ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: شوخی حمید سوریان با پسر تپل


شوخی حمید سوریان با پسر تُپُلِ مهدی شربیانی قهرمان سابق کشتی کشورمان.

 
 
 

صبح بخیر: شوخی حمید سوریان با پسر تُپُلِ مهدی شربیانی قهرمان سابق کشتی کشورمان.

عکس: شوخی حمید سوریان با پسر تپل


ویدیو مرتبط :
محمدرضا فروتن,حمید گودرزی,پوریا پورسرخ و حمید سوریان در برنامه سال تحویل 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی حمید سوریان + عکس



بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

 

حمیدمحمد سوریان ریحانپور (زادهٔ ۲ شهریور ۱۳۶۴ در شهر ری) کشتی‌گیر ایرانی وزن ۵۵ کیلوگرم و دارندهٔ ۵ مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن است. سوریان به همراه عبدالله موحد، طلایی‌ترین کشتی‌گیران تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شوند.

 

زندگی ورزشی

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، در فینال روشن بایراموف را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. پس از آن مدال طلای خود را بار دیگر، در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو تکرار کرد. ۲۰۰۹، مدال طلای چهارم خود را پس از غلبه بر هاکان نیبلوم در رقابت‌های جهانی هرنینگ دانمارک به دست آورد. آخرین مدال طلای جهانی او ارمغان رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو است. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات ورزشی سوریان است. روزهای پایانی سال ۲۰۱۰ و کل سال ۲۰۱۱ را می‌توان بدترین سال‌های زندگی ورزشی او نامید.[۶] در این سال محسن حاجی‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم شرکت کرد و سوریان در مسابقات جهانی شرکت نکرد.

 

المپیک پکن

سوریان در المپیک ۲۰۰۸ پس از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، ورزشکاری از روسیه شد. در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده بندی رسید که با باخت برابر پارک اون چول کره‌جنوبی به مقام پنجم این رقابت‌ها رسید.

بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو

حمید سوریان در رقابت‌های ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ناکام ماند و با ۲ شکست در مسابقات وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های ۲۰۱۰ از دور مسابقات حذف شد. کارشناسان یکی از دلایل ناکامی او را کم کردن مکرر وزن و ضعف بدنی ناشی از آن عنوان کردند.

 

 

بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

المپیک لندن

سوریان سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را در مسابقات گزینشی قزاقستان به دست آورد. در نخستین مبارزه خود در المپیک لندن، بعد از ظهر ۵ اوت به وقت لندن با آرسن ایرالیف از قرقیزستان روبرو شد و توانست ۱–۳ او را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی پیتر موداس از مجارستان و در نیمه نهایی هاکان اریک نیبلوم از دانمارک را شکست داد. در فینال با شکست دادن روشن بایرامف از جمهوری آذربایجان در ۲ وقت پیاپی و با اقتدار موفق شد مدال طلای ۵۵ کیلوگرم فرنگی مردان المپیک ۲۰۱۲ را تصاحب کند. مدال طلای سوریان نخستین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران پس از ۴۰ سال است. او پس از قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زد[۱۳] و مدالش را در روز تولد مادرش به او تقدیم کرد. او قبلا در سال ۱۳۸۸ مدال طلای کشتی قهرمانی جهانش را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران تقدیم کرده بود.

 

رقابت کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ازبکستان ۲۰۱۴
سوریان با شکست ۲ بر یک مینگیان سمنوف از روسیه ششمین مدال طلای جهانی خود را در رقابت قهرمانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ازبکستان کسب کرد. به این ترتیب او با کسب هفتمین مدال طلا رکورد ۶ مدال طلای عبدالله موحد یکی از اسطوره‌های کشتی را شکست و از از نظر مرغوبیت تعداد مدال بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران نام گرفت.

 

زندگی خصوصی

اهدای مدال به محمود احمدی نژاد

او در سال ۸۸ و سه ماه پس از انتخابات مدال طلای جهانی خود را در جلوی دوربین‌های تلویزیون دولتی به محمود احمدی‌نژاد تقدیم کرد. مهدی رستم‌پور خبرنگار ورزشی در این باره می‌گوید:

به محض بازگشت و مطابق معمول، مدال آوران را نزد مسئولین مختلف می برند. به سوریان می گویند کت و شلوار بپوش که جای مهمی قرار است برویم. اتومبیل تشریفات آمده دنبالت. وارد سالنی می شود که دو تا صندلی هست و دوربین فیلمبرداری. از مسئولین و مربیان کشتی، هیچ کس اینجا نیست. او را روی یکی از صندلی ها می نشانند. کاغذی به دستش می دهند. می گویند زود حفظ کن الان آقای دکتر میاد.سوریان می گوید نمی توانم حفظ کنم. پاسخ می دهند که عیبی ندارد از رو بخوان.همزمان محمود احمدی نژاد وارد می شود. از حیث جلب حمایت رهبری و ارگان های نظامی، سیاسی و رسانه ای، در بهترین روزهای دوران ریاست جمهوری اش قرار دارد. با سوریان دست می دهد، به او تبریک می گوید و می نشیند روی صندلی مقابل. سوریان بی آنکه چشم از روی کاغذ بردارد، آنچه نوشته شده بود را رو خوانی می کند.

پس از آن زندگی شخصی وی با مشکلاتی روبه‌رو شد.

کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

حمید سوریان پس از بازگشت از المپیک لندن در مراسم استقبال و جشن، پیشنهاد اهدای هدیه های خود به زلزله زدگان آذربایجان شرقی را مطرح کرد،به گفته حمید سوریان این پیشنهاد با استقبال مردم روبرو شد و او سرانجام در تاریخ هفت شهریور ۱۳۹۱ صد میلیون تومان به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اهدا کرد

پیش از این نیز حمید سوریان و علیرضا دبیر در بازار طلافروشان تهران حضور پیدا کردند و پنج میلیارد تومان کمک برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی جمع آوری کردند

عکس هایی از حمید سوریان

 

بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

عکس حمید سوریان

بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

عکس حمید سوریان

بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

عکس حمید سوریان

بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

عکس حمید سوریان

بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

عکس حمید سوریان

بیوگرافی حمید سوریان,حمید سوریان,عکس حمید سوریان

عکس حمید سوریان

 

منبع:wikipedia