ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طنز/ چند نما از برنامه نود امشب!



اخبار,اخبار ورزشی,عادل فردسی پور

 

اخبار ورزشی - طنز/ چند نما از برنامه نود امشب!

با توجه به اینکه در هفته گذشته از ورود دوربین های تلویزیون به ورزشگاه ها جلوگیری شد، برنامه امشب نود را می توان استثنایی ترین برنامه فردوسی پور دانست!

به نام خدا برنامه امشب خیلی آیتم های متفاوتی داره که مهمترینش هم مرور لیگ قهرمانی اروپا و ال‌کلاسیکوست. برنامه امشب رو از دست ندین.

*

سوال نظرسنجی امشب رو با هم می بینیم که از طرف پشمک خانجون به 10 نفر مبلغ 400 هزار تومان تعلق می گیره. همچنین شرکت مادر تخصصی کرم مو بر جیگرطلا به سه نفر که جواب درست رو ارسال کنند با قرعه کشی، مصرف یکسال رایگان هدیه می ده. مهمان برنامه امشب هم از طریق اسکایپ آقای کریس رونالدو هست که اسپانسر برنامه «رنگ موی فاندال» زحمتش رو کشیدن.

به نظر شما علت لجبازی فدراسیون فوتبال چیست؟
1.  کفاشیان
2.  صداقت رسانه ملی
3. قلدری و پول پرستی
4. افشاگری برنامه نود
*
قبل از اینکه بریم سراغ بازیهای لیگ قهرمانان، بازی های جام حذفی و لیگ برتر رو با هم مرور می کنیم. کارشناس محترم برنامه جناب آقای نصیرزاده هم در استودیو تشریف دارن.

آقای نصیرزاده چون این هفته تصاویر مسابقات به دست ما نرسیده، من صحنه های حساس رو تعریف می کنم شما بفرمایید که نظرتون چیه. در بازی پرسپولیس و راه آهن، دقیقه 44 داور یه آفساید مشکوک گرفته که صدای حمید استیلی بدجوری در اومده. به نظر شما آفساید بود؟


نصیرزاده: اگر میشه یه بار دیگه آهسته تعریف کنید.

فردوسی پور: دقیقه 44 بازی راه آهن در یک ضد حمله...

نصیرزاده: داور اینجا صد در صد اشتباه کرده و آفساید نیست. طبق ماده 36 قانون 127 داوری فیفا، داور اصلا حق نداره دقیقه 44 سوت بزنه، باید بذاره بازی ادامه پیدا کنه تا تموم بشه.

فردوسی پور: خب پس یک تک به تک شیرین رو از راه آهن گرفتن. بچه ها میگن دروازه بان پرسپولیس هم شورت خالدار پوشیده. این اشکال نداره به نظر شما؟

نصیرزاده: طبق ماده 17 صنف لباس فروش های فیفا، دروازه بان باید مث آدم لباس بپوشه در خط آخر تاکید داره :like the Adam و اینی که شما تعریف کردی، حتما یک اخطار داره و طبق قانون اگر یکبار دیگر تکرار بشه، به جرم مسخره کردن فیفا، از یک تا چهار بازی می تونن محرومش کنن.
*
فردوسی پور: توی بازی سپاهان با گهر هم خیلی اتفاق ها افتاده. مثلا در دقیقه 92 بازی یک پنالتی به نفع سپاهان گرفته نشده. مدافع گهر پشت 18 بوده ولی بازیکن سپاهان اینطوری(از روی صندلی بلند می شود و ادای زمین خوردن فوروارد سپاهان را در می آورد) توی 18 خورده زمین.

نصیرزاده: اگر میشه یکبار دیگه صحنه آهسته رو نشونم بدین.

فردوسی پور: اینطوری...(به شکل آهسته زمین خوردن را نشان می دهد)

نصیرزاده: هم پنالتی و هم کارت برای مدافع گهر. کارت زرد باید بده چون عمدی نبوده اما سد راه حمله سپاهان شده. البته داوران عزیز باید بدونند در صفحه 348 کتاب آیین نامه های فیفا تاکید شده که کلا در وقت اضافه سعی کنید بازی در وسط زمین دنبال بشه و این نقص تیم داوری بوده که نتونستن توپ رو بیارن وسط زمین.
*
فردوسی پور: امیر قلعه نویی در نشست خبری حرفهای جنجالی زده و مثلا گفته داوران عزیز ما هستن ولی هیچی نیستن. یا اینکه گفته بزرگوار حق فوتبالو بده و قال قضیه رو بکن!

نصیرزاده: طبق سطر سوم صفحه 673 کتاب قانون فیفا، آقای قلعه نویی نمی تونن داوران رو انکار کنند و این کارشون مصداق نشر اکاذیبه که از سه تا 10 جلسه می تونه محرومیت بیاره براشون. در ضمن در مورد حق هم اشتباه کردن، حق با تلویزیون است و باید فدراسیون فوتبال کوتاه بیاید.
*
فردوسی پور: به عنوان سوال آخر در این بخش، علی جنتی، وزیر ارشاد گفته «یک کارت زرد گرفتیم باز هم بگیریم عیبی ندارد.» این از لحاظ آیین نامه ای اشکالی نداره؟

نصیرزاده: با توجه به پشتوانه محکم آقای جنتی شاید در ظاهر نداشته باشه اما طبق آیین نامه و در ماده 76 قانون کارت های فیفا، هیچ تبصره ای وجود نداره، کارت زرد دوم یعنی اخراج. حالا البته باید تصویر آهسته این حرکت رو هم ببینیم و بعد نظر قطعی بدیم!

اخبار ورزشی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یوز ایرانی در جام جهانی برزیل / یوزپلنگ امشب به برنامه نود می رود



یوز ایرانی در جام جهانی برزیل, یوزپلنگ در برنامعه نود,

یوز ایرانی در جام جهانی برزیل / یوزپلنگ امشب به برنامه نود می رود

یوز ایرانی می تواند همپای بازیکنان تیم ملی ایران به جام جهانی برزیل برود و از این فرصت برای تبلیغ سفر گردشگران به ایران و معرفی یک گونه زیست محیطی استفاده شود.

این پیشنهاد را فعالان محیط زیست و گردشگری ارائه داده‌اند و معتقدند می توان برند یوز ایرانی را روی لباس و وسایل بازی بازیکنان تیم ملی هنگام سفر به برزیل نشاند و برای برگزاری تورهای گردشگری زیست محیطی برنامه ریزی کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، مدتی است که عروسک بازی های جهانی از میان گونه های جانوری انتخاب می شوند در این میان استفاده از عروسک جانوران در معرض خطر انقراض و معرفی آنها به جهان نیز از خلاقیت های برگزار کنندگان مسابقات جهانی است. سنت انتخاب عروسک بازیها به سال ۱۹۹۶ باز می گردد که یک شیر به نام ˈویلیˈ برای جام جهانی در انگلیس انتخاب شد.

به همین علت عروسک جام جهانی برزیل نیز از یک گونه جانوری انتخاب شده است که در معرض خطر انقراض قرار دارد و برگزار کنندگان مسابقه نام آن را "فولکو" گذاشتند.

جام جهانی فوتبال  برزیل درحالی، سال آینده برگزار می شود که از تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه در سطح جهان هزاران هزار خبر و عکس خبری منتشر خواهد شد و به طور حتم ایران نیز در میان کشورهای شرکت کننده، در صدر اخبار ورزشی جهان می نشیند.

به همین منظور فعالان گردشگری و محیط زیست در ایران پیشنهاد کرده اند که می توان از فرصت حضور بازیکنان ایرانی در این مسابقات جهانی برای معرفی جاذبه های زیست محیطی و گردشگری به جهان استفاده کرد.

در همین ارتباط، آرش نورآقایی، از راهنمایان گردشگری ایران نیز به خبرنگار مهر گفت: می‌توان از فرصت حضور ورزشکاران ایرانی در جام جهانی 2014 برزیل استفاده کرد و با نقش بستن نشان یوز ایرانی بر پشت پیراهن و دیگر وسایل این بازیکنان در یک مسابقه جهانی، این گونه در حال انقراض را به جهان معرفی کرد. یوزپلنگی که فقط هفتاد قلاده از آن باقیمانده و همین تعداد هم در ایران است.

وی گفت: اگر پیشنهاد استفاده از برند یوز ایرانی به فدراسیون فوتبال ابلاغ شود می توان این طرح را روی لباس، اتوبوس و کیف دستی ورزشکاران در هنگام برگزاری مسابقه دید حتی مگنت این برند و یا بادبادک های یوز ایرانی طراحی شود  آن هنگام وقتی عکس بازیکنان با این تصویر روی وسایل منتشر می شود؛ همه حساس خواهند شد که این برند چه مفهومی دارد به این ترتیب توانسته ایم یوز ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

تیم ملی به کمک محیط زیست و گردشگری بیاید
این کارشناس گردشگری بیان کرد: باید توجه مردم جهان را نسبت به یوز ایرانی بیشتر کنیم و تیم ملی را نیز به کمک محیط زیست و گردشگری بیاوریم، حتی می توان از کنار برندهای ملی طراحی شده، اشتغالزایی کرد.

وی گفت: شعار گردشگری کنیا این است که اگر گردشگری می خواهد 5 پستاندار معروف جهان را ببیند می تواند به این کشور سفر کند. می توان برای گردشگری ایران هم از این تبلیغ استفاده و عنوان کرد که اگر می خواهید یوز ایرانی را ببینید فقط کافی است به ایران سفر کنید همین موضوع باعث می شود تا از فرصت بوجود آمده برای ورزش ایران، یوز ایرانی را تبلیغ کرد و برای سفر گردشگران به ایران برنامه ریزی انجام داد.

این راهنمای گردشگری تصریح کرد: یوز ایرانی را قدرتمندترین دونده می دانند از سوی دیگر یک ورزشکار و یا فوتبالیست نیز باید دونده خوب و چابک باشد استفاده از نماد یوز می تواند این نگاه روانی را بوجود آورد که می توان مانند یوز پر قدرت و چابک بوده و خوب دوید. همانطور که برند  وسایل ورزشی پوما، شیر کوهی است.

در همین رابطه یک کارشناسان محیط زیست نیز با بیان اینکه برزیل تصمیم گرفته نماد مسابقات جام جهانی فوتبال  "آرمادیلو" گونه‌ای در حال انقراض در آمازون باشد،گفت: این روش در جهان سابقه داشته و چینی‌ها هم سمبل المپیک خود را با خرس پاندا پیوند زنده بودند.

به باور محمد درویش می توان از ظرفیت پربیننده ترین آوردگاه جهانی به نفع تنوع زیستی استفاده و توجه جامعه جهانی را جلب کرد. البته قرار است این هفته، در برنامه 90 نیز این موضوع پیگیری و مطرح شود. همچنین در روز هفتم مهر ماه هم جلسه ای با حضور فعالان گردشگری، محیط زیست و ورزشکاران در خانه هنرمندان ایران تشکیل می شود که در آن برنامه بیشتر روی این پیشنهاد بحث خواهد شد ضمن اینکه چند نفر از گرافیست های مطرح کشور نیز برای طراحی این برند، اعلام آمادگی کرده اند.

محمدعلی فیاضی، مدیر کمیته طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از ارسال نامه درخواستی به رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر تشکیل کارگروهی با همین موضوع، در هیات دولت خبر داد که در این کارگروه نمایندگانی از سازمان محیط زیست، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، وزارت خارجه و کمیته طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی حضور خواهند داشت./مهر