ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عمود خیمه استقلال و پرسپولیس لرزان است


باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در شرایطی همچنان بدون ثبات مدیریتی لازم به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند که وزارت ورزش و جوانان نشان داده تمایل چندانی برای انتخاب مدیرعامل قطعی و بلندمدت ندارد!

خبرگزاری مهر: بدوی‌ترین پرسش هواداران فوتبال از وزارتخانه ورزش و مسئولان آن این است که آیا عزم و کفایتی برای سرو سامان دادن به سرخابی‌ها در آن ساختمان سئول وجود دارد یا ندارد؟

شواهد مردم را مایوس می‌کند. مسیر خوب نیست و هر سال هم بدتر از سال قبل می‌شود. صرف نظر از اینکه استقلال و پرسپولیس تنها تیم‌های این آب و خاک هستند که هیچ‌کس اجازه ندارد آنها را پوشش بدهد و صرف نظر از اینکه همه رقبا از صنعت و کارخانه بگیرید تا برسید به نظامی‌گری همه تحت پوشش هستند و بی‌دغدغه و این دو حتی توسط خود وزارت ورزش هم حق گرفتن پول را ندارند، باید تاکید کرد مسیری را که وزیر دولت تدبیر و امید در پیش گرفته، امید‌ها را به خیل میلیونی هواداران این دو تیم ارائه نکرده است.

به انتخاب‌ها و استراتژی‌ها و تعیین و تکلیف‌ها دقت کنید و به یاد بیاورید که استقلال و پرسپولیس دو سال است جتی مدیرعامل کامل هم ندارند.

به سال گذشته رجوع کنید، رحیمی مدیر‌عامل شد و یکی دو ماهی کار کرد و استعفا داد و گفت وزارت و یک بساز و بفروش در کار من دخالت می‌کنند، پس از آن منتقمی و طاهری و نژاد فلاح و دوباره منتقمی و باز هم طاهری سرپرست و قائم مقام شدند و البته هرگز به عنوان مدیر‌عامل کامل حکم نگرفتند تا بازیکنان و مربیان و حتی هواداران بدانند که آنها ماندنی نیستند و خود اینها هم به همین دلیل ساده نتوانند قدم از قدم بردارند و برنامه ای بلند مدت بچینند.

همین حالا هم طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس است و نه مدیر عامل با ثبات.

در استقلال اوضاع کمی بهتر بود، این باشگاه مدیر عامل داشت اما مدیر عاملی که در دفتر وزیربا نظر معاون وزیر تصمیم می گیرد و البته همین حالا او یک مدیر عامل نیمه وقت و البته موقت است. یعنی هم دو شغله است و هم می‌گوید نمی‌مانم و بعد از نقل و انتقالات می‌روم!

با چنین القاب و سمت‌هایی نمی توان این دو باشگاه را سرو سامان داد، با چنین رویکردهایی نمی‌توان این دو تیم را مستقل و محکم کرد و البته تبعات این نوع مدیریت که بیشتر به «شتر سواری دولا دولا» شبیه است، آن است که هیچ بازیکنی نمی‌تواند به آینده خود و قراردادی که می‌بندد مطمئن باشد چرا که معلوم نیست چند هفته بعد چه کسی مدیر باشد و آیا به توافق‌های شفاهی و کتبی مدیر قبلی پایبند خواهد بود یا نه؟

 این موضوع مانع از قرارداد‌های بلند مدت‌تر و محکم‌تر و البته مورد اعتماد‌تر است.

دلیل عدم انتخاب مدیر عامل را با تمامی اصول و برای مدت بلند توسط وزارت ورزش نمی‌دانیم اما این را می‌دانیم که این کار به استقلال و پرسپولیسی که چون فرزندان طلاق، بیرون از دایره دولت باید دست گدایی به سوی پولدارها دراز کنند، سمی مهلک است برای دور شدن از ثبات.


ویدیو مرتبط :
بازی استقلال پرسپولیس و تشویق لیدر متعصب استقلال و همراهی هواداران تیفوسی استقلال ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیمه سنگین خادم روی پرسپولیس و استقلال!



اخبار,اخبار ورزشی,امیررضا خادم


اخبار ورزشی - خیمه سنگین خادم روی پرسپولیس و استقلال!

خصوصی‌سازی دو تیم پرسپولیس و استقلال به معنای واقعی به نظر شدنی نیست. به یک دلیل ساده: «آنهایی که تیم را می‌خواهند زورشان زیاد است، آنقدر زیاد که زورشان به هم نمی‌رسد و البته نمی‌توانند این کیک را بین خودشان تقسیم کنند».

  آن قدر راحت در مورد میلیارد تومان حرف می زنند که آدم وحشت می کند. دو به شک می افتی که نکند عدد و رقم و جمع و ضرب یادت رفته است.

عادل فردوسی پور و امیررضا خادم در مورد بدهی های پرسپولیس حرف می زنند. بیشتر به چانه زدن شبیه است. چند میلیارد بالاتر! ده میلیارد بیشتر! 70 میلیارد بدهی! ... در روزگار  دل مشغولی های معیشتی مردمان

امیررضا پسر بزرگ حاج محمد است. دوران اوجش در 74 و بعد 82 کیلوی تیم ملی کم حرف بود. ساکت و زیادی مؤدب. وقتی عینکش را می‌زد بیشتر به یک مهندس شسته رفته راه و ساختمان شبیه بود تا کشتی‌گیری که باید به اشکل گربه و بزکش و بارانداز فکر کند.

بعدها به مجلس رفت و آنجا یاد گرفت چطور بر اساس ماده و مصوبه و تبصره حرف بزند. حالا او را مأمور کرده‌اند که پرسپولیس و استقلال را خصوصی کند. مأموریتی تقریباً غیرممکن. پیش از او هم شکارچیانی به نیت گرفتن این ماهی تور به دریای متلاطم انداخته بودند. همه بی‌نتیجه! با تور پاره، با انبوهی از خرده ماهی‌های بدبو، با زخم‌هایی برتن و قایقی سوراخ... آفتاب سوخته و سرخورده. مثل پیرمرد رنجور قصه «پیرمرد و دریا»!

امیررضا خادم رو به روی عادل فردوسی پور نشسته است. محتاط و شمرده حرف می زند. مثل کسی که قبل از آمدن وقتی کت و شلوار پوشیده است جلوی آینه به خودش گفته است: مواظب باش! زیاد حرف نزنی! دم به تله فردوسی پور ندهی! کم حرف بزن! رمز آلود! سیاسی!

حرف می‌زنند و برای خیلی از «بینندگان عزیز» برنامه 90 مهم نیست که تیم دولتی باشد یا خصوصی! بعید است جوان‌هایی که می روند ورزشگاه آزادی و با تمام حنجره حرف می‌زنند خیلی به ماده واحده و تبصره و متضمن می‌شود و ... علاقه‌ای داشته باشند، آنها می‌گویند: «به تیم پول بدید، بچه ها باغیرت باشن و همه رو  لوله کنن و  جام رو بیارن!» همین!

خصوصی‌سازی دو تیم پرسپولیس و استقلال به معنای واقعی به نظر شدنی نیست. به یک دلیل ساده: «آنهایی که تیم را می‌خواهند زورشان زیاد است، آنقدر زیاد که زورشان به هم نمی‌رسد و البته نمی‌توانند این کیک را بین خودشان تقسیم کنند».

وقتی خادم به وزن 82 کیلوگرم صعود کرد با حریفی چغر به نام صباح الدین اوزترک روبرو شد. علاوه بر داوری مغرضانه که موجب شکست اش شد، کشتی‌گیر ترک مثل بوکسورها با امیررضای کشتی چنان خشن برخورد کرد که زیر چشم‌هایش کبود شد و صورتش ورم‌کرده! وقتی عکسش با همین صورت کتک‌خورده و غم آلود در کیهان ورزشی منتشر شد، قلب میلیون‌ها ایرانی شکست.

حالا شاید بعد از چند ماه از سرشاخ شدن با پرسپولیس و استقلال و تلاش برای بارانداز کردن وزنه دشوار خصوصی‌سازی با همان خادم روبرو شویم؛ زیر چشم‌هایش کبود، صورتش ورم‌کرده و غم آلود و کتک‌خورده ...
اخبار ورزشی - عصر ایران