ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عادل فردوسی‌پور چه ماشینی سوار می‌شود؟



عادل فردوسی‌پور  , مجری برنامه تلویزیونی نود

 

عادل فردوسی‌پور مجری برنامه تلویزیونی نود که در حوزه ترجمه کتاب‌های حوزه فوتبال هم فعالیت می‌کند، عصر چهارشنبه 24 خرداد در نشست «جامعه، کتاب، فوتبال» شرکت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او در این نشست که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، درباره رابطه بین فوتبال جامعه و کتاب سخن گفت.

او پس از پایان نشست سوار زانتیای مشکی‌اش شد و عکاس‌ها هم این لحظه را ثبت کردند../خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
سوتی خفن عادل فردوسی پور ( دویدن عادل در برنامه 90 نود )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عادل فردوسی پور قهر کرده؟



 

عادل فردوسی پور قهر کرده؟

 

عادل دوست دارد در استودیو هیچ برنامه ای غیر از برنامه 90 دیده نشود. نمونه این موضوع به جام جهانی بازمی گردد. شبکه سه تمام تلاش خود را کرد فردوسی پور را در استودیو بازی های جام جهانی بنشاند تا با کارشناسان سر و کله بزند. اما عادل این پیشنهاد را رد کرد.

 

1-همواره حقیقت جایی هست که شجاعت آنجا باشد.

2-جام ملت های آسیا جای خالی عادل فردوسی‌پور را بیش از هر زمان دیگری به چشم می آورد. برنامه 90 تا پایان رقابت ها بایکوت شده و روی آنتن نمی رود. در عین حال، تهیه کننده و مجری این برنامه، هیچیک از بازی های تیم ملی و کلا رقابت ها را گزارش نمی کند، مبادا که با زبان برنده خود، انتقادی وارد کند...

3-درباره عادل فردوسی پور و جام ملت ها دو فرضیه مطرح است. در حال حاضر این دو مانند دو قطب آهن ربا عمل می کنند، هر چه به هم نزدیکتر می شوند، همدیگر را بیشتر دفع می کنند. فرضیه اول می گوید، مدیریت پخش بازی های شبکه سوم حاضر است گزارش بازی های جام ملت های آسیا را آزمایشگاهی برای محک زدن گزارشگران جوان کند اما به عادل فردوسی پور میدان ندهد. توپ به زمین گزارشگر بی تجربه و ناپخته انداخته می‌شود تا به استودیو جام جم برود و فوتبال گزارش کند اما این شانس به عادل فردوسی پور داده نمی‌شود. با تمام این دلایل و دلایلی که مطرح خواهد شد، به نظر می رسد مدیریت ورزش شبکه سوم بنا به فشارها، مجبور است گزارشگر توانمند خود را پای بازی های اروپایی بنشاند تا مبادا با حرف های برنده خود، اوضاع فوتبال را به هم بریزد و از تیم ملی انتقاد کند. غیبت فردوسی‌پور از دو جنبه قابل بررسی است که اولین بخش آن به پاره ای از فشارها باز می گردد.

اول-عادل فردوسی پور با برنامه پرطرفداراش گاه خواب بامدادهای سه شنبه را با بحث های جنجالی خود می پراند. غیبت او دقیقا دو هفته بعد از برنامه جنجالی انتقال تیم نفت تهران با اراک، در جام ملت ها، ناخودآگاه ابهام های زیادی را در این زمینه شکل داد. ابهام اول به پاره ای از مشکلات و فشارها بازمی گشت. اینکه میز تصمیم گیرنده ای، به سازمان صدا و سیما دستور داده تا گزارشگر توانمند خود را از این رقابت ها محروم کند و اجازه ندهد حتی برنامه پر طرفدار 90 روی آنتن برود. یکی از دوستان نزدیک عادل که دوست ندارد نامش فاش شود، با تائید این موضوع می گوید: «زبان عادل تند است و حتی در بازی های خارجی ممکن است جوری انتقاد کند که به عده ای در داخل بربخورد. به همین دلیل حتی بازی های تیم های دیگر را هم به او نداده اند.»

فردوسی پور اینقدر باهوش است که برایش فرقی نکند چه دیداری را گزارش می کند. مدیران صدا و سیما به این نتیجه رسیده اند که مقابل محبوبیت و زبان تند این گزارشگر نمی توانند بایستند. او کار خودش را می کند حتی اگر قبل از برنامه یا گزارش به او هشدار بدهند درباره مسایل خاصی حرف نزد. معدود خبرنگارانی که به پشت صحنه برنامه 90 رفته اند گهگاه شاهد حضور مدیر حراست صدا و سیما به پشت صحنه این برنامه بوده اند. هر چند این اتفاق برای عادل فردوسی پور یک اتفاق عادی است اما برای کسانی که مجبورند پیش از شروع برنامه، چهره اخموی عادل را در حالیکه به توصیه ها توجه می کند، نظاره کنند موضوعی عادی نباشد. فردوسی پور حتی بعد از گفتن «ok» های ممتد، وقتی پشت دوربین می نشیند کار خودش را می کند. او واهمه ای از گفتن حقیقت ندارد و این را مدیون شجاعتی است که دارد.

هنوز جملات به یاد ماندنی او در جام جهانی به ویژه بازی فینال و بعد از قهرمانی اسپانیا که به تعطیلی این کشور اشاره داشت، از خاطر کسی نرفته است. فردوسی پور در همه حالت، حرف هایی را که باید می زند و به توصیه ها توجه زیادی ندارد. او حتی ترجیح می دهد اتفاقات پشت پرده برنامه اش را پنهان نکند. مثلا اس ام اس علی کفاشیان را در برنامه زنده بخواند و بگوید، مدیران صدا و سیما اجازه ندادند برای انتقال تیم ها نظرسنجی برگزار کنند. او اینقدر صریح است که حتی به مشکلات خود با پخش شبکه اشاره کند و هیچ مسئله ای را پنهان نگذارد. در این شرایط طبیعی به نظر می رسد برای ساکت کردن فردوسی پور، گزارش هیچک از بازی های جام ملت ها را به او نسپارند و بخواهند در ایام جام ملت ها، بازی های اروپایی را گزارش کند. موضوعی که خود او واکنشی به آن نشان نمی دهد و مثل همیشه می گوید: «درباره این موضوع حرف نمی زنم.» شک و شبهه در این زمینه زمانی افزایش می یابد که تهیه کننده برنامه جام ملت ها در مواجه به چنین سوالی می گوید: «به ما گفته اند در این باره حرف نزنید!»

دوم-... و اما احتمال دوم احتمالی است که دوستان نزدیک عادل در برنامه 90 با قطع یقین از آن سخن می گویند؛ عدم تمایل خود عادل برای گزارش بازی های جام ملت ها. فردوسی پور از این عادت ها دارد. او دوست دارد در استودیو هیچ برنامه ای غیر از برنامه 90 دیده نشود. نمونه این موضوع به جام جهانی بازمی گردد. شبکه سه تمام تلاش خود را کرد عادل فردوسی پور را در استودیو بازی های جام جهانی بنشاند تا با کارشناسان سر و کله بزند. اما عادل این پیشنهاد را رد کرد و گفت: «من فقط برایتان گزارش می کنم.» با غیبت او، این شانس به رضا جاودانی وکیل پایه یک دادگستری داده شد تا مقابل کارشناسان بنشیند. فردوسی پور اصولا چنین عادتی دارد که پیشنهادت را رد می کند.

او به اندازه ای با هوش است که بتواند در بدترین روزهای برنامه 90 ورق را با نوع گریم و رفتارهایش به نفع خود برگرداند. تیزهوشی فردوسی پور به حدی است که در این روزها، بعد از جنجال نماینده اراک در این برنامه دیگر در پشت کادر دوربین ها نمایان نشود تا با غیبت خود به ناگهان همه را تشنه بازگشت خود و برنامه 90 کند. با این پیش زمینه و طراحی موفق که بارها جواب داد، او قصد دارد بعد از جام ملت ها با توپ پر بازگردد. این فرضیه ای است که دوست نزدیک عادل آن را تائید می کند: «اینکه می گویند به خاطر انتقاد عادل را بازی نمی دهند حرف درستی نیست. حداقل ما که به او نزدیک هستیم این را قبول نداریم.» اما شایعه دیگر هم در این میان جان می گیرد. یکی از نزدیکان عادل فاش می کند، قرار بود او به قطر اعزام شود. سفری که نصیبش نشد تا جواد خیابانی، رهسپار آن شود. گزارش های گزارشگر با تجربه صدا و سیما که همواره با انتقادهای زیادی همراه بوده، فوتبال را مزین کرده تا عادل با جام ملت ها قهر کند. دوست نزدیک او توضیح می دهد: «تا آنجا که می دانیم قرار بود عادل به دوحه برود اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد تا او از این بابت بسیار ناراحت باشد و خودش بگوید بازی ها را قضاوت نمی کند.»

4-فرضیه اول و دوم برای غیبت فردوسی پور در جام ملت ها به یک اندازه واقعی هستند و هنوز کسی دقیقا نمی داند صدا و سیما این تصمیم را گرفته یا عادل فردوسی پور، سیاستمدارانه راه دیگری را پیش روی خود قرار داده است. اما او به خوبی بر همگان این جمله را ثابت کرده؛ «همواره حقیقت جایی هست که شجاعت آنجا باشد.».../عصر ایران