ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طلسم 9 ساله از این جا آغاز شد / آغاز نفرین پرسپولیس با گل سپهر!



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 تیم پرسپولیس در روز 28 اردیبهشت 1387 قهرمان لیگ برتر شد.

به گزارش کاپ، فصل 87-86 یکی از فشرده ترین ادوار لیگ برتر بود. شاید اگر پرسپولیسی ها از سوی فیفا با کسر امتیاز مواجه نمی شدند و سپاهان هم به دلیل پرتاب ترقه از سوی هواداران خود از سوی فدراسیون با کسر امتیاز مواجه نمی شد، شرایط جدول به گونه ای دیگر رقم می خورد. ولی همه چیز به روز آخر لیگ کشید. جایی که سپاهان با یک تساوی قهرمان لیگ می شد اما پرسپولیس باید حتما در این مسابقه پیروز می شد.

تا دقیقه 90 همه چیز به سود سپاهان پیش رفت. گل محسن خلیلی توسط احسان حاج صفی پاسخ داده شد و به نظر می رسید سپاهان برای دومین بار قهرمان ایران می شود. در این لحظه داور مسابقه تصمیمی گرفت که تنها مختص مسابقات فوتسال و بسکتبال بود و برای مسابقه ای که نه مصدومیت آنچنانی داشت و نه اتلاف وقت خاصی، 7 دقیقه زمان تلف شده لحاظ کرد.

 

این آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بود و تا به امروز گویا این تیم دچار نفرین شده که تا نایب قهرمانی لیگ نیز آمد اما هرگز فاتح لیگ نشد. در همین سالها سپاهان 4 بار، استقلال 2 بار و فولاد و استقلال خوزستان هر کدام یک بار قهرمان لیگ برتر شده اند.

 


ویدیو مرتبط :
آغاز مهربانی ، آغاز سال تحصیلی مبارک باد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دربی استقلال و پرسپولیس از کجا آغاز شد / رکورد ۵۳ ساله یک سرخپوش



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

دربی تهران از سال ۱۳۴۸ تاکنون یکی از مهمترین مسابقات دنیاست و رکوردهای جالبی هم در آن دیده می شود از جمله آنکه سرپرست پرسپولیس پنجاه و سومین تجربه نیمکت نشینی در دربی را تجربه می کند.

به گزارش مهر، شهرآورد تهران یا شهرآورد سرخابی نامِ ارائه شده به شهرآورد فوتبال بین دو باشگاه تهرانی پرسپولیس و استقلال است. این بازی در تیر ۱۳۸۷ توسط مجله وردساکر به عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و بیست‌ و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد.

نشریه ورلد ساکر در گزارشی در شماره دسامبر ۲۰۱۵ خود، این شهرآورد را در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده است.

تاریخ رقابت دربی سرخابی به رقابت دو باشگاه شاهین تهران و تاج باز می‌گردد. هسته اول هواداران با باشگاه شاهین شکل گرفت و سپس باشگاه تاج هم هواداران خود را یافت. در آن شهرآورد شاهین سفیدپوش و تاج آبی پوش بود. بعدها با انحلال باشگاه شاهین و جابجایی دسته جمعی بازیکنان آن به پرسپولیس، بازی‌های تاج و شاهین حساسیت خود را از دست داد و شهرآورد تاج - پرسپولیس و پس از انقلاب اسلامی استقلال - پیروزی جایگزین آن شد.

دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون هشتاد و یک بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که حاصل آن ۲۴ برد برای استقلال، ٢٠ برد برای پرسپولیس و ۳۷ تساوی بوده‌ است. اولین بازی دو تیم در ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷ بوده‌ است که با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت و امسال ۴۸ ساله هم شد.

علی پروین و منصور پورحیدری برای پرسپولیس و استقلال بیشترین مربی دربی بوده اند تا جایی که پروین ۲۵ بازی و منصور پورحیدری ۱۸ بار روی نیمکت دربی یا شهرآورد نشسته اند.

پرویزمظلومی در دربی ۸۲ هشتمین تجربه سرمربیگری را با استقلال به دست خواهد آورد اما محمود خوردبین روی نیمکت دربی با پرسپولیس به عدد ۵۳ خواهد رسید.

اخبار ورزشی - مهر