ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فیفا: احنمالا جام‌جهانی قطر در زمستان است


فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) دو دوره زمانی دی و بهمن (ژانویه - فوریه) و آبان و آذر (نوامبر - دسامبر) سال 2022 را به عنوان جایگزین فصل تابستان برای برگزاری جام جهانی قطر اعلام کرد.

ایرنا: به گزارش الدوری والکاس قطر، این پیشنهاد در نشست گروه کاری فیفا که به ریاست شیخ سلمان بن ابراهیم رییس AFCو با عضویت تمام نمایندگان خانواده بزرگ فیفا در زوریخ برگزار شد، اتخاذ کرد.

ماه های ژانویه و فوریه ماههای آغازین سال 2022 است و نوامبر و دسامبر دوماه پایانی همان است که بعدا' قرار است در خصوص یکی از این دو دوره زمان پیشنهاد شده، تصمیم قطعی گرفته شود.

این زمان ها به عنوان جایگزین زمان معمول برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی که مصادف است با ماه های ژوئن و جولای است.

ماههای ژوئن وجولای در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویِژه در قطر بسیار گرم و شرجی است.

ژروم فالکه دبیرکل فیفا پس از این نشست گفت: طبق برنامه جام جهانی 2022 در کشور میزبان یعنی قطر باید برگزار شود.

وی افزود: در نشست آتی (نوامبر)، اعضای این کار گروه تبعات ناشی از تغییر زمان برگزاری جام جهانی 2022 در وقت های پیشنهاد شده را مورد بررسی قرار می دهد.

نشست های این کارگروه تا رسیدن به یک اتفاق نظر جامع در خصوص دو زمان پیشنهاد شده همچنان ادامه خواهد یافت و فوریه 2015 زمان برگزاری سومین نشست تعیین شده است.


ویدیو مرتبط :
جام جهانی فوتبال قطر در زمستان برگزار خواهد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ لفظی فیفا و قطر بر سر میزبانی جام جهانی بالا گرفت



 

 

جنگ لفظی فیفا و قطر بر سر میزبانی جام جهانی بالا گرفت

 

جنگ لفظی میان فیفا و قطر پس از آن که فیفا از شدت گرما در آن کشور در ماه های ژوئن و ژوئیه ( حدود تیر و مرداد و زمان برگزاری جام جهانی فوتبال ) انتقاد کرد، به بالاترین حد خود رسید.

''محمد بن همام'' رییس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو کمیته اجرایی فیفا در پاسخ به این انتقاد مسئولان فیفا در وبلاگ شخصی خود بر مشکلات بالقوه ای دست گذاشت .

او این سخنان را پس از آن ایراد کرد که بازرسان فیفا نسبت به ریسک دمای بالای هوا برای بازیکنان فوتبال و کارشناسان و مسئولان هشدار دادند و گفتند دمای هوا در قطر گاهی به 50 درجه سلسیوس می رسد.

''چاک بلیزر'' یکی از اعضای فیفا گفته است: شما می توانید در ورزشگاه ها، دستگاه تهویه هوا بگذارید اما برای کل کشور هم می توانید چنین کنید؟

این جمله ، طعنه ای به پافشاری قطر بر تعبیه سیستم خنک کننده داخل ورزشگاه ها بود. اکنون بن همام با همین منطق به طعنه بلیزر پاسخ داده است.

بن همام در وبلاگ شخصی خود نوشت: ''هنگامی که یکی از همکاران از من درباره پیشنهاد میزبانی زادگاهم ( قطر) و هوای داغ آنجا و خطراتی که برای سلامت بازیکنان خواهد داشت ، پرسید، من دو نکته را به او یادآوری کردم. اول ، فناوری پیشرفته و راه حل تکنیکی که قطر برای چالش دمای بالای هوا در ورزشگاه ها در نظر گرفته است. دوم، آیا به یاد نمی آورید که جام جهانی 1994 در آمریکا برگزار شد؟ در آنجا ، برخی از مسابقات در میانه روز و دمای بیش از 50 درجه سلسیوس انجام می شد.

هنگامی که او به من گفت به خاطر می آورد، پرسیدم آیا کسی در آن زمان از به خطر افتادن سلامت بازیکنان و مسئولان فوتبال در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال در آمریکا انتقاد کرد؟

برعکس، حتی تماشاچیان آمریکایی هم گرمای هوا را فراموش کردند و اکنون با گذشت کمتر از 16 سال متقاضی میزبانی جام جهانی شده اند.''

این در حالی است که بازرسان فیفا، قطر را برای میزبانی جام جهانی، '' پرمخاطره ترین انتخاب '' ارزیابی کرده اند. از نظر این بازرسان، آمریکا ریسک کمی دارد، هرچند که در ارزیابی کلی و به خاطر نبود ضمانت های لازم از سوی دولت آن کشور، در رده میانی به لحاظ مخاطره پذیری قرار گرفته است.

استرالیا در میان کشورهای داوطلب میزبانی جام جهانی 2022 دارای بهترین شرایط تکنیکی ارزیابی شده و با اختلاف اندکی ، بالاتر از کره جنوبی قرار گرفته است.