ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طلسم عملیات اجرایی نقش جهان شکست!


با مشخص شدن سرمایه گذار پروژه نقش جهان طلسم عملیات اجرایی این ورزشگاه شکسته شد.

خبرگزاری فارس: به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه تصمیم گیری در خصوص فعال نمودن عملیات اجرایی ورزشگاه بزرگ نقش جهان که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار اصفهان و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برگزار شد با اشاره به تفویض اختیار تصمیم گیری و مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان به استاندار اصفهان در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان گفت: در 2 ماه گذشته با مذاکرات و پیگیری‌های مستمر با نهادها و سازمان‌های مختلف، 2 نهاد شهرداری و شرکت فولاد مبارکه به عنوان گزینه‌های مثبت برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان انتخاب شدند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: پس از بررسی‌های دقیق و با عنایت به مطالبه جدی مردم و ورزش دوستان استان و پس از بررسی صرفه و صلاح این پروژه، تکمیل ورزشگاه نقش جهان و بهره برداری از آن به شرکت فولاد مبارکه واگذار گردید.

وی به دلایل این انتخاب اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از طرفداران تیم فولاد مبارکه سپاهان به دلیل نداشتن ورزشگاه در خواست تکمیل استادیوم نقش جهان را داشتند و همچنین با توجه به هزینه های بالای تکمیل ورزشگاه و تمایل و قدرت مالی این شرکت، تکمیل و بهره برداری ورزشگاه نقش جهان به فولاد مبارکه واگذار گردید.

رسول زرگرپور بر تشکیل کمیته ای با ترکیب نمایندگانی از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، اداره کل ورزش و جوانان استان و شرکت فولاد مبارکه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به منظور نظارت بر حسن اجرای این واگذاری تاکید نمود.

استاندار اصفهان تاکید کرد در طول یک ماه آینده مواردی همچون تعیین جزییات مفاد تفاهم نامه، احصاء لیست کارهای باقی مانده و برآورد هرینه های آن و همچنین مشخص شدن وضعیت پیمانکار باید در قالب کمیته مذکور تعیین تکلیف گردد و فولاد مبارکه موظف است پس از پایان بازه زمانی یک ماه نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام نماید.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان مطالبه اصلی مردم اصفهان در حوزه ورزش است، یادآور شد: 15 سال از شروع احداث این ورزشگاه گذشته ولی تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

وی رتبه استان را در زمینه سرانه ورزشی نگران کننده عنوان کرد و افزود: ورزشگاه نقش جهان به عنوان مطالبه اصلی مردم باید هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.


ویدیو مرتبط :
تحقیر لاکرونیا در خانه، طلسم ریازور شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقش جهان؛ ورزشگاه طلسم شده! +عکس


استادیوم نقش جهان اصفهان که از 6 سال پیش وارد عملیات اجرایی فاز دو شد، همچنان در دست ساخت و ساز است و تازه به پیشرفت 75 درصدی رسیده است. مسئولان مربوطه منتظر دریافت بودجه‌ای معادل 20 میلیارد تومان - یعنی رقمی در حد آنچه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از کل بودجه امسال خود دریافت کرده - هستند تا این پروژه ورزشی را به اتمام برسانند. در این صورت شاید استادیوم نقش جهان طی 6 ماه آینده به بهره برداری کامل برسد.

خبرگزاری مهر:  استادیوم نقش جهان اصفهان که از 6 سال پیش وارد عملیات اجرایی فاز دو شد، همچنان در دست ساخت و ساز است و تازه به پیشرفت 75 درصدی رسیده است. مسئولان مربوطه منتظر دریافت بودجه‌ای معادل 20 میلیارد تومان - یعنی رقمی در حد آنچه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از کل بودجه امسال خود دریافت کرده - هستند تا این پروژه ورزشی را به اتمام برسانند. در این صورت شاید استادیوم نقش جهان طی 6 ماه آینده به بهره برداری کامل برسد.

مجموعه ورزشی نقش جهان ورزشگاهی چند منظوره در شهر اصفهان است که فاز اول آن یازده سال پیش به بهره برداری رسید. البته این مجموعه ابتدا فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می‌گرفت طوریکه طی سال‌های 1381 تا 1385 دیدارهای خانگی تیم سپاهان در لیگ برتر در این ورزشگاه برگزار شد. این تیم در سال 1382جشن اولین قهرمانی خود را هم در این ورزشگاه برگزار کرد اما از سال 1386 که ایران به عنوان میزبان دومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شد و قرار بود نقش جهان هم یکی از مجموعه ورزشی‌ها برای برگزاری این دیدار ها باشد، ساخت و ساز فاز دوم ورزشگاه به منظور توسعه آن و افزایش ظرفیت تماشاگران در دستور کار قرار گرفت.

البته بازی‌های کشورهای اسلامی در ایران برگزار نشد و شاید هم لغو همین بازی‌ها بود که باعث شده با وجود گذشت 6 سال از آغاز فاز 2 استادیوم نقش جهان، این استادیوم هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده باشد در حالیکه پیش از این و با وعده علی ترکاشوند، مدیرعامل پیشین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار بود ورزشگاه نقش جهان تا 22 بهمن ماه سال 91 افتتاح شود. ترکاشوند حتی با تاکید بر اینکه این ورزشگاه از پروژه‌های طرح مهر ماندگار است تاکید کرده بود که هیچ دلیلی برای تاخیر در این برنامه زمان‌بندی شده پذیرفته نیست.

اما استادیوم نقش جهان در موعد مقرر افتتاح نشد. بعد از آن هم اینگونه اعلام شد که این ورزشگاه بزرگ اواخر شهریورماه امسال به طور غیر رسمی افتتاح خواهد شد و افتتاح رسمی آن هم در نیم فصل دوم و همزمان با آغاز دیدارهای سپاهان در لیگ قهرمانان انجام می‌شود. این در حالی است که نه تنها شهریورماه خبری از افتتاح نشد بلکه به خاطر آماده نبودن ورزشگاه نقش جهان، مسئولان فدراسیون فوتبال این ورزشگاه را از فهرست استادیوم‌های مورد نظر برای میزبانی‌های خود برای لیگ قهرمانان خارج کردند تا مبادا در بازدید نمایندگان AFC نمره تائید نگیرند.

حتی سپاهان که یکی از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، دیدارهای امسال خود در لیگ برتر را به دلیل ناآماده بودن نقش جهان به ورزشگاه فولاد شهر منتقل کرد تا این ورزشگاه بزرگ همچنان بلااستفاده باشد. اما به واقع استادیوم نقش جهان در چه مرحله‌ای از ساخت و ساز به سر می‌برد؟ دلیل تاخیر در افتتاح این مجموعه چیست؟ حداکثر تا چند ماه دیگر ورزش ایران می‌تواند برای برگزاری برخی از رویدادها روی این مجموعه حساب کند؟ در حال حاضر با چه شرایطی این ورزشگاه قابلیت استفاده را دارد؟ و ... اینها پرسش‌هایی است که حمید عبدی، مدیر فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که مسئولیت پیگیری پروژه‌های ورزشی در سراسر کشور را بر عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر به آنها پاسخ داد.



پیشرفت فیزیکی 75 درصدی

حمید عبدی، مدیر فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مراحل تکمیل و ساخت و ساز دو فاز نقش جهان متفاوت از هم پیگیری می‌شود، اظهارداشت: در فاز یک تمام نیازها برطرف شده و تقریبا این بخش از ورزشگاه قابل استفاده است اما آنچه باعث تاخیر در افتتاح ورزشگاه شده، پیگیری ساخت و ساز فاز 2 است که نیازمند عملیات اجرایی برای کاسه استادیوم، زمین استادیوم و سایبان استادیوم که برای نخستین‌بار در ورزشگاه‌های ایران قابل استفاده خواهد بود و همچنین امکانات جانبی مانند پارکینگ ‌هاست. در کل می‌توانم بگویم که استادیوم نقش جهان اصفهان 75 درصد پیشرفت کار داشته است.

افتتاحی به ارزش 20 میلیارد تومان

وی تاکید کرد: برای اینکه فاز دوم مجموعه ورزشی نقش جهان تکمیل شده و این مجموعه آماده افتتاح شود نیاز به اعتبار 20 میلیارد تومانی داریم. تا به امروز این اعتبار تامین نشده اما باید حتما این بودجه از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در اختیارمان قرار بگیرد تا بتوانیم عملیات اجرایی را با شدت بیشتری پیگیری کنیم. البته انجام عملیات اجرایی مربوط به ساختمان VIP، سرویس بهداشتی و ... در دست اجراست اما این بودجه نیاز است تا عملیات مربوط به کاسه استادیوم، زمین استادیوم، سایبان استادیوم امکانات جانبی مانند پارکینگ با سرعت بیشتر پیش برود. فعلا اعتباری در دست نداریم.

هزینه صرف شده تا به امروز

"تا به امروز چه میزان اعتباری برای ورزشگاه نقش جهان هزینه شده که تازه نیاز به 20 میلیارد تومان دیگر هم نیاز است"؟، عبدی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: تا به امروز برای نقش جهان 30 میلیارد تومان هزینه شده است. این بودجه برای تکمیل فاز یک شامل زمین چمن و مجهز شدن به سیستم گرمایشی تا در فصل سرما هم چمنی سبز داشته باشد، نصب صندلی، اسکوربورد، پیست تارتان و فضاهای جانبی و همچنین اجرایی شدن شالوده و طرح فاز دوم هزینه شد.

نیازی به اندازه کل بودجه دریافتی شرکت توسعه و نگداری اماکن ورزشی

به گزارش مهر، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که مسئولیت پیگیری و ساخت پروژه‌های ورزشی را بر عهده دارد، به لحاظ برنامه ریزی و سیاست گذاری تابع وزارت ورزش و جوانان است اما بودجه سالیانه این شرکت از ردیف کل بودجه کشور تامین می‌شود. امسال 206 میلیارد تومان برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پیش‌بینی شد که تا به امروز فقط 10 درصد از اعتبار در نظر گرفته شده یعنی معادل 20 میلیارد تومان در اختیار این شرکت قرار داده شده است. حالا این شرکت به همین میزان بودجه نیاز دارد تا بتواند نقش جهان را به مرحله بهره برداری برساند.

عبدی با تائید این مطلب گفت: نگاه ویژه به این طرح داریم و امیدوارم مسئولان هم هرچه زودتر اعتبار مورد نیاز را در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی قرار دهند.

افتتاح نقش جهان؛ شاید 6 ماه دیگر

"با همه این اوصاف چه زمانی برای افتتاح ورزشگاه نقش جهان پیش‌بینی شده است"؟، مدیر فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی این پرسش مهر را اینگونه پاسخ داد: اگر بودجه 20 میلیارد تومانی مورد نیاز به سرعت تزریق شود می‌توانیم پروژه مورد نظر را طی 6 ماه آینده به مرحله بهره برداری کامل برسانیم. بودجه مورد نیاز دیرتر به دست‌مان برسد، زمان افتتاح به تاخیر خواهد افتاد.



نقش جهان پیش از افتتاح هم می‌تواند میزبان باشد!

نقش جهان یکی از ورزشگاه‌های مورد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای خانگی سپاهان در لیگ 2014 قهرمانان آسیا بود البته به شرط تائید نمایندگان AFC که هفته آینده به ایران سفر می‌کنند. اما از آنجائیکه نقش جهان هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده، قطعا نمی‌تواند مورد تائید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد و به همین دلیل مسئولان فدراسیون فوتبال اصلا این ورزشگاه را در فهرست ورزشگاه های معرفی شده به AFC قرار نداند.

مدیر فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این رابطه و با تاکید بر اینکه ورزشگاه نقش جهان از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است و حتی به 2100 لوکس نوری مجهز شده، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری کامل از این ورزشگاه منوط به این است که پیشرفت عملیات اجرایی در فاز دوم به پایان برسد. اما در حال حاضر هم به شرط جداسازی فاز اول و دوم، فاز یک این ورزشگاه قابلیت استفاده را دارد. فقط مسئولان فدراسیون فوتبال باید اطلاع دهند تا عملیات جداسازی انجام شود و اینگونه تمهیدات ایمنی را در فاز اول که ظرفیت 40 هزار نفری دارد، انجام دهیم.

340 پروژه به غیر از نقش جهان

به غیر از ورزشگاه نقش جهان که بعد از گذشت 6 سال از آغاز ساخت و ساز فاز دوم هنوز به مرحله افتتاح نرسیده و به یک دغدغه ملی تبدیل شده است، 340 پروژه ورزشی دیگر هم توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در دست اجراست. از مجموع این تعداد پروژه 15 استادیوم 15 هزار نفری وجود دارد که در مراکز استان‌ها در حال ساخت و ساز است و پیشرفت فیزیکی 10 مورد آنها به بالای 85 درصد رسیده است. ضمن اینکه چند استادیوم 5 هزار نفری هم در شهرهای پرجمعیت در حال ساخت است. این استادیوم‌ها شامل بخش‌های مختلفی مانند استخر، پیست دوچرخه سواری و سالن دوومیدانی است.

18 میلیارد تومانی برای پروژه‌ای شبیه نقش جهان

"آیا در میان پروژه‌های در دست اجرا، پروژه‌ای وجود دارد که در حد ورزشگاه نقش جهان باشد"؟، این پرسش پایانی مهر از حمید عبدی بود که در پاسخ به آن گفت: استادیوم 50 هزار نفری میانرود، پروژه‌ای در حد نقش جهان است که پیشرفت 65 درصدی داشته اما برای تکمیل آن 18 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم. ضمن اینکه برای تکمیل 10 استادیوم 15 هزار نفری که در مراکز استان‌ها در حال ساخت و به پیشرفت 85 درصدی رسیده نیز، اعتبار اندکی لازم داریم.

مدیر فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد: پروژه‌های ورزشی کشور برای به نتیجه رسیدن نیازمند اعتبارات لازم و به موقع هستند. در صورتیکه اعتبار مورد نیاز هر چه زودتر به دست‌مان برسد، ساخت و ساز آنها تا رسیدن به مرحله افتتاح را سرعت می‌دهیم.