ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

غیرت دینی «محمدعلی کلی» +عکس


محمدعلی کلی رفت ولی غیرت مثال زدنی‌اش در دین زبان زد خاص و عام است و خواهد ماند.

خبرگزاری فارس: امروز صبح جهان ورزش و اسلام پهلوانی را از دست داد که نمادی از مقاومت و ظلم ستیزی بود. محمد علی مشت‌زن اسطوره‌ای مسلمان بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری پارکینسون(لرزش بدن) جان به جهان آفرین داد.

منش و رفتار این پهلوان واقعی چیزی نیست که قابل توصیف باشد. یاد مشت‌های سنگین او بر حریفانش در ذهن‌های تک تک ما ایرانی‌ها نقش بسته است. او کسی بود که یک تنه برابر آمریکا ایستاد و حاضر نشد تا به جنگ با ویتنام برود حتی حاضر شد به زندان برود ولی مقابل ظلم آمریکا سر خم نکند.

غیرت دینی «محمدعلی کلی» +عکس

غیرت دینی و تعصب خاص او به اسلام زبانزد خاص و عام بود. او تنها در رینگ بوکس قهرمان نبود بلکه در میان مردم شخصیتی والاتر از یک قهرمان داشت. در هالیوود خیابانی هست به اسم خیابان نامداران، که در این خیابان برای قدردانی از افراد مشهور اسمشان داخل یک ستاره نوشته می‌شود تا مردم هر روز نام آنها را در زمان رد شدن نظاره کنند.

از او درخواست کردند تا نامش را در یکی از ستاره‌ها بنویسند اما محمدعلی در عین ناباوری این درخواست را رد کرد زیرا نمی‌خواست نام پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم در کف خیابان باشد و مردم از روی آن بگذرند و این تعجب آمریکایی‌ها را برانگیخته بود زیرا هیچ کس حاضر نبود این افتخار را از دست دهد.

غیرت دینی «محمدعلی کلی» +عکس

زمانی که از او پرسیدند چرا راضی به انجام این کار نشده است، در پاسخ قاطعانه گفت : اسم من ، همان نام پیامبرم محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است ، و من به هیچ وجه حاضر نخواهم بود که نام پیامبر اسلام بر روی زمینی نوشته شود که هر روز مردم بر روی آن پا میگذارند.

غیرت دینی «محمدعلی کلی» +عکس

هالیوود در نهایت برای او دیواری را ساخت و نامش را روی دیوار حک کرد تا تنها ستاره هالیوودی باشد  که نامش بر روی دیوار حک شود.


ویدیو مرتبط :
عکس العمل پسر بعد از دیدن قهرمانش محمدعلی کلی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی محمدعلی کلی به نمایشگاه کتاب تهران آمد/ عکس



وقتی محمدعلی کلی به نمایشگاه کتاب تهران آمد/ عکس

ادبیات - محمدعلی کلی بوکسور معروف آمریکایی در سال 72 به ایران آمد و از نمایشگاه بین الملی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این بوکسور 19 سال پیش به نمایشگاه کتاب تهران آمد و از غرفه‌های ناشران مختلف بازدید کرد.

 

 بوکسور,محمد علی کلی,اخبار نمایشگاه کتاب

 

احمد مسجدجامعی رییس ششمین  نمایشگاه کتاب تهران بود. در این دوره 526 ناشر داخلی 18 هزار عنوان کتاب ارایه کردند و ناشرانی از 28 کشور جهان به نمایشگاه آمده بودند.

 

 بوکسور,محمد علی کلی,اخبار نمایشگاه کتاب

 

محمدعلی کلی با نام قبلی کاسیوس مارچلوس کلی یکی از اسطوره‌های ورزشی قرن بیستم است. او پس از گرویدن به دین مبین اسلام در فعالیت‌های سیاسی و انسان دوستانه هم حضور داشت./خبرآنلاین