ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فتح‌الله‌زاده: پسر خاله‌هایشان را کارمند صدا و سیما می‌کنند اما حق پخش باشگاه‌ها را نمی‌دهند



حق پخش باشگاه‌ها,انتقاد علی فتح‌الله‌زاده از صدا وسیما,حق پخش تلویزیونی فوتبال

فتح‌الله‌زاده: پسر خاله‌هایشان را کارمند صدا و سیما می‌کنند اما حق پخش باشگاه‌ها را نمی‌دهند

مدیرعامل باشگاه استقلال در جلسه اتحادیه باشگاه‌های فوتبال به شدت از صدا و سیما انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ علی فتح‌الله‌زاده در جلسه شورای مرکزی اتحادیه فوتبال در مورد حق پخش تلویزیونی فوتبال گفت: «20 سال است در این مورد حرف می‌زنیم اما به نتیجه نمی‌رسیم. چون اکثر باشگاه‌ها دولتی هستند و مسئولان صدا و سیما پس از رایزنی با وزرا و مدیران بالادستی، از این کار جلوگیری می‌کنند.

 

من حاضرم حتی به قیمت از دست دادن پستی که در آن حضور دارم، به دوربین‌ها اجازه ندهیم وارد ورزشگاه شوند تا این مشکل حل شود. در مجلس بر سر ما می‌زنند که مدیران هزینه هستیم. خب اگر در این شرایط مدیرعامل باشگاه‌های چلسی و منچستر یونایتد را هم بیاوریم نمی‌توانند در ایران کار کنند. شرایط خیلی پیچیده است. در آلمان 50 درصد، در ایتالیا 60 درصد و در بنگلادش که پایین‌ترین کیفیت را در فوتبال دارد 50 درصد درآمدزایی باشگاه‌ها از طریق حق پخش است.»


او ادامه داد: «می‌گویند در صدا و سیما درآمدزایی نمی‌شود. خب این به من چه ارتباطی دارد؟ شبکه‌ای که با 5 نفر می‌توان آن را اداره کرد، 500 نفر پسر عمو پسر خاله را در آن مشغول به کار می‌کنند. این به ما چه ارتباطی دارد؟ هزینه‌اش را ما باید بدهیم؟ الان که این حرف‌ها را می‌زنم می‌دانم از فردا در کار من می‌گذارند و می‌آیند سوسک در اتاقم را هم نشان می‌دهند. من با 5 نفر یک شبکه را 24 ساعته اداره می‌کنم.من اعتقاد دارم پولی که به باشگاه‌های صنعتی داده می‌شود هم کم است.

 

آن‌ها باید سه برابر این پول بگیرند. صدا و سیما 50 درصد درآمدهای ما را گرفته، بعد محکوم می‌شویم به اینکه مدیر نیستیم. 10 سال قبل با شبکه ZDF آلمان 12 میلیون مارک قرارداد بستیم و آن را در مجمع تشخیص مصلحت روی میز هاشمی گذاشتم. الان حق پخش استقلال و پرسپولیس باید 30 میلیارد تومان باشد. آقایان نماینده حق ما را می‌گیرند، بعد فریاد می‌زنند چرا به استقلال و پرسپولیس پول می‌دهند. ما فقط 6 میلیارد گرفتیم.

 

آن پول را پیش خودشان نگه دارند و 30 میلیارد حق پخش مان را بدهند. چند روز دیگر تیم تایلندی به ایران می‌آید، ما هزینه هتل و میزبانی را نداریم. امسال بودجه ما 23 میلیارد تومان بوده. گفتند 10 میلیارد به شما می‌دهیم و بقیه را درآمدزایی کنید. هنوز یک ریال نداده‌اند. درست است که من اسپانسر می‌گیرم، اما این اسپانسرها در ابتدا پولی پرداخت نمی‌کنند.»


فتح‌الله‌زاده گفت: «عزیز محمدی می‌گوید حق پخش واقعی 90 میلیون است. من می‌گویم یک شبکه به ما بدهید تا 200 میلیارد به باشگاه‌ها بدهم. فوتبال مثل گنج است. هر طرفش را نگاه کنی پول وجود دارم.»/خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
پخش آهنگ غیرمجاز حمید طالب زاده از صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد بی‌سابقه فتح‌الله‌زاده از صدا و سیما


فتح الله زاده در خصوص اینکه با همه این حرف ها هواداران از دربی گل می می خواهند، گفت: پس با این حساب ما دو گل به هواداران خود بدهکاریم. خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه استقلال در انتقادی بی‌سابقه از صدا و سیما گلایه کرد.

 
علی فتح الله زاده در مورد دربی که به نظر خیلی ها بازی نبود و حتی به تعبیر خیلی ها مساوی کشکی بود، اظهار داشت: خدا وکیلی تیمی هست که بتواند مقابل همین پرسپولیس کشکی ببرد؟ از قدیم گفته اند نابرده رنج گنج میسر نشود. هوادار ما حاضر است این رنج ها را تحمل کند در عوض تیمش در صدر باشد و در نهایت بتواند قهرمان شود.
 
وی افزود: البته باید بگویم که شان هوادار برای ما خیلی بالاست و خود آنها می دانند که ما اگر نیاز به برد داشتیم قطعا این مسابقه را می بردیم. ولی اکنون با یک بازی هوشمندانه هم یک امتیاز گرفتیم و هم در صدر ماندیم. فاصله مان با خود پرسپولیس هم 4 امتیاز شد. این پرسپولیس بود که نیاز به برد داشت و باید خود را به آب و آتش می زد. دفاع کردن هم یک تاکتیک است. ضمن اینکه نیت گل زدن هم داشتیم ولی نشد. کادرفنی ما کاملا به این بازی مسلط بود و از نظر فنی تیم را خوب توجیه کرده بود. از سویی از بچه ها خواسته بودند که محوطه جریمه شلوغ نشود تا دروازه بان به زحمت نیفتد.
 
فتح الله زاده در خصوص اینکه با همه این حرف ها هواداران از دربی گل می می خواهند، گفت: پس با این حساب ما دو گل به هواداران خود بدهکاریم.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه این گفت و گو در مورد ناراحتی رویانیان از برنامه خارج از گود 20:30 اظهار داشت: ما این قدر بزرگوارانه عمل می کنیم اما کار این برنامه خیلی زشت بود. من سوالم از مجری این برنامه این است که اگر سوالی داری و حرفی داری چرا از خود ما نمی پرسی و می روی از بزرگترهای خودت که می خواهند استقلال و پرسپولیس را بزنند سوال می پرسی؟
 
وی ادامه داد: برادر من حداقل به خودت احترام بگذار. شان تلویزیون این نیست که خبرنگارش خبربیاری کند. من می خواهم بدانم که مجری این برنامه 50 میلیارد را از کجا آورده است. کل سهمی که استقلال از وزارت گرفته دو میلیارد تومان است که آن را هم به بازیکنان داده ایم. بقیه پولی که او می گوید به کی رسیده است؟ این شما و بزرگان شما هستند که 30 میلیارد تومان از پرسپولیس و استقلال می گیرند و حق این دو باشگاه را نمی دهند. البته آقای 20:30 قدرت دست شما و تلویزیون است چون کسی که دو روز نیست در کار خبر آمده هر طور که دلش می خواهد مدیران پرسپولیس و استقلال را آزار می دهد و توهین می کند.
 
فتح الله زاده تاکید کرد: من می دانم که مجری این بخش خبری دستور از مدیران بالای خود گرفته تا ما را خراب کند. من از طریق خبرگزاری فارس به آقای ضرغامی این پیغام را می دهم که برادر عزیز من اگر برخی خدا و روز قیامت را قبول ندارند شما که داری چرا می گذاری در مجموعه ات این طور دیگران را اذیت کنند؟ یادت می آید روزی که از مقام معظم رهبری حکم می گرفتی ایشان گفتند این حکم را به شما داده اند چون حزب اللهی هستی. آیا یک فرد حزب‌اللهی باید چنین برنامه هایی را تایید کند؟ آقای ضرغامی به الله، به تالله و به والله قسم که روز قیامت سر پل صراط نمی گذارم که رد شوی و باید جوابگوی این توهین‌ها به ما باشی. یک نفر از صدا و سیما نیست که صدای ما را بشنود و فقط یک طرفه می زنند.
 
علی فتح الله زاده در ادامه همچنین در مورد اعتراض پرسپولیسی ها به تیموریان بابت اعتراض هایی که در دربی انجام می داد و اینکه می گویند او باید قاضی شود، گفت: من به همه بازیکنان پرسپولیس احترام می گذارم ولی این هم پیشنهاد بدی نیست. شاید در آینده برای تیموریان حکم ریاست کمیته انضباطی باشگاه استقلال  را بزنم.
 
مدیرعامل استقلال در مورد اینکه چرا باید سه بازیکن این تیم در آستانه دربی ساز جدایی کوک کنند، عنوان کرد: ما هر روز در استقلال شاهد یک توطئه هستیم. آنهایی که می گویند فوتبال بد است در دولت رفیق پیدا کرده اند و می خواهند به عنوان نماینده دولت استقلال را بگیرند همین افراد این توطئه ها را برای استقلال ایجاد می کنند. اگر به هر کسی در هر جای دنیا بگویی استقلال چه شرایطی دارد و پول هم ندارد اما در صدر جدول است باور نمی کند. اما خدا آن بالا ما را دوست دارد و باید بگویم که تا پایان فصل کسی از استقلال جدا نخواهد شد. این افراد را هم مردم می شناسند و دیگر نیاز نیست من بیشتر از این توضیح دهم. ما تا پایان فصل با غیرت بازیکنان و هوشمندی کادرفنی به سمت قهرمانی پیش می رویم.
 
وی در پاسخ به این سوال که در آخرین پرداختی ها به کادرفنی چیزی داده نشده، گفت: چکی که به من داده شده بود برای پرداختی مشکل داشت و من پس فردا پول کادرفنی را خواهم داد. هواداران استقلال بدانند که اعضای کادرفنی یک ریال هم نگرفته اند و تا کنون با جانفشانی کار کرده اند.
 
مدیرعامل استقلال در مورد اینکه آیا این باشگاه قصد دارد برای لیگ قهرمانان آسیا یار کمکی بگیرند، گفت: بله می خواهیم یار کمکی بگیریم اما فعلا تمرکزمان روی بازی های لیگ است.