ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فقط پاسپورتم را از استقلال می‌خواهم/ به فیفا شکایت می‌کنم و همه پولم را می‌گیرم



گوران لاوره,شکایت گوران لاوره از استقلال,علی فتح‌الله‌زاده

 لاوره :
فقط پاسپورتم را از استقلال می‌خواهم/ به فیفا شکایت می‌کنم و همه پولم را می‌گیرم

بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: می‌خواهم از این تیم جدا شوم و اگر پاسپورتم را ندهند به سفارت صربستان می‌روم.

گوران لاوره در گفت‌و‌گو با  فارس در مورد جلسه خود با علی فتح‌الله‌زاده و تصمیمی که دارد صحبت‌های زیر را انجام داد:


سرانجام تکلیف شما با باشگاه استقلال چه شد؟ پولی دریافت نکردی؟
واقعا نمی‌دانم جواب سئوال شما را چطور بدهم. در این مدت تجربه خیلی تلخی داشتم. هیچکس از باشگاه استقلال سراغی از من نمی‌گیرد. واقعا وضعیت بدی دارم. آنها حتی سؤال نمی‌کنند، بپرسند که من کجا ساکن هستم و اینجا چطور زندگی می‌کنم! من در هیچ کجای دنیا چنین رفتاری را از یک باشگاه حرفه‌ای ندیده‌ام.

 

آن هم باشگاهی که الان جزو 8 تیم برتر آسیاست. نه پول پیش‌قرارداد من را می‌دهند، نه جایی را تهیه می‌کنند که من در آن زندگی کنم، نه هتلی و نه حتی یک تلفن برای اینکه از من دلجویی کنند.


با فتح‌الله‌زاده جلسه‌ای نداشتی؟
مدیرعامل دو هفته قبل به من گفت که یک چک 10 روزه به تو می‌دهم اما هرگز آن چک را به من ندادند و الان آن 10 روز هم گذشته و تازه امروز دوباره به مدیر برنامه من گفتند که تا یکشنبه صبر کن تا برویم پیش وزیر ورزش و مشکلات را با وزیر در میان بگذاریم.

 پس تا روز یکشنبه باید صبر کنی؟
من مطمئن هستم که روز یکشنبه هم اتفاقی نمی‌افتد. اینجا هیچکس سر قول و تعهدش نیست. من می‌خواهم از ایران بروم. آنها باید پاسپورت من را تحویل بدهند در غیر اینصورت حتما از طریق سفارت صربستان در تهران موضوع را پیگیری می‌کنم. من با کلی اشتیاق و انگیزه به ایران آمدم و محیط استقلال و بازیکنان و کادر فنی این تیم رفتار خیلی خوبی با من داشتند.

 

به خصوص هواداران استقلال که واقعا دوست داشتنی بودند اما باور کنید با هیچ غریبه‌ای در هیچ کجای دنیا در فوتبال حرفه‌ای این طور رفتار نمی‌کنند! از طریق همین مصاحبه به مدیریت باشگاه استقلال اعلام می‌کنم باید پاسپورت من را تحویل بدهند و حتما حقوق خودم را از طریق فیفا پیگیری می‌کنم.

قبل از اینکه به ایران بیایی، اطلاعی از وضعیت مالی باشگاه استقلال داشتی؟
نه، اطلاعی نداشتم اما در ایران یکی از بازیکنان استقلال با یکی از بازیکنان خارجی سابق این تیم تماس گرفت و من با این بازیکن صحبت کردم. او به من گفت که در این تیم نه چک تو پاس می‌شود و نه به تو پول می‌دهند و باید شکایت خودت را از طریق فیفا پیگیری کنی.

 

این بازیکن خارجی الان علیه استقلال در فیفا شکایت کرده و تازه این حرف‌ها را دو هفته قبل به من زدند. با این وضعیت باز هم تاکید می‌کنم که می‌خواهم از ایران بروم. رفتاری که اینجا با من شد نه جوانمردانه بود و نه با روحیات ایرانی‌ها سازگار بود. من اینجا نه خانه‌ای برای زندگی دارم و نه هیچ امکاناتی.

 

من در باشگاه‌های معتبر اروپا بازی کردم و بازیکن درجه سه کشور دور افتاده نیستم که این طور رفتار می‌کنند. من حتما جریان زندگی‌ام در این چند هفته را برای فیفا خواهم نوشت و حتما گزارش آن را در رسانه‌های خارجی منتشر می‌کنم. من از مردم ایران و هواداران استقلال جز محبت چیزی ندیدم اما رفتار مسئولان باشگاه استقلال به شدت غیر حرفه‌ای بود و حتی باشگاه‌های آماتور هم در دنیا حداقل امکانات اولیه زندگی را در اختیار بازیکن خارجی قرار می‌دهند.

 

امروز بعد از مدت ها مدیرعامل باشگاه به مدیر برنامه من گفته که فردا به باشگاه برود و یک فقره چک برای دو ماه زندگی من در ایران دریافت کند. من به آن چک هم نیازی ندارم. چون مطمئن هستم که این چک هم اعتباری ندارد و فقط پاسپورتم را می‌خواهم برای خروج از ایران. دلیل آنکه در مصاحبه‌هایم این حرف‌ها را می‌زنم این است که هیچکدام از مسئولان استقلال پاسخگوی من نیستند و همه آنها موبایل‌هایشان را پاسخ نمی‌دهند.
فارس


ویدیو مرتبط :
‫گفتگو با هواداران استقلال و تراکتور; نظر هواداران درباره شکایت بازیکنان سابق از باشگاه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دردسر جدید برای آبی ها؛ به فیفا شکایت کرده ام و تا دلار آخر پولم را از استقلال می گیرم



اخبار,اخبار ورزشی,استقلال

بازیکن آلمانی تباری سابق استقلال گفت: «با استخدام یک وکیل درجه اول اروپایی به‌جای این‌که 67 هزار دلار بگیرم، برای 167 هزار دلار از استقلال به فیفا شکایت کردم.

بهرام افشارزاده در طول هفته‌های اخیر همواره بدهی 3 میلیاردی باشگاه استقلال را بر گردن علی فتح الله زاده و دوران مدیریتی او می‌اندازد اما صحبتی از طلبکاران خارجی دوران مدیریت خودش به میان نمی‌آورد.

شاید هواداران استقلال حضور دو هفته‌ای هلمکه را فراموش کرده باشند اما او همان بازیکن آلمانی تباری بود که در دیدار دوستانه استقلال و صنعت‌نفت آبادان مصدوم شد و پزشک استقلال رای به خارج شدن او از لیست داد.

آن زمان افشارزاده و نظری‌جویباری با هلمکه و مدیربرنامه‌اش توافق کردند 67 هزار دلار بدهند تا هلمکه شکایت نکند. هلمکه به الاهلی مصر پیوست و باشگاه استقلال به تعهداتش عمل نکرد تا این‌که هلمکه هفته گذشته با استخدام یکی از 15 وکیل تراز اول فیفا از استقلال شکایت کرد.

اظهارات هلمکه درباره شکایتش از استقلال را در ادامه می خوانید:

* وضعیت این روزهایت به چه شکل است؟
- دو هفته‌ای است لیگ مصر تمام شده و در حال بررسی چند پیشنهاد هستم. از بوندس‌لیگای B و چند باشگاه مصری پیشنهاد دارم.

* راستی شنیدیم از استقلال شکایت کرده‌ای؟
- بله، خیلی تحمل کردم و چند بار به مسئولان باشگاه از طریق مدیربرنامه‌هایم پیغام دادم به تعهدات و توافقاتی که داشتیم پایبند باشند اما هر بار جواب سربالا شنیدم و برای همین به‌جای این‌که 67 هزار دلار بگیرم، برای 167 هزار دلار از استقلال شکایت کردم.

* قصد نداری با استقلال توافق کنی تا کار به شکایت نرسد؟
- کار از کار گذشته و من به اصرار مدیربرنامه‌هایم تا هفته گذشته‌ هم دست نگه داشتم اما حالا با گرفتن وکیل "کی‌زر" که از وکیل‌های درجه اول فیفاست، دیگر راهی برای بازگشت وجود ندارد. او قول داده در عرض 6 ماه حکم فیفا را بگیرد و استقلال باید پول کامل قراردادم را بپردازد. من خیلی صبر کردم اما مثل این‌که مدیران استقلال برای‌شان مهم نبود.

* به ایران بازخواهی گشت؟
- من روزهای خوبی در ایران داشتم، هر چند کوتاه بود. دوست دارم در فوتبال ایران بازی کنم اما نه در باشگاهی که نخواهد پول بدهد و انگار با این نیت قرارداد بازیکن را به خاطر پول ندادن امضا می‌کنند.

اخبار ورزشی - روزنامه گل