ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فرکی: چاره‌ای جز پیروز شدن نداریم


سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: استقلال خوزستان و سپاهان در شرایطی روبه‌روی یکدیگر قرار می ‌گیرند که چاره‌ای جز پیروز شدن ندارند.

ایسنا: حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان با تبریک ولادت حضریت علی (ع) و روز پدر اظهار کرد: متاسفانه در بازی فردا دو تیم در شرایطی روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند که چاره‌ای جز پیروز شدن ندارند که این وضعیت می‌تواند باعث شود بازی بیش از حد حساس شود و این حساسیت و استرس ممکن است در کیفیت فنی بازی تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هر دو تیم بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارند امیدوارم در این بخش بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. کسب سه امتیاز بازی کار ساده‌ای نیست ولی ما نیاز داریم که بتوانیم در رقابت با رقبای‌مان به هر سه امتیاز بازی دست پیدا کنیم تا بتوانیم هم برای قهرمانی و هم برای کسب سهمیه به تلاش‌مان ادامه دهیم. به هر حال امیدوارم که بازی فردا با احترامی که برای حریف قائل هستم به سود ما به پایان برسد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال که به نظرتان روند نتیجه‌گیری تیم‌ شما به این موضوع برنمی‌گردد که شما نسبت به سایر رقبای‌تان فقط در یک جبهه می‌جنگید گفت: معتقدم فوتبال ما به این زودی‌ها نمی‌تواند حرفه‌ای شود آن هم به دلیل مشکلاتی است که در مسیر ممکن است به وجود بیاید. وقتی این شرایط حاکم نیست یعنی یک فوتبال آماتور داریم. ما چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داریم که هر کدام مشکلات و مسائل خودشان را دارند که ممکن است به آن‌ها لطمه وارد کند. مهم‌ترین آن هم بخش برنامه‌ریزی است که طی این چند ساله به این شکل بوده است و اگر تلاش شود که زمان برگزاری بازی‌های آسیایی تغییر کند، تیم‌های ما می‌توانند خودشان را آماده‌تر کنند. به هر حال آنچه به فوتبال ما در این بخش لطمه می‌زند، به فوتبال آماتور ما برمی‌گردد و ممکن است از این نظر در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ما لطمه بخورند.

وی افزود: اولین سالی بود که سپاهان پس از چند سال در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت و ما هم با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم توانستیم بهتر از آن استفاده کنیم و امروز نسبت به سه هفته قبل در جایگاهی قرار داریم که این جایگاه را با توجه اینکه تیم‌مان را در اختیار داشتیم به دست آوردیم و توانستیم کارهایی که لازم است را انجام دهیم و در ادامه هم این شرایط را داریم که این روند را ادامه دهیم.

فرکی در پاسخ به سوال دیگری که به نظر می‌رسد تیم شما از شانس‌های قهرمانی است چه عواملی در این مسیر به شما کمک کرده‌اند عنوان کرد: باشگاه صددرصد تمام تلاشش را داشت که امروز توانستیم خودمان را به عنوان یک مدعی حفظ کنیم. البته در کنار باشگاه، عوامل دیگری هم فعال شدند و خواستند و عمل کردند که در راس آن بازیکنان هستند. تیم ما در چند بازی متاسفانه نتوانست از امتیازهایی که می‌توانست به دست آورد استفاده کند که اگر آن مشکلات را نداشتیم امروز شرایط‌مان متفاوت بود. به هر حال شکل ما هم آسیب‌هایی دیدیم که نتوانستیم خودمان را مدعی صددرصدی ببینیم اما بازیکنانم خواستند و ثابت کردند که سپاهان تیم بزرگی است. تیمی که خوب بازی می‌کند ممکن است برنده باشد و ممکن است عکس آن رخ دهد. ما شایسته این جایگاه هستیم و باید بگویم بخش‌هایی به ما کمک کردند تا تیم ما مجددا به شرایط خوب خودش برگردد و امیدوارم در سه بازی آینده که کارمان روی کاغذ ساده ولی در عمل سخت است حق مطلب ادا شود.

وی درباره غایبان تیمش در دیدار برابر استقلال خوزستان گفت: کریمی، هافبک ملی‌پوش‌مان را به دلیل سه کارته بودن نداریم اما سایر بازیکنانم را در اختیار دارم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره قضاوت داوران با توجه به حساسیت بازی‌ها خاطرنشان کرد: نمی‌دانم داور دیدار فردای ما با استقلال خوزستان چه کسی است. به هر حال در این سه هفته بازی‌ها همزمان هستند و فقط نباید بحث داوری را پیگیری کنیم. مطمئن هستم که مسئولان تلاش‌شان را می‌کنند تا بهترین چیدمان را داشته باشند و باید بگویم همیشه دو سه تیمی هستند که نسبت به داوری اعتراض‌هایی دارند و به نظر من اگر داوری اشتباه کرد، نباید اشتباهش را با آنچه در ذهن خودمان است یکی بدانیم و امیدوارم داوران نیز خوب عمل کنند اگر هم اتفاقی افتاد فقط اشتباه باشد. در این زمینه بخش‌های دیگری هم هستند که باید کمک کنند و شاید اتفاقاتی بیفتد که ممکن است در دنیا هم تبانی رخ دهد ولی من این اعتقاد را ندارم و امیدوارم هرچه هست اشتباه باشد و همچنین امیدوارم حق به حقدار برسد و به تیم‌ها لطمه‌ای وارد نشود.


ویدیو مرتبط :
جالب!! در ایران زنده خوب نداریم و مرده بد نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهمنی؛ چاره ای جز وصول مطالبات نداریم



 

چاره ای جز وصول مطالبات نداریم

 

 

به دنبال ابلاغ مصوبه مناقشه برانگیز بانک مرکزی، پارلمان بخش خصوصی رئیس کل بانک مرکزی را به اتاق تهران دعوت کرد تا شاید گره کور تسهیلات بانکی با نشستی دوجانبه به نوعی باز شود.

 


در این نشست که مدیران بانک های دولتی و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند مقرر شد کارگروه پنج نفری متشکل از اتاقی ها و بانکی ها برای اصلاح آیین نامه تشکیل شود. بانک مرکزی چندی پیش بخشنامه یی را ابلاغ کرد که بر اساس آن، تولیدکنندگان برای دریافت وام باید اعضای خانواده خود را به بانک ببرند تا آنها ضمانت دهند که مطالبات معوق بانکی ندارند. این بخشنامه در شرایطی به بانک ها ابلاغ شد که فعالان اقتصادی بارها از تریبون پارلمان بخش خصوصی از رکود اقتصادی و بدهی های میلیاردی گلایه کرده و خواستار کمک دولتی ها برای رفع بحران نقدینگی بنگاه ها شده بودند. اما دولتی ها به جای تسهیل روند پرداخت تسهیلات موانع بیشتری جلوی پای بخش خصوصی گذاشتند که همین با اعتراض بخش خصوصی روبه رو شد. در این میان محمود بهمنی نیز به جای ارائه راه حلی برای جبران کمبود نقدینگی بنگاه ها بر وصول مطالبات معوق بانکی تاکید کرد و اینکه چاره یی جز سختگیری بیشتر برای اعطای تسهیلات بانکی نداریم. او میزان مطالبات بانکی را نگران کننده توصیف کرد.

 

 

 

● کارگروهی برای حل مشکل بخش خصوصی

 


در همین حال حمید حسینی عضو اتاق تهران که در این جلسه حضور داشت با نگاهی به آیین نامه وصول مطالبات بانکی به «اعتماد» توضیح داد؛ آیین نامه وصول مطالبات معوق بانکی که در مهر سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید دو موضوع مناقشه برانگیز برای بخش خصوصی به همراه داشت و باعث اعتراض فعالان بخش خصوصی شد. این عضو اتاق تهران ضمن انتقاد از نحوه تایید این مصوبه گفت؛ بخش خصوصی انتظار داشت آیین نامه وصول مطالبات معوق بانکی در شورای پول و اعتبار مطرح می شد تا کاستی های آن رفع شود اما این آیین نامه بدون اینکه به شورای پول و اعتبار برود به تایید هیات وزیران رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

 


حسینی ادامه داد؛ به هر ترتیب این بخشنامه ابلاغ شده و بخش خصوصی نسبت به اجرای آن معترض است، به همین خاطر رئیس کل بانک مرکزی به اتاق آمد تا بخش خصوصی از نزدیک دغدغه های این بخش را مطرح کند و به نوعی چاره یی برای این مشکل دیده شود.او ضمانت اعضای خانواده را یکی از موارد مورد اعتراض بخش خصوصی مطرح کرد و گفت؛ به موجب این آیین نامه تولیدکنندگان برای رفع مشکل کمبود نقدینگی و در راستای دریافت تسهیلات باید اعضای خانواده خود را به عنوان ضامن معرفی کنند که به اعتقاد بخش خصوصی این موضوع مشکل زا است و باعث مشکلاتی در روابط اجتماعی افراد می شود. حسینی افزود؛ موضوع دیگری که بانک مرکزی در این آیین نامه گنجانده است بحث جریمه بنگاه های اقتصادی است. به موجب آیین نامه بانک مرکزی جریمه بنگاه های اقتصادی در صورت دیرکرد تا ۱۴درصد افزایش می یابد که همین موضوع نیز باعث نگرانی فعالان اقتصادی شده است. این عضو اتاق تهران با اشاره به نگرانی بخش خصوصی افزود؛ اعضای اتاق به رغم اینکه مشکلات خود را با رئیس کل بانک مرکزی مطرح کردند اما محمود بهمنی باز هم بر وصول ۴۸ هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه بانک ها اصرار داشت و اینکه چاره یی جز وصول مطالبات نداریم.حسینی تصریح کرد؛ بخش خصوصی که از این موضوع خوشحال نبود باز هم بر اصلاح آیین نامه تاکید کرد و در نهایت قرار شد کارگروهی مشترک تشکیل شود تا دو نفر از هیات رئیسه اتاق ایران و سه نفر از بانکی ها که شامل بانک های مرکزی، ملی و صادرات بود برای اصلاح آیین نامه تصمیم گیری کنند.

 


هوشنگ فاخر و شافعی اعضایی بودند که قرار شد تا پایان این هفته با بانکی ها به نشست و گفت وگو بنشینند و نهایتاً نتیجه را تا پایان هفته اعلام کنند. رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز در ادامه ضمن انتقاد از سختگیری دولت در برابر پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی گفت؛ آقای بهمنی در نشست دیروز میزان مطالبات معوق بانکی را به صورت کلی بیان کرد و مشخص نکرد که چه میزان از این بدهی سهم دولت و چه میزان سهم بخش خصوصی است. در حال حاضر بخشی از بدهی ها به بنگاه های زودبازده و تسهیلات تکلیفی و... برمی گردد و هنوز معلوم نیست که میزان بدهی بخش خصوصی چقدر است. حسینی افزود؛ از طرف دیگر طلب بخش خصوصی نیز هنوز از سوی دولت مشخص نشده است تا فعالان اقتصادی بتوانند بخشی از بدهی خود را سر به سر کنند. به رغم اینکه ۹۰ درصد سپرده های بانک ها توسط بخش خصوصی تامین می شود و دولت تنها ۱۰ درصد سپرده دارد اما فعالان خصوصی هیچ وقت به اندازه سپرده یی که دارند نتوانسته اند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، در حالی که دولت به راحتی از تسهیلات استفاده می کند که این هم یکی از مشکلات سیستم بانکی است.

 

 

 

● آیین نامه جنجال برانگیز

 


در ماده ۱۴ آیین نامه وصول مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول ریالی و ارزی کلیه بانک های دولتی و غیردولتی نیز آمده است؛ موسسات اعتباری موظفند به منظور کاهش مطالبات معوق و افزایش امکان وصول اقساط، از تاریخ ابلاغ این آیین نامه قراردادهای اعطای تسهیلات بانکی را به گونه یی منعقد نمایند که مشتری، افراد تحت تکفل وی ضامن یا ضامنان با شرط ضمن عقد به طور غیرقابل رجوع به موسسه اعتباری اختیار دهد که هرگونه مطالبات خود اعم از مستقیم یا غیرمستقیم را پس از سررسید و در صورت عدم پرداخت، از موجودی هر یک از حساب ها (ریالی و ارزی)، اموال و اسناد آنان نزد موسسه اعتباری یا سایر موسسات اعتباری راساً و بدون نیاز به حکم قضایی یا اجرایی برداشت کرده و به حساب بدهی مشتری منظور کند. در صورتی که وجوه به صورت ارزی باشد، موسسه اعتباری آن را برداشت و به نرخ روز محاسبه می نماید. مشتری، افراد تحت تکفل وی ضامن یا ضامنان در صورت اقدام موسسه اعتباری به شرح یادشده، حق هرگونه اعتراض و طرح دعوی را از خود سلب می کند. موسسات اعتباری موظفند در صورت تعویق مطالبات، مراتب را به بانک مرکزی اعلام کنند و بانک مرکزی بلافاصله دستور لازم را به موسسات اعتباری مربوطه اعلام می کند.