكر می‌كنم و امیدوارم همچنان به حمایت از ما بپردازند تا بتوانیم جواب محبت آنها را بدهیم.

 

میداودی: حسم می‌گوید به پرسپولیس گل می‌زنم

 

مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: حسم می‌گوید در اولین تجربه دربی‌ام در تهران به پرسپولیس گل می‌زنم.

به گزارش فارس،‌ میلاد میداودی كه در این فصل به استقلال پیوسته تاكنون عملكرد خوبی داشته است.

میداودی با حضور در خبرگزاری فارس در خصوص شرایط فوتبال ایران، حضور در استقلال، عدم دعوتش به تیم ملی و مسائل مختلف صحبت‌هایی انجام داد.

مصاحبه خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با مهاجم استقلال را در زیر می‌خوانید.

* از ابتدای فصل شروع كنیم، زمانی كه با وجود پیشنهادات مختلف به استقلال پیوستی؟
قبل از اینكه بخواهم به استقلال بیایم صبر كردم تا تكلیف پیشنهادات خارجی‌ام مشخص شود. از امارات نیز چند پیشنهاد داشتم اما به خاطر شرایطی كه پیش آمد و همچنین بازگشت ستاره‌های ایرانی تصمیم گرفتم در ایران فوتبالم را دنبال كنم. از استقلال، سپاهان و استیل آذین پیشنهاد داشتم اما از آنجا كه خودم استقلالی بودم با آقایان فتح الله زاده و امیدوار رضایی به توافق رسیدم و این تیم را انتخاب كردم.

* پیشنهاد استیل آذین چشم‌گیر نبود؟
واقعا پیشنهاد خوبی از لحاظ مالی ارائه كرده بودند اما از آنجا كه چند بازیكن استقلال به استیل آذین و سپاهان رفته بودند در این خصوص مشورت كردم. حتی با ایمان مبعلی در این زمینه صحبت‌های انجام شد و در نهایت تصمیم به حضور در استقلال گرفتم. دوست نداشتم پس از سال‌هال حضور در استقلال اهواز به یك تیم شهرستانی بروم و احساس می‌كردم پیشرفتی در فوتبالم اتفاق نمی‌افتاد. وقت آن رسیده بود كه در استقلال بازی كنم و انتخاب خوبی هم داشتم.

*‌ از پرسپولیس پیشنهادی نداشتی؟
در نیم فصل صحبت‌هایی را انجام دادند اما آخر فصل درخواستی مبنی بر حضورم در این تیم ارائه نكردند.

*‌ فوتبال امارات چطور بود همه می‌گویند لیگ این كشور بازیكنان را تنبل می‌كند، آیا واقعا چنین چیزی صحت دارد؟

لیگ امارات به من خیلی كمك كرد. در آن زمان با یك مربی بزرگ كه كاپیتان تیم ملی چك هم بود كار كردم. حتی در این تیم از بازیكنی مثل اوسانسائو زدن ضربات آزاد را یاد گرفتم. اصلا از حضور در امارات پشیمان نیستم و حتی اگر دوباره در همان شرایط قرار بگیرم مجددا به امارات می‌روم.

* اما بازیكنانی كه از لیگ این كشور آمده‌اند همگی افت محسوسی داشتند؟
این بازیكنانی كه شما اشاره می‌كنید چند سال در لیگ امارات بوده و از فضای فوتبال كشورمان دور بودند. آنها زمان می‌خواهند و همانطور كه قبلا دیدید اسكلت اصلی تیم ملی را تشكیل می‌دادند.

*‌ به استقلال برسیم. از ابتدای فصل همه تصور می‌كردند این تیم لیگ را خوب آغاز نكند اما با برد شروع كرد.
تیم ما در ابتدای فصل بیش از 6 بازیكن اصلی خود را از دست داد، بازیكنانی جایگزین آنها شدند و فكر نمی‌كنم تا به امروز بد نتیجه گرفته باشیم. مطمئن هستم با بازگشت مصدومان هفته به هفته كه جلوتر برویم روند فنی و نتیجه گیری ما بهتر خواهد شد.

* در این چند بازی ابتدای فصل یكی از مهره‌های كلیدی استقلال بودی،‌ راز موفقیتت طی این سال‌ها چه بود؟
در چند سالی كه در استقلال اهواز بودم با مربیان بزرگی مثل كریمی و جلالی كار كردم و از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم اما مهمترین نكته این است كه تنها چیزی كه مربیان از من می‌خواهند را در زمین اجرا می‌كنم كه خوشبختانه تا به امروز جواب داده است.

*‌ پست تخصصی‌ات از ابتدا مهاجم بود؟
سالی كه فیروز كریمی در استقلال اهواز بود به عنوان هافبك چپ بازی می‌كردم و بعد از آن در پست‌های زیادی مانند هافبك وسط، راست و چپ بازی كردم اما پست تخصصی‌ام مهاجم است ولی هر جا مربیان بخواهند بازی خواهم كرد.

* گفته بودی از یك بازیكن برزیلی نحوه زدن ضربات آزاد را یاد گرفتی، قبول داری یك سری از ضربات فوق العاده زده می‌شود و یك سری از آنها با فاصله زیاد به بیرون می‌رود؟
این مسئله به تمریناتی كه انجام می‌دهم برمی‌گردد. سال گذشته در كل بازی‌ها نزدیك به 70 ضربه آزاد زدم كه حتی 10 ضربه هم بیرون از چارچوب نبود. در استقلال فعلی با توجه به فاصله اندك بازی‌ها زمانی برای تمرین ضربات كاشته وجود ندارد ولی فكر می‌كنم یك ماه تعطیلی لیگ این فرصت را به من بدهد تا روی این ضربات بیشتر كار كنم.

*‌ بازیكنان زیادی مثل هادی خنیفر در استقلال اهواز از ضربات تو تقلید می‌كنند، این موضوع تو را ناراحت نمی‌كند؟
ضربه آزاد همیشه در چشم است. فقط من نیستم كه دوست دارم ضربه آزاد بزنم. بعد از بازگشتم از امارات فیلم‌های زیادی از ضربات كریستیانو رونالدو دیدم و تمرین كردم و طبیعی است كه هر كسی این گونه ضربات را بزند.

*‌ بهترین كاشته زن حال حاضر فوتبال ایران كیست؟
صراحتا می‌گویم ایمان مبعلی بهترین كاشته زن آسیا محسوب می‌شود. به خاطر دوستی كه با او دارم این را نمی‌گویم. ضربات او ثابت شده است و در امارات این مسئله را نشان داد.

*‌ هنگامی كه تو و مبعلی به استقلال آمدید شایعه شد كه یك باند خوزستانی در استقلال به وجود آمد. با این مسئله موافقی؟
با كلمه باند كاملا مخالفم. قبل از حضور ما پژمان در استقلال بود و حتی با بیش از 6 بازیكن حال حاضر این تیم در پاس همبازی بودم. دوستی قدیمی من با بازیكنان خوزستانی پا بر جا است و همه می‌دانند كه همدلی و صمیمیت چه كمكی به یك تیم می‌كند. همانطور كه گفتم با كلمه باند مخالفم اما رابطه‌ام با بازیكنان خوزستانی استقلال فوق العاده خوب است.

*‌ قبل از اینكه به استقلال بیایی فكر می‌كردی بازی كردن در كنار برهانی سخت است یا آسان؟
من در پاس تهران با آرش برهانی همبازی بودم و در یك فصل نزدیك به 27 بازی را به صورت ثابت در كنار یكدیگر بازی كردیم. خوشحال هستم كه دوباره در كنار برهانی بازی می‌كنم هر چند با مصدومیت وی فرهاد مجیدی به نوك حمله آمد اما تا قبل از بازی با سپاهان در تمامی دیدارها در جناح راست بازی كردم. برای من فرقی نمی‌كند كه كنار چه كسی بازی كنم. فرهاد مجیدی یكی از بازیكنانی است كه از بچگی به او علاقه داشتم و خوشحالم كه در كنار وی و آرش برهانی بازی می‌كنم.

* به حضور در پاس اشاره كردی، زندگی حرفه‌ای چقدر در فوتبال یك بازیكن تاثیر دارد؟
من در پاس كه حضور داشتم مجبور بودم در هتل زندگی كنم. شرایط آن زمان به گونه‌ای بود كه 11 شب می‌خوابیدم و صبح زود از خواب بیدار می‌شدم تغذیه مناسبی داشتم و حالا كه با تجربه‌تر شده‌ام می‌فهمم كه استراحت و تغذیه مناسب چه تاثیری در روند یك ورزشكار دارد.

* زمانی كه قصد داشتی به استقلال بیایی كسی نگفت این تیم را انتخاب نكن؟
پدرم 2-3 سال پیش چنین حرفی را به من زد اما یك سری از مسائل شخصی است. همین حالا دوستان دوران دبیرستانم به من می‌گویند كه آخر كار خودت را كردی و به استقلال رفتی. پدرم من علاقه شدیدی به پرسپولیس دارد و هر چقدر از این علاقه بگویم كم گفته‌ام.

*‌ 23 مهر باید اولین دربی پایتخت را تجربه كنی...
من در تیم ملی هم مقابل چشمان 100 هزار نفر بازی كرده‌ام. خدا را شكر همیشه با استقلال اهواز بهترین بازی‌ها را مقابل پرسپولیس انجام دادم. قبول دارم دربی شرایط خاصی دارد اما سعی می‌كنم بهترین بازی را مثل همیشه مقابل این تیم انجام دهم، می‌دانم كه تمام ایرانیان این بازی را تماشا می‌كنند و انگیزه زیادی دارم.

*‌ گل هم می‌زنی؟
سعی می‌كنم این كار را انجام دهم.

* حست‌ چه می‌گوید؟
حسم می‌گوید به پرسپولیس گل می‌زنم.

* اگر گل بزنی خوشحالی خاصی داری؟
بله. تصمیم دارم حركتی انجام دهم كه باعث تعجب همه شود اما تا آن روز مسئله را رو نمی‌كنم.

* پدرت را چه كار می‌كنی، جواب او را چه می‌دهی؟
اگر مقابل پرسپولیس بازی كنم بازی تمام نشده پدرم به من زنگ می‌زند. حتی فكر كنم تا پایم را داخل رختكن بگذارم باید جواب تلفن او را بدهم. اگر برده باشیم كه واقعا نمی‌دانم جواب او را چه بدهم. از یك سو هم شاید خوشحال شود چون پسرش گل زده و موفق شده است.

* ظاهرا در آن سالی كه هاشمی نسب به پرسپولیس گل زد كتك مفصلی خوردی و از خانه بیرون رفتی؟
بعد از گل هاشمی نسب نتوانستم خودم را كنترل كنم خوشحالی كردم و از پدرم كتك خوردم. بعد از گل هم از شدت دردی كه بابت كتك خوردن داشتم بیرون رفتم و حتی متوجه نشدم علی كریمی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

* قشنگ‌ترین گلی كه به ثمر رساندی به كدام تیم بود؟
سال گذشته و در بازی با پرسپولیس به علیرضا حقیقی زدم.

* از این بحث خارج شویم. سال گذشته اتفاقاتی افتاد كه علیه مربیانت موضع گرفتی و مصاحبه‌های تندی انجام دادی، چرا مثل فرهاد مجیدی كه مقابل تست گیری‌های پیاپی مسئولان كمیته دوپینگ سكوت كرد و در نهایت پس از چند هفته یك اعتراض كوچك كرد، عمل نكردی. نمی‌توانستی با سرمربی سابقت به صورت خصوصی صحبت كنی؟

هرچند نمی‌خواهم در این مورد زیاد حرف بزنم اما آن زمان فقط بحث دوپینگ نبود. صحبت‌های برخی در مطبوعات استان بازتاب زیادی داشت. من حتی تا 4 ماه خودم را كنترل كردم و كوچكترین حرفی نزدم اما وقتی بحث تهمت و كم‌كاری به میان آمد و به من انگ باندبازی زده شد، سعی كردم از حق خودم و بازیكنان دفاع كنم چون كاپیتان تیم بودم. من 7 سال در استقلال اهواز بازی كردم و سال گذشته بهترین بازی‌ها را در این تیم انجام دادم و نتوانستم مقابل آن همه تهمت سكوت كنم.
در زمان آقای سیموئز، بگوویچ و خیلی‌های دیگر تست دوپینگ دادم و همیشه تست‌هایم منفی بوده، اگر حرف‌های من در آن زمان دروغ بود آقای شفیع‌زاده پا وسط می‌گذاشت و تكذیب می‌كرد. تمام حرف‌هایم حقیقت بود ولی حالا بازیكن استقلال تهران هستم و دیگر به آن روزها فكر نمی‌كنم.

* اگر باز هم چنین اتفاقی بیفتد مثل سال قبل برخورد می‌كنی؟
به هر حال تجربه به راحتی به دست نمی‌آید و سعی می‌كنم اگر خدای ناكرده اتفاقی افتاد منطقی‌تر برخورد كنم.

* از عدم حضورت در تیم ملی ناراحت هستی درست است؟
هر بازیكنی كه به تیم ملی دعوت نشود ناراحت می‌شود. واقعا این مسئله سخت است اما این سلیقه آقای قطبی است و شاید صلاح دیده در این مقطع من را دعوت نكند. هر زمان كه دعوت شوم با تمام وجود كار می‌كنم.

*شنیده می‌شود قرار است همراه مجیدی به اردوی بعدی تیم ملی دعوت شوی. از این موضوع اطلاع داری؟
از این مسئله خبر ندارم اما همان طور كه گفتم من سرباز تیم ملی هستم.

* هنگامی كه در بازی با استیل آذین با دست مصدوم به زمین كوبیدی این حرف و حدیث‌ها شدت پیدا كرد، قبول داری؟
دكتر خانلری پزشك تیم ملی ورم دست من را دید. دست من باید یك هفته در آتل قرار می‌گرفت حتی دكتر نوروزی نیز مداركم را چك كرد. احساس كردم در آن بازی بعد از گذشت یك هفته می‌توانم بازی كنم. در یك صحنه تك به تك را خراب كردم و روی اعصابم تأثیر گذاشت. باید فوتبالیست باشی تا متوجه شوی در آن موقعیت بازیكنان چه واكنشی نشان می‌دهند. حتی در آن صحنه می‌خواستم دستم را محكم به زمین بكوبم اما درد زیادی داشت ولی این كار غریزی بود. واقعا نمی‌دانم این مسئله باعث عدم دعوتم شد یا چیز دیگری بود.

* ظاهرا در بازی با سپاهان به خاطر حضور افشین قطبی در ورزشگاه انگیزه زیادی داشتی؟
نمی‌دانستم آقای قطبی در ورزشگاه حضور دارد و بلافاصله پس از پایان بازی متوجه شدم اما اینكه مقابل سپاهان انگیزه داشتم را نمی‌توانم كتمان كنم. سپاهان در این چند سال جزو بهترین‌ تیم‌های فوتبال ما بوده و به خاطر آن شرایطی كه بین استقلال و سپاهان و جابجایی بازیكنان وجود داشت، انگیزه‌ام زیاد بود. هر چند بیش از این 6 بار مقابل سپاهان بازی كرده و 5 گل زده بودم.

* در این چند روز كه مصدوم بودی شایعه شد كه به دربی نمی‌رسی؟
خیلی تلاش كردم كه حتی به بازی با مس كرمان برسم اما این اتفاق نیفتاد. در دیدار با سایپا به صلاحدید مربیان بازی خواهم كرد و مشكلی برای همراهی استقلال در دربی ندارم.

* ترسی از سه كارته شدن نداری؟
شما مطمئن باشید كه میداودی در دربی بازی خواهد كرد همانطور كه حسم می‌گوید در این بازی حساس گل می‌زنم.

* این روزها انتقادات زیادی از ایمان مبعلی(دوست صمیمی‌ات) می‌شود، با او صحبت نكردی؟
ایمان 5 سال از فوتبال ما دور بود و باید قبول كرد كه شرایط فوتبال امارات با ایران فرق می‌كند. او زمان می‌خواهد كه به مبعلی فولاد تبدیل شود. قبل از همه بازی‌ها با یكدیگر حرف می‌زنیم و من مطمئن هستم مبعلی به یكی از بهترین بازیكنان استقلال تبدیل خواهد شد.

* كدام تیم‌ها برای قهرمانی رقیب استقلال خواهند بود؟
سپاهان با وجود اینكه نتایج زیاد خوبی نگرفته از مدعیان است. ذوب آهن و پرسپولیس دیگر رقیبان استقلال هستند.

* در این مدت با مظلومی كار كردی نظرت در مورد او چیست؟
مربیان با هم متفاوت هستند ولی آقای مظلومی از توانایی فنی بالایی برخودار است. اگر هم می‌بینید نتایج استقلال نوسان داشته به خاطر فشردگی بازی‌ها بوده و این موضوع نیز پس از اردوی تركیه حل خواهد شد.

* حضور استقلال در آسیا را چطور پیش‌بینی می‌كنی. دستیابی به لیگ قهرمانان آسیا به یك رویا برای تیم‌های ایرانی تبدیل شده است؟
شرایط آسیا با لیگ فرق می‌كند. قهرمانی آسیا غیر ممكن و رویا نخواهد بود. فوتبال پیشرفت كرده و دیگر كشورهای آسیایی مقداری از لحاظ امكانات از ما جلوتر هستند. آنها ورزشگاه اختصاصی دارند ولی از لحاظ توانایی فنی به ایرانی‌ها نمی‌رسند. زمانی كه در الاهلی بودم در بین 4 تیم آسیایی با آن همه امكانات كه در اختیار داشتیم چهارم شدیم پس امكانات شرط اول قهرمانی نیست.

* شایعه شده بود كه استقلال قصد ترانسفر كردن تو را دارد. این مسئله صحت دارد؟
امسال از استقلال جدا نخواهم شد. این شایعات به خاطر صحبت‌هایی بود كه آقای فتح‌الله‌زاده در برنامه 90 انجام داد اما شاید پیشنهاد برای بازیكن دیگری آمده باشد. قول می‌دهم امسال از استقلال جدا نشوم و در این تیم باقی بمانم.

* صحبت خاصی باقی نمانده؟
از هواداران تیم استقلال كه این مدت به من لطف زیادی داشتند تشكر می‌كنم و امیدوارم همچنان به حمایت از ما بپردازند تا بتوانیم جواب محبت آنها را بدهیم...../تحلیل:عصرایران