ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علت مرگ هادی نوروزی از نظر پزشک معالج


پزشک متخصص قلب و عروق گفت:‌ کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در معاینات پیش از فصل هیچگونه مشکل قلبی نداشت.

خبرگزاری فارس: پزشک متخصص قلب و عروق گفت:‌ کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در معاینات پیش از فصل هیچگونه مشکل قلبی نداشت.

دکتر هومن انگورانی متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیأت علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس گفت: معاینات پیش از فصل بازیکنان در لیگ برتر و لیگ دسته اول در مرکز پزشکی سازمان لیگ (ایفمارک) صورت می‌گیرد و در بخش‌های مختلف بازیکنان مورد معاینه قرار می‌گیرند که بخش معاینات قلب و عروق را من انجام می‌دهم و در اعلام نظر نهایی برای حضور بازیکنان در لیگ برتر هم دخیل هستم.

وی ادامه داد: هادی نوروزی از نظر قلبی دو ماه پیش در همین مرکز معاینه شد و در نوار قلب و اکوی او هیچ مشکلی وجود نداشت.

این پزشک متخصص با اشاره به مرگ ناگهانی نوروزی در خواب گفت: یک نکته را باید مد نظر قرار بدهیم اینکه مرگ ناگهانی در حین ورزش با مرگ ناگهانی در حین خواب دو مقوله کاملاً متفاوت و مجزاست و معاینات که ما در این مرکز انجام می‌دهیم عمدتاً‌ برای شناسایی علل مرگ ناگهانی در حین ورزش است که کاملاً با علت مرگ در خواب متفاوت است.

دکتر انگورانی در مورد اینکه چهار بازیکن در ابتدای فصل مجوز بازی به خاطر مشکلات قلبی نگرفتند،‌گفت: بله چهار بازیکن در لیگ برتر و یک بازیکن در لیگ دسته اول به خاطر مشکلاتی که داشتند مجوز بازی نگرفتند تا بررسی‌های بیشتر انجام شود و با گرفتن تست ورزش و رفع مشکلات آنها در نهایت اجازه بازی به آنها داده شد حتی یک بازیکن مجبور به انجام عمل قلب شد تا اختلالی که در ریتم ضربان قلب او وجود داشت برطرف شد.

وی افزود:‌ هدف اصلی ما از معاینات پیش از فصل پیشگیری از مرگ ناگهانی ورزشکاران در حین مسابقه است که این مسئله بیشتر به دلیل یک بیماری ژنتیکی به نام Hocm (حکم) است که 60درصد از علل مرگ ناگهانی در حین مسابقه را شامل می‌شود.

این پزشک متخصص در مورد اینکه مهمترین دلایل مرگ ناگهانی در خواب چیست،‌ گفت: عوامل متعددی می‌تواند باعث ایست قلبی در حالت خواب شود. از استرس و فشار روانی گرفته تا بیماری‌های ژنتیکی و یا مصرف داروها یا مواد مختلف. در مورد هادی نوروزی علت مرگ از طریق مرجع قانونی که سازمان پزشکی قانونی است مشخص و اعلام خواهد شد و حدود 2 تا 3 هفته این مسئله زمان می‌برد.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // توضیحات پزشک معالج هادی نوروزی در مورد جزییات فوت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شایعات جدید درباره علت اصلی مرگ هادی نوروزی



اخبار,اخبار ورزشی,هادی نوروزی

کاپیتان مرحوم پرسپولیس در آخرین روزهای حیات از درد پا گلایه داشت، اکنون این سوال مطرح است که آیا این درد طبیعی بود یا اینکه می توانست ارتباطی با مشکل قلبی داشته باشد.

بعد از آنکه عادل فردوسی پور در آخرین برنامه خود تصاویری از تمرین پرسپولیس را منتشر کرد که در آن هادی نوروزی در یک لحظه سمت چپ سینه خود را می گیرد این سوال پیش آمد که آیا وی با عارضه ای مزمن روبه رو بود که به موقع تشخیص داده نشد؟

پاسخ کادر پزشکی پرسپولیس به این موضوع تقریبا قانع کننده بود. چون همانطور که اعلام کردند سابقه ضرب دیدگی از ناحیه دنده در پرونده کاپیتان پرسپولیس دیده می شود و در همان زمان اخباری در این ارتباط منتشر شده بود.

اما طبیعی است با توجه به غافلگیر کننده بودند ایست قلبی نوروزی همه می خواهند یک دلیل قانع کننده برای این امر پیدا کنند تا شاید این حادثه برایشان باورکردنی تر باشد. این مساله خود ناشی از تاثری است که در جامعه نسبت به این مساله وجود دارد.

در روزهای گذشته درباره وضعیت جسمی نوروزی مطالب دیگری هم منتشر شده است. از جمله اینکه بعضی دوستان نزدیک وی می گویند وی اندکی از احساس ضعف در نیمی از بدن خود گلایه داشت. اما موقت بودن این امر و شاید شدید نبودن آن مانع از آن شد که این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

اکنون این سوال هم در ذهن شکل می گیرد که آیا دردی که وی در ناحیه کشاله ایجاد می کرد و یکی از معمول ترین دردها و مشکلات در هر فوتبالیستی است، آیا دلیل غیر از مشکلات ورزشی داشت و یک نشانه بود؟

به هر حال نظر درباره هر یک از این موارد به تخصص های ویژه پزشکی نیاز دارد که از عهده ما خارج است و باید منتظر بود و دید آیا کالبدشکافی صورت گرفته دلیل حادثه تلخ را مشخص خواهد کرد یا نه.

به نظر می رسد این سوال بزرگی است که در ششمین روز درگذشت هادی مطرح شده است.

اخبار ورزشی - کاپ