ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فیفا: والکه در رشوه و پولشویی نقش نداشت


ساعتی پیش در حالی که والکه اعتراف کرد که در جریان رشوه‌دهی نقش داشت، فیفا آن را انکار کرد.

خبرگزاری فارس: فیفا ساعتی پیش در بیانیه‌ای انکار کرد که ژروم والکه (معروف به دست راست بلاتر) در مبادلات غیر قانونی بانکی نقش داشت.

نکته بسیار مهم در این جریان این است که خود والکه دقایقی پیش اعتراف کرد که در جریان مبادله بانکی 10 میلیون دلاری به منظور رشوه‌دهی نقش داشته و این به معنای عدم صداقت و راست‌گویی این بزرگ‌ترین و موثرترین سازمان بین‌المللی ورزشی است.

گفتنی است که والکه از سال 2007 تا کنون دبیرکل فیفا بوده است. او از قدرتمند‌ترین افراد در ورزش جهان به شمار می‌رود.

مطابق با اسناد رو شده از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده،‌ والکه شخصا در پرداخت‌های غیرقانونی نقش داشت. بیانیه کمیته مالی و اعتباری فیفا این را رد کرد اما خود والکه به آن‌ اعتراف کرد.


ویدیو مرتبط :
پرداخت پنج میلیون دلاری فیفا به ایرلند؛ وام یا رشوه ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحران رشوه دادن آمریكایی‌ها به اعضای فیفا ادامه دارد



 

 

بحران رشوه دادن آمریكایی‌ها به اعضای فیفا ادامه دارد

 

اظهارات بلاتر و تعلیق احتمالی دو عضو هیات اجرایی بحران رشوه دادن آمریكایی‌ها به اعضای فیفاادامه دارد

 

خبرگزاری فارس: یك منبع آگاه از تعلیق احتمالی فعالیت‌های رئیس كنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه و رئیس فدراسیون نیجریه خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، به نقل از رویترز رینالد تماری، نایب رئیس فیفا پس از ادعاهایی مبنی بر فروش رأی خود درخصوص میزبانی آمریكا برای جام‌جهانی 2022 اظهار داشت: از بررسی‌های كامل و صادقانه استقبال می‌كنم.

ساندی تایمز اعلام كرده بود: گزارشگران تلویزیونی در قالب لابی‌كنندگان هیأت آمریكایی به تماری، رئیس كنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه و آموس و آدامو رئیس فدراسیون نیجریه كه هر 2 عضو هیأت مدیره كمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی هستند، پیشنهاد دادند كه رأیشان را بفروشند.

گزارشگر تلویزیونی گفت: از آدامو هنگامی كه تقاضای 500 هزار پوند برای یك پروژه شخصی درخواست می‌كرد، فیلم گرفته شده و تماری از گزارشگر مخفی تقاضای یك میلیون و 42 هزار پوند برای بودجه ساخت یك آكادمی ورزشی در قرارگاه كنفدراسیون اقیانوسیه در خواست كرد.

 

كنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه در بیانیه‌ای اعلام كرد: پس از فاش شدن این اطلاعات توسط ساندی تایمز، رینالد تماری رئیس فدراسیون اقیانوسیه و نایب رئیس فیفا كاملاً با كمیته اخلاقی و دبیر ارشد فیفا همكاری خواهد كرد. رینالد تماری از بازجویی كامل و صادقانه استقبال خواهد كرد؛ بنابراین تمام حقایق را می‌توان شنید. كنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه تا زمان انتشار یافته‌های كمیته اخلاقی فیفا در این باره اظهار نظری نخواهد كرد.

 

فیفا در تاریخ 2 دسامبر (11 آذر) در زوریخ تصمیم خواهد گرفت كه چه كشورهایی میزبانی جام‌جهانی 2018 و 2022 را بر عهده خواهند گرفت. انتخاب‌ها توسط 24 عضو قدرتمند كمیته اجرایی گرفته خواهد شد.

به هر حال یك منبع نزدیك به كمیته اجرایی كه نخواست نامش فاش شود، گفت: آدامو و تماری در صورت اثبات اتهام از حضور در كمیته اجرایی محروم خواهند شد و فعالایت‌هایشان به حالت تعلیق درخواهد آمد.

این منبع ادامه داد: فیفا به هیچ‌كس اجازه نخواهد داد تا شهرت فرایند رأی‌گیری در آن را به خطر اندازد. 22 نفر ممكن است در این خصوص تصمیم بگیرند نه 24 نفر.

انگلیس و روسیه به همراه اسپانیا/پرتفغال و بلژیك/هلند به صورت مشترك برای میزبانی جام‌جهانی 2018 اعلام آمادگی كرده‌اند. نامزدهای میزبانی جام‌جهانی 2022 عبارتند از آمریكا، ژاپن، كره‌جنوبی، قطر و استرالیا.

 

سپ بلاتر، رئیس فیفا از اعضای كمیته اجرایی خواست تا پیش از آغاز بررسی‌ها سكوت كنند. بلاتر در نامه‌ای سرگشاده نوشت: متأسفم كه باید به دنبال یك مقاله منتشره در ساندی تایمز با تیتر "آرای جام‌جهانی به حراج گذاشته می‌شود "، شما را از شرایط نامطلوبی مطلع كنم.

وی ادامه داد: من بر حسب وظیفه، شما را از ادامه روند بررسی‌ها آگاه خواهم كرد. در ضمن از شما می‌خواهم تا از اظهار نظر قطعی در این خصوص امتناع كنید.

منبع:farsnews.com