ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فحش دادن به دایی، می فروشد



اخبار,اخبار ورزشی,تیم فوتبال  پرسپولیس


 اخبار ورزشی - فحش دادن به دایی، می فروشد

در ستیز با پیشکسوتان یاغی، دشمنان‌ خانگی، رسانه‌های عجول و بداقبالی‌های بی‌پایان، این پرسپولیس فقط می‌تواند به هوادارانش دلگرم باشد.

به گزارش جام نیوز؛ در روزی که تیرک‌های دروازه برای سومین‌بار در مقابل مردان دایی مقاومت کردند، پرسپولیس سومین باخت فصلش را تحمل کرد تا "بره‌کشان" منتقدان این تیم دوباره آغاز شود.

این روزها فحش دادن به دایی حسابی می‌فروشد و بنابراین هیچ چیز عجیبی نیست که رسانه‌ها و مخالفان بلافاصله بی‌رحمانه‌ترین حملات ممکن را علیه سرمربی سرخپوشان ترتیب بدهند.

 

فضای بعد از بازی پرسپولیس با تراکتورسازی، درست شبیه اتمسفر پس از باخت قرمزها به فولاد بود، در حالی که بین این دو شکست زمین تا آسمان فاصله وجود داشت.

با این همه اما، انگار برای قوم "انکار"، هیچ فرقی بین پرسپولیس پرنشاط و بدشانسی تهران با پرسپولیس کرخت و خوش‌شانس اهواز وجود نداشت. ژست‌های روشنفکری را بریزید دور لطفا؛ اینجا همه داوری‌ها حول محور تابلوی ورزشگاه و نتیجه ثبت شده روی آن شکل می‌گیرد. وقتی می‌‌بازی، محکوم به له شدن هستی؛ دیگر فرقی نمی‌کند با چه کیفیتی مقابل حریف زانو زده‌ای.

سال است که روزنامه‌ها می نویسند فوتبال ایران باید تن به جوانگرایی بدهد و از آفت ستاره‌سالاری جان به در ببرد. با این همه اما، درست هر زمان که تیمی خواسته یا ناخواسته در این مسیر گام برمی‌دارد، همین رسانه‌ها، همین هواداران رویاپرداز رحم و مروت را رها می‌کنند و با تمام قوا عملکرد مجموعه را به چالش می‌کشند.

در حال‌حاضر دو سال است که پرسپولیس در مسیر جوان‌تر شدن گام برداشته که این روند به ویژه در فصل اخیر تشدید هم شده است. علی دایی در لیگ چهاردهم شاید به اندازه یک تیم ملی بازیکن از دست داده باشد؛ از سیدجلال و پولادی و مسلمان گرفته تا خلعتبری و نوروزی و صادقیان که این دو نفر آخر اگر چه جدا نشدند، اما با مصدومیت و محرومیت‌شان کار را حسابی برای سرخپوشان سخت کردند.

 به طور قطع دایی هم مثل هم مربی دیگری دوست داشت این ستاره‌ها را در کنار خودش داشته باشد، به ویژه از این جهت که اغلب آنها را خود او در پرسپولیس جمع کرده بود. با این حال اما مجموعه‌ای از عوامل کنار هم جمع شدند تا دست او به شدت خالی شود.

 حالا دایی که اتفاقا همیشه میل به جوانگرایی داشته، ناچار شده این پروژه را با شدت بیشتری به اجرا بگذارد، اما درست همین امروز که مردم و منتقدان باید کنارش باشند، پشتش را خالی کرده‌اند.

 پرسپولیس امروز با تیمی که مردم چهره نیمی از بازیکنانش را نمی‌شناسند، در مسیر رشد قرار گرفته و بازی به بازی بهتر می‌شود. با این حال اما، اصحاب رسانه و اهل فن حتی به اندازه چند سانتی‌متر هم اهل مدارا با این تیم نیستند؛ همان چند سانتی‌متری که اگر بخت یار دایی بود و توپ اسماعیل‌زاده پایین‌تر فرود می‌آمد، حالا سایت‌ها و روزنامه‌ها سرمربی پرسپولیس را به خاطر شجاعت و درایتش تبدیل به قهرمان ملی کرده بودند!

بدون تردید این رسانه نتیجه‌گرا است که مدیر و مربی نتیجه‌گرا تربیت می‌کند. نتیجه این همه فشار علیه جوانان پرسپولیس، شکل‌گیری مدل مدیریتی رویانیانی است؛ شیوه‌ای که در آن اسم‌های بزرگ با هزینه‌های کاذب دور هم جمع می‌شوند و انواع امتیازات مثل امکان فسخ آسان قرارداد هم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

علی دایی در کارش هزار و یک ایراد دارد، اما نباید همه چیز را تحت تاثیر همین اشکالات دید و یکپارچه دست به تخطئه و تقبیح او زد.

گرچه حضور یکی مثل محمد دایی روی نیمکت سرخپوشان "فاجعه" است، اما به ثمر رسیدن دو گل آفساید علیه پرسپولیس و سه بار برخورد توپ به تیر دروازه رقبا طی فقط هفت هفته، ربطی به این موضوع ندارد.

کاش بپذیریم سهم مثبت و منفی هر عاملی را در جای خودش محاسبه کنیم. اگر کاستی‌های دایی را می‌بینیم، اتفاقات خوب تیم او را هم رصد کنیم و حواس‌مان باشد که این یکی از تنهاترین تیم‌های تاریخ است؛ تیمی که نه تنها از سوی مالک اصلی‌اش رها شده، بلکه در پیکره مدیریتی‌اش هم کسی چشم دیدن سرمربی کنونی آن را ندارد.

 در ستیز با پیشکسوتان یاغی، دشمنان‌ خانگی، رسانه‌های عجول و بداقبالی‌های بی‌پایان، این پرسپولیس فقط می‌تواند به هوادارانش دلگرم باشد. اگر این هوادار هم رفیق نیمه راه را کار درآمد، دیگری به چه امیدی باید نفس کشید؟

 اخبار ورزشی - بهروز رسایلی, جام نیوز


ویدیو مرتبط :
فحش زشت علی دایی به تبریزیها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خداداد: کسی جرأت نداشت به عابدزاده،دایی و...فحش بدهد/بدترین توهین به بازیکن نشاندن او روی سـکو است



اخبار,اخبار ورزشی, لیگ برتر

شهرداری تبریز تیم بحرانی نیم‌فصل اول لیگ دسته یک با حضور خداداد عزیزی متحول شده و پس از کسب تساوی با داماش در گیلان و شکست شهرداری بندرعباس در تبریز، سیاه‌جامگان را در مشهد شکست داد.

به گزارش خبرورزشی؛به همین بهانه سر صحبت را با حماسه‌ساز ملبورن باز کردیم که بحث به مسائل دیگر هم کشیده شد تا این مصاحبه خواندنی از آب دربیاید.

روزی كه سرمربیگری شهرداری تبریز را پذیرفتید، بسیاری از اهالی فن به شما گفتند ریسك كرده‌اید.


كل فوتبال ریسك است. هر بار كه سوار هواپیما هم بشوید، روی زندگی‌تان ریسك كرده‌اید پس این طوری باشد نباید از خانه خارج شوید كه در این صورت هم احتمال ویرانی به خاطر زلزله یا سكته بابت شرایط آب و هوایی وجود دارد! شهرداری در لیگ برتر هم بوده و تیم باهویتی است. در نیم‌فصل اول فقط 2 برد داشت و گل‌های زده‌اش روی عدد 6 یا 7 مانده بود. من پس از سنجیدن شرایط باشگاه و اطمینان از حمایت مسئولان، كار را شروع كردم چون نیم‌فصل بود توانستم 6 بازیكن به تیم اضافه كنم و نتایج كسب شده تا اینجا رضایتبخش است اما هنوز 3 بازی واقعاً سخت مقابل ماست.

با تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر بازی دارید.


سیاه‌جامگان، صنعت نفت آبادان، پاس همدان و مس رفسنجان تیم‌های بالای جدول هستند و فعلاً بازی با سیاه‌جامگان را پشت سر گذاشته‌ایم و بازی بعدی با صنعت نفت در آبادان برگزار می‌شود.

كیفیت لیگ یك در چه حدی است؟
مثل كیفیت فلان اتومبیل است (خنده) در لیگ برتر تعدادی از تیم‌ها تاكتیك درست و درمانی ندارند، از لیگ یك چه انتظاری می‌رود. بازی‌ها در لیگ دسته اول سخت هستند، سیستم بزن زیرش هم در اولویت قرار دارد اما تیم‌هایی هم در لیگ یك دیده‌ام كه دنبال فوتبال خوب هستند.

شده شما هم به بازیكنان‌تان بگویید زیر توپ بزنند؟
بله! به مدافعان گفته‌ام اگر گیر كردید و راهی برای پاس دادن به هافبك‌ها نداشتید، زیر توپ بزنید اما در مواقع دیگر باید بازیسازی از مدافعان آغاز شود و به خط میانی و سپس خط حمله برسد. در عین حال چون مهاجم بوده‌ام، به فوتبال هجومی علاقه‌مندم و دوست دارم تیمم بازی هجومی انجام دهد. طبعاً این تمایل باعث می‌شود كمتر زیر توپ بزنیم.

زندگی در تبریز برایت راحت است؟
من در شهرهای مختلفی زندگی كرده‌ام از تهران و اهواز بگیرید تا دبی و كلن و سن‌خوزه، ولی صادقانه بگویم مردم آذربایجان خونگرم و دوست‌داشتنی هستند، بنده 17 سال قبل به خواست پروردگار وسیله‌ای بودم برای گلزنی به استرالیا و صعود تیم ملی به جام جهانی و خوشحال شدن مردم. با گذشت این همه سال در تبریز طوری مورد محبت قرار می‌گیرم كه انگار دیروز از ملبورن برگشته‌ایم ایران. امیدوارم كه بتوانم خدمتی به این مردم مهربان بكنم.

در لیگ برتر كدام تیم را مدعی قهرمانی می‌بینید؟
جنس سپاهان جور است و اگر در مسابقات باقی مانده عملكردی كه برابر فولاد داشت را داشته باشد، قهرمان می‌شود. استقلال نیز تیمی پرمهره و باتجربه است و مدعی قهرمانی.

در دوران فوتبال‌تان مربی‌ای داشتید كه فحاشی كند؟
(مكث) مصطفی دنیزلی به تركی و آلمانی به چند نفر از اعضای تیم پاس بی‌احترامی می‌كرد و بنده این موضوع را به مدیرعامل باشگاه گفتم و پس از مدتی نیز از این تیم رفتم. ناراحت می‌شدم وقتی می‌دیدم او به آلمانی به دكتر تیم حرف بد می‌زند یا زورش به تداركات می‌رسد.

به خود شما بی‌احترامی نكرد؟
(خنده) شما چه فكری می‌كنید؟ اگر كوچك‌ترین حرف بدی می‌زد، بنده واكنش نشان می‌دادم.

شما به عنوان سرمربی تا به حال به شاگردان‌تان حرف بد زده‌اید؟
فوتبالیست پول می‌گیرد كه خوب تمرین و بازی كند. وقتی خوب بازی كند، بهترین پاداش برایش قرار گرفتن در تركیب برای بازی بعد است و بدترین توهین برای او نشستن روی سكوهاست. خب وقتی چنین ابزاری در اختیارم است چرا به بازیكن بی‌احترامی كنم؟ در شوخی و خنده به بازیكنانم گفته‌ام گند زدید به بازی ولی در عصبانیت و ناراحتی حرف بد نمی‌زنم. من در شوخی خیلی حرف‌ها می‌زنم كه شاید باورتان نشود ولی به صورت جدی هرگز به بازیكن فحش یا بد و بیراه نگفته‌ام چون او هم مانند خودم انسان است و دارای شخصیت و خانواده.

زمان بازیگری‌تان در تیم ملی هم ندیدید مربی به بازیكن بی‌احترامی كند؟
به نظرتان در‌ آن نسل فوتبال، مربی اگر به بازیكن حرف زشت می‌زد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ شاید به بعضی از بازیكنان كه اصطلاحاً قاچاقی فوتبالیست شده بودند فحش هم می‌دادند اما به نفراتی نظیر عابدزاده، باقری، خاكپور، دایی و... كسی جرأت نداشت «تو» بگوید، چه برسد حرف بد! بازیكن بازی می‌كند، بد باشد، جریمه می‌شود و نیمكت‌نشین البته هر آدمی اصول و شخصیت خودش را دارد.
اخبار ورزشی - خبرورزشی