ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فدراسیون‌های بخور بخواب!



اخبار,اخبارورزشی,فدراسیون

 

اگرچه بحث انحلال و ادغام برخی فدراسیون‌ها و عضویت در زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی که در راستای کوچک‌سازی دستگاه ورزش هدف‌گذاری شده، سال‌هاست که در سطح کلان مدیریتی ورزش مطرح شده اما آن‌طور که از شواهد و قراین پیداست، بعد از سال‌ها کنجار رفتن بالاخره این اتفاق میمون و مبارک در آستانه اجرایی شدن قرار گرفته است.

گلف، موتورسواری و اتومبیلرانی، ورزش‌های سنتی و بومی، اسکواش، نجات غریق، سه گانه، کارگری، ورزش مدارس، ورزش دانشگاهی، کونگ فو و ورزش‌های رزمی مجموعه فدراسیون‌هایی هستند که به نوعی حیاط خلوت ورزش ظرف یکی، دو دهه گذشته بوده‌اند و به غیر از برخی موفقیت‌های نه چندان معتبر بین‌اللملی، خروجی چندان چشمگیر و امیدوارکننده‌ای برای ورزش ایران در پی نداشته‌اند.


 با توجه به تعدد فدراسیون‌های ذکر شده در بالا، بخش قابل توجهی از بودجه ورزش به خزانه آنها اختصاص پیدا می‌کند که معمولا صرف برگزاری همایش‌های داخلی یا شرکت در مسابقات و تورنمنت‌های درجه چندمی می‌شود که بیشتر جنبه تفریحی و تبلیغاتی دارند. بحث انحلال، ادغام و کوچک‌سازی فدراسیون‌های ورزشی که در صورت تحقق یکی از اقدامات ریشه‌ای مثبت و اثرگذار وزارت ورزش خواهد بود، قطع به یقین زمینه نفس کشیدن بسیاری از رشته‌های آینده‌دار و با پتانسیل که تشنه اندک امکانات مادی بیشتری هستند را فراهم خواهد کرد. 


بدون شک با اجرایی شدن این طرح، بسیاری از هرزروی‌های مادی و غیرمادی در ورزش و موازی‌کاری و بعضا بیهوده‌کاری‌هایی که در زمین بایر این فدراسیون‌ها رقم می‌خورد، متوقف می‌شود. نکته جالب توجه اینکه بسیاری از روسای این فدراسیون‌ها کاملا به وضعیت خواب‌آلود، کسل کننده و البته درجا زدن فدراسیون‌های متبوع خودشان آگاهی و اشراف دارند و با وجود چنین وضعیتی برای افزایش بودجه سالیانه‌شان مدام در تکاپو هستند! 


بودجه‌هایی که بعضا دیده شده صرف ریخت و پاش‌های آنچنانی، سفرهای بعضا خانوادگی و هزینه‌های بیهوده دیگر شده و حواشی زیادی را به دنبال داشته اما در مقابل حتی به اندازه یک دهم در بهبود کمی و کیفی عملكرد فدراسیون‌ها اثربخشی نداشته است! در زیر بررسی وضعیت فعلی و عملکرد سالیان اخیر برخی فدراسیون‌های ورزشی که مستعد انحلال و ادغام هستند،
 صورت گرفته است.


  گلف
در حالی‌که قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون تا پایان سال جاری برگزار شود، خبر‌ها حکایت از این دارد که اولین قربانی طرح کوچک‌سازی فدراسیون‌های ورزشی، گریبانگیر این رشته ورزشی خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک به زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی منتقل خواهد شد. کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف که ظرف سالیان اخیر تلاش زیادی تا مانع انحلال فدراسیون متبوعش شود، در طول دوره ریاستش به جز برگزاری مسابقات نه چندان با کیفیت لیگ و مسابقات تبلیغاتی جام سفرا، قدم مثبت و موثر دیگری بر نداشته است. به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک کیکاووس سعیدی علی‌رغم میل باطنی‌اش باید با کرسی ریاست فدراسیون گلف خداحافظی کند. 


 کونگ فو و رزمی
فدراسیون کونگ فو که دوئل دیرینه‌ای با فدراسیون رزمی داشته و تلاش کرده تا از سایه این فدراسیون فرار کند، به‌واسطه برخی مسائل پشت پرده و اختلافات درونی که بین سبک‌های زیرمجموعه‌اش وجود دارد، کاملا دست به عصا و لاک پشتی حرکت می‌کند. فدراسیون کونگ فو که به لحاظ موقعیت مکانی نیز درتودر توهای مجموعه ورزشی آزادی پنهان شده، بعد از گذشت سال‌ها توانسته مسابقاتی به نام لیگ برگزار کند که البته به لحاظ کمی و کیفی قابل دفاع نیست. 

 

فعالیت‌های بین المللی فدراسیون کونگ فو هم فقط به حضور تناوبی در برخی تورنمنت‌های كاملا كم‌ارزش مربوط می‌شود که بیشتر جنبه فستیوال و نمایشی دارد. از سوی دیگر فدراسیون ورزش‌های رزمی هم که به نوعی با همه فدراسیون‌های رزمی موازی کاری می‌کند نیز به غیر از مدال‌های بین المللی نه چندان معتبر خروجی دیگری برای ورزش ایران نداشته و به نظر می‌رسد که در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند همراه با فدراسیون کونگ فو در زیر یک چتر فعالیت کند. 


   موتورسواری و اتومبیلرانی
باوجود جذابیت و اقبال عمومی این رشته ورزشی و مجموعه بزرگی که در اختیار این فدراسیون است، بار‌ها و بار‌ها شاهد حواشی و گلایه‌های ورزشکاران نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای این رشته ورزشی بوده‌ایم که از ساده‌ترین مشکلات و نقاط ضعفی که در مدیریت فدراسیون دیده می‌شود، گلایه و شکایت دارند و بسیاری از چهره‌های سر‌شناس این رشته قید کار کردن تحت نظر فدراسیون را زده‌اند و به‌صورت شخصی به تمرین می‌پردازند! ضمن اینکه فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در بحث سخت افزاری و تهیه امکانات لازم این رشته نیز گام چندان موثر و چشمگیری که قابل دفاع باشد را بر نداشته است. وزارت ورزش به رسم همه فدراسیون‌های دیگر سالانه بودجه تعریف شده‌ای را در اختیار این فدراسیون قرار می‌دهد اما عملا تمام هزینه‌های این رشته پرهزینه ورزشی از جیب‌های شخصی و خصوصی خرج می‌شود.


   ورزش‌های بومی و محلی
فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی باوجود دامنه گسترده‌ای که به لحاظ مخاطب دارد، فعالیت اثرگذار و چشمگیر چندانی ندارد و شاید به جرات به توان گفت که فقط و فقط اندک برنامه‌هایی که به همت اهالی شهر و روستا‌ها برگزار می‌شود را به پای خودش می‌نویسد! درحالی‌که بسیاری از ورزش‌های بومی و محلی قابلیت ثبت جهانی، توسعه و گسترش در داخل و خارج از کشور را دارند، قدم چندان مثبتی در این زمینه برداشته نشده و جای خالی یک مدیریت با برنامه و حساب شده در این فدراسیون به عینه دیده می‌شود. بدون شک قرار گرفتن ورزش‌های بومی و محلی در زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی، حال و روزی به مراتب بهتر را برای این ورزش‌ها رقم خواهد زد! 


 نجات غریق
فدراسیون سوت و کور نجات غریق با نام «سیدمصطفی میرسلیم» رئیس سنتی و با سابقه‌اش عجین شده است. نکته جالب توجه اینکه جدا از عامه مردم، حتی حرفه‌ای‌های ورزش هم با این سوال مواجه هستند که شرح وظایف و فعالیت‌های این فدراسیون چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند. رئیس بی‌سروصدای فدراسیون نجات غریق هم کاملا چراغ خاموش حرکت می‌کند و کمتر دیده شده که در رسانه‌ها آفتابی شود. هرچند که با توجه به رخوت و سستی فدراسیون نجات غریق به نظر نمی‌رسد که حرفی هم برای مطرح شدن در رسانه‌ها وجود داشته باشد! 


   سه گانه
اندک مسابقات داخلی این رشته که در سطح کشوری برگزار شده، معمولا با حواشی همراه بوده و پشیمانی فدراسیون و حتی مسئولان ورزش را از برگزاری آن به دنبال داشته است! برخی محدودیت‌ها که مانع برگزاری این رشته به‌صورت عمومی شده از جذابیت‌های ورزش سه‌گانه کاسته و باعث شده تا تقویم این فدراسیون به اندک مسابقات داخلی ختم شود. نکته جالب توجه اینکه شنیده شده در برخی تورنمنت‌های غیررسمی بین‌المللی که تیمی از ایران حضور داشته، ورزشکاران سایر رشته‌ها به عنوان نمایندگان ایران شرکت داشته‌اند که در نوع خودش جالب است! 


   ورزش دانش‌آموزی و دانشگاهی
نام و نشان این دو فدراسیون کاملا جنبه فرمالیته دارد و به نوعی باید صراحتا گفت که خبری از وجود خارجی این دو فدراسیون نیست! 


در ورزش دانش‌آموزی صفر تا صد کار در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و ظرف سالیان اخیر کوچک‌ترین فعالیتی از این فدراسیون دیده نشده است. فدراسیون دانشگاهی هم وضعیت مشابهی با فدراسیون دانش‌آموزی دارد و به غیر از اختلافاتی که ارگان‌های مختلف دانشجویی برای برگزاری المپیاد‌ها و اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات بین المللی داشته‌اند، موضوعات دیگری که حداقل نقشی از فدراسیون دانشگاهی را تعریف کند، دیده نشده است. 


کارگری
فدراسیون کارگری هم وضعیتی مشابه با دو فدراسیون بالا دارد و بیشتر درگیر اختلافات بین مسئولان وزارت ورزش و وزارت کار بوده و مشخص نیست در ورزش کمرنگ و بی‌حال ورزش کارگری چه نقشی را ایفا می‌کند! نکته جالب توجه اینکه مسئولان وزارت ورزش و وزارت کار زحمت صحبت کردن و تشریح وضعیت این فدراسیون و اهدافی که دنبال می‌کند را هم به خودشان نمی‌دهند و در آرشیو رسانه‌ها به جز تعداد اخباری محدود، مطالب دیگری در خصوص این فدراسیون یافت نمی‌شود.


 اخبار ورزشی  -  قانون


ویدیو مرتبط :
عزیزم یا بخور یا بخواب......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخور، بخواب، موفق شو!


نحوه ی مراقبت شما از بدن خود بر عملکردتان در محیط کار اثر می گذارد. کنار گذاشتن دو بار ورزش در هفته تنها به این دلیل که فکر می کنید وقتش را ندارید، به عاداتی منفی ختم می شود که بر رضایت و بهره وری کلی شما اثرگذارند.

وب سایت دیجیاتو: نحوه ی مراقبت شما از بدن خود بر عملکردتان در محیط کار اثر می گذارد. کنار گذاشتن دو بار ورزش در هفته تنها به این دلیل که فکر می کنید وقتش را ندارید، به عاداتی منفی ختم می شود که بر رضایت و بهره وری کلی شما اثرگذارند.

چرا تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش، برای موفقیت شما ضروری به شمار می روند؟

سفارش فست فود به جای آشپزی کردن، با هدف صرفه جویی در زمانی که باید برای خرید و آماده کردن وعده ی غذایی تان صرف کنید نیز به همین ترتیب بیشتر از آنکه به شما کمک کند برایتان مضر است. سه دلیل زیر شما را متقاعد خواهند کرد به تغذیه، خواب و ورزش اهمیت بیشتری بدهید.

۱- تغذیه ی مناسب باعث سلامت بدن و تقویت توان ذهنی شما می شود

آیا می دانستید که برخی غذا ها شما را باهوش تر می کنند؟ بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای ذهنی کارآفرین ها عبارت اند از: چغندر، ماهی، توت، پروتئین گیاهی و گردو. برای تقویت تمرکز، توجه، حافظه و هشیاری می توانید از این مواد غذایی بهره بگیرید. زمانبندی تغذیه ی شما نیز اهمیتی حیاتی دارد. اجازه ندهید گرسنگی، زمان غذا خوردن شما را تعیین کند. پژوهش ها نشان می دهند بهترین زمان برای خوردن صبحانه بین ساعات ۷ و ۷:۳۰، ناهار بین ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۰۰، و شام بین ۱۸ تا ۱۸:۳۰ است.

پایبند ماندن به یک برنامه ی زمانبندی سفت و سخت برای صرف وعده های غذایی، به دلیل ترافیک رفت و آمد و جلسات نامنظم کاری واقع بینانه نیست. با این حال، داشتن ساعاتی نسبی برای صرف غذا، ساختاری برای رژیم غذایی شما فراهم می کند و باعث می شود در تمام طول روز از انرژی لازم برخوردار باشید.

۲- کار کردن با بیخوابی، نتیجه ی معکوس دارد

یکی از ناسالم ترین عاداتی که حرفه ای های دنیای کسب و کار امروزه دارند رقابتی است که بر سر کم خوابی خود به راه می اندازند. اینکه یک نفر آنقدر عزم و اراده دارد که حاضر است بدن و ذهن خود را در یک ماراتونِ کاری ۴۸ ساعته قرار دهد قابل تقدیر است، اما کار بیش از حد در عین کم خوابی یا بیخوابی، دیوانگی محض است.

کارآفرینان موفقی همچون آریانا هافینگتون و مارک اندریسن استراحت کامل شبانه را در اولویت خود قرار می دهند. کارکنانی که به صورت مداوم تا پاسی از شب به کار ادامه می دهند، دچار فرسودگی خواهند شد. به علاوه، حرفه ای هایی که بیش از اندازه کار می کنند نسبت به دیگر همقطاران خود بهره وری کمتری دارند.

چرا تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش، برای موفقیت شما ضروری به شمار می روند؟

بر اساس یافته های بخش سلامت خواب دانشکده ی پزشکی هاروارد، پیامد های محرومیت از خواب روی سلامتی جسمانی و عملکرد کاری شما فاجعه بار است: «در کوتاه مدت، عدم بهره مندی از خواب کافی می تواند بر قدرت قضاوت، خلق و خو، توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات تأثیر بگذارد و احتمال بروز اتفاقات غیرمنتظره و صدمات بسیار جدی را بالا ببرد. محرومیت مزمن از خواب نیز در دراز مدت ممکن است به مشکلات جسمانی متعدد از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و حتی مرگ منجر شود».

خیلی مواقع پیش می آید کارمندانی که بدون انرژی لازم و محروم از خواب کافی به کار می پردازند، در تلاش برای انجام کارهای عقب افتاده ی خود ساعت ها به صفحه ی سفید مانیتور زل می زنند؛ پرخاشگری می کنند و از خود رفتارهای ناشایستی بروز می دهند، و یا انجام کارهای مهمی را از قلم می اندازند. در کل خطرات و مضرات کمتر خوابیدن به بهانه ی یکی دو ساعت کار دیگر، بسیار بیشتر از نتایج آن است؛ اگر اساساً نتیجه ی قابل قبولی وجود داشته باشد.

۳- ورزش علاوه بر تقویت قوای جسمانی، ذهن شما را نیز باز می کند


ریچارد برانسون، از جمله شخصیت های شناخته شده ی دنیای کسب و کار، در مصاحبه ای اذعان داشت: «ورزش مغز را فعال نگه می دارد. من با حفظ آمادگی جسمانی خود، می توانم روزانه دو برابر کار بیشتری انجام دهم». ورزش روزانه قطعاً یکی از عوامل موفقیت درازمدت است. بیل گیتس و مارک کوبان نیز برای حفظ آمادگی و سلامت بدنی خود ورزش می کنند.

کارآفرینان پر مشغله می توانند از چند راه، آرام آرام به یک برنامه ی روتین و ثابت ورزشی دست پیدا کنند. اول از همه به یاد داشته باشید تغییرات کوچک می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. با استفاده از پله به جای آسانسور شروع کنید، در صورت امکان میزی برای ایستاده کار کردن تدارک ببینید، و تا محل کار خود پیاده روی کنید.

چرا تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش، برای موفقیت شما ضروری به شمار می روند؟

 خیلی زود متوجه خواهید شد همین تغییرات جزئی به کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن انرژی شما کمک می کنند. چیزی نمی گذرد که نمی توانید جلوی باشگاه رفتن خود را بگیرید. در این مرحله از ورزش کردن لذت خواهید برد.