ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علیزاده: از نظر روحی برای المپیک آماده‌ام


بانوی تکواندوکار المپیکی از آمادگی روحی و روانی خود برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، کیمیا علیزاده تنها بانوی تکواندوکار ایرانی دارنده سهمیه المپیک ریو پس از دریافت سکه های خود اظهار داشت: این سکه‌ها پاداش مدال طلایم در مسابقات نوجوانان جهان که سال 2014 در چین تایپه برگزار شد و طلای المپیک 2014 جوانان در نانجینگ چین بود. طلای نوجوانان جهان در واقع استارت مدال‌آوری من بود.

دارنده اولین مدال تاریخ تکواندوی زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان با اشاره به این که پاداش در ایجاد انگیزه ورزشکاران بسیار موثر است، گفت: هر ورزشکاری یک انگیزه درونی و یک انگیزه بیرونی دارد که مسئولان می‌سازند. به هرحال این دلم را آرام می‌کند که قهرمان شوم و بتوانم جواب زحمات پدر و مادرم و استادم که خیلی برایم زحمت کشیده را بدهم. مسئولان فدراسیون همه جوره حمایتم می‌کنند و انگیزه بیرونی هم خیلی کمکم می‌کند.

تکواندوکار ملی‌پوش ایران عنوان کرد: با توجه به تصمیمی که فدراسیون گرفت، من می‌توانم با مهرو کمرانی، استادم به المپیک بروم . این مسئله خیلی برایم خوب شد، چون در آرامش هستم و انگیزه‌ام بیشتر شده است. در این سن و سال مسئولیت سنگینی دارم ولی تمام تلاشم را می‌کنم تا وظیفه‌ای که بر عهده دارم را به خوبی انجام بدهم. وظیفه من این است که آن چیزی که هستم را در المپیک به نمایش بگذارم و با تمام وجودم بجنگم تا بتوانم افتخارآفرینی کنم.

علیزاده با تشکر از حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های وزارت ورزش، پاداش ما که در روزهای آخر سال گذشته تجلیل شدیم، پرداخت شد. محمود گودرزی پیگیر اردوهای المپیکی‌ها نیز هست و حضور وزیر ورزش و معاونانش قطعاً باعث افزایش روحیه ما شده و جا دارد که از این بابت تشکر کنم.

وی افزود: اگر اکرم خدابنده سهمیه می‌گرفت با مینو مداح به عنوان سرمربی و کمرانی هم عنوان مربی به المپیک اعزام می‌شدیم اما چون یک نفر هستم، تنها یک مربی می‌توانست بیاید و خب قاعدتا با کمرانی که استادم است خیلی راحت‌تر هستم.

علیزاده یادآور شد: میدان المپیک میدان کوچکی نیست. آنهایی که به این میدان می‌آیند از لحاظ فنی در یک سطح و خب بهترین‌ها هستند. آنجا فقط بحث روحی و روانی مطرح است که یک نفر را قهرمان یا اوت می‌کند. امتیازات خیلی به هم نزدیک است. الان شرایطم خوب و از نظر روحی آماده هستم.

بانوی تکواندوکار ملی پوش درخصوص رقبای المپیکی خود نیز گفت: جید جونز از انگلیس که طلای المپیک لندن را هم دارد، تکواندوکار اسپانیایی، تکواندوکار ژاپنی که در فینال جهانی با او مبارزه کردم و یک حریف مصری چهار رقیب سرسخت من در المپیک هستند.


ویدیو مرتبط :
آماده سازی دهکده المپیک ریو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کواچ: از نظر روحی آماده نیستیم


سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران پس از باخت مقابل کانادا، گفت: تیم ملی ایران از نظر روحی آماده نیست و شانس با ما یار نبود.

خبرگزاری ایسنا: اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل تیم کانادا، اظها‌ر کرد: به حریف تبریک می گویم . آنها امروز بسیار قدرتمند کار کردند، اما تیم ما در شرایط خوبی قرار نداشت. ما تلاش کردیم تا عملکرد بهتری نسبت به روز قبل داشته باشیم، اما خسته بودیم. همچنین تیم از نظر روحی آماده نیست.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: در برخی از مقاطع شانس با ما یار نبود. در ست دوم بازی که با اختلاف 29 بر 27 تمام شد، توپ با فاصله میلیمتری روی خط افتاد و امتیاز را از ما گرفت. با همه اینها سعی می کنیم که فردا (چهارشنبه) کار بهتری را انجام دهیم.