ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عابدینی: خلعتبری گلی به سر پرسپولیس نمی‌زند / فدراسیون فوتبال به دنبال معجزه است



عابدینی: خلعتبری گلی به سر پرسپولیس نمی‌زند / فدراسیون فوتبال به دنبال معجزه است

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: برای آوردن خلعتبری چه کارهایی که نکردیم ولی او گلی به سر پرسپولیس نمی‌زند.

امیر عابدینی  اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم به کسی نمره بدهیم باید به برنامه های او نگاه کنیم در این رابطه متأسفانه هیچ گاه به برنامه های عباسی وزیر پیشین ورزش دسترسی پیدا نکردیم این وزارتخانه از دو بخش ورزش و جوانان تشکیل شده بود این دو بخش می تواند در درون هم باشد و می تواند دو معنای متفاوت داشته باشد.

 

اگر نابه هنجاری در زندگی قشر جوان باشد به طور حتم ما در مملکت کاری نکردیم و هیچگاه برنامه مدیریتی نداشتیم اگر بحث جوانان پیش می آید بحث عام زندگی جوان است باید برنامه داشته باشیم تا پیش برویم.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان ادامه داد: به عباسی نه نمره منفی و نه مثبت می شود داد زیرا وی در ورزش کشورمان زحمت کشیده است و در زمان خدمتش دوست داشت چیزی را که بلد بود در ورزش پیاده کند.

وی در مورد حضور فوتبال ایران در جام جهانی گفت: وقتی پس از 20 سال به جام جهانی می رویم این معنا و مفهوم را دارد که در زمان مصطفوی، فتح اله زاده و عابدینی این پیشرفت شروع شده است چون برای این فوتبال زحمت کشیده شد که به اینجا رسید مربیان نیز در گذشته برای کریمی ها، نکونام و مهدوی کیا و امثال دیگر بازیکنان زحمت کشیدند باید در دوره عباسی نیز این روند ادامه داشته باشد تا تیم ملی نسبت به گذشته پیشرفت بیشتری داشته باشد.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

 

**فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد
مدیرعامل داماش در مورد اولویت فدراسیون در برگزاری مسابقات لیگ ،باشگاههای آسیا و بازی های تیم ملی اظهار داشت: در حال حاضر فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد که در شرایطی که با فیفا و afc هماهنگ است چه طور نمی داند اولویت با باشگاه های آسیا یا رقابت های جام جهانی فوتبال است. نمی دانیم این بحث اولویت با چه چیزی اشتباه گرفته شده است.

وی ادامه داد: نمی توانیم بحث تیم ملی را به دولت اختصاص دهیم چون حمایت ملی در این صعود وجود دارد.فوتبال در گستره ورزش دنیا و کشورمان جایگاه ویژه ای دارد .درخشش فوتبال ملی یک شرف ملی بوجود می آورد که باعث هویت ملی می شود با این وضعیت فدراسیون فوتبال کوتاهی داشته است.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

**فدراسیون به اندازه بضاعتش صحبت کند
عابدینی در موردعدم برگزاری اردوی خارجی تیم ملی تأکید کرد: رئیس جمهور پشت مردم و ورزشکاران کشور است . ورزشکاران باید برای موفقیت کشورشان تلاش کنند و به راه خود ادامه دهند ولی فدراسیون فوتبال باید به اندازه بضاعت خود حرف بزند.نبایداین بحث ها را به عدم حمایت دولت ربط بدهیم.

 

هم اکنون در برخی رسانه ها طوری به ملت تلقین می شود که گویی نمی توانیم به یک اردو برویم! چرا این حرفها پیش می آید چون با برنامه حرکت نمی کنیم امکان دارد برنامه را برنامه نویس ها قوی بنویسند ولی اجرای این برنامه توسط مدیر خواهد بود.

 

کی روش در پرتغال می تواند برنامه های خود را پیدا کند اگر بضاعت شما اندازه پرتغال نبود کشوری دیگر را همچون مقدونیه و اسلوانی یا کشورهای اروپای شرقی انتخاب می کردید.

وی ادامه داد:وقتی کی روش را وارد فوتبال می کنیم به این معنا است که بضاعت مدیریت کشورمان خیلی بالا است و مربی بزرگی می تواند آن را هدایت کند ولی در آینده به جایی می رسیم که در کوچکترین برنامه های کی روش به مشکل می خوریم.

 

اگر برنامه های فدراسیون بدین ترتیب پیش برود مجمع بی کار نخواهد نشست و حرف خودش را با درخواست جلسه خواهد زد و مصمم پیش خواهد رفت تا اتفاقات خوبی در فوتبالمان بیافتد .بحث جایگزینی ندارم اصلاح امور و سیستم باید صورت بگیرد تا ساختار تغییر کند. در مجمع بحث شد که اگر تیم به جام جهانی نرفت خود کفاشیان از فدراسیون برود اما تیم ملی به جام جهانی رفت ولی در ادامه به مشکل برخورده ایم باید اصلاح برنامه صورت بگیرد تا وضعیت بهتر شود و نباید هیچگاه نگرانی پیش بیاید.

عضو هئیت رئیسه سازمان لیگ برتر درباره انتخاب اسپانسرهای تیم ملی فوتبال گفت: ما برای انتخاب اسپانسر تیم ملی فوتبال با توجه به معیارها و ارزش های کشورمان با محدودیت مواجه هستیم و نمی توانیم بی گدار به آب بزنیم و هر اسپانسری را به خدمت بگیریم ولی هیچگاه روی یک سازماندهی منظم حرکت نمی کنیم.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

**فدراسیون فوتبال به دنبال معجزه است/ می توانستند از شهرداری پول قرض کنند
عابدینی در مورد بی برنامگی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: وقتی بچه مان دیپلم می گیرد فکر می کنیم پایان کار است اما اینگونه نیست او باید کنکور امتحان بدهد و به دانشگاه برود؛

 

  این رفتار فدراسیون فوتبال دل خوش کردن است که باری به جهت حرکت می کند اگر فدراسیون فوتبال می دانست به جام جهانی خواهد رفت باید بودجه معینی برای آماده شدن تیم ملی فوتبال برای جام جهانی 2014 را از قبل تأمین می کرد، اگر فدراسیون فوتبال بودجه ای برای این اتفاق از دولت قبلی و احمدی نژاد درخواست کرده است حتماً لبیک گفته می شد. اگر در این دوره نیز به روحانی گفته شود حتماً جواب مثبت گرفته می شود اما مطمئن باشید این درخواست داده نشده است.

وی ادامه داد: اگر سفره دلمان را جلوی سرپرست ورزش باز می کردیم وی توسط رئیس جمهوری می توانست از بودجه های دیگر برای فدراسیون فوتبال اعتبار تامین کند و یا می شد از شهرداری تهران به صورت قرض پول دریافت کرد و ان را در اختیار فدراسیون قرار داد. این مورد هیچ مشکل قانونی ندارد ولی این کار را نکردیم و به سفرها خارجی و حضور در جام جهانی دل خوش کردیم و دنبال معجزه بودیم .

مدیرعامل باشگاه داماش در مورد بضاعت فوتبالمان در جام جهانی گفت: بضاعت فوتبال ما طوری است که هر روز و در هر رده بازیکن و مربیان مختلف شکوفا می شوند و حتی در بحثهای مختلف علمی و دانشگاهی می توانیم حرفهای زیادی در دنیا بزنیم.

 

حیف است که فوتبالمان با این جمعیت بالا دستخوش این رفتار شود ولی امیدواریم که در جام جهانی از بضاعت آسیایی ها در جهان دفاع کنیم. ما از سرزمینی به جام جهانی می رویم تا از هویت مان دفاع کنیم و باید با تمام اقتدار کشورمان به آوردگاه برزیل برویم. باید به خاطر هویت ملی با یک مدیریت قوی بتوانیم در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

**درد پرسپولیس با خلعتبری دوا نمی شود/ جباری می تواند به پرسپولیس کمک کند
عابدینی در مورد آمدن خلعتبری به فوتبال ایران با پولهای زیاد تصریح کرد: بازیکنان باید با عقل، روح و جسم در خدمت تیمشان باشند. برای آمدن خلعتبری به پرسپولیس بار تبلیغاتی درست شد در صورتی که صلاح نبود این جو درست شود. به طور مثال انصاری فرد و قاضی که بهترین های ایران بودند سال قبل در پرسپولیس چه اتفاقی برایشان افتاد.

وی ادامه داد: درد پرسپولیس نداشتن هافبک های میانی است که نفراتی هم چون کریمی، نوید کیا و جباری باید فرواردهای خوب و ملی پوش را تغذیه کنند. ابتدا باید از خطوط دفاع، هافبک و سپس مهاجم ،بازیکن جذب کرد مطمئناً خلعتبری نمی تواند در این فصل گلی به سر پرسپولیس بزند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد رد و بدل شدن پول های میلیاردی در لیگ برتر و اینکه گفته می شود وی و فتح اله زاده بنیان گذاران پرداخت این پول های کلان به فوتبالیست ها هستند، گفت: فتح اله زاده بیشترین پول را به مؤمن زاده داد که این پول با ترانسفر چند بازیکن به اروپا صورت گرفت. هدف فتح اله زاده این بود که مؤمن زاده به فوتبال حوزه خلیج فارس نرود چون تیم های باشگاه های عربی 4 برابر فتح اله زاده به مؤمن زاده پرداخت می کردند.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

**علی کریمی لیگ امارات را به حضور در سری A ترجیح داد!
وی ادامه داد: قیمت بازیکنان را ،ما بالا نبردیم چون قیمت در فوتبال دنیا روز به روز بالاتر می رفت. حریف ما در این رقابت تیم های عربی بودند آنها با پولشان به رقابت پرداختند و بازیکنان خوب ما را بردند. به طور مثال قصد داشتم کریمی را به ایتالیا ترانسفر کنم سر از امارات در آورد به محض امضای قرارداد اولیه کریمی، از پرسپولیس رفتم.

عابدینی در ادامه گفت: زمانی که مانوسی فر گفت که کریمی را یک تیم ایتالیایی می خواهد آن قدر من باور نداشتم،. دعوت نامه به باشگاه پرسپولیس آمد به ایتالیا و به باشگاه جنوا رفتم. صحبت ها انجام گرفت و قرارداد کریمی 2 میلیون دلار بود این قرارداد هم مثل قرارداد مهدی مهدوی کیا، کریم باقری و کریمی بود.

وی ادامه داد: قراداد مهدوی کیا کمتر از 3 میلیون تومان، باقری و کریمی 6 میلیون تومان و قرارداد دایی نیز 6میلیون تومان و یک خانه اجاره ای در خیابان نفت بود. اما دایی 600 هزار مارک و باقری یک میلیون مارک و مهدوی کیا میلیون ها مارک به باشگاه پرسپولیس آورند.

عابدینی در ادامه اظهار داشت: علی دایی اسطوره فوتبالمان را از السد قطر برگرداندم که پرونده شکایت قطری ها به فیفا رفت. دایی را النصر دبی و تیم باشگاهی کویتی می خواستند ولی من این مسائل را شکستم. بازیکن ما را 20هزار دلار برای فوتبال امارات می خواستند من به آن بازیکن 8 میلیون دادم تا در ایران بماند. نمونه بارز این انتقالات ماجرای افشین پیروانی بود که بابت بازی در هایدوک اشپیلت کرواسی مبلغ 110 هزار مارک می گرفت اما من 40 میلیون تومان دادم تا در ایران بماند.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

**عرب ها زیر سایه جمهوری اسلامی شکل گرفته اند
وی ادامه داد: برای ورود خلعتبری چه می کنیم اماراتی ها خیلی وقت است که از این کارها می کنند ولی ما با آنها رابطه ها اقتصادی داریم. ما باید جور دیگری از حقوق مان دفاع کنیم.عرب ها بی انصاف هستند آنها زیر سایه کشور جمهوری اسلامی شکل گرفته اند و همیشه در حق کشورمان جفا می کنند.

مدیر عامل باشگاه داماش گیلان اظهار داشت: یک ناجی برای خلعتبری پیدا می شود که آن هم بدهکار است. این آقای خیر هم اکنون به تیم های گهر و ملوان بدهکار است. همین الآن هم بازیکنانی که برایش بازی کرده اند چک های برگشتی در دستشان دارند اما همین افراد به محض اینکه فرصت تبلیغاتی پیدا کنند از این فرصت های تبلیغاتی استفاده بهینه می کنند، این افراد با احساسات و عواطف مردم بازی می کنند

عابدینی گفت: نمیدانم چرا پروین حرف هایی را عنوان کرد که رویانیان را مطرح کند. قطعا می گویم من برای خرید خلعتبری حاضر نیستم باشگاه را متقبل هزینه های هنگفت کنم. هنوز هزینه های بدهکاری هدایتی به گردن ما است. وی چک هایی داده که برگشت خورده و ما از طریق مراجع قانونی پیگیر آن هستیم.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

**فدراسیون فوتبال ملوک الطوایفی اداره می شود
وی در ادامه در خصوص کسر یک امتیاز از تیم داماش تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ملوک الطوایفی اداره می شود همین است که کمیته داوران، داوری برای بازی ما انتخاب می کنند که 4 هفته بازی های ما را قضاوت کرده که در 2 بازی محرومیت داشته است.

 در یکی  از بازی هایمان که آناتفاقی که افتاد، فقط یک اعتراض بود نه فحاشی! من می گویم این داور را برای بازی ما گذاشتند که تماشاگران  حساسیت پیدا کنند چون در بازی های اخیر تیم ما ضعیف عمل کرده بود و همین امر باعث شد هوادارن شروع به اعتراض کنند.

مدیر عامل باشگاه داماش گیلان افزود: بعد از اینکه من مدیرعامل این باشگاه شدم،  بی پولی و تأثیر آن روز بازیکنان به اوج رسیده بود اما هم اکنون نیز بچه های ما با همین بی پولی گسترش فولاد را هم می برند و 6 امتیازی می شوند، اما در وسط راه متوجه می شوند که یک امتیاز از تیمشان کم شده است و این موضوع باعث شد شهد پیروزی به کامشان تلخ شود. از طرفی هم کمیته داوران فقط تماشاچیان ملوان را تشویق می کنند.

 

امیر عابدینی ,مدیرعامل باشگاه داماش گیلان

**حسن زاده طرفدار ملوان است!/چرا وقتی بازیکن با مشت به صورت مدیرعامل کوبید به عنوان مدعی العموم کاری نکردید؟
عابدینی اظهار داشت: کمیته انضباطی دقیقاً حساب شده عمل کرد و این کار آنها برای استان گیلان معنا و مفهوم دارد. حسن زاده متعلق به یک منطقه ای است که آنجا تعصبات خاص خودش را دارد، عیب هم ندارد. من هم ملوان را دوست دارم اما هم اکنون رقیب ما به حساب می آید. اما هواداران ملوانی همین هفته علیه مدیرعامل باشگاهشان شعار می دادند، آیا فقط داور مستحق حمایت است یا به محضرش بر می خورد؟

وی گفت: سؤال من از آقای حسن زاده این بود وقتی یک بازیکن مشتی زیر چانه یک مدیر زده است. این بی انضباطی نبود؟ بی حرمتی به جامعه فوتبال نبود؟ چرا به عنوان یک جایگاهی در فدراسیون وارد عمل نشدید؟ چرا منتظر شکایت شدید تا این موضوع را بعدا بررسی کنید؟  پس شما این اختیارات را ندارید.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من از این فدراسیون فوتبال هیچ کاری ساخته نیست زیرا این فدراسیون ملوک الطوایفی اداره می شود و خیری به نفع ما ندارد. من باید در مورد حقوق مان حرف بزنم.

آقایان هم حقوقمان را ندهند.  امسال هم کمر همت بسته اند تا یکی از تیم های سقوط کرده داماش باشد.  از آدم هایی که در فدراسیون فوتبال کنگر خورده اند و لنگر انداخته اند، هیچ کاری ساخته نیست.  کفاشیان آدمی نیست که این بضاعت مدیریت را داشته باشد و آدم ها را جا به جا کند./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
عابدینی: خلعتبری گلی به سر پرسپولیس نمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در 90 چه گذشت؛ مهدوی کیا: شاید از فوتبال خداحافظی کردم / عابدینی فدراسیون را تهدید کرد



 

 

در 90 چه گذشت؛ مهدوی کیا: شاید از فوتبال خداحافظی کردم / عابدینی فدراسیون را تهدید کرد

 

مجری این برنامه در ادامه در خصوص عدم معرفی سرمربی تیم پرسپولیس صحبت‌هایی را مطرح کرد و از رویانیان و مسئولان باشگاه خواست در این خصوص صحبت کنند اما مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دلیل بیماری پدرش نتوانست صحبت کند.

گفته می شود رویانیان به توصیه علی پروین با عادل فردوسی پور در برنامه 90 صحبت نمی کند.

* تیکه عادل فردوسی پور به وضعیت این روزهای پرسپولیس / خدایی با رفتن استیلی هم وضعیت درست نشد

فردوسی پور گفت که انصافا با رفتن استیلی وضعیت پرسپولیس تغییری نکرده است.

عادل فردوسی پور برنامه اش را با تیکه ای به تیم پرسپولیس شروع کرد و گفت: «هفته گذشته سوال برنامه ما این بود که آیا با رفتن استیلی وضعیت پرسپولیس تغییری می کند یا نه؟ که خدایی اتفاقی هم نیفتاد و تغییری در روند نتیجه گیری های این تیم حاصل نشد. آنها دو بازی با راه آهن و فولاد را هم مساوی کردند.»

* انتقاد عادل فردوسی پور به قرعه کشی جام حذفی / چرا استقلال همه اش در خانه بازی می کند؟

مجری برنامه نود از اینکه چرا استقلال همه اش در جام حذفی در خانه بازی می کند گلایه کرد.

عادل فردوسی پور در لابلای برنامه اش با انتقاد از قرعه کشی بازی های جام حذفی گفت: «من نمی دانم قرعه کشی ها بر چه اساسی است. استقلال می آید و همه بازی هایش را در خانه انجام می دهد و مرز قهرمان پیش می رود، از آن طرف شاهین بوشهر تمام بازی هایش را در خارج از خانه برگزار می کند. این کمی عجیب است!»

* تاسف نماینده فدراسیون برای همکارانش در سازمان لیگ / نمی دانم زمین شهرداری یاسوج را چطور تایید کرده اند؟

ناظر فدراسیون معتقد است که ورزشگاه اختصاصی شهرداری یاسوج به هیچ عنوان برای برگزاری مسابقات مناسب نیست.

سلیمانی، نماینده فدراسیون فوتبال، در بازی شهرداری یاسوج و فولاد خوزستان در جام حذفی برای همکارانش در سازمان لیگ تاسف خورد و گفت: «واقعا متاسفم برای همکارانم در لیگ آزادگان. من نمی دانم آنها بر اساس چه معیاری ورزشگاه تختی را برای انجام بازی های جام حذفی تایید کرده اند؟ این ورزشگاه به هیچ عنوان شرایط برگزاری بازی های لیگ یک را هم ندارد چه برسد به لیگ برتر یا جام حذفی.»

او ادامه داد: «سرویس های بهداشتی، رختکن، نیمکت ذخیره ها و حتی نور ورزشگاه هم مناسب نیست. من فقط می توانم برای همکارانم تاسف بخورم.»

* فونیکه سی: از گواردیولا خوشم نمی آید

در ادامه برنامه فونیکه سی آقای گل نیم فصل لیگ برتر و مهاجم نفت آبادان در برنامه نود حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد.

وی با اشاره به شکست تیمش مقابل سایپا گفت: «بازیکنان نفت خسته بودند و حتی چند روز تمرین نکرده بودیم و به همین دلیل نتوانستیم خوب بازی کنیم.»

مهاجم نفت آبادان پیروانی مربی سابق این تیم را مورد تعریف و تمجید قرار داد و گفت: «فعلا نمی‌توانم در مورد کاستا صحبت کنم چون او تازه آمده است.»

فونیکه‌سی ضمن حمایت از بازیکنان آفریقایی گفت: «ساموئل اتوئو را دوست دارم اما به خاطر گواردیولا از بارسلونا خوشم نمی‌آید چون او اتوئو را کنار گذاشت هر چند مسی یک بازیکن تمام عیار است.»

* عابدینی: حرف بزنم فوتبال ایران تعلیق می شود / پرسپولیس نوروزی را بدهد، مهدوی کیا را بگیرد

مدیر عامل داماش گیلان از فردوسی پور خواست تا در برنامه هفته آینده اش از او در مورد مسائل حاشیه ای فوتبال ایران هم سوال کند.

امیر عابدینی که بعد از ظهر دوشنبه تهدید کرده بود حرف های زیادی در سینه دارد و اگر آنها را بیان کند باید در فدراسیون را ببندند تهدیدهایش را در برنامه نود هم تکرار کرد و گفت: «فوتبال ما باید سالم باشد. من هفته آینده و در ویژه برنامه نود حرف های زیادی برای گفتن دارم و آمادگی این را هم دارم که پس از بیان کردن این حرف ها به هر دادگاهی که بگویند بروم.»

او یک بار دیگر پای برنامه ریزی در نتیجه بازی های لیگ را وسط کشید و ادامه داد: «نتایج در لیگ ما برنامه ریزی شده است. داماش در شرایط بحرانی قرار دارد. ورودی بوجه ما قطع شده است اما مردم ما را رها نکرده اند. مسئولان استان هم پشت ما ایستاده اند. اگر بضاعت ما مثل قبل بود مقابل کارهای سازمان مقاومت می کردیم اما در حال حاضر شکننده هستیم. من چیزهایی شنیده ام که اگر آنها را بیان کنم شاید فدراسیون ایران تا آستانه تعلیق هم پیش برود.»

او در خصوص مهدوی کیا و اینکه آیا این بازیکن به پرسپولیس می رود یا نه هم گفت: «با شرط و شروط بله. اینکه بازیکنی را که خود من به آنها دادم را پس بدهند. هادی نوروزی را بدهند و مهدوی کیا را ببرند. در مورد محمد محمدی هم همین طور. این بازیکن تمام و کمال با داماش تسویه کند و بعد به پرسپولیس برود.»

* مهدوی کیا: هنوز معلوم نیست، شاید از فوتبال خداحافظی کردم / به خاطر پرسپولیس نیست که از داماش می روم

بازیکن با اخلاق فوتبال ایران با شک و تردید حرف می زند. او به پرسپولیس بر می گردد یا اینکه از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد؟

مهدی مهدوی کیا که دیشب مهمان تلفنی برنامه نود بود در مورد جدایی اش از داماش حرف زد و گفت: «خوشبختانه من در هر کجای ایران که رفتم و فوتبال بازی کردم مردم به من لطف داشتند و همیشه تشویقم کرده اند. من همیشه خودم هم با مردم خوب بودم. جا دارد از همین جا تشکر کنم از همه عزیزانی که تیم داماش را تشویق کردند اما یک اتفاقاتی در بازی با نفت افتاد که من حس کردم پرده ها از بین رفته و ماندنم در رشت به صلاح نیست.»

کیا با بیان اینکه در زندگی یک چیزهایی برایش اهمیت زیادی دارد حرف هایش را این طور ادامه داد: «دوست ندارم در جایی فوتبال بازی کنم که تماشاگران از من خوششان نمی آید. من با تمام وجودم در خدمت داماش بودم. گرچه آقای عابدینی قول داده بودند که من می توانم به دلیل دوری از خانواده ام از مرخصی های بیشتری استفاده کنم اما من حتی این کار را هم نکردم و در تمام تمرینات شرکت کردم ولی رابطه من با تماشاگران داشت از بین می رفت. این یکی از بهترین فصل هایی بود که یک تیم از رشت در لیگ برتر بازی می کرد. من برای همه آروزی موفقیت می کنم. من آدمی هستم که یک چیزهایی برایم اهمیت دارد. دوست دارم احترام متقابل باشد.»

مهدوی کیا در واکنش به این سوال فردوسی پور که پرسید آیا پیشنهاد پرسپولیس نقشی در جدایی اش از داماش داشته است یا نه گفت: «نه، اصلا این طور نیست. من بلافاصله پس از بازی با نفت به تران برگشتم. دو تا ساک لباس داشتم، برداشتم و آمدم تهران. من امروز (دوشنبه) با آقای رویانیان حرف زدم اما به ایشان هم گفتم که من با داماش به نتیجه نرسیده ام. نمی خواهم ذهنیت تماشاگر روی من خراب شود. البته این را هم بگویم که هنوز معلوم نیست که من بخواهم فوتبال بازی کنم یا نه. من هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام.»

وقتی عادل از کیا پرسید که قرار است او را با هادی نوروزی معاوضه کنند و اگر این اتفاق نیفتد آن وقت تکلیف چیست که کیا گفت: «من که گفتم هنوز تصمیمی نگرفتم و اصلا مشخص نیست که فوتبال بازی خواهم کرد یا نه.»

* فتح الله زاده: به مجیدی گفتم به هزاران تیامی که در ایران هستند فکر کن / او رفتنی است مگر اینکه خودش بخواهد برگردد

فتح الله زاده می گوید نتوانسته فرهاد مجیدی را متقاعد کند. فقط باید خود مجیدی بخواهد که به استقلال برگردد.

تلاش همکاران فردوسی پور برای برقراری ارتباط با مدیر عامل استقلال دقایق زیادی طول کشید. طوری که مجری برنامه نود عنوان کرد: «ما با آقای فتح الله زاده هماهنگ کرده بودیم که روی خط بیایند اما مشخص نیست که موبایل خودشان را چه کار کرده اند که بوق می خورد و قطع می شود!»

این اتفاق در حالی افتاد که دقایقی بعد فتح الله زاده روی خط آمد و حرف هایش را این طور شروع کرد: «من موبایلم را کاری نمی کنم. خانه ما در خیابان پیروزی، در وسط شهر تهران است و اینجا همراه اول خیلی خوب آنتن نمی دهد. یک شب شما را دعوت می کنم به منزل ما بیایید تا ببینید موبایل شما هم آنتن نمی دهد.»

وقتی مدیر عامل استقلال این حرف را زد عادل بلافاصله از او پرسید: «در خیابانی پیروزی ساکن هستید؟ آنجا قصر هم دارد؟»

که فتح الله زاده حرفش را قطع کرد و گفت: «در خیابان پیروزی ساختمان 5 طبقه هم وجود ندارد، کدام قصر؟»

اما پس از رد و بدل شدن این حرف ها فردوسی پور سوال اولش را در مورد فرهاد مجیدی و جدایی او از استقلال پرسید که فتح الله زاده گفت: «فرهاد روز قبل از بازی با پرسپولیس آمد و گفت که من اضطراب دارم، مشکل دارم. دخترم تنها است و هر شب زنگ می زند. فرهاد گفت من حواسم جمع نیست و داشت این حرف ها را به عنوان یک پدر مطرح می کرد. به هر حال ما هم انسان هستیم و پدر. گفت اجازه بدهید من بروم و ما هم پا را روی اصول گذاشیتم واین اجازه را به ایشان دادیم. مجیدی بازیکن حرفه ای است و بازیکن پروازی ما به حساب می آید! من به خاطر مسائل فوتبال از جدایی مجیدی ناراحت نیستم اما فرهاد برای استقلال فقط یک بازیکن نیست. اومحبوب است. بازیکانان ما احترام زیادی به او می گذارند. من می خواستم به هرقیمتی که شده او را حفط کنم. به او گفتم پدر بودنت را درک می کنم اما تو هم فکر کن که هزار تا تیام در ایران هست ولی تا الان موفق نشدیم رضایت او را جلب کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا مجیدی از قطر پیشنهاد دارد یا نه گفت: «بله او از قطر پیشنهاد دارد.»

که در این لحظه فردوسی پورحرف فتح الله زاده را قطع کرد و پرسید اگر به قطر برود که همان مشکلات وجود دارد و دوری از دخترش و... که مدیر عامل استقلال این طور جواب داد: «دختر فرهاد فارسی بلد نیست بنویسد و نمی تواند در ایران ادامه تحصیل بدهد. البته من نمی خواهم مسائل را باز بکنم. مشکلاتی هست که نمی تواند دخترش را به ایران بیاورد. او رفتنی است مگر اینکه خودش نخواهد برود.»

* علی دایی با اشاره به صحبت های مایلی کهن: خدا مریض ها را شفا دهد

در ادامه این برنامه مصاحبه‌ای از علی دایی پخش شد که سرمربی راه‌آهن با اشاره به مایلی کهن گفت: «این آقا اگر جرات دارد اسم من را بیاورد. یک بار او را در دادگاه محکوم کردم ولی فقط یک جمله می‌گویم. برای بیماران دعا می‌کنم و از خدا برای مریض‌ها شفاعت می‌خواهم.»

* پاسخ ناقص حسن زاده به اظهارات عابدینی

در پایان این برنامه اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در مقام پاسخ به عابدینی برآمد و گفت: «قبول دارم که بازیکنان داماش بعد از آن اتفاقات نباید به میدان می‌رفتند اما آنین‌نامه انضباطی ما دچار اشکال است و باید اصلاح شود. باشگاه داماش مشکلات زیادی دارد و من نمی‌دانم کاندیدا شدن و نشدن من از شهر تالش چقدر مهم است که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. در آن زمان در حق مردم تالش جفا شد و حتی امام جمعه تالش اعلام کرد این قضیه را با فرهنگ مردم تالش قیاس نکنید.»

در همین لحظات براتی کارشناس حقوقی روی خط آمد وایرادهایی به صحبت‌های حسن‌زاده وارد کرد که مجری برنامه نود از این دو نفر خواست تا موضوع در هفته آینده بررسی شود.

* پرویز مظلومی بهترین مربی نیم فصل نیست / مردم به حسین فرکی رای دادند

در نظر سنجی برنامه نود مردم انتخاب کردند که بهترین مربی لیگ برتر در نیم فصل نخست حسین فرکی است.

50 درصد از بینندگان برنامه نود حسین فرکی را به عنوان بهترین مربی لیگ در نیم فصل اول انتخاب کردند. در نظر سنجی برنامه نود فردوسی پور 5 گزینه را انتخاب کرده بود تا مردم از بیان آنها بهترین مربی لیگ برتر را انتخاب کنند. بر این اساس و پس از حسین فرکی پرویز مظلومی با 32 درصد، امیر قلعه نویی 9 با درصد، عبدالله ویسی با 6 درصد و ابراهیم قاسمپور با 3 درصد در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.