ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: تابوی ورود زنان به ورزشگاه شکست!


مادر امیر قاسمی منجزی کشتی‌گیر سنگین‌وزن تیم سینا صنعت ایذه با حضور در سالن مسابقه دیدار فرزندش را از نزدیک مشاهده کرد.

خبرگزاری فارس: حضور مادر امیر قاسمی منجزی فرنگی کار سنگین وزن تیم سینا صنعت ایذه که برای تماشای دیدار فرزندش در جام باشگاه های جهان در سالن خلیج فارس ورزشگاه جهان آرای خرمشهر حضور پیدا کرده بود مورد توجه خبرنگاران و اهالی رسانه قرار گرفت.

وی در هنگام دیدار فرزندش مقابل حریف مرتب برای او دعا می کرد.

عکس: تابوی ورود زنان به ورزشگاه شکست!


ویدیو مرتبط :
امضای مجوز ورود زنان به ورزشگاه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسپورت‌هایی که مجوز ورود زنان به ورزشگاه است (+عکس)



اخبار ورزشی - پاسپورت‌هایی که مجوز ورود زنان به ورزشگاه است (+عکس)

بسیاری محدویت در حضور بانوان در ورزشگاه مسابقات والیبال را به سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد نسبت می‌دادند، ولی در نخستین سالگرد پیروزی حسن روحانی، همچنان زنان نمی‌توانند وارد ورزشگاه‌ها شوند؛ هرچند معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، امیدوار است مجوز حضور زنان را برای بازی فردای تیم ملی والیبال بگیرد. باید نشست و دید تغییر وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها با تغییر دولت ایجاد می‌شود یا خیر!

نخستین میزبانی ایران در لیگ جهانی والیبال با‌ حاشیه‌ای همیشگی روبه‌رو شد؛ جلوگیری از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی، آن هم در حالی که زنان سران و مقامات برزیلی در همان روز و همان مکان به دیدن پخش بازی تیم ملی کشورشان نشستند و ایرانی‌ها، پشت درهای ورزشگاه آزادی حسرت خوردند!

 

به گزارش «تابناک»، در حالی که از سال 1391 حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی‌های والیبال ممنوع اعلام شده بود، سخنان برخی مقامات دولتی در روزهای منتهی به برگزاری نخستین دیدار ایران در لیگ جهانی 2014 بارقه‌هایی از امید را در میان زنان ایرانی برای دیدن مسابقه تیم ملی کشورشان در لیگ جهانی پدید ‌آورده بود؛ اما نتیجه کار این شد، خانم‌هایی‌‌ که دیروز برای دیدن بازی والیبال به ورزشگاه آزادی رفته بودند، پشت درهای این ورزشگاه ماندند!

 

اخبار ,اخبار ورزشی ,مجوز ورود زنان به ورزشگاه

 

یکی از این خانم‌ها که روز گذشته به ورزشگاه آزادی رفته بود، در صفحه فیس‌بوک خود می‌نویسد: «تعداد کمی از زنان که ظاهرا از همسران مقامات و یا وابستگان سفرا و خانواده‌های والیبالیست‌های برزیلی بودند، توانستند وارد ورزشگاه شوند. هنگامی که چند زن اجازه ورود پیدا کردند، با این پرسش ما روبه‌رو شدند که چرا آنها اجازه دارند و ما نداریم؟ که مأموران گفتند:‌ آنها پاسپورت دارند؛ پاسپورت برزیلی‌».

 

برزیلی‌هایی که دیروز بازی تیم کشورشان را در ورزشگاه آزادی تماشا کردند.

 

اخبار ,اخبار ورزشی ,مجوز ورود زنان به ورزشگاه

 

بنا بر این گزارش، در حالی که برخی ‌مقامات دولت حسن روحانی در روزهای پایانی هفته از رایزنی‌ها برای کسب مجوز ورود بانوان به ورزشگاه سخن می‌گفتند، یکی دو روز پیش محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌وگو‌ با یکی از خبرگزاری‌ها، آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: «بهتر است، خانم‌ها در خانه بنشینند و برای تیمشان دعا کنند‌».

 

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیشتر گفته بود: ما رایزنی‌های خودمان را در مورد بازی روز 25 خرداد شروع كرده‌‌ و امیدواریم، این مشكل حل شود و خانم‌های علاقه‌مند به این ورزش بتوانند روز یكشنبه در استادیوم حضور پیدا كنند.

 

در این باره، اصغر ناصر بخت، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران نیز چهارشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: در این موضوع، بحث موافقت یا مخالفت ارگان خاصی مطرح نیست. دیروز در کمیسیون ورزش شورای تأمین استان جلسه‌ای تشکیل شد و نهادهای گوناگون، ارزیابی خودشان را از مسائل مربوط به برگزاری این مسابقات مطرح کردند.   

 

نظر وزارت ورزش در این زمینه این بود، با توجه به اینکه این مسابقات جنبه جهانی دارند،‌ باید حضور بانوان را در ورزشگاه داشته باشیم؛ بنابراین، مقرر شد استعلامی از شورای امنیت کشور به عمل آید. در عین حال، تدابیر و تمهیدات لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه اندیشیده شده ‌و تا عصر امروز با اعلام نظر قطعی شورای امنیت کشور، مجوز حضور بانوان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال صادر می‌شود.

 

زنان در حالی دو سال است که نمی‌توانند به ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات والیبال بروند که پیش از آن هیچ محدودیتی برای آن‌ها در این زمینه نبود، ولی با موفقیت‌های تیم ملی والیبال در یکی دو سال گذشته و اقبال عمومی به این ورزش و توجه رسانه‌ها، ناگهان از حضور آنان در ورزشگاه‌ها جلوگیری شد. با این حال، هنوز هم بانوان را به عنوان تماشاچی در مسابقات لیگ‌هایی مثل بسکتبال می‌توان دید.

 

افشار دوست در پاسخ به اینکه «چرا در گذشته این شرایط نبود و زنان برای تماشای والیبال به ورزشگاه‌ها می‌آمدند؟» گفت: پس از حضور آنها ‌متوجه‌ شدیم ‌این آمادگی وجود ندارد؛ هرچند ‌مانند فوتبال در ورزشگاه‌های والیبال، مشکلات فحاشی و الفاظ نامناسب در کار نیست، هنوز زیرساخت‌های فرهنگی فراهم نیامده است.

 

بسیاری محدویت در حضور بانوان در ورزشگاه مسابقات والیبال را به سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد نسبت می‌دادند، ولی در نخستین سالگرد پیروزی حسن روحانی، همچنان زنان نمی‌توانند وارد ورزشگاه‌ها شوند؛ هرچند معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، امیدوار است مجوز حضور زنان را برای بازی فردای تیم ملی والیبال بگیرد. باید نشست و دید تغییر وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها با تغییر دولت ایجاد می‌شود یا خیر!

اخبار ورزشی - تابناک