ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فاولر به مربیگری رو می‌آورد



 

 

فاولر به مربیگری رو می‌آورد

 

مهاجم سابق تیم ملی انگلیس و لیورپول از تیم استرالیایی‌ جدا می‌شود و به مربیگری خواهد پرداخت.

رابی فاولر قصد دارد درماه فوریه (آوایل بهمن ماه سال جاری) اقدام به ترک پذت گلوری کند.

این گلزن 35 ساله عنوان کرده به کشورش بازخواهد گشت تا در سطوح پایین برای مدت کوتاهی به بازی بپردازد. در کنار آن، علاقمندبه گذراندن دوره‌های مربیگری است تا پس از آویختن کفش‌هایش، وارد این حیطه شود.

این بازیکن مجرب که از سال 1996 تا 2002 برای تیم ملی انگلیس 26 بازی انجام داد و 7 گل زد، پیش‌تر برای لیدزیونایتد، منچسترسیتی کاردیف سیتی و بلکبرن بازی کرد.


ویدیو مرتبط :
رابی فاولر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی: ایرادم این است که به هرکسی رو نمی‌دهم/ نمی‌خواستم امسال مربیگری کنم



اخبار,اخبار ورزشی,سرمربی تیم صبای قم

سرمربی تیم صبای قم گفت که قصد نداشته در این فصل مربیگری کند. او البته تأکید می‌کند ایرادش این است که به برخی افراد رو نمی‌دهد.

 علی دایی در این فصل توانسته با صبای قم نتایج خوبی کسب کند و تا به اینجای فصل می‌توان او را جزو موفق‌ترین مربیان لیگ دانست، از این جهت که تیم صبا را در شرایط نامناسبی تحویل گرفت و در فصل نقل‌وانتقالات هم بازیکنان دیر به تیمش اضافه شدند، اما علی دایی با تجاربی که داشت توانست صبا را خیلی زود هماهنگ کند و نتایج خوبی هم در لیگ پانزدهم کسب کرده است.

علی دایی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت تیم فوتبال صبا، دیدار مقابل استقلال در هفته پایانی نیم فصل اول، نتایجی که این تیم گرفته است و سایر مسائل صحبت کرده است. او البته ترجیح داد درباره خیلی از مسئل در مقطع کنونی حرفی نزند اگرچه جزو سؤالات خبرنگار تسنیم بود.

درباره اوضاع تیم در آستانه دیدار حساس مقابل استقلال صحبت کنید که تأثیر زیادی هم در جدول دارد و به نظر می‌رسد با شرایطی که دارید می‌توانید بازی خوبی مقابل این تیم انجام دهید.
شرایط امروز صبا را مدیون موسوی، مالک باشگاه هستیم که زحمات زیادی برای تیم کشیده است. همچنین دستیاران خوبم که با تمام وجود برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند و جو بسیار خوبی را در تیم حاکم کرده‌اند. شرایط بسیار خوب است و امیدوارم این روند تا پایان فصل به همین شکل باشد. با تلاش زیادی که انجام دادیم، توانستیم نقایصی را که داشتیم برطرف کرده و روزهای سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم. در حال حاضر تبدیل به تیمی شده‌ایم که در هر بازی برای برد به میدان می‌رویم. حتی به مساوی هم راضی نیستیم و این روحیه خیلی خوبی است که در تیم ما حاکم شده و همه مجموعه در تلاشیم تا بتوانیم به این روند رو به رشد ادامه دهیم.

صبا در ابتدای فصل با مشکلات زیادی فصل را شروع کرد و شاید کمتر مربی‌ای این شهامت را داشت که هدایت این تیم را به عهده بگیرد، اما شما این ریسک را کردید و با جذب نفراتی که برخی اعتقاد داشتند آنها مهره‌های سوخته‌اند، شرایط امروز صبا به حدی رسیده که این تیم جزو مدعیان اصلی است. در این باره صحبت کنید.
من به توانایی‌های خودم و گروهی که با آن کار می‌کردم ایمان داشتم و توانایی این بچه‌ها را می‌شناختم و باید روی آنها کارهای دیگری انجام می‌شد و هیچ‌وقت فکر نکردم که مهره سوخته گرفته‌ام.

گفته می‌شد که اینها مهره سوخته هستند، نه اینکه شما به عنوان مهره سوخته به دنبال آنها بروید.
گفته‌ها با شناخت من فرق می‌کرد و من بچه‌ها را با شناخت به تیم آوردم. از نظر فنی و اخلاقی آنها بازیکنان بسیار خوبی هستند و به آنها اعتقاد دارم. هر فوتبالیستی دچار مشکل می‌شود و باید به آنها کمک کرد و چون اعتقاد داشتم از آنها خواستم با من همکاری کنند و آنها نیز لطف کردند. شاید خیلی از تیم‌ها بیشتر به آنها می‌دادند و قرارداد سال قبل این بازیکنان هم خیلی بیشتر از امسال بود، اما آمدند و اشتباه هم نکردند و اکنون وضعیت‌شان از سال‌های قبل خیلی خیلی بهتر است. همه آنها مهره‌های بزرگی برای من و قابل اتکا هستند که در این فصل هم کمک کرده‌اند. من از جذب این بازیکنان خوشحالم و باید بگویم کادرفنی هم خیلی تأثیرگذار بوده و کمک کرده‌اند و جزو سال‌هایی است که من خیلی راحت‌تر فکر و کار می‌کنم و آنها خیلی از بار تمرین را از روی دوش من برداشته‌اند.

در تیم شما در این فصل بازیکنان جوان شناخته شده‌ای وجود ندارد و این مسئله چه دلیلی دارد؟ آیا پشتوانه‌سازی خوبی برای صبا نشده بود؟
دلیل این است که خودتان هم ابتدای مصاحبه گفتید ما زمانی نداشتیم. وقتی زمان نبود، نمی‌توانستیم بازیکن جوان شناسایی کنیم و به تیم بیاوریم، چون در چهار پنج روز تیم را شکل دادیم و در چند روز اصلاً نمی‌توانستیم دنبال استعدادیابی و پیدا کردن بازیکن جوان باشیم. همین الان بازیکنانی دارم که شاید از 100 بازیکن جوان هم بهتر باشند، با اینکه سن بالایی دارند اما در زمین نشان می‌دهند که خیلی خوب هستند. فوتبال سن و سال و حد و مرز ندارد و هرکسی آماده‌تر باشد بازی می‌کند. اعتقاد خود من هم این است در لیگ‌های پایین‌تر دنبال بازیکن جوان و مستعد باشم و به تیم‌های لیگ برتری بیاورم، اما خودم به هیچ‌وجه نمی‌خواستم امسال مربیگری کنم.

در این فصل دوستان وظیفه‌ای را به من سپردند و من هم به صبا آمدم، چون سال قبل هم که از پرسپولیس بیرون آمدم دنبال تشکیل تیمی نبودم تا بخواهم دوستان و آشنایان را به تیم‌های لیگ پایین‌تر بفرستم و آنها استعدادها را به من معرفی کنند. آمدن من به صبا در 5 دقیقه بود و یک «یا علی» گفتم و آمدم؛ اصلاً فرصت نشد صحبت کنیم که تیم بازیکن جوان ندارد، پشتوانه‌سازی نشده است یا مسائل دیگر را به میان بکشم. باشگاه هم شرایط خودش را دارد و حتی تیم‌های بزرگ فوتبال ما هم تیم پایه درست و حسابی ندارند که انتظار جوانگرایی و پشتوانه‌سازی داشته باشیم. در فوتبال‌مان زیرساخت داریم که انتظار دارید تیم صبا در تیم پایه کار کند و پشتوانه‌سازی داشته باشد؟ همین تیم هم اگر موسوی (مالک باشگاه صبا) نبود اکنون در کرمان با نام مس کرمان در لیگ شرکت می‌کرد. یکسری کمبودها در فوتبال ما وجود دارد که اجازه نداده پشتوانه‌سازی در فوتبال‌مان داشته باشیم. امیدوارم این مشکلات یک روز به پایان برسد.

تیم‌تان این فصل از نظر حاشیه‌ای هم به نظر می‌رسد آرامش خوبی دارد و تا اینجای فصل اتفاق خاصی رخ نداده است.
خوشبختانه بچه‌ها خوب کار می‌کنند، محیط خوبی داریم و شرایط‌مان هم خوب است. خدا را شکر که حاشیه نداشتیم و ما باید این مسائل را در تیم کنترل کنیم که تا پایان فصل هم حاشیه‌ای نداشته باشیم.

و در این فصل توانستید «علی دایی» را احیا یا به نوعی ثابت کنید که در مربیگری چه توانایی‌هایی دارید و آنطور هم که از شما انتقاد می‌کردند، نبوده است.
برای کسانی که فوتبال را می‌شناسند، نیازی نیست که خودم را ثابت یا احیا کنم. همان سه سالی که در پرسپولیس بودم، این تیم توانسته در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و با پرسپولیس سهمیه آسیایی گرفته‌ام؛ عملکردم هم مشخص بوده است. ایرادی که دارم این است که به هرکسی رو نمی‌دهم و تاکنون اجازه دخالت به هرکسی را نداده‌ام. مثل بعضی‌ها نیستم که در هر شرایطی کار کنم.

در حال حاضر شرایط صبا به شکلی است که اگر در نیم فصل به خوبی تقویت شود، شاید این شانس را داشته باشد که به قهرمانی هم فکر کنید. قصد ندارید در نیم فصل با جذب دو سه مهره خوب تیم‌تان را تقویت کنید؟
خیر؛ ما براساس توانایی مالی باشگاه باید در این زمینه اقدام کنیم. شاید شرایط باشگاه این اجازه را به ما ندهد که بخواهیم هر بازیکنی را جذب کنیم. تا همین جای کار موسوی همه شرایط را برای تیم فراهم کرده و ما از این بابت از او ممنون هستیم. نمی توانیم مثل بعضی‌ها قرارداد آنچنانی ببندیم اما نتوانیم از پس پرداخت آن برآییم. همه بازیکنانی که در حال حاضر در تیم صبا حضور دارند، قرارداد آنچنانی نبسته‌اند، اما با تمام وجودشان برای تیم زحمت می‌کشند و تا به اینجا هم از آنها رضایت کامل داریم.

درباره بازی حساسی که روز پنجشنبه مقابل استقلال دارید، صحبت کنید و پیش‌بینی‌تان از این بازی چیست؟
این بازی حساسیت خاص خودش را دارد. استقلال تیم خیلی خوبی است و نتایج قابل قبولی در این فصل کسب کرده، اما ما با توجه به شرایطی که داریم در این بازی به دنبال کسب 3 امتیاز هستیم. با تمام احترامی که برای تیم بزرگ استقلال و هوادارانش قائل هستم، باید بگویم از این بازی فقط برد می‌خواهیم.

 

اخبار ورزشی - تسنیم