ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علی کریمی: تغییر سرمربی به ضرر تراکتور است/با آقایانی که در پرسپولیس هستند بهشت هم نمی‌روم



,بازیکن سابق پرسپولیس, اتفاقات فوتبال , شعار هواداران,علی کریمی,

علی کریمی: تغییر سرمربی به ضرر تراکتور است/با آقایانی که در پرسپولیس هستند بهشت هم نمی‌روم

بازیکن تیم تراکتورسازی با قاطعیت از مجید جلالی حمایت کرد.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری  (ایسنا) منطقه‌ی آذربایجان شرقی، درباره بازی با سایپای البرز عنوان کرد: موقعیت گلزنی زیادی داشتیم که می‌توانستیم با اختلاف حریف را شکست دهیم، ولی باز هم جای شکر دارد توانستیم سه امتیاز حساس این دیدار را کسب کنیم.

وی در خصوص شعار هواداران علیه بازیکنان و کادرفنی تیم اظهار کرد: هدف هواداران برای حضور در ورزشگاه نباید تنها برای تماشای بازی باشد، بلکه با تشویق‌هایشان باید تیم را حمایت کنند.

این بازیکن تراکتورسازی خاطرنشان کرد: تراکتور مال مردم است. هواداران باید صبور باشند و تا دقیقه 90 تیم را حمایت کنند. بازیکنان و مربیان مهره‌هایی هستند که بین تیم‌ها جابه جا می شوند و تنها چیزی که برای هواداران باقی می‌ماند تراکتور و سرافرازی شهرشان است.

وی یادآوری کرد: در بازی با ذوب آهن هم دقیقه 92 گل پیروزی را زدیم. اتفاقات فوتبال غیرقابل پیش بینی است و بهتر است تا پایان بازی صبر کنیم.

کریمی در مورد خواسته هواداران مبنی بر تغییر در کادرفنی تیم بیان کرد: هر مربی جدیدی که به تیم بیاید، حداقل شش هفته طول می کشد با بازیکنان و شرایط تیم آشنا شود و سیستم مورد نظر را پیاده کند، حتی اگر مربی سابق هم برگردد به دلیل اینکه تراکتور نسبت به فصل پیش تغییرات زیادی داشته، شرایط به همین شکل است.

وی افزود: به نظرم تغییر مربی به ضرر تیم است، به هر حال مدیریت تیم تصمیم گیرنده نهایی در این رابطه است.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص صحبت‌های مدیر عامل پرسپولیس مبنی بر برگرداندن کریمی به این تیم در نیم فصل رقابت‌ها گفت: برایم خیلی جالب است، تا دو ماه قبل به من بعضی لقب‌ها را می‌دادند ولی الان می‌خواهند به پرسپولیس برگردم!

وی افزود: این صحبت‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس عوام فریبی است. تا زمانی که بعضی افراد در پرسپولیس حضور دارند به هیچ وجه بر نمی گردم. از هواداران عذر می‌خواهم. آنها اخلاق من را می‌دانند هیچ وقت حرف بیهوده نمی‌زنم. تا زمانی که بعضی از افراد در پرسپولیس حضور دارند به این تیم برنمی‌گردم، حتی با این افراد به بهشت هم نمی روم.

کریمی درباره‌ی پیوستن خلعتبری به پرسپولیس و قانون شکنی احتمالی که در ثبت قرار داد این بازیکن اتفاق خواهد افتاد تأکید کرد: این افراد فقط دم از قانون می‌زنند و در اصل بزرگترین قانون شکن هستند، به هر حال فدراسیون فوتبال متولی این امر است و باید منتظر تصمیمات جدید ماند.


وی افزود: خلعتبری بازیکن بزرگ و ملی است و امیدوارم به پرسپولیس برود و با بازی‌های خوب دل هواداران را شاد کند. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس شد-pesnews6.tk

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی کریمی : دوست دارم سرمربی پرسپولیس شوم



اخبار,اخبارورزشی,باشگاه  پرسپولیس

 

 اخبار ورزشی - علی کریمی : دوست دارم سرمربی پرسپولیس شوم/زمان به عقب برگردد، ‌به هیچ‌ ساکی لگد نمی‌زنم

 کریمی می گوید خوشحال است که توانسته خاطرات خوبی را در ذهن هواداران رقم بزند.

 خداحافظی علی کریمی همچنان سوژه است. مرد محبوب هواداران پرسپولیس که در تبریز هم کلی محبوبیت داشت، ‌بالاخره قید فوتبال بازی کردن را زد و هواداران پرشمارش را در بهت و حیرت فرو برد. دیروز با شماره 8 فراموش نشدنی فوتبال ایران مصاحبه‌ای اختصاصی انجام دادیم که می‌خوانید.

* کلیپ برنامه 90 را دیدید؟
متأسفانه نتوانستم دوشنبه شب برنامه 90 را تماشا کنم. البته از طریق سایت این برنامه، کلیپ فوتبالی‌ام را دیدم. کلیپی پرخاطره و زیبا که از شروع بود تا پایان دوران فوتبالی. به سرعت برق و باد گذشت و همه چیز به خاطره تبدیل شد.

* این کلیپ حسرت بزرگی را برایمان داشت.
اول اینکه لطف دارید و ممنون همه هستم. من سال‌های زیادی را در این فوتبال داشتم، سال‌هایی که پر از خاطرات تلخ و شیرین بود، خاطرات خوب و بد. همان‌طور که روزی شروع کردم، باید روزی کفش‌ها را به دیوار می‌آویختم. هر آمدنی، رفتنی دارد. تمام شد و رفت.

* چه حسی به خودتان دست داد، حسرت آمیخته با پشیمانی؟!
خب بابت این تصاویر خوشحال شدم، حسرت خوردم، حالا برایتان توضیح می‌دهم. از این بابت خوشحال شدم که توانستم در این فوتبال یادگاری خوبی را برای مردم از خودم برجای بگذارم. طبیعی هم بود با دیدن این صحنه‌ها حسرت بخورم. اتفاقات زیادی از جلوی چشمانم رژه رفت. یاد روزهای زیادی افتادم. خیلی خاطرات زنده شد.

*پشیمان نشدی؟
بابت چی؟

* بابت خداحافظی از فوتبال.
این طبیعی است که برای هر فوتبالیستی وداع از فوتبال سخت باشد. آدم حسرت می‌خورد اما فوتبالیست‌ها همان‌گونه که یک روز شروع می‌کنند، باید یک روز نیز خداحافظی کنند. این قانون برای من هم وجود داشت و برای آیندگان نیز تکرار می‌شود. این را باید قبول کرد که زمان به عقب برنمی‌گردد. من دوست دارم وقتی به گذشته نگاه می‌کنم و دیگران درباره‌ام قضاوت می‌کنند، خاطرات و صحنه‌های خوبی را به یادگار گذاشته باشم.

* اگر زمان به عقب برگردد، علی کریمی همان راهی را خواهد رفت که پیمود؟
طبیعی است که این راه را دوباره طی ‌کنم. فوتبال چیزهای زیادی به من داد. با فوتبال به بسیاری از چیزها رسیدم. به طور حتم سرنوشت من دوباره تکرار خواهد شد و فقط اگر زمان به عقب برگردد، برخی از کارها را انجام نمی‌دهم.

* مثلاً چه کارهایی؟!
در زندگی همه انسان‌ها نقاط تاریک و بدی هم وجود دارد. روزهایی که وقتی بعد از سال‌ها به آن فکر می‌کنی، دوست‌شان نداری. برخی از اتفاقات وجود داشته که می‌شد نباشد.

* شاید اگر به عقب برگردید، هیچ‌وقت در ویتنام داور ژاپنی را نزنید.
یکی از نقاط تاریک دوران فوتبالی‌ من همان اتفاقی است که از آن حرف می‌زنید. اتفاقی رخ داد که باعث شد با محرومیت یک‌ساله از فوتبال روبه‌رو شوم البته این درگیری تجربه بد و تلخی بود اما در اوایل فوتبالم بود و برای آینده کمک زیادی به من کرد تا دیگر این‌چنین نشود.

* یک اتفاق تلخ دیگر نیز از شما به یادمان مانده است؛ بدخلقی پس از تعویض مقابل پرتغال و شوت معروف زیر ساک پزشکان تیم ملی!
متأسفانه این هم یکی دیگر از اتفاقات بد و تاریک فوتبالم محسوب می‌شود. نه من، بلکه بسیاری از مردم دوست ندارند کارهایی را انجام دهند که بد بوده است. خودم آن صحنه بد را دوست ندارم. به هر حال نمی‌توان آن را پاک کرد اما می‌توان گفت رفتاری بود که اگر زمان برمی‌گشت، انجام نمی‌دادم.

* خاطره‌انگیزترین صحنه دوران فوتبالی علی کریمی در برنامه 90 به نظرسنجی گذاشته شد. خود تو کدام‌یک از آن 6 صحنه را دوست داشتی؟
وقتی از یک نقاش بپرسید کدام‌یک از تابلوهایی را که کشیده‌ای، دوست داری؟ پاسخ می‌دهد همه آنها را دوست دارم. هرکدام از تابلوها برایش ارزش و اهمیت زیادی دارد. من هم نمی‌توانم بگویم کدام‌یک از آن صحنه‌ها را بیشتر دوست دارم. همه‌شان برایم خاطره‌انگیز بود. تازه به جز این‌ها تمام گل‌ها و بازی‌‌ها برایم ارزش دارند. هر لحظه از فوتبالم خاطره است.

* علی کریمی در فوتبال خواهد ماند؟ خیلی‌ها فکر می‌کنند با پایان فوتبال، شما دور فوتبال و مربیگری را خط قرمز بکشی و بچسبی به زندگی غیرفوتبالی!
دوست دارم در فوتبال باشم. چرا نباید دوست داشته باشم؟ در هر شغل و حرفه‌ای آدم‌ها دوست دارند پس از سال‌ها کار کردن به نسل جوان آموزش بدهند، تجربیات‌شان را در اختیار دیگران قرار دهند. حالا باید ببینم چه پیش می‌آید، چه می‌شود و سرنوشت برایم چه رقم می‌زند.

* مربی می‌شوی یا نه؟
نمی‌دانم چطوری بگویم. مربیگری الان در این دوره و زمانه فنی نیست البته این برای همه نیست و مربیانی هستند که کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، استعداد کشف می‌کنند، برای فوتبال این مملکت زحمت می‌کشند البته این تعداد مربیان زیاد نیستند. برای آینده و مربیگری می‌گویم صبر می‌کنم تا ببینم در چه مسیری قرار می‌گیرم و چه می‌شود. اصلاً شرایط مهیا است یا نه؟ دوست دارم اگر می‌خواهم مربی شوم، شرایط مهیا باشد.

* علی کریمی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟ این آرزوی بسیاری از هواداران شماست.
خب راحت نیست. مربیگری سخت است. در پرسپولیس بسیاری از بازیکنان از علی کریمی گنده‌تر بودند. آیا آنها مربی شدند؟! نمی‌شود یک‌شبه مربی شد. باید همه عوامل دست به دست هم بدهند و شرایط مهیا باشد. روزهای حساس زیادی برای مربیان وجود دارد. حرص و جوش زیادی می‌خورند. مربیگری پرسپولیس آرزوی بسیاری است و من هم بدم نمی‌آید اما با آن شرایطی که گفتم.

* و علی کریمی از معدود افرادی است که همه دوستش دارند، حتی استقلالی‌ها...
خدا را شکر می‌کنم که این موهبت بزرگ را نصیب من کرد و این انتظار را دارم که مردم دوستم داشته باشند. من هم برای این عزیزان احترام و ارزش زیادی قائل هستم. همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم خاک پای هواداران هستم و شرمنده تمام محبت‌هایشان. امیدوارم جبران کنم.
  اخبار ورزشی - خبر آنلاین