ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فکرم ورود به گینس است



اخبار,اخبار ورزشی,الهام اصغری


مدتی خبری از الهام اصغری نبود.


من می‌توانم در سال یکی دو رکورد را جابه‌جا کنم. به همین دلیل در مقاطعی که برای رکورد زدن آماده می‌شوم خبری از من نیست.


چرا یکی دو رکورد. محدودیت خاصی وجود دارد؟
 نه محدودیتی ندارم می‌توانم دوسه ماه درمیان نیز در رکوردگیری شرکت کنم اما رکوردهایی که من می‌زنم سنگین است. یکی دوساعت شنا نیست، بیش از 12 ساعت شنا است به همین دلیل تمرینات سختی را باید پشت سر بگذارم و برنامه‌ریزی ویژه‌ای را باید تدارک ببینم. باتوجه به سنگینی برنامه‌ای که دارم باید اسپانسر قوی را برای خودم پیدا کنم که پیدا کردن اسپانسر کار سختی است. هزینه ثبت رکوردهایم زیاد است و باید اسپانسر خوبی داشته باشم. درکنار این موضوع صرف ثبت یک رکورد مهم نیست زمانی که می‌خواهی این کار را انجام بدهی باید ببینی چه هدفی را دنبال می‌کنی و هدف از این کار چیست؟


با چه هدفی رکورد زدی؟
 هدفم این بود پس از ثبت رکوردم به زنان زندانی که به دلیل مشکلات مالی به زندان افتاده‌اند کمک کنم و مقدمات آزادی آنها را فراهم کنم که خدا را شکر این اتفاق برایم رخ داد و توانستم دو زندانی زن را آزاد کنم.


به طور حتم برای پیدا کردن اسپانسر هم زمان زیادی صرف کردی.
 بله همینطور است. ازفروردین ماه برای پیدا کردن اسپانسر زمان صرف کردم تا اینکه بالاخره این مشکلم حل شد. اما مشکل بعدی من پیدا کردن یک استخر بود تا در آن تایمی که در نظر گرفته‌ام بتوانم رکورد بزنم.


مشکل استخر هم به واسطه یکی از چهره‌های مطرح ورزش کشورمان حل شد.
 بله دراین مدت که به دنبال استخر مناسب برای ثبت رکوردم بودم به واسطه هادی ساعی توانستم یک استخر مناسب رابرای ثبت رکوردم پیدا کنم. همه شرایط فراهم شد تا بتوانم این رکورد را به ثبت برسانم. البته مدنظر من تایم 14 ساعت شنای مداوم در استخر بود اما با توجه اینکه سانس بانوان استخر به پایان رسیده بود مجبور شدم رکوردم را در 13ساعت و 45 دقیقه به پایان برسانم. دراین مدت زمان 1412 بار در عرض استخر شنا کردم به عبارتی 24 کیلومتر شنا بدون وقفه.


رکورد سنگینی است. به لحاظ جسمانی دچار مشکل نشدی؟
 به هیچ وجه. پزشک تیم قبل از ثبت رکورد، ضربان قلبم را گرفت، 90 بود. پس از چند ساعت شنا بازهم 90بود درپایان مسابقه هم ضربان قلب من 90 بود. ضربان قلبم هیچ تغییری نکرد حتی پزشک و تیم داوری هم از این موضوع تعجب کردند. این یعنی شرایط فیزیکی خاصی دارم.


نحوه تمرین‌هایت برای ثبت چنین رکوردهایی به چه شکل است.
 ابتدا باید بگویم برنامه تمرین هایم را خودم تنظیم می‌کنم. مدل تمرین هایم را هم خودم برنامه‌ریزی می‌کنم. با توجه به اینکه رکوردهای سنگینی می‌زنم تمرین هایم بسیار سنگین است. قبل از هر رکوردگیری حدود 2 ماه اردو می‌زنم، آن‌هم با برنامه خاص. روزی 10 کیلومتر روی ماسه‌های کنار دریا می‌دوم. بعد از استراحتی کوتاه، شنا در دریا آن هم با وزنه‌هایی که به دست و پاهایم می‌بندم که این بخشی از تمرین‌هایی دشواری است که پشت سر می‌گذارم تا بتوانم 24 کیلومتر را بدون وقفه شنا کنم. بعد هم حدود 18-17 کیلومتر دوچرخه سواری می‌کنم.


با این شرایط می‌توانی در ورزش سه گانه هم شرکت کنی.
 چراکه نه. من خوشحال می‌شوم که دراین رشته نیز حضور داشته باشم. البته درحال حاضر همه فکرم درگیر ثبت رکورد م در کتاب گینس است.


این بار چه رکوردی را در نظر داری؟
 این بار می‌خواهم بیست و چهار ساعت به طور مداوم شنا کنم.


زمان مشخصی را هم برای ثبت رکوردت درنظر گرفته‌ای.
 هنوز زمان مشخصی را در نظر نگرفته‌ام اما در چند ماه آینده حتما برای ثبت رکوردم اقدام می‌کنم. ثبت رکورد در گینس مهم‌ترین برنامه زندگی‌ام است. در واقع همه دغدغه زندگی‌ام همین موضوع است.


کارهای لازم را برای ثبت رکوردت در گینس انجام داده ای.
 فدراسیون ورزش‌های همگانی با بخش ثبت رکوردهای کتاب گینس درارتباط است. نامه نگاری‌های اولیه دراین باره نیز انجام شده است. با توجه به شرایطی که وجود دارد برای ثبت رکوردم باید یا در دبی یا ترکیه رکوردم را به ثبت برسانم. حدود 50 میلیون تومان هم باید بابت هزینه داوران پرداخت کنم.


تا حالا بانوی شناگری این رکورد را به ثبت رسانده است؟
 تا حالا هیچ بانویی با لباس اسلامی این رکورد را به ثبت نرسانده است و من می‌خواهم این افتخار نصیب یک بانوی ایرانی مسلمان شود.


رکوردی که می‌خواهی ثبت کنی در استخر است یا دریا؟
 هنوز تصمیمی در این مورد نگرفتم. البته با توجه به علاقه‌ای که به دریا دارم دوست دارم رکورد 24 ساعت شنا را در دریا انجام بدهم اما هنوز تصمیمی نگرفتم. به هر حال شرایط دریا خاص است و در کل نمی‌توان پیش‌بینی از وضعیت دریا داشت. همین موضوع کمی کارم را سخت می‌کند.


رکورد مورد نظرت به لحاظ زمانی است یا کیلومتر؟
 مقدار مسافتی که می‌خواهم شنا کنم مورد نظرم نیست. برای من مهم مقدار زمانی است که می‌خواهم شنا کنم که بیست و چهار ساعت مداوم توسط بانوی مسلمان ایرانی است.


  اخبار ورزشی  -  ایران


ویدیو مرتبط :
رکورد عجیب با تریلی برای ورود به گینس + فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود افسردگی به دنیای کودکان



خیلی‌ها دوران کودکی را شادترین دوران زندگی می‌دانند و هر از گاه آرزو می‌کنند که برگردند به همان دوران شاد و رها و بی‌‌غم و غصه، به همان دوران کودکی. ولی پزشکان می‌گویند در همان دوران شاد و رها و بی‌غم و غصه هم گاهی اوقات، افسردگی سراغ آدم می‌آید. یعنی کودکان هم افسرده می‌شوند؟ این،‌ پرسشی است که با دکتر نسرین امیری، فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، در میان گذاشته‌ایم و ماحصل سوال‌ ما و جواب‌های ایشان، شده است گفتگویی که پیش رو دارید.

 

افسردگی

 

آیا ممکن است بچه‌ها هم افسرده شوند؟


بله، افسردگی در کودکان هم رخ می‌دهد. حتی افسردگی در شیرخواران هم ممکن است رخ ‌دهد. در گذشته می‌گفتند شیرخوار دچار بیمارستان‌زدگی شده است، برای اینکه می‌دیدند بچه‌هایی که بنا به دلایل جسمانی به ناگهان از والدین‌شان جدا می‌شوند و در بخش‌های ویژه مراقبت می‌شوند، به مرور زمان نگاه‌شان فرق می‌کند، میزان خواب، غذا خوردن و گریه کردن‌شان تغییر می‌کند و بعدها که این بچه‌ها پیگیری شدند، متوجه شدند که دچار نوعی افسردگی شده‌اند. افسردگی در بسیاری از موارد با علایم جسمانی و روانی همزمان دیده می‌شود. افسردگی در کودکان یک بیماری جدی محسوب می‌شود و از طرفی در هر سنی ممکن است رخ دهد؛ حتی در دوران نوزادی.

 


افسردگی در کودکان بیشتر دیده می‌شود یا نوجوانان؟


البته افسردگی بیشتر در نوجوانان دیده می‌شود اما به هر حال میزان آن در کودکان هم قابل توجه است. ما آمار خیلی دقیقی در این رابطه نداریم اما آمارهایی که از کشورهای آمریکایی و اروپایی داریم، گواه آن است که پنج درصد کودکان مبتلا به افسردگی می‌شوند و این، آمار بسیار قابل توجهی است که البته در کشورهای در حال توسعه، از جمله کشور خودمان، احتمالا بیشتر هم هست.



چه عواملی در ایجاد این افسردگی موثر است؟


افسردگی می‌تواند یک بیماری ژنتیکی باشد، یعنی اگر افسردگی در خانواده وجود داشته باشد می‌تواند انتقال پیدا کند. به جز عوامل ژنتیکی، تغییرات اجتماعی مانند جنگ، بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و یک‌سری عوامل روان‌شناختی، مثل بچه‌هایی که فقدان را تجربه کرده باشند، به خصوص فقدان پدر یا مادر و یا عزیزانشان، بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

 

تحقیقات نشان داده است که اگر پسربچه‌ها زیر سن ۱۳ سالگی پدر خود را از دست بدهند، برای ابتلا به افسردگی مستعدتر هستند. عامل دیگر، از دست دادن سلامت جسمانی کودک است؛ مثل قطع عضوهایی که در حوادث رانندگی رخ می‌دهد که متاسفانه در کشور ما زیاد هم است.

 

از دیگر عواملی که به بروز افسردگی کمک می‌کنند و برای پیشگیری، باید به آنها توجه کرد. عبارت اند از: جدا شدن از خانواده و حامیان عاطفی، تعویض مدرسه یا مهدکودک و از دست دادن دوستان، مهاجرت یا اسباب‌کشی، تبعیض بین فرزندان، به رخ کشیدن نکات منفی کودک و ابراز نکردن صفات مثبت او، دوری یا مرگ عزیزان، شکایت والدین از ناراحتی‌های جسمانی که کودکان را نگران از دست دادن آنها می‌کند، مطرح کردن مسایل و مشکلات اقتصادی در حضور فرزندان .

 

افسردگی


آیا تنبیه کودکان هم می‌تواند سبب ایجاد افسردگی در آنها شود؟


بله؛ تنبیه و بدرفتاری با کودک به‌عنوان یک عامل محیطی در ایجاد افسردگی در کودکان موثر است ولی توجه کنید که جدیت را نباید با بدرفتاری اشتباه بگیرید. ما توصیه‌هایی داریم در رابطه با بچه‌ها که گاهی جدیت‌هایی را به کار ببریم. جدیت در مورد بچه‌ها کاربرد دقیق دارد و با خشونت متفاوت است.

 


علایم و نشانه‌های بیماری افسردگی در کودکان چه چیزهایی است؟


اندوه، اشک و گریه مداوم، ناامیدی به آینده، از فعالیت‌هایی که در گذشته انجام می‌داده و از آنها لذت می‌برده است لذتی نمی‌برد، بی‌حوصله و کم انرژی می‌شود، از نظر اجتماعی منزوی می‌شود و دوست ندارد در جمع دوستان یا در مهمانی‌ها شرکت کند، اعتماد به نفس او پایین آمده و دایم احساس گناه می‌کند، دایم به دلیل کارهایی که می‌کند عذرخواهی می‌کند و یا خودش را مقصر چیزهایی می‌داند که به او ربطی ندارد.

 

علامت دیگر اینکه به صورت مشخصه حساس شده است، به خصوص اگر طرد شده باشد، تحریک‌پذیر و پرخاشگر شده است و مثل این است که کودک دایم از چیزی شاکی است و در درونش حرصی دارد، به راحتی ارتباط برقرار نمی‌کند و سخت دوست پیدا می‌کند، شکایت‌های مکرر از بیماری جسمی مانند سردرد، شکم درد، پادرد و... بدون علت پزشکی دارد، غیبت‌های مکرر از مدرسه و یا انجام ندادن تکالیف، کاهش تمرکز، صحبت کردن درباره فرار از خانه و یا تلاش در جهت آن، اختلالات عمده در خواب و خوراک و صحبت از خودکشی از دیگر علایم است که در صورت دیدن این علایم باید به یک روان‌پزشک کودک مراجعه کرد زیرا افسردگی یک بیماری جدی است و سریعا باید درمان شود.

 


خانواده چه نقشی در درمان افسردگی کودکان دارد؟


خانواده و فضای روانی آن نقش بسیار مهمی در پیشگیری از افسردگی و درمان این اختلال دارد. البته در صورتی که افسردگی، ناشی از عوامل درونی باشد، درمان آن باید حتما توسط روانپزشک انجام شود اما برای درمان افسردگی‌های ناشی از عوامل محیطی، ساختن فضایی دوستانه و صمیمانه که کودک در آن احساس کند همه دوستش دارند و نیازهایش را به موقع و به جا برآورده می‌کنند، موثر است. والدین باید بدانند که ارتباطات منفی و عاری از عشق و پذیرش آنها می‌تواند موجب افسرده شدن کودکان شود بنابراین وجود محیطی سرشار از عشق و محبت و روابطی سالم و صمیمی برای کودکان ضروری است و نباید آنان را از این نعمت محروم کنیم.

 

باید اجازه بدهیم کودک افسرده صحبت کرده و احساس خود را بیان کند. به احساس او احترام بگذاریم و سعی کنیم با تغییر رفتار خودمان تفسیر کودک از وقایع پیرامونش را عوض کنیم. گاهی نیز لازم است محیط کودک را قدری تغییر دهیم. کودکان، خودشان بهترین منابع اطلاع‌رسانی به بزرگسالان هستند.

 

یعنی می‌توانیم از خود کودک اطلاعاتی در مورد این که چرا غمگین است به دست آوریم. در بسیاری موارد، افسردگی کودک به نوع رابطه او با عزیزانش به خصوص مادر مربوط می شود. گاهی نیز رفتار خشونت‌بار پدر و عدم ابراز عشق و محبت توسط او، به بروز حالات غم‌زدگی و افسردگی در کودک می‌انجامد. در این صورت، آموزش والدین برای این که چگونه با فرزندشان رفتار کنند می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.