ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف


تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته با درخشش مهاجم اروگوئه ای خود بر ایبار غلبه کرد.

خبرگزاری فارس: بارسلونا شب گذشته در ورزشگاه نیوکمپ و در حضور 78228 نفر هوادار با درخشش و هت تریک لوئیس سوارز مقابل ایبار با نتیجه سه بر یک به برتری رسید.

برای بارسا لوئیس سوارز در دقیقه 21، 48 و 85 و برای ایبار بورخا گونزالس در دقیقه 10 گلزنی کردند.

از دقیقه 83 با اخراج ماسکرانو بارسا 10 نفره بازی را دنبال کرد.

در ابتدای این بازی بازیکنان بارسا پیراهن هایی در حمایت از یوهان کرایوف اسطوره این تیم که به تازگی دچار بیماری سرطان ریه شده است به تن داشتند.

همچنین لیونل مسی فوق ستاره بارسا باز هم از روی سکوها نظاره گر درخشش هم تیمی های خود و این بار لوئیس سوارز بود.

مسی این بار شیک پوش تر از همیشه با کت و شلوار به تشویق بارسا پرداخت.

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف

عکس: حمایت بارسایی ها از یوهان کرایف


ویدیو مرتبط :
تکنیک یوهان کرایف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی یوهان کرایف



 

 

بیوگرافی یوهان کرایف

 

تولد: بیست و پنجم آوریل 1947

محل تولد: آمستردام- هلند

باشگاهها: آژاکس آمستردام، بارسلونا، لس‌آنجلس آزتکز، واشینگتن دیپلماتس، لوانته، فاینورد

مهمترین افتخارات:

 

نایب قهرمان جام جهانی 1974، بهترین بازیکن جام جهانی 1974، قهرمان جام باشگاههای اروپا 1971، 1972 و 1973، قهرمان جام باشگاههای جهان 1972، مرد سال فوتبال اروپا 1971، 1973 و1974

 

تیم ملی هلند: 48 بازی، 33 گل

 

حضور در جام جهانی: یک بار (1974) - 7 بازی، 5 گل

 

اسطوره فوتبال هلند و باشگاه آژاکس و یکی از پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان، در سال 1947 در آمستردام متولد شد. فوتبال خود را در باشگاه آژاکس آمستردام آغاز نمود و به همراه این تیم سه بار در سالهای 1973-1971 فاتح جام باشگاههای اروپا شد. تکنیک ناب و قدرت رهبری فوق‌العاده او در کنار تاکتیکهای نوین رینوس میشل از تیم ملی هلند یک مدعی جهانی ساخت. در کنار نیسکنز، رپ، ویلکس و سایر مردان پرتلاش هلند، او به دیدار نهایی جام جهانی 1974 رسید. در جام جهانی 1974، تیم هلند با بازیهای دیدنی کرایف موفق شد با شکست دادن برزیل و آرژانتین در مرحله ماقبل فینال برگزارکننده دیدار نهایی در برابر میزبان مسابقات یعنی آلمان غربی باشد.

 

با شروع بازی و طی 16 پاس پیاپی که میان بازیکنان هلند رد و بدل شد، یوهان کرایف صاحب توپ شد و در محوطه جریمه با خطای برتی فوگتس سرنگون گردید تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. ضربه پنالتی نیسکنز در دقیقه اول بازی به ثمر رسید و امیدهای فراوانی برای قهرمانی هلند ایجاد کرد ولی ژرمن‌ها با تلاش بی وقفه خود در نهایت به پیروزی 2 بر 1 دست یافتند تا هلند در عین شایستگی فراوان دوم شود. یوهان کرایف عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را به دست آورد و در این سال برای سومین بار مرد سال فوتبال اروپا شد. کرایف پس از ده سال حضور موفق در آژاکس به بارسلونا رفت و در اولین فصل حضورش به مقام قهرمانی لیگ اسپانیا دست یافت. او در طی پنج فصل حضور در بارسلونا 143 بازی در لیگ اسپانیا انجام داد و 48 گل به ثمر رساند.

 

در اردوی تیم ملی هلند برای حضور در جام جهانی اتفاقاتی روی داد که موجب کناره‌گیری کرایف و عدم شرکتش در جام جهانی گردید. شاید اگر کرایف در آرژانتین حضور داشت هلند قهرمان جام جهانی 1978 می شد. در سال 1979 او به تیم لس آنجلس آزتکز پیوست و یک فصل برای این تیم بازی کرد ولی دوباره به هلند بازگشت و این بار در تیم فاینورد حضور یافت و به همراه این تیم سه بار به مقام قهرمانی لیگ هلند دست یافت و در سال 1984 از فوتبال کناره‌گیری نمود و به عنوان مدیر به آژاکس بازگشت. در سایه مدیریت او تیم آژاکس فاتح جام برندگان جام اروپا در سال 1987 شد. کرایف به بارسلونا رفت و روی نیمکت این تیم نشست و ضمن کسب جام‌های متعدد قهرمانی با این تیم در سال 1992 به مقام قهرمانی جام باشگاههای اروپا این بار در کسوت سرمربی رسید.

منبع:fun4fa