ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عدم پخش بازی، روی داوری‌ها تاثیر گذاشت


سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: به خاطرشعارهایی که علیه رحمتی داده شد از هواداران گلایه دارم.

خبرگزاری فارس: منصور ابراهیم‌زاده بعد از پیروزی 2 بر یک تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: به بازیکنانم خدا قوت می‌گویم که نکاتی را که گوشزد کرده بودیم در زمین اجرا کردند و تراکتورسازی تیمی که برای خیلی از تیم‌ها مشکل ساز بوده را در خانه خود مغلوب کردیم. ناگفته نماند که تراکتورسازی‌ هم خیلی خوب کار کرد.

وی افزود: تمام روزنه‌های تراکتورسازی را یکی بعد از دیگری بستیم و در خط حمله این تیم به جز یکی دو موقعیت خطرناک کار خاصی از پیش نبردند. امروز محسن دلیر و سامان نریمان جهان کار خاصی نکردند. قبل از همه این صحبت‌های فنی می‌خواهم به شما آذربایجانی‌ها و اهالی تبریز عزیز بگویم در حالیکه همیشه از آذربایجان تعریف می‌کردم امروز گلایه می کنم چراکه مهدی رحمتی بازیکنی نبود که آنقدر ناسزا بشنود مگر او چه کرده بود که در پایان بازی اینگونه مورد اهانت قرار گرفت. فوتبال ورزشی نشاط آور است این درست نیست که به خانواده بازیکن ناسزا گفته شود آن هم به رحمتی که نمی‌توان امروز از او به خاطر بروز رفتاری اعتراض کرد.

ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: تصور می کنم امروز داور به خاطر عدم پخش بازی دچار مشکل شد. داور امروز خوب کار نکرد و حتی کارتش به زمین افتاد مثل سربازی که کلاهش پائین می‌افتد این باید رفع شود. در فوتبالی که ما داریم این مسئله خوب نیست و تمام ضرر را هوادارانی می‌بینند که نمی‌توانند در ورزشگاه حاضر شوند. خیلی ها را می‌شناسم که در همین آذربایجان تشنه دیدن بازی تراکتورسازی هستند.

سرمربی پیکان خاطرنشان کرد: اگر تعطیلات لیگ به برخی تیم‌ها ضرر زد به ما سود رساند و توانستیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم. ناگفته نماند که امروز نه هوادار و نه تیم تراکتورسازی فکر نمی‌کرد که مقابل پیکان نتیجه نگیرد این کار بزرگ را بازیکنان ما به خوبی انجام دادند و امیدوارم بتوانیم در ادامه لیگ بهتر از این کار کنیم.


ویدیو مرتبط :
ناراحتی مطهری و کوروشی از عدم پخش مستقیم بازی نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عزیزی: عدم پخش بازی‌ها «شو» بود


بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: دعوت نکردن از بازیکنانی مثل رحمتی، عقیلی و خلعتبری لج‌بازی است و کی‌روش باید دلایلش را به مردم توضیح دهد.

خبرگزاری فارس: خداداد عزیزی با اشاره به لیست جدید تیم ملی و همچنین اتفاقاتی که اخیرا در فوتبال ما رخ داده صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*دعوت نکردن از عقیلی‏، رحمتی و خلعتبری لجبازی است

 پیشکسوت فوتبال ایران در بخش ابتدایی صحبت‌های خود ضمن انتقاد از لیست جدید تیم ملی گفت: زیاد نمی‌شود به این موضوع ایراد گرفت چون می‌گویند انتخابات سلیقه‌ای است من هم قبول دارم که انتخابات سلیقه‌ای است ولی وقتی یک تعداد از نفرات به تیم ملی دعوت نمی‌شوند دیگر نمی‌شود نام این موضوع را سلیقه‌ای گذاشت چون یک نوع لجبازی به حساب می‌آید مثلا هادی عقیلی، خلعتبری و مهدی رحمتی چرا نباید به تیم ملی دعوت شوند؟ این اسمش تسویه‌حساب شخصی است نه سلیقه. شاید برای خودشان دلیل دارند که این نفرات شایسته لیگ را دعوت نمی‌کنند اما شما هم قبول کنید کی‌روش و دستیارانش باید بدون مواضع بگویند که چرا این نفرات دعوت نمی‌شوند.

*آیا برای تمدید قرارداد کی‌روش رفراندوم گذاشته بودند؟

من نمی‌دانم چه کسانی دوست داشتند که قرارداد کی‌روش تمدید شود. شنیدم گفته‌اند مردم علاقمند به کی‌روش بوده‌اند اما برایم سوال به وجود آمده که مگر رفراندوم گذاشتند که کی‌روش بماند یا نماند؟ این چه حرفی است؟ من بارها گفته‌ام در هر چهار دوره‌ای که در جام جهانی حضور داشتیم در سه دوره‌اش یک امتیازی بودیم و درجام جهانی 98 آمریکا را شکست دادیم و سه امتیازه شدیم. فرق این دوره با دوره‌های گذشته در هزینه‌هایی بود که انجام شد. شما دیدید که چقدر برای رفتن تیم ملی به جام جهانی هزینه کردند. ما در چهار دوره گذشته با تیم‌های قدری بازی داشتیم و می‌دانید که در زمان حشمت مهاجرانی با هلند، اسکاتلند و پرو هم‌گروه شدیم. یکی به من بگوید تفاوت امتیازی و فنی ما در این دوره با دوره‌های گذشته در چه بوده است؟ فکر من که دیگر قد نمی‌دهد البته یک عده دوست داشتند که این اتفاق بیفتد که افتاد.

*حامی کی‌روش بودم ولی او توقعات را برآورده نکرد

شما تیمی را به من بدهید و بگویید قرار است بعد از دو سال با سه تیم بزرگ دنیا بازی کند آنجا من هم سعی می‌کنم تیمی را آماده کنم که کمتر گل بخورد. یک دروازه‌بان می‌گذارم و 10 نفر را پشت 18 قدم می‌چینم تا آنها دفاع کنند و ما هم کمتر گل بخوریم. ما در جام جهانی با 11 نفر دفاع کردیم و فقط مقابل بوسنی حمله کردیم که سه گل خوردیم. حرف‌های من فنی است. من صد در صد موافق قرارداد بستن کی‌روش در دوره اولیه بودم و از او حمایت هم کردم و حتی نظرم بعد از آن سه بازی آخر که تیم ملی برای صعود به جام ملی می‌جنگید موفقیت او بود ولی باید قبول کنیم که کی‌روش توقعات را برآورده نکرد. او باید فوتبال ما را بعد از سه سال متحول می‌کرد ولی ما هنوز هم به زیر توپ می‌زنیم و به دنبال عابد‌زاده و دایی هستیم. اینها را که خود ما داشتیم پس چه نیازی به کی‌روش بود؟

*اگر جام ملت‌ها مهم نیست پس چی مهم است؟

اگر نتایج در جام ملت‌ها مهم نیست پس چی مهم است؟ جام جهانی که مهم نیست. جام ملت‌های آسیا هم که مهم نیست پس برای چه تیم ملی تشکیل می‌دهیم؟روزی به مناظره شبکه یک رفتم و در آنجا کلی نماینده مجلس حضور داشت. آنجا مدعی شدند که سالی 1200 تا 1400 میلیارد تومان برای این فوتبال هزینه می‌شود. اگر جام جهانی و جام ملت‌ها مهم نیست پس چرا این رقم را در فوتبال هزینه می‌کنید؟ اصلا چرا به کی‌روش پول می‌دهید؟ این مبالغ را به اشخاص دیگری بدهید او هم همین نتایج را می‌گیرد.

*با شهباززاده‌ها و مسلمان‌ها در جام ملتها ببازیم بهتر است

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال در ادامه در خصوص عدم جوانگرایی کی‌روش به فارس گفت: دست کی‌روش درد نکند که ما را به جام جهانی برد اما او وظیفه‌اش را انجام داد به این دلیل با تمدید قرارداد او مخالف بودم چون اگر قرار است در جام ملت‌ها نتیجه نگیریم با امثال صادقیان، شهباز‌زاده، شریفات، مسلمان، یعقوب کریمی و سروش رفیعی نتیجه نگیریم بهتر است البته یک عده هم که ایرانی هستند دلشان از این چیزها نمی‌سوزد. آن زمان پیشنهاد کردم که سه بازیکن امید و زیر 23 سال را برای حضور در ترکیب تیم‌های لیگ برتری اجبار کنید حداقل بعد از یک سال اینها آینده تیم ملی می‌شوند و دست دلال‌ها هم کوتاه می‌شود اما در کل باید بگویم ما از ابتدا قافیه را باخته‌ایم و همه اختیارات را به کی‌روش داده‌ایم.

*دم دلال کی‌روش گرم که قراردادش را تمدید کرد!

راهکار این موضوع چیست؟ عزیزی در ادامه گفت: همان ابتدا که کی‌روش جام حذفی را می‌خواست تعطیل کند علیه او مصاحبه کردم و گفتم مگر از کره مریخ آمده که چنین حرفی می‌زند. لیگ ایران به کی‌روش ربطی ندارد چون فردا آبدارچی تیم ملی را هم عوض می‌کند ولی همه این حرف‌ها را زدم که بگویم دم دلال کی‌روش گرم که باعث شد قرارداد او تمدید شود. در همه جای دنیا از تمدید قرارداد یک مربی پور‌سانت می‌گیرند و مطمئنا کی‌روش هم بدون پور‌سانت قراردادش را تمدید نکرده است.

*عدم پخش بازی‌ها یک شوی تمام عیار بود!

مهاجم سابق تیم ملی در خصوص پخش نشدن مسابقات در عرض چند هفته گذشته گفت: سوالم اینجاست که چرا فدراسیون خودش را درگیر این موضوع کرده است؟ مگر حق پخش برای باشگاه‌ها نیست؟ چرا کفاشیان به دنبالش می‌دود؟ چون فدراسیون از بابت تبلیغات دور زمین پول می‌گیرد و به باشگاه‌ها می‌دهد باید دعوا کند؟ همه جای دنیا دعواها بین باشگاه‌ها و تلویزیون است اما اینجا کفاشیان دعوا کرد که اتفاقا من هم کلی تعجب کردم و بعدش تا آمد که این هم باعث تعجب من شد. فکر می‌کنم این مسائل شبیه یک سریال و شو بود که چند هفته مردم را سرگرم کرد.

*در این فوتبال پر از جنگ و دعوا نباشم بهتر است

وی در خصوص دلزدگی خود از فوتبال گفت: در این فوتبالی که همش دعوا و دردسر است راحت زندگی‌ام را می‌کنم و کاری ندارم. فوتبالی که پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی‌اش فقط 40 دقیقه فوتبال پخش می‌کند و بقیه در آن همدیگر را می‌زنند و از هم شکایت می‌کنند دو ریال ارزش ندارد. مدام بحث زندان و پاسگاه مطرح می‌شود و شما می‌بینید که تماشاگران در حالی که بازی‌ها پخش هم نمی‌شود به ورزشگاه‌ها نمی‌آیند. البته من دلیل این همه هیاهو را خوب می‌دانم چون آن 1200 میلیارد تومان باید یک جور خرج شود و سفره‌ای پهن است و همه از کنارش می‌خورند ولی من اینجا نباشم خیلی بهتر است.

*کاش دایی قضیه مایلی کهن را به اینجا نمی کشاند

عزیزی در پایان گفت‌وگو با فارس در خصوص شکایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن گفت: نمی‌دانم قضیه چی بوده و چرا به اینجا رسیده اما به عنوان دوست نزدیک علی دایی توقعم این بود که کار را به اینجا نمی‌کشاند و فیصله پیدا می‌کرد چون این موضوع هم از فردا در فوتبال باب می‌شود. امیدوارم این مساله هر چه زودتر ختم به خیر شود.