ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علیرضا دبیر: به جای سیاسیون از اصغر فرهادی و علی دایی کمک بخواهید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نشست نخبگان برای کمک به کشتی/ علیرضا دبیر: به جای سیاسیون از اصغر فرهادی و علی دایی کمک بخواهید

علیرضا دبیر می گوید کشتی برای بازگشت به رشته های المپیکی نیاز به حمایت چهره های محبوب جهانی اش دارد.

خبرآنلاین :کمیته ملی المپیک ایران جمعی از نخبگان کشتی ایران را دعوت کرد تا با مشورت آنها به راهکاری مناسب برای دفاع از کشتی در رقابت های المپیک برسد.

نشستی که همچنان در کمیته ملی المپیک ادامه دارد اما علیرضا دبیر و دکتر محمد توکل دقایقی قبل به دلیل مشغله های دیگر ، از این جلسه خارج شدند. دکتر توکل ، عضو ارشد ایرانی فیلا که یک سال قبل در میان بی تفاوتی مسئولان ورزش کشور عالی ترین مقام اجرایی ایران در فیلا را از دست داد به عنوان پیر نخبه ایران در کشتی دنیا درباره خطر حذف کشتی از المپیک گفت:« این خطر خیلی هم جدی است و نباید آن را ساده شمرد.

15 عضو کمیته اجرایی المپیک ، کشتی را در میان 6 رشته ای قرار دادند که از لیست رشته های اصلی خارج شده. آنها الان کشتی را از صف رشته های اصلی المپیک خارج کردند . آنها ایرادهای مختلفی گرفتند که همه اعضای فیلا باید در جهت اصلاحش بر بیایند تا شاید این تهدید را پشت سر بگذاریم. توجه بیشتر و پخش تلویزیونی این رشته در سطح وسیع و لابی و رایزنی با کشورهای صاحب کشتی می تواند به رهایی از این خطر کمک کند.»

علیرضا دبیر قهرمان بنام کشتی ایران در المپیک و جهان هم در این نشست گفت:« به هر حال نباید ماجرا را تمام شده ببینیم. اتفاقا الان وقت تلاش است. 6 ماه وقت داریم تا مانع از این مسئله شویم. نیاز به دو سطح رایزنی داریم. هم در سطح کشورها و هم نهادهای مردمی . ما باید نشان دهیم که کشتی چقدر طرفدار دارد. کشورهایی مثل ایران ، روسیه ،ترکیه ، آمریکا ، آلمان و دیگر کشورهای اثرگذار دنیا که صاحب کشتی هستند باید با همدیگر متحد شوند و به کمک کشتی بیایند. می شود با یک کار همه گیر مانع از حذف کشتی شد.»

او لحظاتی بعد از این نشست در گفت و گو با خبرآنلاین درباره پیشنهاد دومش یعنی تشکیل کارگروه های مردم نهاد ، توضیح داد:« به هر حال دوستان به دنبال استفاده از سیاسیون هستند . لابی های سیاسی باید در دل مذاکرات با کشورها باشد اما ما اگر نیاز به حرف زدن داریم باید از چهره های محبوب بین المللی مان استفاده کنیم. IOC باید شور مردم ایران و دیگر کشورها را در حمایت از رشته ورزشی مورد علاقه شان ببیند و این نیاز به همدلی و کارهای ارزشمند و رفتاری صحیح دارد.

ابراز علاقه مردم به این رشته درز شبکه های اینترنتی ، پایگاه های اجتماعی و عرصه های بین المللی کمکی ویژه می کند. حمایت رسانه ای در جهت مثبت از دیگر راهکارهاست . غیر از این اگر می خواهیم حرفی را بزنیم که در سطح بین المللی دیده شود باید از چهره های محبوب جهانی مان استفاده کنیم.

شخصیت های اجتماعی ، ورزشی و هنری که حرف شان در دنیا جذابیت دارد. قطعا ما چهره های شناخته شده زیادی در دنیا داریم که حرف های شان اثرگذار می شود. اگر برزیل برای میزبانی جام جهانی یا المپیک به دنبال پائلو کوئیلو می رود ، ما هم باید حرف های مان را از طریق اصغر فرهادی بزنیم. باید از او بخواهیم که به کمک کشتی ایران بیاید. علی دایی را باید وارد گود کنیم. چهره هایی که در دنیا صاحب نفوذ و برد هستند و نباید ماجرا را بی دلیل سیاسی کنیم. کم نداریم از این چهره ها. هنرمندان ، ورزشکاران و نخبگان علمی بین المللی ما کسانی هستند که می توانند در این راه به ما کمک کنند.»

نشست همفکری و تعاملی برای بررسی شرایط کشتی ایران در حالی برگزار شد که رئیس فدراسیون کشتی با تاخیری نزدیک به یک ساعته در جلسه حاضر شد و حمید سجادی نماینده ارشد وزارت ورزش هم رغبتی را به جای خود به کمیته فرستاد!/خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
حاج حسن فرهادی - روضه حضرت علی اصغر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی کریمی: امسال را باید سال اصغر فرهادی دانست



 علی کریمی,اصغر فرهادی,اخبار ورزشی,اخبار هنری,افتحارات اصغر فرهادی,اخبار

 

کریمی می گوید افتخاری که اصغر فرهادی به دست آورد شاید دیگر تکرار نشود.

آفتاب: کریمی می گوید افتخاری که اصغر فرهادی به دست آورد شاید دیگر تکرار نشود.

به گزارش خبرآنلاین؛ علی کریمی که در نظرسنجی سایت خبرآنلاین رقابتی شانه به شانه با اصغر فرهادی داشت و حتی یک روزهایی هم تا چند قدمی او پیش رفت در مورد این اتفاق می گوید: «طبیعی است که امسال را باید سال اصغر فرهادی دانست. جا دارد باری دیگر این موفقیت بزرگشان را به ایشان تبریک بگویم چون با این افتخار نه فقط ایرانیان داخل کشور که همه ایرانیان را هر جای دنیا که باشند، شاد کردند و باعث افتخارشان شدند. این موفقیت اولین و شاید آخرین افتخار بزرگی بود که برای ایرانیان بدست آمد. امیدوارم که البته این اتفاقات خوب باز هم تکرار شوند چون مردم ما شایسته بهترین ها هستند . به هر حال با کار بزرگی که ایشان کردند، لایق این بودند که مرد سال شوند و من خودم هم اگر قرار بود در این نظرسنجی شرکت کنم، انتخابم اصغر فرهادی می شد.»/آفتاب