ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: تحقیر «نارنجی» ماتادورها!


تیم فوتبال هلند در گروه B رقابتهای جام جهانی در ورزشگاه "فونتا نووا" با نتیجه 5 بر یک از سد اسپانیا گذشت.

خبرگزاری مهر: تیم فوتبال هلند در گروه B رقابتهای جام جهانی در ورزشگاه "فونتا نووا" با نتیجه 5 بر یک از سد اسپانیا گذشت.

برای هلند در این دیدار "رابین فن پرسی" (دو بار)، "آرین روبن" (دوبار) و "استفان دو وری" گل زدند. تک گل اسپانیا را ژابی آلونسو به ثمر رساند.

گزارش تصویری این دیدار به این شرح است:


ویدیو مرتبط :
عکس العمل تحقیر آمیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسری که هویج می‌خورد و نارنجی می‌شود(+‌عکس)



 

 

بیماری نادر,بیماری پسر چهار ساله

 

بدن لئون، پسر چهار سالگی انگلیسی قادر به هضم کاروتن که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ وجود دارد، نیست و باعث می‌شود که رنگ بدن او به نارنجی تغییر پیدا کند.

 

یک پسر انگلیسی چهار ساله به بیماری بسیار نادری (hyper-beta carotenemia) مبتلاست که او را از خوردن هویج و هر میوه نارنجی رنگی محروم می‌کند.

 

به گزارش قانون به نقل از روزنامه سان، بدن لئون، پسر چهار سالگی انگلیسی قادر به هضم کاروتن که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ وجود دارد، نیست و باعث می‌شود که رنگ بدن او به نارنجی تغییر پیدا کند.

 

مادر لئون می‌گوید که برای نخستین بار و زمانی که پسرش تنها شش ماه داشت متوجه شرایط خاص کودک خود شده است.

 

او در این باره می‌گوید: "شرایطش بسیار حاد بود. اما تا یک ماه همچنان نارنجی بود. پزشکان مرا متهم کردند که غذاهایی با رنگ نارنجی زیادی به او می‌دهم. به همین خاطر من رژیم غذایی سه‌ هفته‌ای را در پیش گرفتم و او همچنان نارنجی بود.سپس آزمایش‌هایی تخصصی خون نشان داد که بدن لئون فاقد آنزیم کبد است به این معنی که بدن او قادر به تبدیل کاروتن به ویتامین A نیست، ویتامینی که سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم می‌کند.

 

بنا بر این گزارش، اگرچه مقدار زیاد کاروتن در بدن به‌خودی خود بیماری بسیار جدی نیست اما به‌دلیل ضعف بسیار زیاد سیستم ایمنی بدن لئون، حتی یک سرماخوردگی ساده نیز می‌تواند جان این کودک چهار ساله را تهدید کند./عصرایران