ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ظریف، ظریف‌ترین والیبالیست لیگ جهانی!


اسامی و مشخصات فیزیکی بازیکنان تیم‌های گروه یک لیگ جهانی والیبال منتشر شد و در بین بازیکنان تیم‌های ملی والیبال ایران، ایتالیا، برزیل و لهستان، بلندقدترین بازیکن، برزیلی است.

خبرگزاری فارس: اسامی و مشخصات فیزیکی بازیکنان تیم‌های گروه یک لیگ جهانی والیبال منتشر شد و در بین بازیکنان تیم‌های ملی والیبال ایران، ایتالیا، برزیل و لهستان، بلندقدترین بازیکن، برزیلی است.

 بیست‌وپنجمین دوره لیگ جهانی والیبال از دوم خردادماه امسال با حضور 28 تیم در سه دسته آغاز می‌شود که هشت تیم برتر جهان در دسته اول این رقابت‌ها با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه یک دسته اول لیگ جهانی والیبال با تیم‌های لهستان، برزیل و ایتالیا همگروه است که فدراسیون جهانی والیبال اسامی و مشخصات فیزیکی این تیم‌ها را منتشر کرد.

* همانگونه که تیم ملی والیبال برزیل با کسب 9 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز پر افتخارترین تیم لیگ جهانی است، عنوان بلندقدترین، سنگین ترین و بلندترین آبشار زن گروه یک دسته یک به این تیم می‌رسد.

* بر اساس مشخصات منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) عنوان بلندقدترین بازیکن در بین چهار تیم ایران، ایتالیا، برزیل و لهستان به گوستاو بوناتو با 214 سانتی‌متر قد می‌رسد. مارچین مزدزونگ از لهستان در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار دارد که 211 سانتی متر قد دارد. دو بازیکن دیگر برزیل نیز در رتبه سوم قرار دارند که با 209 سانتی قد این جایگاه را به خود اختصاص دادند.

در تیم ملی والیبال ایران سامان فائزی و محمد موسوی به ترتیب با 204 و 203 سانتی متر قد بلند قامت ترین بازیکنان کشورمان در لیگ جهانی سال 2014 هستند.

* هر چند وزن بالا و سنگین نمی‌تواند به عنوان یک ویژگی مثبت برای بازیکنان تلقی شود، اما عنوان سنگین‌ترین بازیکن گروه یک لیگ جهانی را نیز تیم ملی والیبال برزیل به خود اختصاص داده است.

گوستاو بوناتو از برزیل با 109 کیلوگرم وزن سنگین ترین بازیکن گروه یک لیگ جهانی والیبال است. تیم ملی والیبال برزیل دو بازیکن 101کیلوگرمی دیگر نیز دارد، اما رتبه دوم این داده آماری به توماس براتا از ایتالیا می‌رسد که 105 کیلوگرم وزن دارد. گرزگورزبوسیاک از لهستان نیز با 103 کیلوگرم وزن در رتبه سوم قرار دارد.

* در تیم ملی والیبال ایران علیرضا جدیدی سنگین‌ترین بازیکن است که 97 کیلوگرم وزن دارد. در بین 88 بازیکن گروه یک شرکت کننده در لیگ جهانی والیبال، فرهاد ظریف با 60 کیلوگرم وزن و 160 سانتی متر قد، عنوان سبک‌ترین و کوتاه‌ترین بازیکن را به خود اختصاص داده است.

* بیشترین پرش برای آبشار زدن نیز به لیاندرو ویسوتو نیواس از برزیل می رسد که 370 سانتی متر است. گرزگورزبوسیاک از لهستان نیز با ارتفاع پرش 363 سانتی متر در رتبه دوم قرار دارد.

* سید محمد موسوی بازیکن ارزشمند تیم ملی والیبال ایران با پرش 362 سانتی متر برای زدن آبشار در رتبه سوم این داده آماری قرار دارد. بهترین بازیکن ایتالیا نیز در این موضوع توماس براتا با 359 سانتی متر پرش است.

* عنوان بلندترین پرش برای دفاع را ایوان زایتسف از ایتالیا با 348 سانتی متر در گروه یک لیگ جهانی در اختیار دارد تا بازیکنان برزیل را در این زمینه در رتبه دوم قرار دهد. لیاندرو ویسوتو نیواس از برزیل با 345 سانتی متر پرش برای دفاع در رتبه دوم قرار دارد و رتبه سومی این داده آماری به محمد موسوی از ایران با 344 سانتی متر می رسد. بهترین بازیکن لهستان در این زمینه 340 سانتی متر پرش دارد.


ویدیو مرتبط :
صمیمانه با فرهاد ظریف (والیبالیست)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: در گروه مرگ لیگ جهانی قرار داریم


لیبروی تیم ملی والیبال ایران گفت: گروه ایران در یک کلام گروه مرگ است چراکه تیم‌هایی قوی‌تر از آمریکا، لهستان و روسیه وجود ندارند.

خبرگزاری فارس: فرهاد ظریف درمورد شرایط تیم ملی والیبال ایران پیش از آغاز مسابقات لیگ جهانی 2015 اظهار داشت: پیش از این برای حضور در تمرینات حدود 2 تا 3 ماه تمرین ‌می‌کردیم، اما این بار شرایط متفاوت بود و نتوانستیم آن قدر تمرین کنیم. فکر می‌کنم با این شرایط هیچ بازیکنی به آمادگی 100درصد نرسیده است.

وی با اشاره به اضافه شدن سعید معروف به جمع سایر بازیکنان گفت: خوشبختانه از زمانی که معروف به ایران آمد و در تمرینات حضور پیدا کرد شرایط تمرینات ما هم بهتر شد. اردوی تدارکاتی فنلاند و چک هم فکر می‌کنم فرصت مناسبی باشد تا بیشتر از همیشه آماده شویم. حضور سعید معروف با کوله‌بازی از تجریه می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی والیبال ایران بکند.

لیبروی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تیم‌های فنلاند و جمهوری چک در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشتند و بازی با آنها می‌تواند کمک زیادی به ما بکند؛ مخصوصاً بازیکنانی که کمتر در اردوهای تیم ملی بوده‌اند می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و هماهنگ‌تر از گذشته شوند.

وی ادامه داد: قطعاً مردم می‌دانند که کارمان امسال چقدر سخت است. ما تیم ضعیفی نیستیم، اما نمی‌توانم بگویم که قطعاً صعود خواهیم کرد. همه تیم‌های اروپایی روی تاکتیک و سیستم خاصی بازی می‌کنند و به همین خاطر در بین آنها تیم ضعیف وجود ندارد از طرفی تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2014 مقابل دو تیم اروپایی فرانسه و آلمان با مشکل مواجه شد به همین خاطر دیدار با تیم‌های متوسط اروپایی مثل فنلاند و جمهوری چک به ما کمک می‌کند تا هم برای رویایی با حریفان اروپایی آماده شویم و هم مقابل این گونه تیم‌ها انگیزه داشته باشیم.

ظریف درخصوص حریفان ایران در لیگ جهانی 2015 عنوان کرد: گروه ایران در یک کلام گروه مرگ است و بس!  مگر تیمی بهتر از آمریکا و لهستان و روسیه هم داریم؟ اما ما توجهی به نام حریفان نمی‌کنیم و می‌خواهیم مثل همیشه شگفتی‌ساز باشیم. تلاش می‌کنیم این‌بار طلسم شکنی کنیم و روسیه را هم شکست دهیم.