ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قانون محرومیت دائمی دوپینگی ها در المپیک 2012 لغو شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قانون محرومیت دائمی دوپینگی ها در المپیک 2012 لغو شد

اخبار المپیک 2012 لندن-کمیته المپیک 2012 بدون هماهنگی با مسئولان فدراسیون جهانی دوپینگ (وادا) لغو محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگ را غیر قانونی اعلام کرد.

 تصمیم اتحادیه المپیک انگلیس برخلاف مصوبه کمیته جهانی دوپینگ در لغو محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگ بوده است. اکنون انتظار می رود وادا اعلام کند کشور میزبان بازی های المپیک 2012 از این قانون اطاعت کند.

شایان ذکر است، اتحادیه المپیک لندن اعلام کردند که بلافاصله وادا را از تصمیم اجرای قانون محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگ باخبر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قانون لغو محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگی باعث حضور یسبرز دونده و دیوید میلر دوچرخه سوار بعد از 2 سال محرومیت را دربازی های المپیک لندن فراهم کرد.

به گفته دیوید هومان، دبیر کل وادا انگلیس تا روز پنج شنبه برای لغو این قانون فرصت دارد: در غیر این صورت این کشور به علت عدم اطاعت از این قانون به کمیته بین المللی المپیک معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است، دادگاه عالی ورزش هم به مانند کمیته اجرایی وادا قانون محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگی را لغو کرد.

گفتنی است، کالین موبنیهان، رئیس اتحادیه المپیک انگلیس برای حفظ قانون محرومیت مادام العمر مصوبه سال 1992 تلاش بسیاری کرد. وی به طور علنی با وادا به مبارزه پرداخت و حکم را در دادگاه عالی ورزش به چالش کشید/باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
از بیانیه نویدکیا تا پذیرفته نشدن لغو محرومیت نیمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال محرومیت ایران از المپیک 2012 لندن


فعالیت‌های المپیكی كشور شما مطابق محرومیت‌هایی كه در آیین نامه IOC و فدراسیون‌های جهانی در نظر گرفته شده است، روبرو خواهد شد كه این مساله كاملا حضور نمایندگان ایران در المپیك 2012 لندن و هر رویداد دیگر بین المللی ورزشی را منتفی خواهد كرد.

خبرگزاری ایسنا: كمیته‌ی بین‌المللی المپیك در نامه‌ای به كمیته‌ی ملی المپیك ایران، كشورمان را به محرومیت‌ از فعالیت‌های المپیكی تهدید كرد!

كمیته‌ی بین‌المللی المپیك (IOC) در این نامه با اشاره مجدد به تغییر تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی، به برگزاری مجامع انتخاباتی اعتراض كرده و خواستار توضیح مسوولان ورزش كشور در رابطه با این وضعیت شده است.

 IOC همچنین این موضوع را مغایر با قوانین كمیته‌ی بین‌المللی المپیك دانسته و ورزش ایران را به محرومیت‌ از فعالیت‌های المپیكی تهدید كرده است!


متن نامه كمیته‌ی بین‌المللی المپیك به كمیته‌ی ملی المپیك ایران به شرح زیر است:

مسئولان مرتبط با فعالیت‌های المپیك در جمهوری اسلامی ایران

رئیس و دبیركل عزیز

با توجه به نامه نگاری‌ها گذشته درباره‌ی وضعیت تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی در كشور شما، به اطلاع ما رسیده كه تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی با دخالت مقامات دولتی مرتبط بركنار شده اند و این مقامات درنظر دارند فورا مجامع انتخاباتی را برگزار كنند.

ممنون خواهیم بود اگر جرئیات كاملا دقیق درباره‌ی این وضعیت را در اختیار ما قرار دهید. اگر ماجرا به این شكل بوده باشد، اصول پایه‌ای كمیته بین المللی المپیك در كشور شما نقض شده است.

به همین ترتیب، تا زمانی كه تحقیقات كامل توسط كمیته بین المللی المپیك، شورای المپیك آسیا، اتحادیه‌ی بین المللی فدراسیون‌های المپیك تابستانی و تمام فدراسیون‌های جهانی، انجام نشده باشد، ایران حق برگزاری مجامع انتخاباتی را نخواهد داشت.

مایلیم تا از این طریق بار دیگر به شما یادآوری كنیم كه كمیته‌های ملی المپیك در تمام كشورها در درجه‌ی اول زیر نظر آیین نامه‌های خود كه در مجامع جهانی مورد تصویب قرار گرفته‌اند و همچنین زیرنظر قوانین فدراسیون‌های جهانی متناظر كه به رسمیت شناخته‌شده‌اند فعالیت می‌كنند و باید كاملا از هر گونه دخالت دولتی در امان باشند.

در صورتی كه این اصول اساسی در كشور شما رعایت نشود، فعالیت‌های المپیكی كشور شما مطابق محرومیت‌هایی كه در آیین نامه IOC و فدراسیون‌های جهانی در نظر گرفته شده است، روبرو خواهد شد كه این مساله كاملا حضور نمایندگان ایران در المپیك 2012 لندن و هر رویداد دیگر بین المللی ورزشی را منتفی خواهد كرد.

ما امیدواریم كه گفت و گوهای سازنده‌ای با مقامات مسئول كشور شما داشته باشیم تا چنین اتفاقی رخ ندهد، چرا كه این مساله ضربه‌ی مهلكی به ورزش و ورزشكاران كشورتان خواهد زد.

با توجه به فاصله‌ی اندك پیش‌رو تا المپیك 2012 لندن، انتظار می‌رود كه كمیته‌ی ملی المپیك شما بتواند با تمام فدراسیون‌های ورزشی در فضایی آرام و سالم همكاری نزدیكی داشته باشد و تمام تمركزش را بر روی آمادگی ورزشكاران و نمایندگان خود در المپیك جمع كند و هیچ فشاری از خارج بر روی آن وارد نشود.

صمیمانه از شما تقاضامندیم كه این وضعیت را به مقامات دولتی مرتبط گزارش داده و ما را در جریان رخدادهای بعدی قرار دهید.

ما منتظر دریافت پاسخ شما هستیم و از همكاری صمیمانه شما درباره‌ی این موضوع بسیار مهم فدردانی می‌كنیم.

با احترام

پره میرو

مدیر روابط عمومی‌ كشورهای عضو IOC

حسین المسلم

دبیركل شورای المپیك آسیا

رونوشت:

ژاك روخه، رئیس كمیته بین المللی المپیك

شیخ احمد الفهد آل صباح، رییس شورای المپیك آسیا

اتحادیه فدراسیون‌های بین المللی المپیك تابستانی

تمام فدراسیون‌های جهانی ورزشی