ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فتح الله زاده: یک مهاجم از ژاپن یا کره جذب می کنیم ؛ پرسپولیس دهم جدول است اما تشویقش می کنند



 

 

 

سرمربی استقلال , پرویز مظلومی

 

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل استقلال می گوید حتی اگر تا آخر فصل هم بازی های شان را ببازند، پرویز مظلومی سرمربی استقلال می ماند. علی فتح الله زاده از نتایج ضعیف تیمش سخن گفت. اینکه چرا استقلال نتوانسته در نیم فصل دوم نتیجه بگیرد و چرا تعدادی روی سکوها شعارهایی خاص را علیه باشگاه سر می دهند.

* حاج آقا به سرعت دارید امتیاز می دهید!

- اشکالی ندارد. شما نگران نباشید. مشکلی پیش نمی آید. ما خودمان حواس مان هست. حالا خارج از شوخی بگذار برایت این ماجرا را توضیح بدهم. ما برای خودمان پلان مدیریتی داریم درباره امتیازهایی که باید بگیریم. از 3 بازی اول ما گمانه زنی مان این بود که 4 امتیاز می گیریم که الان یک امتیاز از برنامه عقب هسیتم. حالا باید مربیان تیم این کمبود امتیازی را در بازی های بعدی جبران کنند.

* ولی برای تیمی که قرار است قهرمان شود...

- ببینید، این امتیازها دلیل دارد که از استقلال کم شده اند. ما یکسری مشکلاتی داشتیم که خیلی از تیم های دیگر نداشتند. در نیم فصل که همه تیم ها استراحت کردند و تیم های شان را به ریکاوری و بدنسازی بردند، استقلال در جام حذفی بازی داشت و بدن های بازیکنان استراحت نداشته است. این به تیم ضربه می زند. الان هم ما هنوز یک ماه پرفشار با بازی های سخت را در پیش داریم که باعث می شود بچه ها فشار زیادی را تحمل کنند.

* در بازی با فجر استقلال تقریبا بازی خوبی هم به نمایش نگذاشت. تماشاگران هم از این شرایط ناراضی بودند.

- جا دارد اول از تماشاگران خوب مان در شیراز تشکر کنم. من رفتم بعد از بازی برای شان توضیح دادم که چه وضعیتی داریم. به هر حال آن زمین هم خیلی روی کار تیم ما اثر گذاشت. حالا استاد بزرگمان، آقای یاوری فرمودند این زمین برای فجر هم بد بوده. البته ایشان راست می گویند ولی این زمین، زمینی است که آنها رویش تمرین می کنند و سابقه بازی دارند. برای تیم هایی مثل ما که روی زمین بازی می کنیم، بازی روی این زمین خیلی دشوار است. شما دیدید که ساموئل روی این زمین نمی دانست چه کاری باید انجام بدهد. به هر حال روی این زمین فقط تیم هایی می توانند فجر را ببرند که فوتبال قرار نیست بازی کنند. اینکه بزنند زیر توپ شاید اتفاقی بیفتد. تیمی که مثل ما بازیکن تکنیکی و فوتبال روی زمین دارد، به مشکل خواهد خورد.

* برسیم به فریادهای اعتراض آزادی. کلا روزهایی که تماشاگر کم به ورزشگاه می آید، این اتفاقات در فوتبال ما خوب جا افتاده که سکوها بیفتد دست فرصت طلب ها.

- بگذارید من یک گلایه ای از دوستداران خوب استقلال داشته باشم. چرا باید 10 یا 15 نفر روی سکوها قدرت بگیرند. دوستداران استقلال تا دیدند، تیم چند امتیاز پیش افتاده فکر کردند کار قهرمانی تیم تمام شده. در حالی که هم خود ما می دانستیم کار سختی در پیش داریم و خواهیم داشت و هم اینکه دشمنانی داریم که منتظر هستند تا استقلال را تخریب کنند. اگر هواداران خوب ما بیایند و کنار تیم باشند من به همه آنها قول می دهم که هم لیگ را با قهرمانی تمام می کنیم و هم در جام حذفی قهرمان خواهیم بود. شما ببینید پرسپولیس همین فصل در پله های دهم و دوازدهم جدول هم بوده اما تماشاگرانش برای تشویق این تیم به ورزشگاه می آیند. ما که هنوز صدرنشینیم نیاز به حمایت های پرشور مردم داریم. اگر هواداران ما بیایند در بازی با فولاد پیروز می شویم و دوباره به مسیر موفقیت می افتیم.

* سه بازی سخت در پیش دارید؛ فولاد، تراکتورسازی و پرسپولیس. فکر می کنید از این 3 بازی چند امتیاز می گیرید؟

- هدف گذاری ما این است که 7 امتیاز از این 3 بازی بگیریم اما اگر به این تعداد امتیاز هم نرسیم، حتما در ادامه بازی ها جبرانش می کنیم. باز هم می گویم طرفداران اگر ما را تنها نگذارند و صبور باشند، حتما به موفقیت می رسیم. همین تراکتورسازی را ببینید. در نیم فصل اول تا هشتم جدول هم در مقاطعی پایین رفت اما چون صبوری به خرج داد الان با کادرفنی اش تا رده دوم جدول بالا آمده است. ما هم باید همین طور باشیم. شاید حتی بعد از این با بازی های سختی که داریم، تا پله سوم لیگ هم پایین برویم اما قطعا آخر فصل، ما قهرمانیم.

* یعنی اگر باخت ها ادامه داشته باشد، خطری مظلومی را تهدید نمی کند؟

- او حتی اگر باقی بازی ها هم نتیجه نگیرد یا ببازد باید بماند و تیم را درست کند. ما با قدرت از ایشان حمایت می کنیم که اول تیم را قهرمان کند بعد هر تصمیمی که خواست، می تواند بگیرد. البته مربی تیم قهرمان را که به این سادگی ها از دست نمی دهند، حاجی جان!

* پرویز مظلومی در جواب شما که گفته بودید برای سال های بعد دنبال مربی جهانی برای استقلال هستید، پاسخ داده بود او و کادرش بهترین های دنیا برای استقلال هستند.

- قطعا در ایران همین طور است.

* در جهان چطور؟

- راستش من هنوز این کادر را با کادرهای فنی مختلف دنیا مقایسه نکردم اما مطمئن باشید مظلومی و گروهش حتی اگر بهترین کادر مربیان دنیا نباشند، قطعا در ایران بهترین هستند و استقلال را قهرمان لیگ می کنند. این را از طرف من به تماشاگران تیم بگویید و از آنها بخواهید تیم را تنها نگذارند تا ببینید چطور ما بالاتر از همه، قهرمان می شویم.

* خیلی از منتقدین می گویند مظلومی ترسو تیمش را به زمین می فرستد.

- او ترسو نیست اما احتیاط گاهی شرط عقل است. وقتی تیم جلو افتاده، حق دارد که بخواهد کمتر ریسک کند و به فکر نتیجه باشد اما این احتیاط گاهی مشکل ساز می شود چون ما صدر هستیم و همه می خواهند برابرمان انتحاری بازی کنند. البته من گفتم پرویز خان شما خیلی هم در فکر احتیاط نباش چون مساوی هم برای ما با شکست فرقی ندارد.

* مظلومی هم از رفتن فرهاد گلایه کرده، این که خط حمله تیم زهری ندارد.

- به هر حال رفتن فرهاد ضربه ای به تیم ما بود اما الان امید داریم با برگشتن برهانی و میلاد به اوج، این مشکل حل شود. ما دنبال یک بازیکن ژاپنی یا کره ای هم هستیم که به خط حمله تیم مان اضافه کنیم چون نمی توانیم خارجی غیر آسیایی بگیریم. با این وجود به زودی یک مهاجم خیلی خوب آسیایی را به خدمت می گیریم.


ویدیو مرتبط :
ظرف شستن محمد عباس زاده مهاجم پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتح‌الله‌زاده:می‌گفتند سن تیم بالاست حالا تجربه را دیدید/در کره به بازیکنان پاداش می‌دهم/قلعه‌نویی: یکی از رویاهایم قهرمانی آسیا با استقلال است



علی فتح‌الله‌زاده ,امیر قلعه‌نویی

فتح‌الله‌زاده:می‌گفتند سن تیم بالاست حالا تجربه را دیدید/در کره به بازیکنان پاداش می‌دهم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: بازیکنانمان بازی خوبی انجام دادند و من تشعشع ستاره سوم را می‌بینیم.

علی فتح‌الله‌زاده  در خصوص صعود استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: افسوس می‌خورم که در تایلند نبودم دوست داشتم کنار بازیکنان باشم و از نزدیک بازی را تماشا می‌کردم تا تلاش بازیکنان را ببینم. من در اتاقم نشسته بودم و همانطور که پیش از این گفتم ما در دیدار برگشت هم می‌توانیم به برتری دست یابیم که چنین امری صورت گرفت.

وی افزود: من بچه‌هایم را می‌شناسم، با کادر فنی به خوبی آشنا هستم. در ایران گل زودهنگامی زدیم اما همین امر باعث شد عقب بکشیم. آنهایی که می‌گفتند سن تیم ما بالاست حالا متوجه شدند که تجربه بیشتر به کمک ما می‌آید. بازیکنان به خوبی مدیریت کردند آن هم در آن شرایط سخت.

مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: شرایط آب و هوایی و سایر موارد بچه‌های ما را بسیار اذیت کرد، شب گذشته هم اتفاقاتی افتاد که خیلی آنها اذیت شدند. من با آنها در تماس بودم به ماجدی گفتم که از اتفاقات فیلم بگیرد تا در اختیار ناظران قرار بدهیم. آنها خلاف کردند و خدا را شکر که توانستیم با این برد جواب آنها را بدهیم.

فتح‌الله‌زاده تأکید کرد: باید همه کمک کنند تا ستاره سوم را استقلال بگیرد. مطبوعات و خبرگزاری‌ها و تمام رسانه‌ها باید حمایت ملی کنند. بازیکنان استقلال احساس کردند که ملی شدند و با غیرت بازی کردند ما برای دستیابی به ستاره سوم امکانات می‌خواهیم به خصوص هوادارانمان که باید در این زمینه ما را کمک کنند. هم‌اکنون زمان این است که این امر صورت بگیرد. من خودم ماشینم را فروختم اگر هر هواداری 5هزار تومان به تیم کمک کند شرایط استقلال بهتر خواهد شد. من تشعشع ستاره سوم را می‌بینم.

وی با اشاره به تبریک سرپرست وزارت ورزش و جوانان نسبت به صعود استقلال به مرحله نیمه‌نهایی تصریح کرد: باید از صالحی تشکر کنم او به ما لطف داشت که در چنین موقعیتی تبریک فرستاد. این مسائل در روحیه بازیکنان تأثیر دارد. این مسائل نشان می‌دهد که او این کاره است. از مجلس می‌خواهم که هرچه زودتر به او رأی بدهد زیرا او مشکلات را می‌شناسد و به خوبی با مسائل آشنایی دارد و گزینه خوبی برای وزارت ورزش است.

فتح‌الله‌زاده درباره اینکه آیا مشکلاتش برای سفر به کره جنوبی حل شده است، گفت:‌ امیدوارم مشکلات حل شود من آماده سفر هستم. تا شنبه یک مقدار از مشکلات که باقیمانده برطرف خواهد شد. اولین کاری که پس از رسیدن به کره جنوبی انجام خواهم داد این است که به بازیکنان پاداش خواهم داد.

وی در پایان گفت: از امیر قلعه نویی هم به خاطر اینکه با درایتش تیم را در شرایط سخت هدایت کرد تشکر می‌کنم.

 

علی فتح‌الله‌زاده ,امیر قلعه‌نویی


قلعه‌نویی: یکی از رویاهایم قهرمانی آسیا با استقلال است/به بازیکنانم گفتم غیرت ایرانی را نشان دهید

سرمربی تیم استقلال با ابراز خشنودی از صعودش تیمش به نیمه نهایی گفت: یکی از رویاهایم قهرمانی آسیا با استقلال است.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار مقابل بوریرام اظهار داشت: در نیمه اول وضعیت ما راضی‌کننده نبود و مرتکب یک اشتباه کوچک شدیم و یک گل دریافت کردیم.

وی افزود: با شروع نیمه دوم تاکتیک تیممان را عوض کرده و با سه مهاجم بازی کردیم که توانستیم دو گل بزنیم و برنده بازی باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در بین دو نیمه چه صحبتی با شاگردانش انجام داده است گفت: اصلاً در خصوص مسائل فنی با آنها صحبت نکرده‌ام و فقط سعی کردم انگیزه را به بازیکنانم منتقل کنم. سعی کردم به آنها دل و جرأت بدهم و تأکید کردم که شما ایرانی هستید و 45 دقیقه فرصت دارید به خاطر همه مردم ایران فوتبال اصیل خود را ارائه کنید.

قلعه‌نویی افزود: تلاش کردیم در نیمه دوم فضاهایی را که در نیمه اول از دست داده‌ بودیم از آن خود کنیم و می‌دانستیم که می‌توانیم گل بزنیم به خصوص روی ضربات کرنر و ضربات ایستگاهی.

سرمربی استقلال در ادامه نشست خبری تأکید کرد:‌ از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم چون آن چیزی که می‌خواستم اجرا کردند و هنر ایرانی خود را به رخ کشیدند.

وی در خصوص صعود استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: یکی از رؤیاهای من قهرمانی آسیا با استقلال است و مطمئن هستم که پتانسیل کسب این جام را داریم و به این مسئله ایمان دارم که می‌توانیم به این موفقیت دست پیدا کنیم./فارس