ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عشق کاناوارو به تیم ملی ایتالیا


کاپیتان پیشین تیم ملی ایتالیا اعلام کرد که مایل است جای آنتونیو کونته را در نیمکت آتزوری بگیرد.

خبرگزاری تسنیم: فابیو کاناوارو، مدافع پیشین تیم‌های پارما، اینتر، یوونتوس و رئال مادرید که سال 2006 به همراه ایتالیا قهرمان جهان شد، از آمادگی خود برای هدایت این تیم خبر داد.

آنتونیو کونته، سرمربی حال حاضر آتزوری در پایان رقابت‌های یورو 2016 این تیم را ترک می‌کند و از هم‌اکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره جانشین او صورت گرفته است. در این شرایط کاناوارو هم اعلام کرده آماده است که جای کونته را بگیرد.

کاناواروی 42 ساله که 136 بازی ملی برای ایتالیا انجام داده است و در تیم‌هایی مانند گوانگژو اورگراند چین و النصر عربستان سعودی تجربه مربیگری دارد، به شبکه اسکای ایتالیا گفت: من دوست دارم سرمربی تیم ملی ایتالیا شوم. از این موضوع که هدایت تیم ملی ایتالیا چه کار مشکلی است، آگاه هستم، اما من 15 سال از عمرم را در این تیم سپری کرده‌ام.

کاناوارو ادامه داد: به عقیده خودم، من برای هدایت تیم ملی ایتالیا از تجربه کافی برخوردار هستم و جو کاری در آن را به خوبی می‌شناسم.

کاپیتان پیشین آتزوری در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند تجربه‌اش برای هدایت تیمی مانند تیم ملی ایتالیا کم است، عنوان کرد: من نمی‌توانم درک کنم که برخی به یک بازیکن پیشکسوت که بعد از بازنشسته شدنش در فوتبال باقی مانده است می‌گویند تجربه ندارد، هرچند فوتبال همین است. کسی به پپ گواردیولا (زمانی که هدایت بارسلونا را برعهده گرفت) نگفت که بی‌تجربه است، اما اگر اوضاع در بارسلونای تحت‌هدایتش بد پیش می‌رفت، چنین برچسب‌هایی به او زده می‌شد.


ویدیو مرتبط :
بازی دوستانه تیم ملی فوتبال و تیم ملی ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی کاناوارو برای هدایت تیم ملی ایتالیا


کاپیتان پیشین آتزوری هم به فهرست گزینه‌های جانشینی چزاره پراندلی در نیمکت این تیم اضافه شد.

خبرگزاری تسنیم: به دنبال استعفای چزاره پراندلی از سرمربیگری تیم ملی ایتالیا به دلیل ناکامی این تیم در صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2014، از چند مربی بزرگ ایتالیایی به عنوان گزینه‌های هدایت آتزوری نام برده شد اما حالا یک گزینه کم‌تجربه مانند فابیو کاناوارو هم به فهرست این گزینه‌ها افزوده شده است.

کاناوارو، کاپیتان پیشین تیم ملی ایتالیا که در خط دفاع این تیم بیش از 100 بازی انجام داده است و همراه با آن قهرمان جام جهانی 2006 آلمان شد، درباره مربیگری در تیم ملی ایتالیا اظهار داشت: هدایت تیم ملی ایتالیا برای من مایه افتخار است، هرچند رئیس فدراسیون هم استعفا کرده و قرار است تغییراتی در این فدراسیون صورت بگیرد. به همین دلیل تصور می‌کنم که این کار سختی است.

کاناوارو که سال 2006 به خاطر نمایش فوق‌العاده‌اش در جام جهانی توپ طلای فرانس فوتبال را هم برد، افزود: بدون شک من نمی‌توانم به پیشنهاد مربیگری تیم ملی نه بگویم اما از برنامه‌های فدراسیون فوتبال ایتالیا برای آینده‌ تیم بی‌اطلاعم هرچند می‌دانم که فوتبال ایتالیا در مقطع بسیار حساسی قرار دارد.

حرفه مربیگری فابیو کاناوارو از سال 2013 با هدایت تیم الاهلی امارات به عنوان دستیار سرمربی این تیم آغاز شده و به جز آن تجربه دیگری در این زمینه ندارد. کاناوارو این روزها به عنوان کارشناس شبکه ITV‌ بازی‌های جام جهانی 2014 را تحلیل می‌کند.