ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فوتبالیست‌های وطنی! از این کار «نیمار» هم الگو بگیرید



کاش برخی از فوتبالیست‌های ما به جای نوبت گرفتن در آرایشگاه‌ها برای «مدل موی نیمار»ی یک بار فیلم مدرسه فوتبال او را هم ببینند و از یاری او به معلولان هم «الگو» بگیرند

 دنیای ما - که نان و ماست خودمان را می‌خوریم - با ستاره‌های عالم ورزش تفاوت دارد؛ از زمین تا آسمان. این نوشتار هم در پی شماتت آنها نیست. از چهره های نام‌دار ورزش دنیا هم نمی‌خواهیم چماقی بسازیم برای  کوفتن بر فرق ستاره های طلایی و احیاناً کاغذی یا به تعبیری حلبی ورزش خودمان اما ...
 
  ماجرا از این قرار است که «نیمار» ستاره تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه بارسا، مدتی است سازمانی برای حمایت از کودکان معلول دنیا تاسیس کرده است.این هفته او در کنار برخی از ستاره های قدیمی و فعلی فوتبال برزیل با دعوت از کودکان معلول در سراسر دنیا ، مسابقه ضربات پنالتی بین نمایندگان کشورهای مختلف برگزار کرد.

  فوتبالیست های برزیلی با پوشیدن کفش های مخصوص، پای بچه های معلول را روی پای خود نگاه می‌داشتند و به آنها کمک می‌کردند به توپ ضربه بزنند؛ تحقق یک رویا برای کودکی که هرگز با پا به توپ نزده است. این رفتار انسانی حتی برای چهره پرخاش‌گر و بی قراری مثل نیمار که بسیاری برخورد او و محرومیتش در کوپا آمریکه را دلیل حذف برزیل می‌دانند احترام اجتماعی بسیاری آورده است.

  در تمام دنیا او را تحسین کردند که بخشی از سرمایه، درآمد و زمان خود را برای کودکان معلول هزینه کرده است.

  این کار منحصر به او هم نیست و پیشتر زیدان، مسی، رونالدو، رافائل نادال، لبرون جیمز و بسیاری دیگر از ستاره های دنیای ورزش برای کودکان هموفیلی، سرطانی، بی خانمان، مهاجر، رنگین پوست و آسب دیده اجتماعی دست به اقداماتی از این دست زده اند. ستاره های ورزش ما چطور؟ در این فصل تعطیلات فوتبال چند اقدام از این دست دیده اید و شنیده اید؟!

اخبار,اخبارورزشی,نیمار

بازدید چند دقیقه ای از یک مرکز سرطانی شناخته شده گرچه اقدام قابل تحسینی است اما هیچ گاه مثل تاسیس یک مدرسه یا ساخت یک زمین کوچک ورزشی تاثیرگذار نیست. اصلاً لابه‌لاای عکس‌هایی که ستاره‌های ورزش ما در لوس آنجلس و دوبی و آنتالیا و ... از گذران تعطیلات منتشر می‌کنند چند عکس و اقدام عام المنفعه اجتماعی دیدید؟ در حمایت از کودکان کار؟ بچه های بی سرپرست؟ محیط زیست؟ کارگران و ....
 
  البته که تفریح و لذت بردن حق بازیکنان است و اینطور نیست که نیمار و مسی و رونالدو و ... تمام تعطیلات شان را صرف امور خیریه کنند، از بازیکن فوتبال هم انتظار نمی رود چریک باشد و مواضع دو آتشه سیاسی – اجتماعی بگیرد اما فکر نمی کنیدچهره های ورزشی ما هم بیش از اندازه منفعل هستند؟

   تمام طول فصل گله می کنند که چرا برای تشویق ما به ورزشگاه ها نمی آیید یا وقتی بد بازی می کنیم گله می کنید اما از خود نمی پرسند این دوستی یک سویه و عشق یک طرفه به جایی نمی رسد و آنها هم باید گامی برای مردم بردارند؟

  چطور زمان عقد قراردادها افشاگر و طرفدار عدالت و رعایت حقوق و برابری می شوید اما در مقابل معضلات جامعه ای که خزانه بیت المال را پر می کند تا درآمد شما را تامین کند سکوت می کنید؟

   ستاره های آن سوی دنیا حداقل قراردادشان از درآمد شرکت های خصوصی است نه بیت المال، مالیات شان را باید بپردازند وگرنه حتی اگر لیونل مسی هم باشند باید در دادگاه حاضر شوند یا مثل اولی هوینس به زندان بروند! کیفیت بازی بسیاری از آنها رقت انگیز است حداقل در فعالیت های عام المنفعه شرکت کنید!

   حتماً بعضی می‌گویند ستاره های ما هم از این کارها می‌کنند اما چون نمی‌خواهند «ریا» شود نمی گویند!

چطور عکس گرفتن کنار ماشین‌های میلیاردی با سر و تیپ آنچنانی و انتشارش «فخر فروشی» نیست اما از کار خیر گفتن ریاست؟! اتفاقاً کارهای خیر را باید گفت تا دیگران هم «الگو» بگیرند، الگو گرفتن که فقط مدل مو و خال کوبی نیست!

   دوست روزنامه‌نگار و صریح القلمی که به تیم‌های ورزشی نزدیک است چندی پیش نوشته بود:

  «تلویزیون روشن است و ماه عسل‬ در حال پخش. تیم ‫جام جهانی٩٨‬ از حضور در برنامه خیریه كودكان  ‏سرطانی‬ می گویند؛از كمك به آنها. حمایت از آنها. یاد چند ماه قبل افتادم، به دعوت دوستی به مشهد رفته بودیم برای بازی خیرخواهانه همین ها. كاش مثل همیشه نمی‌رفتم و تصویر خوبِ ستاره های ‫‏فوتبال‬ در ذهنم می ماند. من حرف اینها را باور نمی‌كنم كه "این بازی ها حال ما را خوب می‌كند".

اخبار,اخبارورزشی,نیمار

شاید راست می گویند ولی من باور نمی كنم. همان ها زندگی ساده ای دارند اما طوری اُرد می دهند، انگار رئال مادرید به جایی سفر كرده است. یاد شب قبل از بازی می افتم كه تا ٣میلیون تومان نگیرند، بازی نمی كنند! تا سبد هدیه نگیرند به میدان نمی روند! نه همه شان البته. از همه بدتر، برنامه بازدید از سرطانی ها بود كه به پسرهای سرطانی در حد ١٠دقیقه سر زدند و ناگهان "خسته" شدند و بدون اینكه به بخش دخترهای سرطانی سر بزنند، رفتند...هنوز چهره های اشك آلود دخترهای سرطانی را به خاطر دارم كه منتظر علی دایی و این تیم دوست داشتنی بودند و هرگز نیامدند... من هیچوقت آنها را دوست نخواهم داشت».

  کاش برخی از فوتبالیست‌های ما هم در این فرصت باقی‌مانده تا شروع لیگ برتر به جای نوبت گرفتن در آرایشگاه‌ها برای «مدل موی نیمار»ی یک بار فیلم مدرسه فوتبال او را ببینند شاید از این کار خوب هم «الگو» گرفتند.

 

اخبار ورزشی - نیمار


ویدیو مرتبط :
بخشندگی را از فاطمه سلام الله علیها الگو بگیرید...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بعد از 52 سال کار ماهیانه 900 هزار تومان حقوق می گیرم اما فوتبالیست معمولی مملکت 600 میلیون تومان دستمزد می گیرد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از سوی بهزاد فراهانی بازیگر باتجربه سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان شد:

بعد از 52 سال کار ماهیانه 900 هزار تومان حقوق می گیرم اما فوتبالیست معمولی مملکت 600 میلیون تومان دستمزد می گیرد!

من بعد از 52 سال کار در رادیو و تلویزیون و تئاتر و سینما چقدر حقوق می گیرم؟ 900 هزار تومان و برای بازیگری در یک پروژه هم 15 میلیون تومان. 15 میلیون برای یک ماه کار شبانه روزی!...بعد فوتبالیست معمولی مملکت چقدر می گیرد؟ 600 میلیون تومان. من حتی نمی توانم 600 میلیون را بشمارم.

 

به گزارش شبکه ایران بهزاد فراهانی هنرمند سرشناس تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون که حدودا پنج دهه ای میشود به عنوان بازیگر در رسانه های مختلف حضور دارد در تازه ترین گفتگویش که با مجتبی هاشمی در مجله «تماشاگر» انجام شده به صراحت از سوابق فوتبالی اش پرده برداشته و نکات جالبی را هم درباره وضعیت فرهنگی بازیکنان فوتبال مطرح کرده است. بخشهایی از گفته های فراهانی را در ادامه می خوانید:

 

بعد از 52 سال کار ماهیانه 900 هزار تومان حقوق می گیرم

یک کارگر ماهیانه در ایران 350 هزارتومان حقوق می گیرد. من بعد از 52 سال کار در رادیو و تلویزیون و تئاتر و سینما چقدر حقوق می گیرم؟ 900 هزار تومان و برای بازیگری در یک پروژه هم 15 میلیون تومان. 15 میلیون برای یک ماه کار شبانه روزی!...بعد فوتبالیست معمولی مملکت چقدر می گیرد؟ 600 میلیون تومان. من حتی نمی توانم 600 میلیون را بشمارم.

چرا بازیکنهای فوتبال یک کار اجتماعی به دردبخور نمی کنند؟

چرا بازیکنهای فوتبال از محل درآمدشان یک پولی جمع نمی کنند درمانگاهی بسازند برای پیشکسوتان بیمه نشده ورزشی؟ چرا پول جمع نمی کنند یک اتحادیه درست کنند برای سروسامان دادن به مدارس فوتبال؟ چرا یک کار اجتماعی به دردبخور نمی کنند؟ این یک سوال جدی است واقعا!

 

تختی می گفت برایش این مهم است که به مردم بگوید عدالت و آزادی یعنی چه

یک بار جهان پهلوان تختی چیزی به من گفت که مو به تنم سیخ شد. او گفت:«می دانی درد من چیست؟ در روزگاری که دیگران، گاگارین به فضا می فرستند مردم از من توقع دارند پشت همشهری ام را به خاک برسانم تا برایم دست بزنند. این برای من چه لطفی دارد... برای من چه لطفی دارد که پشت یکی مثل تو را به خاک برسانم. برای من این مهم است که به مردم بگویم عدالت و آزادی یعنی چه؟»

 

ورزشکار تیم ملی باید شاهنامه بخواند که بداند عدالت اجتماعی یعنی چه

ملی پوشهای ما دانشگاه هم اگر می روند با رانت ورزشکار بودن شان و برای مدرک گرفتن میروند. ورزشکار تیم ملی باید شاهنامه بخواند که بداند عدالت اجتماعی یعنی چه تا بفهمد چگونه میتوان رستم شد.

 

تماشای فوتبال را ترجیح می دهم

اگر یکی از شبکه ها فوتبال پخش کند و یکی دیگر سریال درجه یکی که خودم در آن بازی کرده ام حتما تماشای فوتبال را ترجیح می دهم.

 

پرسپولیس بیشتر به علایق اجتماعی من نزدیک است

پرسپولیس بیشتر به علایق اجتماعی من نزدیک است. این تیم جایگاه مردمی دارد و سمبل مبارزه با سلطنت طلبی بود!

 

رویانیان می تواند در عرصه های دیگر کارهای خوبی انجام دهد اما در فوتبال، نه

دوست عزیز من آقای رویانیان در جایگاه خودش مدیر بسیار خوبی است. او می تواند در عرصه های دیگر کارهای خوبی انجام دهد اما در فوتبال، نه. مدیران قبلی هم همین طور بودند.

 

مهرجویی و پوراحمد هم خودشان قبول کردند کارشان در تئاتر موفق نبوده

کدام بازیگر سینما قرار است به تئاتر بیاید و کاری را انجام بدهد که خود ما قادر به انجامش نیستیم؟ اگر کسی از سینما به تئاتر می آمد و بهتر از تئاتریها ظاهر میشد، قدمش روی چشم. اما شما یک نفر را برای من مثال بزنید که از سینما به تئاتر آمده و موفقتر از تئاتریها باشد. هر کس آمد نتوانست. حتی کارگردان های خوب سینما مثل مهرجویی و پوراحمد هم خودشان قبول کردند کارشان در تئاتر موفق نبوده!

 

اختیار بدهید و بگذارید تئاتر زندگی کند

اختیار بدهید و بگذارید تئاتر زندگی کند تا ببینید صفهای طویل خاکستری چطور دوباره مثل دوره های گذشته دور تئاتر شهر را احاطه می نند. مگر تئاتر ما تماشاگر نداشت. نمایش «مریم و مرداویج» من در دوره مدیریت علی منتظری در تئاتر آن قدر فروش کرد تا از صحنه برداشته شد. بعد ما را از تئاترشهر فرستادند به مجموعه آزادی اما آنجا هم فروش کرد چون دست نخورده بود و اجازه داشت حرف بزند.

 

تفریحات نامتعارف باشگاه فرانسوی با سلیقه من جور درنمی آمد

بعد از ازدواج و بچه دار شدن برای ادامه تحصیل همسرم راهی فرانسه شدیم. آنجا با دو دانشجوی ایرانی آشنا شدم که فوتبالیستهای قابلی بودند. مجتبی شیرازی فوروارد پرسپولیس و فرخجسته هافبک دارایی. در فرانسه با این دوستان بُر خوردم و وارد تیمی شدم که بازیکنهایی از ملیتهای مختلف داشت.

هم درس میخواندیم و هم در سطح آماتور بازی می کردیم. یک روز باران می آمد و من داشتم عقب زمین بازی می کردم. در فاصله ای خیلی دور از دروازه می خواستم توپی را دفع کنم در واقع می خواستم بزنم زیر توپ اما پایم خورد به کمرگاه توپ و توپ به شکل عجیبی اوج برداشت و رفت توی سه کنج دروازه. بعد از بازی چند نفر فرانسوی آمدند و به خیال اینکه من همیشه از این ضربه ها می زنم دعوتم کردند بروم سر تمرینات راسینگ کلوب فرانسه! یک هفته ای رفتم سر تمرینات تا چشمشان مرا گرفت. حسن بزرگ این قرارداد آن بود که مرا در فرانسه بیمه می کردند و خیلی موقعیت خوبی بود اما یک مشکل وجود داشت. در همان چند روزی که آزمایشی کار می کردیم چیزهایی دیدم که تصمیم گرفتم از خیر این قرارداد بگذرم؛ شبها همه اعضای باشگاه در کافه ای جمع می شدند و تفریحات نامتعارف داشتند اما این جور کارها با سلیقه من جور در نمی آمد./شبکه ایران