ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عصبانیت مظلومی از هافبک جوان استقلال


سرمربی تیم فوتبال استقلال به شدت از دست هافبک جوان تیمش گلایه کرد و گفت که علیرضا رمضانی را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار داده است.

خبرگزاری مهر: سرمربی تیم فوتبال استقلال به شدت از دست هافبک جوان تیمش گلایه کرد و گفت که علیرضا رمضانی را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار داده است.

حضور علیرضا رمضانی با لباس شخصی در تمرین امروز جمعه استقلال این شائبه را ایجاد کرد که این بازیکن احتمالا در نقل و انتقالات نیم فصل راهی سپاهان خواهد شد با این حال پرویز مظلومی تاکید کرد که این بازیکن در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار گرفته است.

مظلومی در این خصوص گفت: هدف و سیاست گذاری ما جوانگرایی در استقلال است اما اجازه جوسازی نمی‌دهیم. به عنوان نمونه می‌گویم که علیرضا رمضانی قرار بود برای رفع مصدومیتش به کلینیک برود اما این بازیکن بدون هماهنگی به شهرستان رفت. بنده هم این بازیکن را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه گذاشتم.


ویدیو مرتبط :
از پنالتی جنجالی استقلال تا تفاوت عصبانیت مظلومی و دایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال جوان به سردبیری پرویز مظلومی!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

برد استقلال مقابل فولاد دوباره هواداران این تیم را به کسب عنوان قهرمانی در لیگ امیدوار کرده است.

به گزارش ورزش سه، استقلال با شکست 3 بر صفر فولاد در هفته بیست و هفتم لیگ‌برتر به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد و اختلاف 3 امتیازی خود را به پرسپولیس صدرنشین حفظ کرد اما شاید شیرین‌تر از این اتفاق استفاده مظلومی از بازیکنان جوانی بود که هواداران این تیم را کاملا به آینده آبی‌ها امیدوار کرد اما همچنان در ذهن طرفداران استقلال یک سوال بی‌جواب وجود دارد و آن هم این است که چرا این تیم در دربی از این بازیکنان مستعد در ترکیب اصلی خود استفاده نکرد.

استقلال در دربی با استفاده از بازیکنان پا به سن گذاشته سنگین‌ترین شکست 15 سال اخیر خود را از حریف سنتی خود متحمل شد و حالا دیگر تردیدی باقی نمی‌ماند که اگر مظلومی در بازی هفته گذشته هم از بازیکنان جوان خود استفاده می‌کرد هرگز این شکست سنگین در کارنامه مظلومی قرار نمی‌گرفت.

دربی و یک ترکیب پا به سن گذاشته
پرویز مظلومی در بازی با پرسپولیس ترجیح داد از بازیکنان باتجربه‌ای مثل میثم مجیدی، حنیف عمران زاده و آرش برهانی در ترکیب اصلی خود استفاده کند، بازیکنانی که درنهایت تجربه‌شان به درد استقلال نخورد و آبی‌ها در این بازی با نتیجه 4 بر 2 از حریف سنتی‌شان شکست خوردند.

جالب است که بدانید که میانگین سنی 11 بازیکنی که در دربی برای استقلال به میدان رفتند 8/29 بود که یکی از پیرترین ترکیب‌های این فصل استقلال محسوب می‌شود و البته این تیم در طول 90 دقیقه کاملا اسیر بازیکنان جوان پرسپولیس شد.

استقلال در بازی با پرسپولیس با ترکیب مهدی رحمتی 36 ساله، میثم مجیدی 30 ساله، حنیف عمران زاده 31 ساله،هرائر مگویان 31 ساله، میلاد فخرالدینی 25 ساله، محمدرضا خرسندنیا 28 ساله، امید ابراهیمی 29 ساله، عادل شیحی 27 ساله، آرش برهانی 33 ساله، خسرو حیدری 33 ساله و سجاد شهباززاده با 27 سال سن به میدان رفت و یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ باشگاه استقلال در دربی رقم خورد.

معجزه با جوان‌های باانگیزه
اما مظلومی تحت تاثیر شکست تیمش در دربی 82 ترجیح داد میانگین سنی ترکیب اصلی خود را پایین بیاورد و با استفاده از بازیکنان جوان تلاش کند تیمش را دوباره به کورس رقابت برای قهرمانی برگرداند که اتفاقا بهترین نتیجه ممکن را از اعتماد کردن به بازیکنان جوان این تیم گرفت.

مظلومی در بازی با فولاد چند تغییر اجباری در ترکیب خود انجام داد و البته بهترین نتیجه را از حضور آنها گرفت.

میثم مجیدی در بازی با پرسپولیس بینی‌اش شکست و یک توفیق اجباری برای سرمربی استقلال انجام شد تا بتواند از امید نورافکن 18 ساله در ترکیب خود استفاده کند. بازیکنی که هم اکنون کاپیتان تیم جوانان است و می‌تواند در سال‌های آینده به یکی از ستاره‌های استقلال تبدیل شود. همچنین کنار گذاشته شدن حنیف عمران‌زاده از لیست 18 نفره، امین حاج محمدی 25 ساله را به ترکیب اصلی فرستاد که او هم یکی از بهترین نمایش‌های فصل خود را در بازی با فولاد داشت.

محرومیت یعقوب کریمی و مصدومیت محسن کریمی باعث شد که بهنام برزای در پست وینگر چپ برای استقلال به میدان برود و نمایش فوق‌العاده‌ای در این بازی داشته باشد. برزای با استفاده از سرعت بالا و قدرت جنگندگی‌اش هم یک گل به فولاد زد و هم در بیشتر حمله‌های آبی‌ها نقش مفیدی داشت.

اما تغییر بعدی در ترکیب استقلال حضور فرشید اسماعیلی جوان در ترکیب اصلی به جای محمدرضا خرسندنیایی بود که هرچند در دربی پرتلاش ظاهر شد اما هرگز نتوانست جلوی حمله‌های آتشین رقیب خود را بگیرد.

فرشید اسماعیلی 22 ساله در این بازی در ترکیب ثابت استقلال قرار گرفت تا میانگین سنی آبی‌ها در این بازی به 26.9 برسد، یعنی 3 سال کوچکتر از ترکیبی که در دربی به میدان رفت و البته بسیار زهردارتر و خطرناک‌تر از بازی تلخ روز جمعه برای هواداران استقلال.

شاید مهمترین تصمیم پرویز مظلومی در بازی با فولاد حضور میلاد شعبانلو در ترکیب این تیم بود که نوید حضور یک هافبک دفاعی کامل در سال‌های آینده را به کادرفنی این تیم داد. در بازی با فولاد مهدی رحمتی با 34 سال، امین حاج محمدی با 25 سال، هرائر مگویان با 31 سال، میلاد فخرالدینی با 25 سال، امید نورافکن با 18 سال، امید ابراهیمی با 29 سال، فرشید اسماعیلی با 22 سال، بهنام برزای با 24 سال، خسرو حیدری 33، جابر انصاری 29 سال و سجاد شهباززاده با 27 سال سن به میدان رفتند که یکی از جوان‌ترین ترکیب‌های این فصل استقلال را تشکیل دادند.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه