ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فرنگی‌کاران ایرانی 3 نقره و 1 برنز گرفتند


کشتی‌گیران فرنگی‌کار جوان کشورمان توانستند در مسابقات بین‌المللی قرقیزستان 3 مدال نقره و یک مدال برنز کسب کنند.

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیران فرنگی‌کار جوان ایرانی 3 مدال نقره و یک مدال برنز را در مسابقات بین‌المللی یادبود «راتبیک سانتات‌بایو» در قرقیزستان تصاحب کردند.

در نخستین روز از مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی یادبود «راتبیک سانتات‌بایو» که روز گذشته (14 خردادماه) با حضور کشتی‌گیران 9 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، ترکیه، ازبکستان، کره‌جنوبی، تاجیکستان، روسیه، ترکمنستان و قرقیزستان در شهر بیشکک برگزار شد، «امیرحسین حسینی» کشتی‌گیر وزن 98 کیلوگرم توانست در 2 مسابقه جداگانه با غلبه بر حریفان  قرقیزی، به مرحله نهایی راه پیدا کند اما در فینال مقابل کشتی‌گیر ازبکستانی مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

«مهدی فلاح» نیز در وزن 80 کیلوگرم در 2 مسابقه نخست بر حریفان قرقیزی پیروز شد اما در بازی سوم مغلوب حریف قرقیزستانی گردید و به مدال برنز دست یافت.

امروز نیز کشتی‌گیران ایرانی چهار وزن باقیمانده به روی تشک رفتند که توانستند 2 مدال نقره را در روز پایانی این مسابقات تصاحب کنند.

«کیوان رضایی» کشتی‌گیر وزن 75 کیلوگرم کشورمان امروز توانست در 3 پیکار جداگانه با غلبه بر حریفان قرقیزی، به مرحله نهایی راه پیدا کند اما در فینال مجددا مقابل کشتی‌گیر قرقیزستانی مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

«علی ارسلان» کشتی‌گیر وزن 66 کیلوگرم نیز در پنج پیکار توانست حریف‌هایی از کشور میزبان را شکست دهد و به فینال راه پیدا کند که در مرحله نهایی مغلوب حریف ازبکستانی شد و به مدال نقره دست یافت.

ماحصل تلاش کشتی‌گیران فرنگی‌کار جوان ایرانی در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرقیزستان 3 مدال نقره و یک مدال برنز بود.

تلاش کشتی‌گیران کشورمان در این دوره از مسابقات در حالی بود که ایرانیان مقیم بیشکک با شور و اشتیاق خاصی به تشویق ورزشکاران کشورمان می‌پرداختند.


ویدیو مرتبط :
یک طلا دو نقره و سه برنز حاصل تلاش فرنگی کاران در باکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان/پایان کار فرنگی‌کاران ایران با یک نقره و 2 برنز



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان - تایلند

زیدوند سوم شد/ پایان کار فرنگی‌کاران ایران با یک نقره و 2 برنز

خبرگزاری فارس: مهدی زیدوند نماینده وزن 66 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریف خود در دیدار رده‌بندی به مدال برنز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان دست یافت.

در پایان روز دوم مسابقات 4 وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان که در پاتای تایلند برگزار شد، مهدی زیدوند نماینده وزن 66 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و سایر فرنگی‌کاران کشورمان حذف شدند.

زیدوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در 2 تایم و با نتایج (3 بر صفر) و (2 بر صفر) ارسلان اوراشف از ترکمنستان را شکست داد، اما در دور سوم در 2 تایم مغلوب علی‌یف از آذربایجان شد، اما با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، زیدوند به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه ابتدا کشتی‌گیری از آلمان را شکست داد، سپس در 2 تایم و با نتایج (2 بر صفر) و (2 بر یک) از سد حریف مصری گذشت. نماینده کشورمان در دیدار رده‌بندی نیز در 3 تایم و با نتایج (3 بر یک)، (صفر بر 2) و (6 بر صفر) مقابل داوید فیهر از مجارستان به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد. در این وزن 36 کشتی‌گیر حضور دارند.

مهرداد مردانی در 55 کیلو در دور نخست در 2 تایم و با نتیجه (3 بر صفر) و (5 بر 3) مقابل آلکساندر آستاپوویچ از بلاروس به پیروزی رسید و در دور دوم هم کشتی‌گیر تاجیکستانی را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

نماینده کشورمان در این مرحله در 3 تایم مغلوب نیکولای ویچف از بلغارستان شد. در تایم سوم این مسابقه در حالی‌که مردانی در خاک حریف بلغار بود و وقت مسابقه به اتمام رسیده بود، داوران باتوجه به اعتراض مربی بلغارستان فیلم را بازبینی کردند و رأی به برتری ویچف دادند. این موضوع موجب اعتراض مردانی و چمن‌گلی سرمربی تیم ایران شد که در نهایت داوران به سرمربی تیم ایران کارت قرمز دادند و مردانی را نیز از ادامه رقابت‌ها محروم کردند.

مجید علی‌یاری در 84 کیلو که 27 کشتی‌گیر حضور دارند در دور نخست در 3 تایم و با نتیجه یک بر 2 مقابل کریستین فورملا از لهستان شکست خورد که با توجه به شکست این کشتی گیر در دورهای بعدی، علی‌یاری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در 120 کیلو مهدی پورشیخ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مغلوب میلوسلاو متودیف از بلغارستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دورهای بعد پورشیخ نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن 17 کشتی‌گیر حضور داشتند.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان که در 4 وزن نخست این رقابت‌ها صاحب یک مدال نقره توسط رامین طاهری در 60 کیلو و یک مدال برنز توسط پیام بویری در 74 کیلو شده بود با برنز زیدوند با مجموع 3 مدال به کار خود پایان داد./فارس