ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فهرست اولیه رقابت‌های وزنه برداری المپیک اعلام شد



ایرانی‌ها در جمع مدعیان/

فهرست اولیه رقابت‌های وزنه برداری المپیک اعلام شد

با انتشار فهرست اولیه مسابقات وزنه برداری المپیک 2012 لندن، هر 6 وزنه بردار کشورمان در میان نفرات برتر اوزان خود قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در دسته 85 کیلوگرم کیانوش رستمی و سهراب مرادی با رکوردهای ورودی 395 و 390 کیلوگرم در فهرست 24 نفره این وزن بالاتر از سایران در رده های اول و دوم قرار گرفتند. در این وزن ایوان استویتسوف از آذربایجان، آندره ریباکوف از بلاروس (رکوردارد جهان)، آپتی آکادوف از روسیه و آدریان زیلینسکی از لهستان با رکوردهای ورودی 390 و 385 کیلوگرم از دیگر مدعیان کسب مدال هستند.

 

در فوق سنگین هم دو وزنه بردار ایرانی صدرنشین فهرست اولیه مسابقات هستند. در جمع 21 وزنه بردار دسته 105+ کیلوگرم المپیک، بهداد سلیمی با رکورد ورودی 455  و سجاد انوشیروانی با رکورد ورودی 450 کیلوگرم بالاتر از سایران قرار دارند و بعد از آنها آرتم اوداچین و ایگور شیمچکو از اوکراین، روسلان آلبگوف از روسیه،  ولیچکو چولاکوف از آذربایجان، سانگ گان جئون از کره جنوبی، ایراکلی تورماندیز از گرجستان و ماتیاس اشتاینر از آلمان قرار دارند که رکوردهای ورودی 445، 440 و 430 کیلوگرم برای آنها به ثبت رسیده است. غیبت اوگنی چگیشف دارنده مدال نقره المپیک 2008 از اتفاقات قابل توجه دسته فوق سنگین به شمار می رود.

 

در دسته 94 کیلوگرم، سعید محمدپور یکی از جوان‌ترین مدعیان کسب مدال در المپیک با رکورد ورودی 405 کیلوگرم بعد از آنتونی سیریکو از مقدونیه و ایلین ایلیا از قزاقستان که به ترتیب با رکوردهای ورودی 410 و 409 کیلوگرم به این رقابت‌ها آمده اند، در مکان سوم قرار دارد. انتقام زایروف از آذربایجان، مین جائه کیم از کره جنوبی، آرتن ایوانف از اوکراین از دیگر مدعیان دسته 94 کیلوگرم هستند که رکوردهای ورودی همگی آنها بین 400 تا 405 کیلوگرم است.

 

آخرین وزنه بردار ایران، نواب نصیرشلال نیز در فهرست اولیه دسته 105 کیلوگرم، با رکورد ورودی 421 کیلوگرم در مکان چهارم است. در این وزن مارسین دولگا از لهستان با رکورد 430 کیلوگرم بالاتر از سایرین قرار دارد و اولکسی تروختی از اوکراین و جیا ماچاواریانی از گرجستان با رکورد ورودی 425 کیلوگرم، دیگر وزنه بردارانی هستند که نامشان بالاتر از نواب قرار دارد. البته در این وزن آندره آرامنائو، رکورددار المپیک و جهان و همنیطور دو وزنه بردار قدرتمند روسیه یعنی خادزیمورات آکائف و دیمیتری کولوکوف که در جهانی پاریس قهرمان و نایب قهرمان شدند نیز حضور دارند که با رکوردهای ورودی 420 کیلوگرم بعد از نماینده ایران قرار دارند و می توانند کار را برای مدال آوری نصیرشلال دشوار کنند.

رقابت های وزنه برداری المپیک 2012 لندن یک روز پس از مراسم افتتاحیه آغاز می شود و طبق برنامه سهراب مرادی و کیانوش رستمی، به عنوان نخستین وزنه برداران ایرانی روز جمعه 13 مرداد در دسته 85 کیلوگرم روی تخته می روند./مهر


ویدیو مرتبط :
حادثه برای وزنه بردار در مسابقات وزنه برداری المپیک....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام فهرست کوتاه جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان / «گذشته» فرهادی از رقابت بازماند



اخبار,جایزه اسکار

 

اخبار فرهنگی - اعلام فهرست کوتاه جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان / «گذشته» فرهادی از رقابت بازماند

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست کوتاه بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «شکار» توماس وینتربرگ، «زیبایی بزرگ» پائولو سورنتینو و «فروپاشی حلقه شکسته» فلیکس فان گرونینگن در میان 9 فیلم فهرست کوتاه بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 هستند که اسامی آن‌ها جمعه شب اعلام شد.

در نهایت شگفتی، «گذشته» ساخته اصغر فرهادی نتوانست به فهرست کوتاه نامزدهای این بخش راه پیدا کند.  «جدایی نادر از سیمین» فیلم قبلی فرهادی دو سال پیش برنده اسکار فیلم خارجی‌زبان شد و از فیلم جدید او به عنوان یکی از رقبای جدی این بخش یاد می‌شد.

مستند «تصویر گمشده» از کامبوج، فیلم رزمی «استاد بزرگ» از هنگ کنگ، «دو زندگی» از آلمان، «دفتر یادداشت» از مجارستان، «یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» از بوسنی و هرزگوین و «عمر» از فلسطین دیگر فیلم‌های فهرست کوتاه هستند.

دنیس تانوویچ کارگردان «یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» کارگردان فیلم «سرزمین بی‌طرف» درباره جنگ داخلی در بوسنی است که سال 2002 برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

«وجده» از عربستان سعودی، «گلوریا» از شیلی، «گابریل» از کانادا، «استالینگراد» از روسیه و «هلی» از مکزیک از دیگر فیلم‌های مطرح هستند که از راه‌یابی به فهرست کوتاه بازماندند.

با حذف دو فیلم «وجده» و «گذشته»، شرکت سونی پیکچرز کلسیکس به شکلی دور از انتظار از بخش فیلم خارجی‌زبان خارج ماند. فیلم‌هایی که این شرکت در آمریکای شمالی توزیع‌ کرد اسکار فیلم خارجی‌زبان چهار دوره اخیر را از آن خود کردند.

در دو سال گذشته «عشق» و «جدایی نادر از سیمین» رقبای جدی این بخش بودند. امسال هیچ فیلمی پیشتاز نیست و در این شرایط شاید «شکار» از دانمارک و «زیبایی بزرگ» از ایتالیا تحسین‌شده‌ترین فیلم فهرست کوتاه باشند.

«شکار» داستان مردی است که به اشتباه به آزار و اذیت یک کودک متهم می‌شود. این فیلم پارسال در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر مرد (مس میگلسن) را دریافت کرد. «زیبایی بزرگ» که درباره نویسنده‌ای سالخورده است، امسال در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن نمایش داده شد.

امسال برای اولین بار 76 کشور نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان به آکادمی معرفی کردند.

داوطلبانی از تمام شاخه‌های آکادمی - که «کمیته عمومی» بخش فیلم خارجی‌زبان را تشکیل می‌دهند - در دو ماه گذشته فیلم‌های واجد شرایط را دیدند و بر مبنای امتیاز 6 تا 10 نمره دادند.

شش فیلم که بالاترین متوسط امتیاز را توسط «کمیته عمومی» کسب کردند، دو سوم فهرست کوتاه را شکل دادند. سپس پنجشنبه شب «کمیته اجرایی» بخش فیلم خارجی‌زبان - که 20 عضو دارد - تشکیل جلسه داد و پس از اطلاع از شش فیلم انتخاب‌شده، سه فیلم را دیگر انتخاب کرد.

دو کمیته‌های ویژه یکی در نیویورک و دیگری در لس آنجلس ماه ژانویه فیلم‌های فهرست کوتاه را در سه روز می‌بیند و بعد درباره پنج نامزد نهایی تصمیم می‌گیرد که اسامی آن‌ها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.

فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان به شرح زیر است:
«فروپاشی حلقه شکسته» «The Broken Circle Breakdown»، فلیکس فان گرونینگن، بلژیک
«یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» (An Episode in the Life of an Iron Picker)، دنیس تانوویچ، بوسنی و هرزگوین
«تصویر گمشده» (The Missing Picture)، ریتی پان، کامبوج
«شکار» (The Hunt)، توماس وینتربرگ، دانمارک
«دو زندگی» (Two Lives)، گئورگ ماس، آلمان
«استاد بزرگ» (Grandmaster)، وونگ کار وای، هنگ کنگ
«دفتر یادداشت» (The Notebook)، یانوش ساس، مجارستان
«زیبایی بزرگ» (The Great Beauty)، پائولو سورنتینو، ایتالیا
«عمر» (Omar)، هانی ابو اسد، فلسطین

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین