ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

غلامی: بخاطر پول به بانک سرمایه نرفتم


سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران گفت: شرایط برای حضورم در کاله آمل فراهم نبود و بخاطر پول به بانک سرمایه نرفته‌ام.

خبرگزاری فارس: عادل غلامی یکی از بازیکنان با اخلاق تیم ملی والیبال ایران است که رابطه خوبی با رسانه‌ها و هوادارنش دارد. سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران در اردو حاضر است و تمرینات خوبی را سپری می‌کند. وی از بازیکنانی است که همیشه در یک سطح قرار داشته و کمتر به یاد داریم که شماره 9 تیم ملی روز بدی داشته باشد. وی چندی پیش به برنامه تلویزیونی خنداونه هم رفته بود و یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی را تجربه کرد.

عادل غلامی درمورد موضوعات مختلف صحبت کرد که متن مصاحبه وی را در زیر می‌خوانید:

شرایط در تیم ملی چگونه است؟

دوره بدنسازی بسیار خوبی را سپری کردیم و حالا در شرایط ایده‌آلی قرار داریم. در چند هفته آینده می‌توانیم روند به رشد خود را ادامه دهیم و تا زمان شروع مسابقات به آمادگی 100درصد برسیم.

درمورد تیم ملی ب هم صحبت کن؛ به نظرت عنوان نایب قهرمانی آسیا راضی کننده است؟

به نظرم تیم ملی ب واقعاً عالی نتیجه گرفت. برخی‌ها انتقاد می‌کنند که چرا تیم ملی نایب قهرمان شد و به نظرم اصلاً این سوال غلط است، به نظرم ایران استثنایی نتیجه گرفت و بی‌نظیر کار کرد. بازیکنان تنها یک هفته منظم با هم تمرین کردند و نایب قهرمان آسیا شدند.

چرا بازیکنان تیم اصلی حتی برای یک مسابقه هم به سالن 12 هزار نفری نیامدند تا بازی تیم ب را از نزدیک تماشا کنند؟

دقیقاً زمانی که تیم ملی ب به مصاف حریفان می‌رفت، ما سر تمرین بودیم و نمی‌توانستیم خودمان را به سالن 12 هزار نفری برسانیم.

پس چطور کواچ چند مسابقه را به سالن آمد؟

کواچ در روزهایی که تیم ملی استراحت داشت به سالن می‌آمد. ما در طول سال آنقدر کم برای خانواده وقت می‌گذاریم که اگر بخواهیم همان یک روز تعطیلی بین تمرین را هم به سراغ خانواده نرویم به نظرم ظلم به خانواده است، اما شک نکنید که پیگیر نتایج تیم ملی بودم و همیشه برای آنها دعا می‌کردم.

بازی با تیم‌های ژاپن، فرانسه و لهستان در جام واگنر چقدر به آماده‌سازی تیم ملی کمک می‌کند؟

ما پیش از لهستان به روسیه می‌رویم و چند دیدار تدارکاتی هم آنجا برگزار می‌کنیم. به غیر از فرانسه، سایر تیم‌ها حریفان‌مان در جام‌جهانی هستند. بازی دوستانه با آنها پیش از بازی رسمی می‌تواند کمک زیادی به ما بکند که شناخت کافی را از آنها پیدا کنیم. ضمن اینکه نیاز به بازی‌ تدارکاتی هم احساس می‌شود، چراکه ما حدود 2 ماه از شرایط مسابقه دور بودیم.

آیا از جام‌جهانی می‌توانیم به المپیک برسیم؟

نمی‌توان از حالا پیش‌بینی کرد؛ رسیدن به المپیک از طریق جام‌جهانی سخت، اما ممکن است. اما می‌دانم که والیبال ایران امسال المپیکی می‌شود.

برخی از هواداران آملی والیبال می‌گویند برای پول به بانک سرمایه رفته‌ای!

چه کسی این حرف را زده است؟ اصلاً این موضوع صحت ندارد. من 5 سال برای کاله آمل بازی کرده‌ام، اما امسال شرایط برای حضورم در آمل فراهم نبود. مردم بدانند که من کاله آمل را دوست دارم و آرزوی هر بازیکنی است که در آن مجموعه حضور داشته باشد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که بتوانم در سال‌های آینده برای کاله بازی کنم.

حضور در برنامه خندوانه چطور بود؟

برنامه خیلی جالبی است. جز برنامه‌هایی است که مخاطبان زیادی دارد و مردم واقعاً این برنامه را تماشا می‌کنند. خودم کمتر وقت می‌کنم این خندوانه را ببینم و بیشتر از طریق سایت‌های مختلف بخش‌هایی از آن را می‌بینم.

درخواستی از مردم داری؟

از آنها می‌خواهم تیم را مثل همیشه حمایت کنند و با یک شکست شروع به انتقاد نکنند. والیبال در چند سال اخیر نشان داده است که خواسته‌های مردم را برآورده می‌کند. ما تنها تیم گروهی در ایران هستیم حرف‌های زیادی در میدان‌های بین‌المللی برای گفتن داریم.


ویدیو مرتبط :
اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی بازار پول و سرمایه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پول‌های پارک شده از بانک‌ها خارج می‌شود؟/ وضعیت بازار سرمایه در سال آینده



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,بازار  سرمایه

کاهش نرخ تورم و نرخ سپرده بین‌بانکی با کاهش نرخ بهره همراه است که این موضوع می‌تواند انتظار خروج پول‌های پارک شده در بانک‌ها را به همراه داشته باشد.

رکود واژه‌ای است که طی سه سال اخیر اکثر کارشناسان و فعالان اقتصادی با آن سر و کار زیادی داشته‌اند. اقتصاد ما، یک اقتصاد دولتی است، بنابراین بسیاری از صنایع چشم امیدشان به دستان دولت است، اما با سقوط قیمت‌های نفت و کاهش بی‌سابقه درآمدهای نفتی دولت، جیب پدر اقتصادمان خالی‌تر از آن شد که بتواند به فرزندانش کمک کند.

یکی از بازارهایی که طی دو سال اخیر همواره چشم‌انتظار کمک‌های دولت بود، بازار سرمایه است. پس از دی‌ماه 1392 که بازار سهام بعد از یک دوره پر تلاطم و صعودهای پی در پی روند نزولی به خود گرفت، بیشتر کارشناسان معتقد بودند که این روند به زودی متوقف می‌شود یا حداقل بازار ثابت می‌ماند، اما از دی‌ماه 1392 تا دی‌ماه 1394 بازار کمتر شاهد صعود بود و ریزش‌های بازار به طور مداوم تکرار می‌شد. حتی در برخی مقاطع کارشناسان نسبت به این موضوع هشدار دادند که با این روند به طور حتم بخشی از منابع از بازار خارج می‌شود.

نشانه آن را هم کاهش ارزش معاملات و حتی دفعات معاملات عنوان می‌کردند که این نشانه‌ها در نیمه‌های سال 1393 به طور کامل مشهود بود. مجموع اتفاق‌هایی که در بازار سهام رقم خورد، نشان می‌داد که فعالان بورس بیش از هر زمان دیگری به آینده بدبین شده‌اند و تمایلی به آورده جدید ندارد. حتی این موضوع در زمانی که توافق اولیه هسته‌ای میان ایران و 6 قدرت جهانی صورت گرفت هم بازار رشد چندانی نکرد و روز پس از توافق اولیه بورس منفی شد.

اتفاقات سال 1394 تا قبل از اجرایی شدن برجام نیز برای بازار نتیجه دلچسب و امیدوارکننده‌ای نداشت. بیشتر کارشناسان و فعالان بازار هم بهبود روند بازار را منوط به دو موضوع می‌دانستند. یکی تغییرات و بهبود وضع سیاسی کشور و دیگری، ورود سرمایه‌های خارجی که بتواند هزینه‌های تولید را برای بنگاه‌های بخش خصوصی کاهش دهد. اما از نیمه دوم سال 1394 به بعد تا زمانی که توافق نهایی انجام شده و برجام اجرا شد، به طور کلی فضای بازار رفت و برگشت بین بیم و امید داشت و نشانه‌های زنده بودن بازار با خبرهای کوتاه در مورد بهبودهای اقتصادی برور می‌کرد.

با لغو تحریم‌های ایران و آشکار شدن آثار آن که با عقد قراردادهای بزرگ میان ایران با کشورهای خارجی به منصه ظهور رسیده است، شاخص‌های بورس اوراق بهادار تهران به تبعیت از این فضا طی روزهای اخیر رکوردهای کم‌سابقه‌ای به ثبت رسانده است.

رشد بازار سرمایه در چند وقت اخیر به دلیل خوش‌بینی‌هایی بود که در این مدت در میان سرمایه‌گذاران این بازار رخ داده است؛ خوش‌بینی‌هایی که همیشه ریشه در اجرایی شدن برجام دارند و اصلی‌ترین دلیل رشد صعودی بازار سرمایه به شما می‌روند. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که متاسفانه بخش عمده‌ای از این رشد در صنایع و شرکت‌هایی اتفاق افتاده که از لحاظ بنیادی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. صنایعی همچون خودروسازی که از قضا نیز اصلی‌ترین محرک به ویژه روانی رشد بازار محسوب می‌شود.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که تقریبا اکثر کارشناسان بازار بورس اعتراف می‌کنند که این رشد بازار منطبق با وضعیت کلان اقتصادی کشور نیست. در طول تمام این مدت تمامی بازارهای بورس دنیا به ویژه کشورهای نفت‌محور با ریزش شاخص همراه بودند، اما ایران در لیست ریزش بازار بورس قرار نگرفته است. یعنی عملا به واسطه افت جهانی قیمت نفت طی چند ماهه گذشته، بورس کشورهایی که تولیدکننده نفت هستند مثل کشورهای عربی یا حتی مثل آمریکا، همه با افت شاخص مواجه شدند، اما بورس تهران نه‌تنها ریزش را تجربه نکرده، بلکه روند صعودی نیز در پیش گرفته است.

تجربه نشان داده که بورس ما همیشه رفتارهای هیجانی داشته است. یعنی زمانی که یک انتظار مثبت در جامعه شکل می‌گیرد، بازار بیش از آن چیزی که در واقعیت وجود دارد، عکس‌العمل نشان می‌دهد و رشد می‌کند. این در حالی است که در زمان‌هایی که انتظار منفی وجود دارد، بازار نیز بیش از حد افت می‌کند. در این میان، سرمایه‌گذاران حقوقی با منابع مالی که در اختیار دارند، باید در نقش کاهنده هیجانات بازار نقش ایفا کنند.

متاسفانه طی یک ماه گذشته سرمایه‌گذاران حقوقی حرکتی در این زمینه در بازار سرمایه نداشته‌اند و این حقیقی‌ها بودند که بیشتر خرید و فروش‌ها را تشکیل دادند. امروز و با لغو تحریم‌ها، مشکلات شرکت‌های بازار سرمایه برای تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز و صادرات تا حدودی برطرف شده است. از طرف دیگر، ابهامات شکل گرفته برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در حال برطرف شدن است.

با آزاد شدن منابع ارزی کشور، دسترسی به دارایی‌های خارجی کشور و افزایش ظرفیت صادرات نفت‌خام دست دولت را در انجام پروژه‌های عمرانی و پرداخت بدهی پیمانکاران بازتر خواهد کرد. افزایش حجم تجارت و مبادلات بین‌المللی نیز با کاهش هزینه‌های مبادلات بر سودآوری بانک‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقلی موثر خواهد بود. ورود بانک‌های خصوصی و افزایش طرح‌های فروش اقساطی مسکن می‌تواند بخشی از تقاضای مسکن را تامین کرده و بخش مسکن را در آینده به سمت رونق سوق دهد. هر چند که این موضوع نمی‌تواند به سرعت رخ دهد.

همچنین کاهش نرخ تورم و نرخ سپرده بین بانکی با کاهش نرخ بهره همراه است که این موضوع می‌تواند انتظار خروج پول‌های پارک شده در بانک‌ها را به همراه داشته باشد که با توجه با آن که نمی‌توان در سایر بازارها انتظار بازدهی بالاتری نسبت به بازار سرمایه داشت، منجر به انتقال سرمایه به بورس خواهد شد که ورود نقدینگی جدید در بازار سرمایه در روزهای اخیر بیانگر این موضوع است.

همکاری شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای تولید محصول جدید، خوش‌بینی به آینده شرکت‌های تولیدی را بهبود بخشیده است. در مجموع ایجاد شرایط خوش‌بینی نسبت به آینده شرکت‌های موجود در بازار سرمایه و ورود نقدینگی جدید در شرایطی که قیمت سهام شرکت‌ها در کف قیمتی قرار دارند، منجر به رونق بازار سرمایه در روزهای اخیر شده است که به مرور زمان و بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به رونق در بازار سرمایه پس از چندین اصلاح، شاهد وضع رشد ورود نقدینگی ادامه‌داری در بازار سرمایه خواهیم بود که منجر به رشد بازار سرمایه کشور می‌شود.

با توجه به آن‌که شرایط بیان شده، اثرات خود را در صورت‌های مالی سال آینده شرکت‌ها خواهد گذاشت، می‌توان رشد مناسبی برای بازار سرمایه در سال آینده انتظار داشت. در این بین، نقش صنعت خودرو و قطعا، بانک، حمل‌ونقل، پیمانکاری، تچهیزات و صنعت پتروشیمی در رشد بازار سرمایه بیشتر از سایر صنایع خواهد بود و صنایع دیگر در فازهای بعدی رشد بازار سرمایه، مورد توجه قرار خواهند کرد.

 اخبار اقتصادی  - خبر  آنلاین/ مجید سلیمی‌بروجنی