ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علیپور: چرخه آموزش مربیان معیوب است


رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ گفت: همان بهتر که علی کریمی در هیچ کلاس مربیگری‌ای شرکت نکرده است زیرا دوره مربیگری در ایران فایده‌ای ندارد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در مورد انتقاد برخی از مربیان در مورد انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار کی‌روش در حالی که او هیچ دوره مربیگری‌ای را طی نکرده است گفت: به عقیده من اکنون که هزینه‌های زیادی برای جذب کی‌روش کرده‌ایم این رویه که برخی از چهره‌های سرشناس فوتبال در کنار او قرار بگیرند تا از آموخته‌هایش استفاده کنند می‌تواند بهترین استفاده برای فوتبال ایران باشد.

وی ادامه داد: این هزینه‌ برای کی‌روش با این هزینه می‌تواند تبدیل به سرمایه برای فوتبال ایران شود. کریمی که یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران است اکنون می‌تواند در جمع کادر فنی تیم ملی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور در کنار کی‌روش و کادر فنی تیم ملی باعث می‌شود که او با مراحل مختلف برنامه‌ریزی فرآیند اجرایی، بدنسازی و تمرینات تاکتیکی و ... به طور عملی آشنا شود. از علی کریمی می‌خواهم از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرد و از فدراسیون فوتبال هم می‌خواهم که با هماهنگی یک نفر دیگر را هم در کنار کی‌روش قرار دهد تا پس از یک سال ما شاهد داشتن دو مربی خیلی خوب در سطح ملی باشیم.

علیپور با اشاره به دوره‌های مربیگری در فوتبال ایران عنوان کرد: شخصا فرآیند کلاس‌های مربیگری و دوره‌های مربیگری در فوتبال ایران را اصلا قبول ندارم البته برای کمیته آموزش و همه مربیان ایرانی احترام فراوانی قائل هستم اما چرخه آموزش مربیگری در ایران معیوب است. من با وحید هاشمیان صحبت کردم او در مورد دوره مربیگری در آلمان به من گفت 10 تا 11 ماه طول می‌کشد تا یک دوره مربیگری در آلمان به پایان برسد که همانجا من به کفاشیان پیشنهاد دادم اگر قرار است کمیته آموزشی فدراسیون فوتبال دوره مربیگری برگزار کند از تجارب هاشمیان استفاده کند. هاشمیان که سال‌ها در فوتبال ملی ما بازی کرده و در تیم‌هایی مثل بایرمونیخ هم حضور داشته پس از گذراندن مراحل سخت و سنگین مجوز ورود به دوره مربیگری در آلمان را پیدا کرده است و این دوره 10 تا 11 ماه طول می‌کشد درحالی‌که در ایران دوره مربیگری یک تا دو هفته است و چند مدرس خارجی هم می‌آیند و برخی از مربیان در این کلاس حاضر می‌شوند و برخی هم حاضر نمی‌شوند بنابراین اگر برخی از مربیان ما از علی کریمی ایراد می‌گیرند که بدون دوره مربیگری دستیار کی‌روش شده باید بگویم همان بهتر که علی کریمی چنین دوره‌های آموزش مربیگری را طی نکرده است البته من برای کمیته آموزش احترام زیادی قائل هستم و به همه مربیان ایرانی هم که مدارج مربیگری را طی کرده‌اند و بسیار هم باشخصیت هستند احترام قائلم.

وی ادامه داد: با این حال اکنون شاهد هستیم که در فوتبال ایران چند صد مربی با درجه A داریم و شاید تعداد مربیان ما در این سطح با تعداد مربیان بخشی از قاره اروپا هم برابری کند و از آن هم بیشتر باشد اما سوال اینجاست اگر ما واقعا این همه مربیان خوب داریم چرا فوتبال ما شرایطش اینگونه است. آیا جز این است که این شیوه کلاس مربیگری باعث عدم ارتقاء و عدم توسعه و رشد فوتبال می‌شود و نشانگر چرخه معیوب مربیگری در فوتبال ایران است؟


ویدیو مرتبط :
چرخه معیوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش : آموزش و پرورش را معیوب كردند



نظام آموزشی ایران , معلم

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش : آموزش و پرورش را معیوب كردند

این روزها که صندلی وزیر در وزارتخانه آموزش و پرورش خالی است واین وزارتخانه با سرپرستی «علی اصغرفانی» اداره می‌شود، بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است.

بعد از اینکه محمد علی نجفی، رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش توسط مجلسیان رای اعتماد نگرفت ، «علی اصغرفانی» به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی و مشغول به فعالیت شد.

 

اما با این حال، هنوز مشخص نیست «علی اصغرفانی» که معاون چندین دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش در دوره وزارت مظفر و اکرمی‌و همچنین مدیریت مناطق و مدیر کل آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد، از سوی مجلسیان رای اعتماد می‌گیرد یا دولت باید گزینه دیگری را مطرح کند.

 

در همین حال "سید کاظم اکرمی" مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت معرفی هر چه سریع‌تر آقای علی اصغر فانی، سرپرست آموزش و پرورش به عنوان وزیر و با اشاره به مشکلاتی که به دلیل عدم وجود وزیر در راس این وزارتخانه به وجود آمده است خاطر نشان می‌کند: اکنون انجام برخی از کارها از عهده سرپرست خارج است و مهم‌تر از آن، مسئله اساسی به وجود آمده و قابل توجه این است که در برخی از استان‌ها ضرورت اعمال تغییرو تحولاتی در مسئولان وجود دارد که بررسی و مشخص شود که آیا شایستگی پذیرش مسئولیت‌های محوله را داشته و با گفتمان رئیس جمهور جدید همراه و موافق خواهند بود یا نه؟

 

در صورت بررسی همه جانبه در مورد این صلاحیت‌ها، در زمینه جایگاه احتمالی، ابقا یا جایگزینی آنا تصمیم‌گیری خواهد شد. اما این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید هر چه سریع‌تر در این راستا اقدام شود.


 حاجی بابایی دست رد به سینه کارشناسان زد
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ریز برنامه‌های پیش بینی شده توسط «فانی» گزینه احتمالی رئیس جمهور برای سمت وزارت آموزش‌‌وپرورش ادامه می‌دهد: وی برنامه‌های خود را در زمینه‌هایی همچون سند تحول آموزش و پرورش، مدیریت و رهبری آموزشی، منابع انسانی، مالی، برنامه‌های درسی، کاستن از حجم و تعداد دروس، ارتقای آموزش، فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی، تربیت بدنی، تربیت فنی و حرفه ای، مشارکت‌های مردمی،گروه‌های آموزش خاص با نیاز‌های ویژه، نهادهای صنفی، مدنی، فناوری ارتباطات و سایر مسائل مطرح   و در تمام این حوزه‌ها اقدامات جزئی و کلی بسیاری را تدوین کرده و در حال انجام کار کارشناسی دقیق و بررسی علمی ‌هستند.


اکرمی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم میراث دار چه وزارتخانه‌ای بوده و این وزارتخانه را با چه اوضاع و احوالی تحویل گرفته است تصریح می‌کند: متاسفانه وزارتخانه‌ای تحویل گرفته شده است که آیینه تمام نمایی از معایب، اقدامات عجولانه و فاقد کار کارشناسی است؛

 

می‌توان به جرات گفت که جای خالی کار دقیق علمی‌در بسیاری از کارهایی که در این وزارتخانه انجام شده است، به وضوح دیده می‌شود و به عنوان نمونه زمانی که آقای حاجی بابایی در سال گذشته قصد اجرای نظام 3-3-6 را داشتند از نظرات بسیاری از افراد مجرب و مثال زدنی در این حوزه نیز بهره مند نشدند؛

 

حتی بنده در مجله چشم انداز ایران نیز مطلبی را به عنوان پیشنهاد خطاب به وزیر عنوان کردم مبنی بر اینکه اجرای این طرح یا تغییر کتب درسی، اقدامی‌عجولانه و فاقد کار پژوهشی دقیق است، اما آقای حاجی بابایی هرگز به توصیه‌های امثال بنده و به خصوص کارشناسان خبره عمل نکرد و دست رد به سینه کارشناسان عالم زد که نتیجه کار هم چنین شده است که مشاهده می‌کنید، حتی اعمال سلایق فردی در اداره وزارتخانه آموزش و پرورش نیز داد و فریاد بسیاری از دلسوزان را درآورد و گوش شنوایی هم برای این سخنان کارشناسی و دلسوز در وزارتخانه آموزش و پرورش دولت نهم و دهم وجود نداشت.


 3-3-6 عجولانه اجرا شد
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ارزیابی صورت گرفته از نظام جدید آموزشی 3-3-6 چیست و آیا این طرح در دولت جدید هم ادامه پیدا می‌کند یا نه توضیح می‌دهد: آقای «فانی» در یکی از مصاحبه‌های خود در رسانه ملی نسبت به اجرای عجولانه این سیستم در نظام آموزشی کشور انتقاد کرده و نظر و ارزیابی شان در مورد این طرح آن است که باید هرچه سریع‌تر کار مطالعاتی دقیقی روی آن صورت گرفته و معایب یا محاسن آن ارزیابی شود. چنانچه طرح فوق از مزایایی برخوردار باشد، معایب آن برطرف و اصلاح می‌شود که در این صورت در راستای اجرای بهتر آن گام بر می‌داریم در غیر اینصورت طرح مزبور اجرا نخواهد شد. ضمن اینکه آقای فانی هنوز فرصت کافی برای بررسی همه جانبه این طرح نداشته اما کلیت آن‌را همراه با معایبی ارزیابی کرده اند.


 حق هیچ معلم یا حق‌التدریسی ضایع نمی‌شود
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قانون مبنی بر اینکه برنامه آقای فانی، سرپرست فعلی آموزش و پرورش در زمینه مشکلات حق‌التدریسی‌ها یا بیمه فرهنگیان به توضیح این مسئله اکتفا کرد که تمام این مسائل خرد و کلان در دست مطالعه بوده و وی برای تمام مشکلات به ویژه معلمان و حق و حقوق آنها برنامه‌هایی دارد که لازم است بعد از معرفی ایشان به مجلس و ارائه برنامه‌هایشان در میان نمایندگان، در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

 

دکتر اکرمی‌اضافه می‌کند: در مورد موضوع حق‌التدریسی‌ها باید اضافه کنم که مشکلات در این زمینه زیاد است و حل این موضوع به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است و دولت باید در این زمینه بودجه‌های لازم و کافی را پیشنهاد دهد؛ضمن اینکه در واقع امکان استخدام تمام حق‌التدریسی و فعالان حوزه آموزش و پرورش امکان پذیر نیست؛

 

در برخی از دروس لازم است که یک معلم برای 5-4 ساعت در مدرسه حاضر شده و تدریس کند و امکان جذب دائم و استخدامش درآموزش و پرورش نیست، به هر حال تمام این مسائل نیازبه بررسی همه جانبه و دقیق دارد تا حق معلم وزحمت کشان این عرصه ضایع نشود، ضمن اینکه آقای فانی هم به تمام این مسائل مشرف و آگاه هستند ضمن اینکه فراموش نکنید که اگر نیاز دایمی‌به نیرو و معلمی‌باشد، مطابق با مصوبات دولتی در مورد آنها اقدام کرده و حقشان ضایع نخواهد شد.


 «فانی» اهل حزب بندی سیاسی نیست
مشاور عالی آموزش و پرورش در برابر این سوال که آیا آقای فانی برای پذیرش مسئولیت در راس وزارتخانه آمادگی داشته و وی را تا چه میزان گزینه ای درست برای این پست می‌دانید پاسخ می‌دهد: آقای فانی از اوایل انقلاب در آموزش و پرورش بوده و کار در یک منطقه از تهران، اداره کل استان کردستان و معاونت را تجربه کرده و در کار نوشتن سند تحول بنیادین و طرح تغییر نظام آموزشی نیز شرکت داشتندضمن اینکه از تمام کارهای پژوهشی و اجرایی انجام شده در آموزش و پرورش آگاهی دارند.

 

وی اضافه می‌کند: فانی به مسائل آموزش و پرورش اشراف داشته و بنده ایشان را فردی صادق و کارشناس شناخته و به جرأت اعلام می‌کنم که ایشان اهل گروه خاص سیاسی و حزب‌بندی نیستند و اگر بخواهیم بگوییم که ایشان در کدام حزب سیاسی جا دارد باید گفت که ایشان در آموزش و پرورش جا دارند و عضو حزب و گروه آموزش و پرورش هستند و آینده آموزشی کشور بیشتر از هر موضوع یا حزبی برایشان در اولویت قرار دارد.


 از صداقت سرپرست دفاع می‌کنم
وی با بیان اینکه با تمام وجود از صداقت فانی، سرپرست فعلی وزارتخانه دفاع می‌کنم ادامه می‌دهد: ایشان کار عجولانه ای انجام نمی‌دهند و به خوبی می‌دانند که وزارتخانه آموزش و پرورش از کارهای شتاب زده و عجولانه سابق بسیار آسیب دیده است به همین دلیل قدم‌هایش را تدریج بر می‌دارد نه عجولانه و فاقد پایه علمی، به همین دلیل راه ایشان در این حوزه مشخص است و درس خود را در آموزش و پرورش پس داده است.


دکتر اکرمی ‌در پاسخ به این سوال که آقای فانی در مدت یک ماه مسئولیتشان به عنوان سرپرست آموزش و پرورش چه اقاماتی را انجام دادند تاکید می‌کند:ایشان در این مدت اگرچه فرصت چندان زیادی نبوده در راستای حل مشکلات و گرفتاری‌های قشر آموزش و پرورش و معلمان اقدامات خوبی را با هماهنگی دستگاه‌های دیگر انجام دادند که اجازه دهید بعد از مشخص شدن تکلیف وزارتخانه، در صورت صلاحدید در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه دهیم و این زمان فرصت مناسبی برای طرح آن نیست.

 

وی همچنین در برابر این سوال که پیش بینی شما از رای نمایندگان مجلس چیست و فکر می‌کنید که انگشت انتخاب نمایندگان به سوی فانی، سرپرست فعلی آموزش و پرورش دراز شود یا خیر پاسخ می‌دهد: نطرم در این زمینه مثبت است چرا که مجلسی‌ها هم به خوبی با سوابق فانی آشنا هستند و می‌دانند که ایشان چهره سیاسی ندارند و می‌توانند با اعتماد کامل به او رای مثبت دهند البته بعید است که مجلس در شرایط فعلی بتواند گزینه‌ای اصلح تر از علی اصغر فانی پیدا کند./قانون