ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فاجعه: لباس تمرین مالت، لباس اصلی ایران!


لباس جدید تیم ملی فوتبال ایران در مالت با قیمت 25 یورو به عنوان لباس تمرین، به علاقمندان این تیم، فروخته می شود؛ قیمتی معادل با 100 هزار تومان در ایران.

کاپ: لباس جدید تیم ملی فوتبال ایران در مالت با قیمت 25 یورو به عنوان لباس تمرین، به علاقمندان این تیم، فروخته می شود؛ قیمتی معادل با 100 هزار تومان در ایران.

سه روز پیش بود که طی مراسمی برند جدید تولید کننده پوشاک تیم ملی ایران به طور رسمی مشخص شد و شرکت ایتالیایی جیووا قبول زحمت کرد تا لباس های تیم های ملی فوتبال را فراهم کند.

در همین مراسم از لباس جدید تیم ملی هم رونمایی شد. لباسی که شبیه هر چیزی بود تا لباس یک تیم ملی. آن هم تیم اول قاره کهن و یکی از اصلی مدعیان حضور در جام جهانی. همانطور که انتظار می رفت؛ در فضای مجازی این لباس بی کیفیت و بد طرح، با واکنش های متفاوت، جالب و البته تاسف آمیزی همراه شد. از مقایسه اش با لباس زیر مردانه تا پیدا کردنش در دیوار مهربانی فیفا!

در این بین، انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حسابی شرایط را برای مسببین این امر مهیا کرد تا به قول معروف بپیچانند و جواب اعتراضات رسانه ها و حتی مردم را ندهند و اگر هم از آن ها سوال می شد؛ می گفتند این هجمه ها خط دهی شده است وگرنه لباس تیم ملی خیلی هم خوب و شیک است.

فاجعه: لباس تمرین مالت، لباس اصلی ایران!

اما بگذارید طور دیگری شما را با اوج فاجعه روبرو کنیم.شاید خیلی از شما بدانید شرکت ایتالیایی جیووا به جز تیم ملی فوتبال ایران، لباس های تیم ملی مالت را هم فراهم می کند. تیم صد و شصت و پنجم دنیا. با نگاهی به لباس های این تیم؛ متوجه شدیم لباسی که آنها در اختیار دارند به مراتب زیباتر و با کیفیت تر از لباسی است که در اختیار تیم ملی ما قرار گرفته است.

ماجرا وقتی جالب تر می شود که متوجه می شویم لباسی شبیه به لباس جدید تیم ملی ایران که رونمایی شد در مالت هم موجود است؛ اما برای تمرینات این تیم! بازهم صبر کنید. داستان همچنان ادامه دارد و جالب تر هم می شود. این لباس تمرینی که برای ما لباس اصلی خواهد بود؛ به قیمت 24/99 یورو به فروش می رسد.

فاجعه: لباس تمرین مالت، لباس اصلی ایران!

یعنی با یوروی تقریبی در بازار تهران که البته خیلی هم بالاست؛ برای خرید آن باید در حدود 100 هزار تومان هزینه کرد. مطمئنا این مبلغ برای مالتی ها و بقیه کشورهای اروپایی ارزان تر هم خواهد بود. با این تفاسیر باید دید آیا واقعا در شان یک تیم ملی هست که بخواهد لباسی 100 هزار تومانی را بر تن بازیکنان و نمایندگان آن کشور 80 میلیونی کند یا خیر.

فاجعه: لباس تمرین مالت، لباس اصلی ایران!

حرف پایانی را با یک جمله تمام می کنیم و مسئولین را با خودشان و خدای خودشان تنها می گذاریم.با 100 هزار تومان در منیریه تهران که مرکز فروش البسه ورزشی هم هست؛ یک لباس درجه دو، بدون شورت ورزشی می توانید تهیه کنید؛ اما مسئئولین ما با یک خرد جمعی کاری کرده اند که با این پول و حتی کمتر از آن، می شود به جز لباس و شورت و جوراب ورزشی، حتی مزایای دیگری را هم گرفت...


ویدیو مرتبط :
لباس مجلسی ،لباس زنانه،لباس دخترانه تولید لباس طیطه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دخترطلایی ایران : 10 نفربایک لباس تمرین می کردیم



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات آسیایی

اخبار ورزشی - گفت و گو با نجمه خدمتی دارنده مدال طلای ایران دررشته تیراندازی 10 متر بانوان بازی های آسیایی
دخترطلایی ایران : 10 نفربایک لباس تمرین می کردیم

در بیرجند وقتی که شروع کردم یک لباس داشتیم و ده نفر دیگر هم از آن استفاده می کردند.تفنگ هم که هیچ کسی از خودش نداشت. بعد از مدتی آن لباس هم پاره می شد و خب دیگر کیفیت لازم را نداشت. لباس هم بسیار در تیراندازی مهم است و روی نتیجه تاثیر می گذارد . کیفیت اسلحه هم همین طور.البته من خیلی تمرین کردم . مادرم مربی بود و من هروقت که می خواستم تمرین می کردم و این در موفقیت ام تاثیر بسیار زیادی داشت.

دختر طلایی ایران یک هفته ای است که به خانه برگشته .نجمه خدمتی دختر جوان ایرانی در 18 سالگی مدال طلای تیراندازی 10 متر بازیهای آسیایی را به دست آورده آن هم در شرایطی که رقبایش سه مدال آور المپیکی چینی بوده اند.

 

او 3مدال آور چینی را کنار زده و مدال طلا را به دست آورده. گفت و گوی عصر ایران با نجمه خدمتی البته در مورد مسیری است که طی کرده به اینجا برسد. دغدغه اصلی اینجاست که چطور یک دختر ایرانی به این موفقیت رسیده و چطور می توانیم این موفقیت را درالمپیک به دست بیاوریم .چقدر هزینه کردیم و چقدرباید هزینه کنیم که دوباره یک مدال طلای بانوان المپیک داشته باشیم این ماجرایی است که عصر ایران در روزهای دیگر هم پی گیری خواهد .

-چطور یک دختر 18 ساله ایرانی می تواند طلای بازی های آسیایی بگیرد؟
من تمرین های زیادی می کردم قبل از ان هم تجربه کسب مدال طلا را داشتم وخیلی عجیب نبود که بتوانم این مدال را به دست بیاورم. هم خودم فکر می کردم و هم خیلی ها به من می گفتند که مدال می گیرم.

- در رده بزرگسالان که نبوده؟
نه من طلای آسیا را در مسابقات نوجوانان داشتم اما همین مدال نشان می داد که برای کسب مدال بازی های آسیایی شانس دارم

- رقیب های سختی داشتی نه؟ بالاخره تیراندازی در سیطره چینی هاست.
بله من 3مدال آورچینی را پشت سرگذاشتم. رقبای من طلا ،نقره و برنز المپیک را گرفته بودند. اول و دوم و سوم المپیک شدند دوم وسوم و چهارم بازی های آسیایی

- بگذار سوال را بهتر بپرسم با چه امکاناتی یک دختر ایرانی آن هم درشهر بیرجند به چنین مقامی می رسد. تصور درست این است که چنین مقامی توسط یک دختر تهرانی محتمل تر بود مخصوصابا امکاناتی که در تهران هست.
خب آره توی بیرجند وقتی که شروع کردم یک لباس داشتیم و ده نفر دیگر هم از آن استفاده می کردند.تفنگ هم که هیچ کسی از خودش نداشت. بعد از مدتی آن لباس هم پاره می شد و خب دیگر کیفیت لازم را نداشت. لباس هم بسیار در تیراندازی مهم است و روی نتیجه تاثیر می گذارد . کیفیت اسلحه هم همین طور.البته من خیلی تمرین کردم . مادرم مربی بود و من هروقت که می خواستم تمرین می کردم و این در موفقیت ام تاثیر بسیار زیادی داشت.

- هزینه لباس یا تفنگ چقدر است ؟ یک دختری مانند شما بخواهد لباس بخرد باید چه کار کند؟
لباس های ایرانی نزدیک 800 هزار تومان هستند اما لباسی که فدراسیون برای ما تهیه کرده 800 دلار یعنی نزدیک به 2.5 میلیون تومان است. در مورد تفنگ که هزینه بسیار زیاد تر هم می شود. من یک تفنگ اختصاصی دارم که قیمتش 16میلیون تومان است.

- خب تمرین کردن بدون این وسائل است که عجیب به نظر می رسد.
در بیرجند سالن تیراندازی بود، لباس هم بود،اما لباس هایش خراب شده بود.چون تعداد زیادی ازآن استفاده می کردند و کیفیتش این طور بود که زخامت لازم را نداشت.

- وامروز هم لابد مشکل امکانات را داری؟ الان امکاناتی که به توکمک می کند که مدال طلای المپیک بگیری چیست ؟ یعنی اگر بخواهیم روی بازیکنانی مثل تو سرمایه گذاری کنیم تا در ریو طلا بگیری چه کار بکنیم
من الان مشکل فشنگ دارم .البته در مسابقاتی که طلا گرفتم تفنگ ساچمه ای است . یعنی مسابقات 10 متر با ساچمه انجام می شود اما برای مسابقات 50 مترکه تفنگ نیمه جنگی استفاده می شود به فشنگ نیاز داریم . ما هم مشکل مالی داریم و هم مشکل تحریم ها .ما برای تمرین هیچ تیری نداریم و این تیرها برای زمان مسابقات به دستمان می رسد.ولی باید با تیم هایی رقابت کنیم که از این تیرها استفاده می کنند. با همه این هادر مسابقات آسیایی ما یک مقام چهارم داشتیم که شاهکار است.

- چقدر این امکانات برای دختران همسن تو وجود دارد؟
کمی شرایط من با سایردختران هم سنم فرق می کند. ببینید من یک مربی در خانه داشتم که هروقت می خواستم تمرین می کردم و به من یاد می داد.این امکانی است که دختران دیگر ندارد .اما من فکر می کنم دختران ایرانی اگر پشت کار داشته باشند و بخواهند می توانند. باید یک کاری را ول نکنند.

-الان همه به تو و المپیک فکر می کنند. خودت چطور ؟
مهمترین نکته برای من گرفتن سهیمه المپیک است.و خب طلای المپیک هم بزرگترین هدفم است .اولین طلای المپیک که یک دختر ایرانی کسب می کند. اما من با 18 سال می توانم در 5المپیک شرکت کنم و به همه این ها فکر می کنم .

اخبار ورزشی - عصر ایران