ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فان خال: یک دقیقه برتر از حریف نبودیم


سرمربی هلندی شیاطین سرخ به ستایش از عملکرد شاگردانش مقابل زسکا مسکو پرداخت و آنها را شایسته پیروزی در این دیدار دانست.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت رسمی باشگاه منچستریونایتد، در یکی از دیدارهای حساس دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، منچستر یونایتد موفق شد در ورزشگاه خانگی با یک گل زسکا مسکو را شکست دهد تا با توجه به پیروزی آیندهوون برابر ولفسبورگ، به صدر جدول رده بندی برسد.

فان خال در نشست خبری بعد از بازی گفت: طبیعی است از این پیروزی خوشحال باشم و احساس راحتی و آرامش کنم چرا که منچستریونایتد با ارائه یک بازی هجومی، سه امتیاز حساس را به دست آورد. گلزنی همیشه سخت است. فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم تا موفق به گلزنی شدیم.

او ادامه داد: 89 دقیقه کنترل بازی را در اختیار داشتیم. تنها یک دقیقه زسکا کنترل بازی را به دست گرفت و ممکن بود در این یک دقیقه، گل بخوریم. شایسته این پیروزی بودیم. در کل باید بگویم هم بسیار خوشحال هستم و هم به تیمم افتخار می‌کنم. منچستریونایتد حتی در دوران طلایی‌اش هم نتوانسته بود در خانه، تیم‌های روسی را شکست دهد. بسیاری براین باورند پیروزی برابر روس‌ها راحت است اما به هیچ وجه این‌گونه نیست. در لیگ قهرمانان اروپا هیچ دیداری آسان نیست.

زننده تک گل شیاطین سرخ در این دیدار حساس وین رونی بود. فان خال در این مورد هم گفت: از همه بازیکنان تشکر کردم. رونی همواره در کانون توجه است و من نیز همیشه مجبور هستم به سوال‌هایی که در مورد این بازیکن می‌شود،‌ پاسخ بدهم. رونی هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و همواره به تیم کمک می‌کند. بسیار خوشحالم بار دیگر او را آماده حضور در پست مهاجم نوک کردم. هم گل زیبا بود و هم پاس گل. از نتیجه بازی و عملکرد بازیکنان بسیار راضی هستم. بسیار خوشحالم که صدرنشین گروه‌مان نیز هستیم.

فان خال در ادامه سخنانش درباره داوید دخیا و کریس اسمالینگ گفت: زسکا مسکو در این دیدار فقط یک فرصت گلزنی داشت که آن هم به خاطر اشتباه یکی از بازیکنان ما بود. دخیا به خوبی توپ را مهار کرد و اسمالینگ هم آن را دور کرد. کریس به خوبی توپ را دفع کرد و نشان داد مدافع قابل اعتمادی است.

وقتی سرمربی منچستریونایتد مارسیال را تعویض کرد، حاضران در ورزشگاه اعتراض‌شان را نشان دادند. فان خال در این‌باره توضیح داد: بله صدای اعتراض آنها را شنیدم اما نباید آنها به تصمیمات سرمربی اعتراض کنند زیرا چیزهای می‌دانیم که آنها نمی‌دانند.

در این گروه، منچستریونایتد با هفت امتیاز صدرنشین است. آیندهوون با 6 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و ولفسبورگ هم با 6 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به آیندهوون در جایگاه سوم است و زسکا مسکو هم با چهار امتیاز قعرنشین است.


ویدیو مرتبط :
شیاطین سرخ و فان خال در لس آنجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هلند به سختی و با ریسک فان‌خال حریف آرژانتین شد/ حماسه کاستاریکا ناتمام ماند



اخبار,تیم فوتبال هلند

اخبار ورزشی  - هلند به سختی و با ریسک فان‌خال حریف آرژانتین شد/ حماسه کاستاریکا ناتمام ماند

تیم فوتبال هلند با برتری در ضربات پنالتی مقابل کاستاریکا حریف آرژانتین در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 برزیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های فوتبال هلند و کاستاریکا از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2014 برزیل ساعت 30 دقیقه بامداد یک‌شنبه به وقت ایران در ورزشگاه فونته‌نووا شهر سالوادور برگزار شد که این بازی در 90 دقیقه معمول با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در این زمان هم دو تیم در گلزنی ناکام بودند تا در نهایت در ضربات پنالتی این هلندی‌ها بودند که با نتیجه 4 بر 3 پیروز شدند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

*نیمه اول:
در 45 دقیقه نخست، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و البته شاگردان فان خال حملات جسته و گریخته‌ای را روی دروزاه کاستاریکا تدارک دیدند که کیلور ناواس دروازه‌بان این تیم مانع از گلزنی هلندی‌ها شد.

یکی از حساس‌ترین لحظات این بازی در 45 دقیقه نخست، ضربه آزاد دیدنی وسلی اسنایدر بود که ناواس به زیبایی توپ را از کنج دروازه کاستاریکا بیرون کشید.

*نیمه دوم:
در این نیمه هلند بازی را بهتر آغاز کرد اما رفته رفته کاستاریکا بازی را در دست گرفت و موقعیت‌های خوبی را روی دروازه هلند به وجود آورد که در گلزنی ناکام بودند.

هر چه بازی به پایان نزدیک می‌شد حساسیت این دیدار بیشتر می‌شد و دو تیم هیچ علاقه‌ای نداشتند که بی‌مهابا به دروازه یکدیگر نزدیک شوند.

در دقایق رو به پایان این بازی یک ضربه آزاد دیگر به نفع هلند گرفته شد و اسنایدر بار دیگر پشت توپ قرار گرفت و با ضربه‌ای غیر قابل مهار توپ را به تیرک عمودی دروازه کاستاریکا کوبید تا این بار که ناواس دروازه‌بان حریف تسلیم شد، تیر دروازه مانع گلزنی لاله‌ها شود.

هلندی‌ها که با این ضربه به نظر می‌رسید روحیه گرفته‌اند در دقایق پایانی فشار خود را بر روی دروازه کاستاریکا بیشتر کرده بودند تا بتوانند نتیجه را در 90 دقیقه به سود خود پایان دهند اما موقعیت‌های آن‌ها یکی پس از دیگری به هدر رفت.

یکی دیگر از موقعیت‌های شاگردان فان خال را فان پرسی از دو قدمی دروازه در دقیقه 88 از دست داد. در دقیقه 3+90 باز هم حمله دامنه‌دار هلندی‌ها با بدشانسی آن‌ها از دست رفت و ضربه آن‌ها به تیر دروازه برخورد کرد تا قفل دروازه کاستاریکا در 90 دقیقه معمول بسته بماند و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

*وقت اضافه:
در نیمه اول وقت‌های اضافه باز هم هلند حملات خود را ادامه داد اما در گشودن دروازه ناواس همچنان ناکام بود.

بر خلاف هلندی‌ها که تلاش زیادی برای گلزنی داشتند، کاستاریکایی‌ها علاقمند بودند تا بازی را به ضربات پنالتی بکشانند تا در نهایت بتوانند شگفتی را تکمیل کنند و به نیمه نهایی صعود کنند. نیمه اول وقت‌های اضافه هم با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم به سرعت نیمه دوم را آغاز کردند.

در نیمه دوم هم کاستاریکا موقعیتی استثنایی را در دقیقه 117 برای باز کردن دروازه هلندداشت که دروازه‌بان لاله‌ها در معدود عکس العمل خود به خوبی دروازه هلند را از فروریختن نجات داد.

در دقیقه پایانی وقت اضافه هم اسنایدر بار دیگر توپ را به تیر دروازه کوبید تا هلندی‌ها در زدن توپ به تیر دروازه هت‌تریک کرده باشند.

قبل از پایان بازی هم لوئیس فان خال در اقدامی عجیب و ریسکی دروازه‌بان اصلی خود سیلسن را تعویض کرد و دروازه‌بان ذخیره خود تیم کرول را به میدان فرستاد.

در نهایت بازی در 120 دقیقه تلاش دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد تا حریف آرژانتین را ضربات مرگبار پنالتی مشخص کند.

*ضربات پنالتی:
در ضربات مرگبار پنالتی هم این هلندی‌ها بودند که به خوبی ضربات خود را به ثمر رساندند و کاستاریکا را شکست دادند تا حریف آرژانتین شوند.

کرول تعویض طلایی فان خال موفق شد دو ضربه پنالتی کاستاریکایی‌ها را مهار کند و هلندی‌ها همه ضربات خود را به گل تبدیل کردند تا در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر 3 به سود لاله‌های نارنجی به پایان برسد.

برای هلند فان پرسی، روبن، اسنایدر و درک کویت پنالتی خود را گل کردند و برای کاستاریکا بورگس، گونزالس و بولانوس موفق به گلزنی شدند.

بدین ترتیب دیدار هلند و آرژانتین 30 دقیقه بامداد پنج‌شنبه به وقت ایران برگزار خواهد شد.
اخبار ورزشی - فارس