ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فتح‌الله‌زاده: اگر منچستر نکونام را می‌خواست هلش می‌دادیم/حسن‌زاده: فوتبال امروز با قانون نانوشته اداره می‌شود



اخبار ورزشی - در یک مناظره تلویزیونی مطرح شد
فتح‌الله‌زاده: اگر منچستر نکونام را می‌خواست هلش می‌دادیم/حسن‌زاده: فوتبال امروز با قانون نانوشته اداره می‌شود

مدیرعامل باشگاه استقلال اعتقاد دارد حاضر بود نکونام را با مبلغ 5 میلیارد تومان به منچستر بدهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محمدجماعت روزنامه‌نگار، عبدالرحمن شاه‌حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و جعفر کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه شاهین امروز در مناظره تلویزیونی حضور داشتند که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

در این مناظره دلایل ناهنجاری در استادیوم‌های ورزشی به بحث گذاشته شد.

حسن‌زاده: 250 میلیون در دنیا رجیستر شده‌اند که در ایران رسما 2500 ایرانی فوتبال بازی می‌کنند که اگر در 4 نفر از اعضای خانواده ضرب کنیم 10 میلیون نفر مستقیما با فوتبال ارتباط دارند که اگر اعضای دیگر از جمله تماشاگران و مجریان فوتبال جمع کنیم جمعیت قابل توجهی می‌شود. شعار فیفا این بود که فوتبال پیام وحدت داشت و فیفا امیدوار بود این پیام ایجاد شود. امروز در بعضی از مسائل سیاست بیشتر دخیل شده است و حتی می‌توانیم بگوییم تجارت هم پررنگ‌تر شده است.

جماعت: در پاسخ به این سؤال اعتقاد داشت ابتدا باید مشخص کنیم این ورزشگاه تابعی از جامعه ما هست یا نه در این صورت ناهنجاری و الفاظ رکیکی که می‌بینیم از جامعه نشات گرفته است. 3 عامل در این مورد مؤثر هستند که می‌توان به نهادهای اجرایی مانند نیروی انتظامی و حراست اشاره کرد. همچنین نهادهای فوتبالی و فدراسیون از دیگر عوامل هستند.

شاه‌حسینی: در پاسخ به این سؤال گفت: از جمله مسائلی که در دو دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته بررسی خشونت‌بار مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال است. پرخاشگری به عملی گفته می‌شود که با اراده یا خلق‌الساعه ظهور می‌کند. اهمیت و حساسیت نتیجه بازی و تعیین جایگاه در رده‌بندی، حرکات خشونت‌آمیز و همچنین رفتار بازیکنان و کیفیت داوری در پرخاشگری کلامی و فیزیکی تاثیر دارد. سابقه رفتار مجرمانه و ارتباط افراد با دوستانی که دارای سابقه ذهنی هستند از جمله دلایلی است که درون ورزشگاه‌ها نفوذ کرده در اینجا نباید نقش پول، عدم نظارت صحیح بر عملکرد مدیران، شهرت‌طلبی، نقش رسانه‌ها و تبعیض در اجرای مقررات را نادیده گرفت.

فتح‌الله‌زاده: در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: تماشاگران ما بهترین بچه‌های ایران زمین هستند که در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی هم حضور دارند. آنچه که امروز به آن رسیده‌ایم مقصر اصلی خودمان هستیم. کجای دنیا یک هوادار برای یک بازی 8 ساعت معطل می‌شود. خودم یک ساعت هم نمی‌توانم در سرما و گرما بنشینم تا فوتبال شروع شود. اینها راه حل دارد اما کسی گوش نمی‌دهد. 7 هزار تماشاگر آمده اما وقتی می‌خواهیم پول بگیریم می‌گویند 35 هزار نفر آمده‌اند.

کاشانی از دیگر افراد مناظره بود که درباره دلایل ناهنجاری گفت: ورزش دیگر مقوله تفریح نیست از جایگاه مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رفت چالش‌ها مدنظر مسئولان قرار گرفته و به خاطر این موضوع دولت‌ها زمینه بخش خصوصی را فراهم کرده‌اند. چالش‌هایی که می‌بینیم ناشی از روند زندگی افراد است اگر باشگاه داشته باشیم که نداریم این مسائل باید در آنجا حل شود. وقتی باشگاه داشته باشیم آنها می‌توانند از نخبگان استفاده کرده و در راس چالش‌ها از این افراد بهره بگیرند. استقلال و پرسپولیس باشگاه نیستند تیم هستند که اگر امکانات سال گذشته را بدهیم با این چالش‌ها کمتر مواجه خواهیم شد.

* جماعت: تماشاگرنما نداریم
* به گزارش فارس در ادامه این مناظره جماعت با رد ادعای فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه تماشاگرها هم افراد تحصیلکرده هستند اظهار داشت: ناهنجاری‌هایی که در استادیوم‌ها می‌بینیم از جامعه نشات گرفته است. 80 هزار نفر فحش رکیک می‌دهند اینها تماشاگرنما هستند. اصلا تماشاگرنما یعنی چه؟ نهادهایی که پول در آنها حل نمی شود برای فرهنگ مملکت چه کرده‌اند؟ اینکه برخی‌ها می‌گویند دولت باید از ورزش حمایت کند، برای ورزش همگانی مصداق است. برای بازیکنی که یک میلیارد می‌گیرد باید پول بدهیم که برود ماشینش را عوض کند؟ نباید احساسی صحبت کنیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید باید پول بیت‌المال را به ورزش بدهند، گفت: نمی‌گویم پول را به بازیکنی بدهید که رسانه‌ها بزرگش کرده. بیت‌المال باید به موقع خرج شود حرف من این است مدیریت نباید غلط باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه این مناظره با اشاره به اینکه دولت هنوز از بیت‌المال کمکی نکرده است، عنوان کرد: ورزش قهرمانی به پول نیاز دارد. بلاتر که به ایران آمده بود گفت 70 درصد درآمد جهانی را از پخش تلویزیونی به دست می‌آوریم اما در ایران حق تلویزیونی ما را برمی‌دارند اما اگر وزارت ورزش 5 میلیارد به ما بدهد در بوق و کرنا می‌کنیم.

وی ادامه داد مهدی رحمتی سال‌ها پابوس امام رضا می‌رود رویش را می‌پوشاند تا کسی او را نبیند که ویلچر هل بدهد اما می‌روند پشت دروازه لب‌خوانی می‌کنند که او چه می‌گوید. کار فرهنگی هزینه‌بر است. وقتی دوستان کار فرهنگی را دوست ندارند و نشان نمی‌دهند چه کار کنیم. امسال 20 استقلالی از حرم حضرت معصومه تا امام رضا رفتند اما کسی پوشش داد؟ پس با خودم می‌گویم ستاره بخرم این موضوع دیده می‌شود.

* فتح‌الله‌زاده: لاریجانی در مجلس به همه تذکر می‌دهد، انتظار داریم با یک نوجوان 16 ساله چه کنیم؟
مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که به عاشورا و تاسوعا تداخل پیدا کرده بود، اظهار داشت: به AFC گفتم نمی‌توانیم در این زمان بازی کنیم. حتی حاضریم سه امتیاز را بدهیم اما AFC قبول نکرد. سرانجام چه شد. همه تماشاگران سیاه پوش آمدند، به کسی هم توهین نشد و شروع کردند به سینه‌زنی. حتی بازیکن آلمانی که میهمان ما بود او هم سینه می‌زد اما کسی این صحنه را نشان نداد. اگر می‌خواهید همیشه این طور باشد، باید جامعه را درست کنیم. ما اصلا بودجه فرهنگی نداریم. بلیت فروشی و پخش تلویزیونی را هم می‌گیرند. قصد توهین ندارم اما وقتی در مجلس آقای لاریجانی صد بار به نمایندگان می‌گوید بنشینید و جمع نشوید چون رای‌گیری داریم آنوقت انتظار داریم برای یک نوجوان 16 ساله چه کار کنیم؟

کاشانی بازیکن سابق پرسپولیس با تائید حرف‌های فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: باید جایگاه ورزش قهرمانی مشخص شود چون جایگاه ورزش مشخص نیست شاید جای بعضی مدیران اینجا نباشد. باید اجازه دهیم بخش خصوصی فعال شود و برای توسعه‌اش از اندیشمندان و نخبه‌اش استفاده کند. فقط فوتبال نیست که ناهنجاری دارد. امیدوارم نگاه مسئولان به ورزش قهرمانی عوض شود. استقلال و پرسپولیس امکانات فیزیکی بگیرند هواداران هم جایگاه خاصی خواهند داشت.

کاشانی تاکید کرد: تا باشگاه‌ها استقلال مالی نداشته باشند هیچ کاری نمی‌توان کرد. ما چون باشگاه نداریم و تیم داریم مدیران را دولت انتخاب می‌کند و تیم‌ها هم انتظار بودجه دارند.

* شاه‌حسینی: برای برگزاری یک مسابقه متصدیان هستند اما متولیان نه
شاه‌حسینی در ادامه مناظره با سؤالی از حسن‌زاده عنوان کرد: شما گفتید رسانه‌ها بازیکنان را میلیاردی کردند. آنها تاثیرگذار هستند اما آیا نسخه قرارداد را امضا کردند اعتقاد دارم حق باشگاه‌ها باید از تلویزیون داده شود امروزه انحراف دیگری به نام تشخیص داریم هنگام برگزاری مسابقات همه متصدیان هستند اما متولیان را به باشگاه راه نمی‌دهند. چون آنها را نمی‌شناسند. نه در چیدمان و نه در اداره استادیوم‌ها امکانات رفاهی وجود ندارد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه مجازات صد در صد بازدارنده نیستند، عنوان کرد:‌اگر این طور بود آن جرم نباید تکرار می‌شد. همین الان کمیته انضباطی بیش از 8 هزار مسابقه را می‌تواند رصد کند. در صورتی که به همکاران ما کسی اضافه نشده است. فوتبال امروز با قانون نانوشته اداره می‌شود اما نگران این موضوع هستم که حیا را از بین برده‌ایم.

جماعت در ادامه این مناظره به این موضوع اشاره کرد که باید بین اقدام فرهنگی و مذهبی تفاوت قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه سؤال اساسی این است که مسئولان فوتبال ما که هستند،‌گفت: آنها صبح یک چیزی می‌گویند و شب به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند آیا دروغ در بین مدیران ارشد فوتبال طبیعی است. مگر قانون سقف قرارداد نداشتیم اما همه دروغ عمل کردند. آیا اگر واقعیت را نگوییم می‌توانیم کار فرهنگی کنیم؟ انسانی که پای اصولش نایستد نمی‌تواند اصلاحات ایجاد کند.

فتح‌الله‌زاده با انتقاد به صحبت‌های جماعت عنوان کرد: کار ورزشی خودش یک کار فرهنگی است. دوچرخه سواری از حرم تا حرم را کدام باشگاه انجام داد این یک کار فرهنگی است. شما ببینید امام علی هنگامی که ناراحت بود حرف‌ها و فریادهایش را به چاه می‌گفت. استادیوم‌ها مانند چاه هستند ما باید اجازه دهیم جوانان فریادهایشان را در آنجا بزنند.

* فتح‌الله‌زاده: قطری‌ها 6 میلیون یورو به نکونام پیشنهاد داده بودند
در ادامه این مناظره فتح‌الله‌زاده و جماعت به مرحله آخر رفتند که فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه بهتر است باشگاه‌ها در قالب خصوصی سازی یا پیمانی به افرادی امین واگذار شوند، تصریح کرد: در این صورت باید از این افراد مسئولیت بخواهیم. اصلا بورس ما را قبول نمی‌کند. حتی قول و قرارهایی هم که گذاشته می‌شود دوستان وفا نمی‌کنند. در زمان سعیدلو گفتم 50 درصد باشگاه‌ها را ما اداره کنیم و 50 درصد آن را دولت قبول کند. اگر می‌بینید استقلال امروز پول ندارد 50 درصدی که دولت باید می‌داده،‌نداده است.

وی افزود: از طرفی بازیکن درجه دوی ما را در برخی کشورهای خارجی تا 3 میلیون دلار جذب می‌کنند خودتان راجای من بگذارید. چقدر حاضرین پول بدهید بالاترین مبلغی که دارید یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. نکونام از یک تیم قطری 6 میلیون یورو پیشنهاد داشت اما باید با واقعیت‌ها زندگی کنیم. یک بازیکن اگر یک میلیارد می‌گیرد 30 سال باید با آن زندگی کند.

در ادامه این مناظره جماعت با بیان اینکه بهتر است بازیکنان به کشورهای خارجی بروند، خاطرنشان کرد: با رفتن این بازیکنان راه‌ها باز می‌شود ما باید پول‌های دولتی را صرف شادابی مردم و ورزش همگانی کنیم. درباره ناهنجاری اعتقاد دارم تا روزی که وضعیت جامعه این است ناهنجاری‌ها درست نمی‌شود. باید مدیریت باشگاه‌ها را به مردم واگذار کنیم تا پول مردم در جیب‌شان بماند. حل ناهنجاری‌ها در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

در پایان فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه اگر نکونام را منچستر می‌خواست، قبول می‌کردیم گفت: اگر نکونام را حتی به مبلغ 5 میلیارد منچستر می‌خواست او را هل می‌دادم حاضر بودم تیموریان را با مبلغ 2 میلیارد تومان به بایرن مونیخ بدهم اما رفتن به دوبی و قطر بازیکنان ما را از بین می‌برد. شما ببینید چین 160 میلیارد دلار برای تیم ملی‌اش گذاشته ما چقدر هزینه کرده‌ایم؟ تعارف که نداریم. ما قهرمانی می‌خواهیم بنابراین می‌گوییم باشگاه را به ما بدهید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد. چند سال دست شما بوده 20 میلیارد بدهی داشته حالا 5 سال دست ما بدهید.
اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
صحبت های حق فتح الله زاده در مورد فوتبال نفهم ها!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکونام بمب فتح‌الله‌زاده برای فصل آینده



بمب فتح‌الله‌زاده ,نقل و انتقالات لیگ برتر,نکونام در استقلال

 

نکونام بمب فتح‌الله‌زاده برای فصل آینده

مدیرعامل استقلال قصد دارد برای تقویت این تیم دوباره چند ستاره فوتبال ایران را جذب کند که یکی از آنها جواد نکونام هافبک ایرانی باشگاه اوساسونا اسپانیا است.

خبرآنلاین: نکونام که چندسالی است پیراهن قرمز اوساسونا را برتن می‌کند، در مصاحبه‌های چند روز اخیر خود تأکید کرده که احتمال بازگشت او به لیگ ایران در فصل آینده وجود دارد.

این در حالی است که جواد همچنان می‌تواند حضورش را در لیگ اسپانیا ادامه دهد ولی بنا به دلایلی او به این موضوع هم فکر می‌کند که سال آینده در ایران بازی کند.

 

یکی از فوتبالیست‌های سرشناس ایران که ارتباط نزدیکی با نکونام دارد به خبرآنلاین می‌گوید که احتمال بازگشت جواد به لیگ ایران وجود دارد.

نکونام یک استقلالی متعصب است و دوست دارد پیراهن این تیم را یک روز برتن کند. از طرفی آخرین اخبار حاکی از آن است که علی فتح‌الله‌زاده برای تقویت خط هافبک استقلال چشم به جذب نکونام دارد.

 

در حال حاضر کیانوش رحمتی مصدوم شده و خبرهایی نیز در مورد رفتن آندرانیک تیموریان به لیگ امارات یا قطر مطرح است و مطمئنا نکونام یک گزینه ایده‌آل برای استقلال خواهد بود.

اگر او پیراهن آبی را برتن کند مطمئنا بمب فتح‌الله‌زاده در فصل نقل و انتقالات لقب خواهد گرفت./فردانیوز