ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عبدولی: مدال المپیک، رویای من است


فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون کشتی خواستار تجدید نظر در رای کمیته انضباطی شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در پی درخواست سعید عبدولی، خادم از رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی خواست با توجه به نامه وی و اظهار پشیمانی مشارالیه, موضوع مجددا در کمیته انضباطی طرح و فرصت دیگری به نامبرده داده شود.

متن نامه سعید عبدولی به شرح است:

احتراما به استحضار می‌رساند اینجانب سعید عبدولی قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی در چند ماه گذشته در برخی مصاحبه‌هایم سهوا مطالبی را بیان کردم که قطعا معتقدم آن صحبت‌ها از اینجانب به عنوان یک قهرمان ملی و الگو برای جوانان و چه از منظر عضو جامعه کشتی به هیچ عنوان قابل قبول و منطقی نبوده است،لذا پس از این مباحث، موضوع توسط کمیته انضباطی فدراسیون کشتی بررسی شد که با رای کمیته مذکور 6 ماه از حضور در میادین کشتی محروم شدم که این رای مانع حضور اینجانب در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های جهان، جام تختی و چند مسابقه دیگر شده است.

از آنجا که علاقه دارم به عنوان یک سرباز در فاصله حدود هشت ماه به رقابت‌های المپیک (که کسب مدال در آن رویای اینجانب است) در خدمت کشتی فرنگی باشم و از سوی دیگر حضور در جام باشگاه‌های جهان علاوه بر مسائل فنی از حیث مسائل مالی نیز برای من حائز اهمیت است تا بتوانم بخشی از مشکلات خود را برطرف کنم، از جنابعالی خواهشمندم شرایط را به هر نحوه که صلاح می‌دانید فراهم کنید تا بتوانم همچنان به عنوان یک سرباز کوچک در خدمت کشتی ایران باشم.

در پایان به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم به عنوان یک قهرمان ملی از این پس در انجام مصاحبه‌های خود راه منطقی را در پیش گرفته و صحبت‌هایی برخلاف منافع و مصالح ورزش ملی کشور بیان نکنم.


ویدیو مرتبط :
مسابقه سعید عبدولی در المپیک لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عبدولی: یک مدال از المپیک طلبکارم


نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک ریو گفت:‌ با توجه به اتفاقاتی که در المپیک قبل برای من افتاد یک مدال از المپیک طلب دارم و تا این مدال را نگیرم آرام نمی‌شوم.

خبرگزاری فارس: سعید عبدولی درباره تصمیم شورای فنی کشتی فرنگی در انتخاب وی برای حضور در المپیک ریو گفت:‌ از شورای فنی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند. تمام حریفان خوب هستند از پیام گرفته تا رسول گرمسیری همه آینده‌دار هستند که بعد از من می‌توانند پشتوانه‌های خوبی باشند.

وی افزود: البته شاید این نفرات تجربه لازم را نداشته باشند و نیازمند میدان بیشتری باشند چون المپیک جای با تجربه‌ها است و به نظرم کشتی‌گیرانی که مطمئن‌تر هستند باید به میدان بروند. امیدوارم مشکل مصدومیت نوروزی جدی نباشد و تمام نمایندگان کشورمان بتوانند کار کسب سهمیه را در قزاقستان تمام کنند.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد:‌ در چند ماه اخیر با تمام حریفان اصلی داخلی‌ام کشتی‌ گرفته‌ام و مقابل آنها به پیروزی رسیده‌ام؛ شاید همین موضوع باعث شد تا شورای فنی چنین تصمیمی در خصوص وزن 75 کیلوگرم اتخاذ کند.

عبدولی در پاسخ به این سؤال که برخی عنوان می‌کنند شاید انتخاب زود هنگام او باعث بی‌انگیزه شدنش شود، گفت: موافق این موضوع نیستم؛ بعد از اتفاقاتی که در مسابقات جهانی آمریکا برای من رخ داد، انگیزه نداشتم چون در این مدت از ناداوری لطمه زیادی خوردم، اما با بازگشت بنا و صحبت‌هایی که با من داشت انگیزه دوباره به من بازگشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بمب انگیزه‌ام؛ با توجه به اتفاقاتی که در المپیک قبل برای من افتاد، یک مدال از المپیک دارم و تا این مدال را نگیرم آرام نمی‌شوم. برای گرفتن مدال المپیک حریص شدم و تا حقم را از المپیک نگیریم آرام نخواهم شد.

دارنده مدال‌های طلا و برنز بازی‌های آسیایی تصریح کرد: اتفاقاً تمرینات من خیلی بیشتر از بقیه بچه‌ها است؛ وقتی آنها در حال استراحت هستند، من تمرین می‌کنم و محمد بنا تمرینات ویژه‌ای برای حفظ و افزایش آمادگی من در نظر گرفته است. شاید عده‌ای بگویند عبدولی نمی‌تواند در 75 کیلو موافق باشد، اما تمام تلاش و هدف من کسب یک مدال خوش‌رنگ در المپیک ریو است تا باعث شادی دل مردم شوم.

وی با بیان اینکه این المپیک، المپیک آخر او است، گفت: دیگر توانش را ندارم و تا المپیک بعد شرایط سنی‌ام به گونه‌ای می‌شود که شاید دیگر نتوانم ادامه بدهم؛ از طرفی مسئولان کوچکترین توجهی به ورزشکاران المپیکی ندارند. انگار نه انگار که قرار است در المپیک شرکت کنیم؛ مثل اینکه قرار است در مسابقات قهرمانی کشور به میدان برویم. در حالی‌که چند ماه بیشتر تا المپیک نمانده است هیچ خبری از مسئولان ورزش کشور نیست. هر مرتبه که به اردو می‌آیم حدود یک میلیون برایم هزینه دارد و با این شرایط دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار نمی‌ماند.

عبدولی خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان ورزش خوزستان هم سراغی از ما نمی‌گیرند و حتی نمی‌دانم مسئولی در ورزش این استان وجود دارد یا نه. زمان گرشاسبی همه چیز در بهترین شرایط بود، اما در حال حاضر هیچ خبری نیست. در شهرستان که دیگر هیچ؛ اصلاً نمی‌دانند ورزشکاری به نام عبدولی وجود دارد یا نه، اما هیچ‌کدام از اینها باعث نمی‌شود که هدفم را فراموش کنم و تمام تمرکزم را در این مدت باقی‌مانده روی رسیدن به هدفم می‌گذارم.