ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فیلم: زیباترین گل جام جهانی مشخص شد


گل اول خامس رودریگز، بازیکن تیم ملی کلمبیا در بازی مرحله یک هشتم نهایی در مقابل اروگوئه به عنوان بهترین گل مسابقات برگزیده شد.

بیست چهارده: سایت فیفا زیباترین گل جام جهانی 2014 برزیل را مشخص کرد.

 گل اول خامس رودریگز، بازیکن تیم ملی کلمبیا در بازی مرحله یک هشتم نهایی در مقابل اروگوئه به عنوان بهترین گل مسابقات برگزیده شد.

در نظرسنجی در میان کاربران سایت فیفا، این گل به عنوان زیباترین گل جام جهانی برزیل برگزیده شد. ضربه سر فن پرسی در بازی اسپانیا-هلند در رده بعدی قرار گرفت.

پیش از این ماکسی رودریگز آرژانتینی در سال 2006 و دیگو فورلان اروگوئه ای در سال 2010 این جایزه را از آن خود کرده بودند.


ویدیو مرتبط :
زیباترین گل جام جهانی مشخص شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گل نکونام زیباترین گل انتخابی جام‌جهانی در آسیا/ فیفا: ازبکستان،ایران و قطر را جا می‌گذارد



مشکل گلزنی بلای جان تیم کی‌روش

گل نکونام زیباترین گل انتخابی جام‌جهانی در آسیا/ فیفا: ازبکستان،ایران و قطر را جا می‌گذارد

در آخرین روزهای سال 2012 سایت فیفا در گزارشی به وضعیت تیم‌های آسیایی برای صعود به جام جهانی پرداخته و در عین حال گل جواد نکونام به کره‌جنوبی را به عنوان زیباترین گل مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا برگزیده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

مرحله انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا به مراحل حساس خود نزدیک می‌شود و در طول شش ماه گذشته با پنج بازی در منطقه آسیا پیگیری شد. در قاره آسیا چهار تیم به طورمستقیم به جام‌جهانی راه پیدا می‌کنند. بازی‌های مقدماتی قاره آسیا تا کنون با شگفتی‌های زیادی همراه بوده است. ژاپن تنها تیم این مسابقات است که بدون شکست باقی مانده و با 4 برد و یک تساوی قاطعانه درصدر جدول گروه خود قراردارد و با هشت امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم (استرالیا) درصدر قرار دارد. برخلاف سامورائی‌ها استرالیا و کره‌جنوبی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و گل نزنی‌های ایران تا اینجای مسابقات برای ایران گران تمام شده به طوری که این تیم از شانس کمی برای صعود از گروه برخوردار باشد.

بهترین بازی:

استرالیا یک ژاپن یک

حتما خیلی‌ها هم موافق خواهند بود که تکرار فینال جام ملت‌های آسیا درمرحله انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل مصاف غول‌های بزرگ قاره پهناورخواهد شد. این دو تیم که از همان ابتدا مدعیان صعود از گروه خود بودند در یک بازی حساس به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

این بازی حساس دو اخراجی هم در پی داشت و البته یک ضربه پنالتی نیز داشت. هرچند شاگرادان آلبرتو زاکرونی در این دیدار نمایش خوبی داشتند و می‌خواستند با کسب سومین پیروزی‌ خود در این گروه موقعیت خود را در صدر جدول استحکام بخشند. گل اول این دیدار را کیسوکه هوندا در دقیقه 65 به ثمر رساند تا میهمان یک بر صفر جلو بیفتد.

درادامه مسابقه شاگردان هولگر اوسیک در نیمه دوم با آرایش متفاوت به میدان آمدند و توانستند موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه ژاپن ایجاد کنند. آنها که در بازی اول خود برابر عمان با تساوی بدون گل متوقف شده بودند نمی‌خواستند تا در خانه برابر ژاپن با شکست مواجه شوند و با ضربه ایستگاهی لوک ویلکشر توانستند گل تساوی مسابقه را به ثمر برسانند تا با این امتیازهای ارزشمند از شانس بالایی برای صعود ازاین گروه بهره‌مند شود.

زیباترین گل:

جواد نکونام دربازی ایران و کره جنوبی در دقیقه 76

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران در بازی برابر کره جنوبی توانست گل 3 امتیازی مسابقه را با یک شوت دیدنی برای تیم ایران به ثمر برساند تا تیم ده نفره ایران به یک پیروزی خانگی ارزشمند دست یابد.

کره جنوبی میهمان در نیمه نخست مسابقه عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و دو بار دیرک دروازه ایران را به لرزه درآورد تا میزبان خوش‌شانس دروازه خود را در نیمه نخست بسته نگه دارد. با اخراج مسعود شجاعی در دقیقه 56 شانس ایران برای پیروزی در این دیدار کمرنگ شد اما در ادامه ضربه دیدنی جواد نکونام نگرانی‌های ایران را از بین برد تا سه امتیاز این مسابقه را به دست آورد.

بهترین آمار:

تعداد گل‌های ژاپن: 13

ژاپن تا کنون با 13 گل در پنج دیدار در مرحله مقدماتی هجومی‌ترین تیم این مسابقات بوده است. سامورائی‌ها 13 گل خود را با هفت بازیکن مختلف به ثمر رسانده‌اند و ریوکی مائدا با پنج گل زده بیشترین گل را در مرحله مقدماتی به ثمر رسانده است.

بهترین نقل‌ قول:

هولگر اوسیک سرمربی استرالیا

من به آنچه مردم می‌گویند اهمیت نمی‌دهم. به هیچ انتقادی گوش نمی‌دهم زیرا این من هستم که همیشه در کنار تیمم هستم و می‌دانم که بازیکنانم چه توانایی‌هایی دارند. تحلیل من این است که چه کسی آماده بازی خواهد بود و چه کسی نیاز دارد تا بیشتر تمرین کند.

نتیجه‌گیری:

به نظر می‌رسد گروه 2 مسابقات جنگ رقابت سه تیم برای صعود خواهد بود. بعد از ژاپن که جای خود را در صدر جدول مستحکم کرده است استرالیا، عراق و عمان بعد از این تیم برای صعود می‌جنگند. حتی تیم انتهای جدولی اردن نیز روی کاغذ شانس صعود از این گروه دارد. آنها این شانس را دارند تا با قرارگرفتن در رتبه سوم به مسابقات پلی‌اف راه پیدا کنند.

همین نتیجه‌گیری را می‌توانیم ازگروه یک مسابقات داشته باشیم. لبنان که توانست ایران را در خانه با یک گل شکست دهد از این گروه شانس صعود به جام‌جهانی دارد اما به نظرمی‌رسد ازبکستان بتواند اولین صعود خود به جام‌جهانی را از این گروه جشن بگیرد و قطر و ایران را جای‌ بگذارد. کره جنوبی همچنان با یک بازی کمتر از شانس بالایی برای صعود از این گروه بهره‌مند است و تیم ملی ایران در کنار قطر و ازبکستان هم امتیازاست و باید برای صعود با یکدیگر بجنگد./ایسنا