ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قانونمندبودیم،شفق را دادگاهی می كردیم



 

 

 

اخبار سیاسی

 

رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال مدعی شد كه مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی تبریز به خاطر ادعاهایش باید دادگاهی شود.

مسعود عنایت افزود: متاسفانه مدیران فوتبال ما هیچ‌وقت دیواری كوتاه‌تر ازداوری پیدا نمی‌كنند و همیشه باخت‌‌های خود را به این قشر بدون دفاع نسبت می‌دهند. ناصر شفق در گفت‌وگویی مدعی شده كه فدراسیون‌نشین‌ها نمی‌خواهند تراكتورسازی به رده‌های بالای جدول برسد و از طریق داوران نامناسب این تیم را تضعیف می‌كنند، در شرایطی كه او هیچ‌گاه ضعف كادر فنی و بازیكنان خود را نمی‌بیند.

وی ادامه داد: بیان این‌گونه اظهارات و زدن تهمت و افترا به مسئولان فدراسیون فوتبال و كمیته داوران نیازمند پیگیری است و كمیته انضباطی می‌بایست نسبت به آن اقدام و حتی او را دادگاهی كند.

عنایت با اشاره به موارد مشابه در فوتبال اروپا اظهار كرد: مطمئن باشید اگر شخصی در جایگاه ناصر شفق كه مدیر یك باشگاه و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است در فوتبال اروپا این‌چنین اظهاراتی داشته باشد، علاوه بر جریمه چند صد میلیونی، دادگاهی شده و حتی زندانی می‌شود اما در فوتبال ما افراد خیلی راحت به خود اجازه می‌دهند هر حرفی را به زبان بیاورند و كوچك‌ترین اتفاقی هم رخ نمی‌دهد.

رئیس كمیته داوران همچنین گفت:‌برخی دوستان از عملكرد ضعیف مدیریت كمیته داوران حرف به میان آورده‌اند در شرایطی كه با رفتن من هم وضع همین خواهد بود و جانشین من هم مجبور است با همین كادر داوری موجود به قضاوت بازی‌های لیگ بپردازد.

وی در رابطه با ادعای پرویز مظلومی كه مدعی شده بود سعید مظفری‌زاده در شب بازی تیمش با تیم فولاد در یك هتل بوده است، گفت: در وهله اول خوشحالم كه مربی ابومسلم نتوانسته مشكلی از داوری پیدا كند و سراغ این بحث رفته است ضمن آنكه گویا آقای مظلومی فراموش كرده است كه همین داور در زمان مربی‌گری‌اش در مس كرمان یك شب هم با خودش در یك هتل بوده است.

عنایت همچنین در خصوص ادعای مدیرعامل باشگاه راه‌آهن شهر ری گفت: روز شنبه آقای انصاری‌فرد با فیلم بازی تیمش به كمیته داوران آمد و بعد از بررسی آن متوجه شدیم كه یك پنالتی در دقیقه ۹۱ برای این تیم در دیدار مقابل پاس همدان گرفته نشده است، اما این صحنه در شرایطی رخ داد كه سعید بخشی‌زاده دید خوبی نسبت به صحنه پنالتی نداشته بود. با این حال باز هم تاكید می‌كنم كه اشتباه داوری در تمام دنیا جز بازی بوده و نباید نسبت آن تا این حد واكنش نشان داد.

وی در واكنش به این سئوال كه گفته می‌شود داوری‌های لیگ در طول لیگ به نفع سپاهان بوده است،‌گفت: با نگاه ساده‌ای به جدول رده‌بندی و مشاهده تفاضل گل تیم سپاهان كاملا مشخص می‌شود كه این ادعایی بی‌اساس است. وقتی این تیم با اختلاف پنج گل حریفان خود را از پیش‌ رو برمی‌دارد، ‌آیا باز هم این داوران هستند كه با ضربه سر و شوت برای این تیم گلزنی می‌كنند!؟ متاسفانه رسوم بسیار زشتی در فوتبال ما پدید آمده است كه جز به ناكجا‌‌آباد مقصدی نخواهد داشت. مدیران و مربیان ما همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند و هیچ‌وقت نخواسته‌اند موفقیت‌های داوری را ببینند.

عنایت در پایان گفت: ‌این روزها حساسیت بازی‌های لیگ در صدر و قعر جدول به اوج حساسیت رسیده است و برخی مربیان و مدیران به خاطر دفاع از خود مجبور هستند تحت هر شرایطی ضعوف تیم خود را انكار و همه چیز را به گردن تیم‌های داوری بیندازند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اورانگوتانی كه دادگاهی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شفق:اصرارندارم،شرایط مناسب باشدمی‌مانم



 

 

شفق:اصرارندارم،شرایط مناسب باشدمی‌مانم

 

تا چند روز آینده همه چیز مشخص می‌شود

شفق: اصرار ندارم، شرایط مناسب باشد می‌مانم

مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی تبریز گفت: اگر شرایط مناسب باشد و حمایتم كنند در تراكتورسازی می‌مانم.

ناصر شفق در گفت و گو با خبرنگار ورزشی درباره اینكه برای ماندن یا واگذاری باشگاه تراكتورسازی تصمیم خود را گرفته یا خیر عنوان كرد: هنوز به تصمیم خاصی نرسیده ام. با توجه به اینكه باشگاه تراكتورسازی، بزرگ است اگر می خواهد در فصل آینده نتیجه بگیرد باید ساز و كار خوبی برای آن طراحی شود. من هم به دنبال شرایط خوب هستم.

وی افزود: اگر شرایط مناسب و مهیا شود می مانم اما اگر آن شرایطی كه می خواهم فراهم نشود، نمی مانم. تا 3،4 روز آینده این قضیه كاملا مشخص می شود.

مدیرعامل تراكتورسازی در خصوص اینكه زمان در حال از دست رفتن است و این تیم فقط یك بازیكن جذب كرده، تصریح كرد: 14 بازیكن تراكتورسازی قرارداد دو ساله دارند و همه بازیكنان مورد نیاز حفظ شده اند و آنهایی هم كه از تیم جدا شده اند مورد نیاز كادرفنی نبوده اند. با 5 بازیكن لیگ برتری هم صحبت كرده و به توافق رسیده ایم اما تا زمانی كه تكلیف خودمان روشن نشود و آن اتفاقی كه می خواهیم رخ ندهد، نمی توانیم نام این بازیكنان را مطرح كنیم.

شفق در پاسخ به این سئوال كه اگر از سوی مسئولان استانی و ورزشی حمایت نشود چرا مصر به ماندن در باشگاه تراكتورسازی است، به فارس گفت: برای ماندن در این تیم اصرار ندارم. اگر حمایت شوم، می مانم. اگر مسئولان و هواداران حمایتم كنند می مانم و گرنه علاقه مند برای ماندن در جایی كه حامی ندارم، نیستم اگر چه اعتقاد دارم تراكتورسازی از بهترین تیم های ایران است و هیچ جا مثل این تیم نمی شود.

مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی در جواب به این پرسش كه چطور مالك باشگاه است اما از سوی مسئولان ورزشی و استانی برای واگذاری تیم تحت فشار است، گفت: من این تیم را در لیگ یك تحویل گرفتم و تا اینجا رساندم. باشگاهداری در ایران سودآور نیست و باید از جیب هزینه كرد. اعتقاد دارم باشگاه تراكتورسازی می تواند سودآور باشد ولی لازمه اش این است كه از سوی مسئولان ورزش استان حمایت همه جانبه شود. شرایط را به مسئولان استان گفته ام و اگر شرایط مهیا شود كماكان روی قول خود هستم و می گویم كه این تیم امسال حداقل می تواند سهمیه آسیایی را كسب كند.