ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فردوسی پور از جایزه 10 میلیونی گذشت!



ماهنامه رونا جوایز ارزنده ای را به چهره های سال در زمینه های مختلف اهدا می کرد که به گفته یکی از نزدیکان این مجله این جوایز مبالغی بیش از 10 میلیون تومان داشتند. فردوسی پور هم به عنوان چهره سال سینما انتخاب شده بود اما در این مراسم حضور پیدا نکرد و به گفته همان شخص نزدیک به ماهنامه رونا، با این که نام او در مراسمی که در برج میلاد برگزار شد خوانده شد، جایزه به او تعلق نگرفت.

 

جهان ورزش ، این مراسم روز یکشنبه اول اسفند ماه در سالن برج میلاد برگزار شد و از آن جا که یک روز پیش از پخش برنامه نود بود می توان دلیل غیبت فردوسی پور را مشغله زیاد دانست. هر چند فردوسی پور بارها یکشنبه شب ها به گزارش مسابقات فوتبال خارجی پرداخته و جایزه ای بیش از 10 میلیون تومان آن قدر وسوسه کننده است که سلبریتی سیما، کسی که بیش از بسیاری از ستارگان سینما شهرت، محبوبیت و اعتبار دارد از خیر این جایزه فقط به خاطر برنامه نود نگذرد.

شنیده ها اما حاکی از آن است که عدم حضور فردوسی پور در این مراسم مربوط می شود به وقتی که او نام سایر برندگان و مدعوین را شنید. در میان برندگان و مدعوین اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر ریاست جمهوری و محمد علی آبادی، رییس سابق سازمان تربیت بدنی و رییس کنونی کمیته ملی المپیک حضور داشتند. رحیم مشایی جایزه چهره سال فرهنگ را به خاطر فعالیت هایش در کمیسیون فرهنگی دولت دریافت کرد و علی آبادی هم جزو میهمانان ویژه ماهنامه رونا به شمار می رفت. طبق شنیده ها حضور این دو در این مراسم دلیل اصلی غیبت عادل فردوسی پور بود.

فردوسی پور که همیشه در تلاش است از سیاست دوری کند و بارها در برنامه نود به خصوص زمانی که ناخواسته مسایل فوتبال ایران به سمت سیاست رفته از آن دوری کرده سابقه خیلی دوستانه ای با این دو نفر ندارد.

سازمان تربیت بدنی از زمان ریاست علی آبادی به بهانه های مختلف مانند تعلیق فدراسیون فوتبال، انتخاب رییس فدراسیون، انتقال تیم های تهرانی به شهرستان ها، دخالت های سازمان در فوتبال و غیره مورد تاخت و تاز فردوسی پور قرار گرفته بود و مجری نود در یک برنامه هم با افشای رابطه فامیلی مدیر عامل سایپا با رحیم مشایی، به انتصابی بودن مدیران ورزشی از سوی مدیران سیاسی انتقاد کرده بود.

همه این دلایل کنار هم به اضافه تلاش فردوسی پور از دوری از دیدار احتمالا پرحاشیه اش با این اشخاص، از دلایل اصلی غیبت فردوسی پور در مراسم سالگرد ماهنامه رونا به شمار می رود. حتی با این که او با غیبت در این مراسم هرگز جایزه وسوسه کننده اش را دریافت نکرد.

در این مراسم حامد بهداد، بهرام رادان، مهناز افشار، جواد عزتی، فرمان فتحلیان، محسن یگانه، رضا یزدانی، سروش صحت و بسیاری از چهره های شاخص دیگر حضور داشتند.../جهان ورزش


ویدیو مرتبط :
سوتی های عادل فردوسی پور در سالی که گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف دزدان خانه فردوسی‌پور به سرقت میلیونی



وطن امروز: دزدان خانه مجری جنجال‌ساز برنامه ۹۰، روز ۲۵ دی‌ماه در دادگاه بعثت محاکمه می شوند. این دزدان که به ۶۶ خانه دستبرد زده‌اند از خانه عادل فردوسی‌پور، ۲ فرش و تابلوی نفیس، ۴۰ میلیون تومان پول، ۵۰ سکه طلا، ۱۰ هزار یورو و دلار به همراه چندین سرویس برلیان و حلقه‌های طلا به سرقت برده‌اند.

 

ساعت ۲۰ شامگاه ۹‌دی‌ماه سال۸۷ وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش به خانه‌شان در سعادت‌آباد بازگشتند با دیدن قفل شکسته در ورودی با حیرت داخل آپارتمان اعیانی شدند و خود را در برابر یک سرقت دیدند. ساعتی نگذشته بود که با تماس این مجری ورزشی، تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب پا در خانه وی گذاشتند و در بررسی‌های میدانی ‌پی بردند دزدان با روش توپی‌زنی وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش خارج از خانه بودند داخل آپارتمان شده و به سرقت ۲ تخته فرش نفیس ابریشمی، ۳ تابلو فرش میلیونی به همراه پول میلیونی، جواهرات و ارز دست زده‌اند. وقتی مجری برنامه ۹۰ در تحقیقات ادعا کرد از ساعت ۴ بعدازظهر در خانه نبوده و ساعت ۸ شب با همسرش برگشته‌اند، دادیار سلیمانی از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران به تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی دستور داد تا به ردیابی‌های تخصصی دست بزنند. بررسی‌های اطلاعاتی نشان داد که این سرقت از سوی شبکه سازمان‌یافته‌ای رخ داده است که تاکنون سرقت‌های مشابه زیادی با همین روش انجام داده‌اند و تحت تعقیب هستند.

هیچ سرنخی از اعضای باند سرقت که در ساعات شامگاهی و شب‌ها با دیدن چراغ خاموش خانه‌ها و اطمینان از اینکه هیچکس در خانه نیست وارد عمل می‌شدند، در دست نبود تا اینکه از همسایه یکی از مالباخته‌ها ادعا کرد دزدان را در حال فرار دیده است. با راهنمایی‌های این شاهد، چهره فرضی یکی از دزدان به دست پلیس افتاد اما وقتی این تصویر تحت تجسس قرار داده شد و مرد همسایه آلبوم مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌های توپی‌زنی را دید، مشخص شد این شاخه نیز بن‌بست خواهد رسید.

راز دزد پولدار

چندماهی از سرقت‌های زنجیره‌ای خانه‌های اعیانی می‌گذشت که مردی در مراجعه به پلیس ادعای عجیبی کرد. این مرد گفت: «برادرم که بابک نام دارد و یک کارمند ساده بود همیشه بی‌پولی می‌کشید و با زحمت امورات زندگی‌اش را حل و فصل می‌کرد. از مدتی پیش متوجه شدیم وی پولدار شده است، آخرین بار که او را دیدیم خودروی سانتافه خریده و گفت که می‌خواهد با همسرش به اروپا برود و در آنجا زندگی کند. با ناپدید شدن ناگهانی بابک هرچه به وی زنگ زدم جوابی نشنیدم و می‌ترسم قربانی حادثه‌ای شده باشد چرا که یک شبه پولدار شدنش همه را نگران کرده بود و حالا که نیست احتمال می‌دهیم کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و باید کمکش کنیم».

در حالی که فرضیه‌ای مبنی بر اینکه بابک در یک تسویه‌حساب درون‌گروهی گرفتار شده باشد پیش روی پلیس بود، ماموران با اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی همسر بابک را شناسایی کرده و وی را تحت بازجویی قرار دادند.

این زن پرده از راز شوهرش برداشت و گفت: «مدتی می‌شد که فهمیده بودم بابک رئیس یک باند سرقت شده است، وضع مالی‌مان هر روز بهتر می‌شد و من نمی‌توانستم اعتراض کنم تا اینکه شوهرم خواست با پول زیادی که به دست آورده به اروپا برویم و برای همیشه در آنجا زندگی کنیم اما من مخالفت کردم و همین موجب دلخوری و اختلاف بین ما شد».

با ادعاهای رازگشای این زن، ماموران شوهرش را دستگیر کردند و در حالی که وی شباهت زیادی به چهره‌نگاری رایانه‌ای داشت، پی بردند بابک با ۳ تن از دوستانش همان دزدان خانه مجری برنامه ۹۰ و ۶۵ خانه دیگر هستند. بابک در بازجویی‌ها گفت: «من، علیرضا، محمود و مهدی در تاریکی شامگاهی در خیابان‌های بالای شهر قدم می‌زدیم و اگر خانه‌ای چراغ‌هایش روشن نبود زنگ آن را می‌زدیم اگر کسی در خانه نبود از همسایه‌های دیگر می‌خواستیم در را باز کنند سپس یکی از ما وظیفه دیدبانی داشت، بقیه با روش توپی‌زنی داخل خانه شده و هر چیز کم‌حجم و ارزشمندی را به سرقت می‌بردیم».

وی افزود: «یک بار در سرقتی وقتی وارد خانه‌ای شدیم، پی بردیم آنجا متعلق به عادل فردوسی‌پور است، پول، طلا و فرش‌های زیادی نیز داشت که همه را دزدیدیم و طبق قرارمان همه پول‌ها و اشیا به صورت مساوی بین ما تقسیم می‌شدند، می‌خواستم دیگر سرقتی نکرده و با پول‌هایی که داشتم با همسرم به اروپا رفته و زندگی مرفهی داشته باشم».

این ۴ دزد حرفه‌ای که ۶۶ مالباخته دارند بزودی در شعبه ۱۱۴۴ دادگاه جزایی عمومی بعثت به ریاست قاضی رحیمی محاکمه خواهند شد.../وطن امروز