ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس: آقای گل سر طلایی ایران، خداحافظ


مراسم تشییع پیکر مرحوم غلامحسین مظلومی پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال ساعت 9 صبح امروز جمعه در ورزشگاه شیرودی برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
عکس های جدید نجمه خدمتی دختر طلایی ایران در اینچیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجادله عبدالله گل و سارکوزی بر سر ایران در اجلاس ناتو



 

 

 

مجادله عبدالله گل و سارکوزی بر سر ایران در اجلاس ناتو

 

روسای جمهوری فرانسه و ترکیه در نشست اخیر سران ناتو در لیسبون پرتغال بر سر نام بردن از ایران به عنوان تهدید موشکی علیه اعضای ناتو به مجادله پرداختند.

به نقل از روزنامه ملیت ترکیه در نشست سران ناتو درلیسبون هنگامی که سارکوزی در سخنان خود از ایران به عنوان بزرگ ترین تهدید علیه ناتو نام برد و خواستار ذکر کردن ایران به عنوان تهدید اصلی در طرح سپر دفاع ضد موشکی ناتو شد ، عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه به این سخنان وی واکنش نشان داد.

گل در سخنان خود خطاب به سارکوزی گفت : " نام بردن از کشوری خاص ( به عنوان تهدید در سپر موشکی ناتو) را فراموش کنید . طرح سپر دفاع موشکی نباید هیچ کشور خاصی را هدف قرار دهد ".

گفتنی است یکی از شروط ترکیه برای موافقت با استقرار بخشی از سیستم راداری طرح سپر دفاع موشکی ناتو ، نام نبردن از هیچ کشوری به عنوان هدف اصلی از استقرار سامانه دفاع ضد موشکی است.

بر اساس گزارش روزنامه ملیت در اجلاس سران ناتو در نهایت نظر دولتمردان ترکیه تامین شد وبیشتر کشورهای عضو از جمله ایالات متحده ، بریتانیا و فرانسه در نهایت رضایت دادند که در اسناد مربوط به طرح سپر دفاع ضد موشکی از هیچ کشوری به عنوان تهدید اصلی نام برده نشود.

رییس جمهوری ترکیه همچنین در این اجلاس انتقادات تندی را درباره مسایل مرتبط با روابط ترکیه و اتحادیه اروپا مطرح کرد.

وی از عدم اعتماد ترکیه به اتحادیه اروپا بر سر موضوع قبرس و عدم تحقق وعده های اتحادیه اروپا برای عضویت بخش ترک نشین جزیره قبرس به این اتحادیه ابراز نارضایتی کرد و همچنین با اشاره به اینکه آنکارا بیش از نیم قرن است که در صف مقدم دفاع از اروپا و غرب قرار دارد ،عدم عضویت ترکیه در سیستم دفاعی و امنیتی اروپایی را خنده دار دانست.

این سخنان گل که در مراسم شام سران مطرح شد با حمایت آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو روبرو شد و دبیر کل ناتو عدم عضویت ترکیه در ساختار دفاعی و امنیتی مشترک اروپایی را ناعادلانه خواند.

رییس جمهوری ترکیه همچنین در نشست  خبری در لیسبون با اشاره به مخالفت صریح کشورش با حمله نظامی به ایران گفت که آنکارا نمی خواهد شاهد عراقی دوم در مجاورت مرزهای خود باشد.

گل با اشاره به تاثیرات منفی جنگی دوباره در منطقه بر منافع کشورش گفت که آنکارا تمامی مساعی خود را به کار می گیرد تا از بروز مجدد فاجعه ای نظامی در منطقه جلوگیری کند.

رییس جمهوری ترکیه به صراحت از گسترش کمی و کیفی روابط تجاری کشورش با ایران دفاع کرد و گفت که اگر تجارت با ایران بد است چرا شرکت های غربی  بیشترین مراودات تجاری را با ایران دارند ؟

عبدالله گل با اشاره به اینکه باید موضوع اتمی ایران را از مساله قابلیت های موشکی تهران جدا کرد ، افزود : " موضوع اتمی از توسعه قابلیت های موشکی ایران جداست . موشک های ایران تهدیدی علیه منافع و امنیت ترکیه ایجاد نمی کنند . ما همسایه ایران هستیم "..../تحلیل:عصرایران