ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: دونده‌ی باحجاب رکورد جهان را شکست


دونده دختر بحرینی درمسابقات جهانی کلمبیا رکورد 400 متر جهان را جابه جا کرد.

خبرگزاری ایسنا: "سلوا عید ناصر" دونده 17 ساله و مسلمان تیم ملی دوومیدانی بحرین با حجاب و پوشش اسلامی موفق به شکستن رکورد جهانی دوی 400 متر شد.

عید ناصر در فینال دوی 400 متر رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در "کالی کلمبیا" با زمان 50 ثانیه و 51 صدم ثانیه از خط پایان گذشت و ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهانی این ماده را در بخش دختران در اختیار گرفت.

عکس: دونده باحجاب رکورد جهان را شکست

سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی درباره رکورد شکنی او نوشت: "شاید بتوان گفت سلوا با استعداد، مربی و مذهب خودش موفق شد کار غیرممکن را انجام دهد."

سلوا در سال 1998 از پدری بحرینی و مادری نیجریه ای در کشور نیجریه متولد شده و در کودکی به جزیره‌ای در خلیج فارس مهاجرت کرده است.

مادر او هم از دوندگان سرعت تیم ملی کشورش بود اما این خود سلوا بوده که در کودکی متوجه استعداد خودش شده و اعلام کرده که "من سریع هستم."

او ابتدا در دوی سرعت فعالیت می کرد و بعدها به ماده 400 متر آمد.

عکس: دونده باحجاب رکورد جهان را شکست

سلوا بعد از شکستن رکورد جهانی دوی 400 متر دختران گفت: "من دوست داشتم که در دوهای سرعت کار کنم و وقتی به دوی 400 متر آمدم احساس بسیار بدی داشتم چرا که فکر می‌کردم که نمی‌توانم موفق شوم. اما مربی من اصرار داشت که می‌توانم در 400 متر به موفقیت برسم و به همین دلیل تاکید کرد که در این ماده کار کنم."

او ادامه داد: "با کسب این مدال متوجه شدم که با تمرین و با هر شرایط و حتی با حجاب اسلامی هم می‌توان به موفقیت رسید."

ناصر در المپیک نوجوانان نانجینگ چین مدال نقره دوی 400 متر را کسب کرده بود.

عکس: دونده باحجاب رکورد جهان را شکست


ویدیو مرتبط :
کلیپ برتر 6 - آمریکا. رکورد سرعت جهان شکست!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریع‌ ترین قطار جهان رکورد شکست +عکس


قطار ماگلو شینکانزن ژاپن با سرعتی نفس‌گیر و با 500 کیلومتر در ساعت، رکورد سرعت بر روی ریل را شکست.

خبرگزاری فارس: قطار ماگلو شینکانزن ژاپن با سرعتی نفس‌گیر و با 500 کیلومتر در ساعت، رکورد سرعت بر روی ریل را شکست.

قطار ماگلو شینکانزن، جدیدترین قطار ژاپن است که با سرعتی فوق‌العاده سریع حرکت می‌کند؛ این قطار رکورد سرعت بر روی ریل را با 500 کیلومتر در ساعت شکست.

قطار جدید ژاپن کم سر و صداتر و سبک‌تر از قطارهای قبلی است و حتی بسیار سریع‌تر از قطارهای قدیمی حرکت می‌کند. ماگلوشینکانزن قطار شناور مغناطیسی با 100 مسافر مورد آزمایش قرار گرفت؛ این قطار فوق سریع نسبت به قطار شانگ‌های ماگلو که با سرعت 431 کیلومتر در ساعت، رکورددار قبلی بود، عملکرد بهتری داشت.

در آزمایشات سازمان مرکزی راه آهن ژاپن قطار ماگلو شینکانزن، 69 کیلومتر در ساعت سریع‌تر از قطار قبلی حرکت کرد.

سریع‌ ترین قطار جهان رکورد شکست +عکس

سریع‌ ترین قطار جهان رکورد شکست +عکس